مهاجرت دامپزشکان به استرالیا

بازار کار دامپزشکی در استرالیا برای ایرانیان مهاجر

استرالیا ازجمله کشورهایی است که طبیعت وحشی و گسترده آن موجب مهاجرت دامپزشکان به استرالیا بی‌شماری برای رسیدگی به نیازهای بازار کار این کشور شده است. حرفه دامپزشکی از اصلی ترین شغل ها در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا است. و بسیاری از نیروهای حرفه‌ای تحصیل‌کرده در خارج از استرالیا تمایل دارند با ورود به این کشور در بازار کار دامپزشکی در استرالیا فعالیت کنند. با این‌حال، این پروسه می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. شما می‌توانید با آگاهی از شرایط مهاجرت دامپزشکان به استرالیا، پروسه مهاجرت خود را تسهیل کنید؛ برای جزئیات بیشتر در این مقاله همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

معرفی ANZSCO

ANZSCO مخفف “دسته‌بندی استاندارد مشاغل استرالیایی و نیوزلندی” است و لیست مشاغل موردنیاز در بازار کار استرالیا و نیوزلند را ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت این لیست نقش حائز اهمیتی در مهاجرت شما ایفا خواهد کرد. یکی از لیست‌های این دسته‌بندی مربوط می‌شود به مهارت‌های استراتژیک طولانی‌مدت و میان‌مدت (MLTSSL). تنها 176 شغل در این لیست ذکرشده‌اند. درصورتی‌که حوزه کاری شما در این لیست قرار نداشته باشد، متأسفانه مهاجرت شما به استرالیا به‌عنوان یک نیروی کاری ماهر امکان‌پذیر نخواهد بود.

خوشبختانه، شغل دامپزشکی در لیست MLTSSL درج‌شده است. بنابراین، دامپزشکی یکی از مشاغل واجد شرایط برای مهاجرت به استرالیاست. بااین‌حال، باید توجه داشته باشید که هر حرفه در MLTSSL دارای کد مخصوص، سطح مهارت تعیین‌شده و بخش بازرسی مختص به خود است. دامپزشکان برای مهاجرت به استرالیا باید تمامی شرایط تعیین‌شده را داشته باشند و با موفقیت ارزیابی‌های انجام‌شده را پشت سر بگذارند. اگر نیاز به اطلاعاتی جهت ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی در استرالیا دارید می توانید به نکاتی از قبیل دانشگاه های دامپزشکی استرالیا، هزینه تحصیل، در آمد و بازار کار را در مقاله شرایط تحصیل دامپزشکی در استرالیا مطالعه فرمایید.

کد ANZSCO برای دامپزشکان

کد ANZSCO برای دامپزشکان 234711 است. این کد اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط مهاجرت دامپزشکان به استرالیا در اختیار ما قرار می‌دهد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود، گروهی است که دامپزشکان در آن قرار می‌گیرند:

گروه کلی: ۲ – مشاغل حرفه‌ای

زیرمجموعه: ۲۳ – طراحی، مهندسی، علوم و مشاغل حمل‌ونقل

گروه جزئی: ۲۳۴ – مشاغل حرفه‌ای علوم طبیعی و فیزیکی

واحد: ۲۳۴۷ – دامپزشکی

همان‌طور که می‌بینید این چهار گروه تشکیل‌دهنده کد ANZSCO هستند. بااین‌حال تمرکز اصلی ما بر کد 234711 خواهد بود که متخصص مشاغل دامپزشکی است.

تعریف دامپزشکی بر اساس قوانین استرالیا

بر اساس ملاک‌های تعیین‌شده در ANZSCO، تعریف کلی مهارت‌ها و توانایی‌های دامپزشکان به این صورت است: “تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌ها، ناراحتی‌ها و آسیب‌های وارده به حیوانات

تعریف دامپزشکی بر اساس قوانین استرالیا

طی سال های گذشته، مهاجرت دامپزشکان به استرالیا، به دلیل فرصت های شغلی فراوان در این کشور رو به افزایش بوده است. بازار کار دامپزشکی در استرایا، به دلیل شرایط زیست محیطی و جغرافیایی این قاره، پویا بوده و فرصت‌های شغلی فراوای را ایحاد کرده است. شرایط مهاجرت دامپزشکان به استرالیا شامل داشتن مدرک معتبر، تجربه کاری و مهارت‌های زبانی مورد نیاز می‌باشد.

سطح مهارت موردنیاز برای مهاجرت

مهارت دامپزشکان و تمامی افرادی که در گروه شغلی یکسان قرار دارند، در سطح ۱ قرار دارند. مهارت افراد مشغول در این مشاغل باید در حد مدرک کارشناسی و یا مدارک عالی‌تر باشد. بااین‌حال، حداقل ۵ سال تجربه نیز می‌تواند جایگزین این مدارک رسمی شود. در برخی مواقع، تجربه مرتبط و/یا آموزش در حین کار را نیز می‌توان به مدارک رسمی اضافه کرد. از دامپزشکان مهاجر به استرالیا انتظار می‌رود بتوانند تمامی فعالیت‌های خاص و مرتبط با دامپزشکی را به انجام برسانند.

توانایی‌ها و فعالیت‌ها

در صورت مهاجرت به استرالیا، دامپزشکان باید قادر به انجام فعالیت‌های زیر باشند:

  • تشخیص بیماری، جراحی، تجویز و تزریق/خوراندن دارو، کاهش درد و بی‌هوشی عمومی و موضعی
  • تشخیص شرایط غیرطبیعی از طریق معاینه فیزیکی، انجام آزمایش‌های ضروری و تسلط کامل به تکنیک‌های تصویری تشخیص بیماری ازجمله رادیوگرافی و سونوگرافی.
  • انجام جراحی‌های مختلف، بستن زخم‌ها و جا انداختن استخوان
  • جراحی و زایمان
  • شرکت در برنامه‌های مربوط به جلوگیری از وقوع و شیوع بیماری‌های حیوانات
  • تزریق واکسن برای مقاوم‌سازی حیوانات در برابر بیماری‌های عفونی و اطلاع‌رسانی به مقامات مربوط در صورت مواجه و شیوع هرگونه بیماری مسری
  • انجام کالبدشکافی برای تشخیص دلیل مرگ
  • ارائه اطلاعات ضروری به مشتریان در خصوص نوع تغذیه، بهداشت، تولیدمثل و مراقبت از حیوانات
  • ارائه خدمات حرفه‌ای به شرکت‌های تجاری تولیدکننده محصولات دارویی و بیولوژیکی
  • تخصص در درمان یک گروه خاص از حیوانات و با تخصص در حوزه‌هایی چون قلب‌شناسی، کایروپراکتیک، پوست‌شناسی یا مراقبت‌های ویژه

توجه داشته باشید که در صورت نداشتن شرایط لازم برای اشتغال در استرالیا یا نیوزلند باید با به نهادهای حرفه‌ای مربوط مراجعه کرده و مجوز دامپزشکی خود را کسب کنید. به‌عبارت‌دیگر، یکی از شرایط مهاجرت دامپزشکان به استرالیا آن است که باید ابتدا ارزیابی رسمی دولت را با موفقیت پشت سر بگذارید.

علاوه بر این، بسیاری از دامپزشکانی که قصد دارند به استرالیا مهاجرت کنند، تصور می‌کنند یافتن یک موقعیت شغلی مناسب پیش از مهاجرت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این دیدگاه کاملاً قابل‌درک است، زیرا در این صورت فرد مهاجر احساس امنیت بیشتری خواهد داشت.

بااین‌حال، توجه داشته باشید که این راه صحیح نیست. در این حالت شما به‌عنوان یک متقاضی “فاقد صلاحیت” (فردی که مجوز موردنیاز برای انجام فعالیت‌های درمانی را نخواهد داشت) به استرالیا وارد خواهید شد. متأسفانه اغلب کارفرمایان علاقه‌ای به جذب این‌گونه نیروها نشان نمی‌دهند. قانون اول مهاجرت دامپزشکان به استرالیا آن است که باید در ابتدا مدارک خود را ارزیابی کرده و پیش از یافتن هرگونه موقعیت شغلی، مجوز کار خود را رسماً دریافت کنید.

دیگر شرایط ضروری برای مهاجرت دامپزشکان به استرالیا

حداقل امتیاز ۶۵

بخش اول: سن

همان‌طور که می‌بینید، دامپزشکانی که در رده سنی ۲۵ تا ۳۲ سال قرار دارند، می‌توانند به‌راحتی ۵۰% از امتیاز موردنیاز برای مهاجرت را کسب کند.

سن امتیاز
۱۸ تا ۲۵ ۲۵
۲۵ تا ۳۲ ۳۰
۳۲ تا ۳۹ ۲۵
۴۰ تا ۴۴ ۱۵
۴۵ تا ۴۹ ۰

بخش دوم: زبان انگلیسی

زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی در کسب امتیاز ایفا می‌کند. همان‌طور که می‌بینید حداکثر امتیاز این بخش، ۲۰ است. توجه داشته باشید که کسب این امتیاز برای افراد غیر انگلیسی‌زبان بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

میزان تسلط امتیاز
تسلط کامل – آیلتس ۸ یا بیشتر در تمامی مهارت‌ها ۲۰
تسلط خوب – آیلتس ۷ یا بیشتر در تمامی مهارت‌ها ۱۰
انگلیسی معمولی – آیلتس ۶ یا بیشتر در تمامی مهارت‌ها ۰

بخش سوم: تجربه کار در خارج

این بخش مربوط به تجاربی می‌شود که در زمینه حرفه‌ای و در خارج از استرالیا کسب‌شده باشند. همان‌طور که در جدول مشخص‌شده است، یکی از شروط مهاجرت دامپزشکان به استرالیا داشتن حداقل ۳ سال تجربه کاری در این حوزه است.

مدت‌زمان امتیاز
۳۶ ماه (۳ سال) در طول ۱۰ سال گذشته ۵
۶۰ ماه (۵ سال) در طول ۱۰ سال گذشته ۱۰
۹۶ ماه (۸ سال) در طول ۱۰ سال گذشته ۱۵

بخش چهارم: تجربه کار در استرالیا

این امتیاز مختص افرادی است که به‌عنوان دامپزشک (و یا در یکی از مشاغل مربوط به دامپزشکی) در بازار کار استرالیا مشغول به کار بوده‌اند. توجه داشته باشید که حداکثر امتیاز ۲۰ را می‌توان با جمع تجارب کاری خارج از کشور و تجارب داخلی به دست آورد.

سال امتیاز
۱ سال تجربه ۵
۳ سال تجربه ۱۰
۵ سال تجربه ۱۵
۸ سال تجربه ۲۰

بخش پنجم: شرکت در برنامه سال حرفه‌ای (Professional Year Program)

این برنامه به‌منظور آماده‌سازی افراد برای ورود به بازار کار برنامه‌ریزی‌شده است. در صورت پشت سر گذاشتن یک دوره یکساله از این برنامه (در رشته تخصصی خود و یا هر رشته مربوط)، ۵ امتیاز کسب خواهید کرد.

بخش ششم: مدارک تحصیلی

برای کسب امتیاز مربوط به این قسمت نیازمند مدارک تحصیلی معتبر از مؤسسات آموزشی استرالیایی و یا مؤسسات تأییدشده از سوی دولت استرالیا هستید. در این بخش، دامپزشکان واجد شرایط برای مهاجرت به استرالیا می‌توانند امتیاز چند زیرمجموعه را کسب کنند.

مدرک امتیاز
دکتری (Ph.D) – مؤسسات استرالیایی یا نهادهای آموزشی تأییدشده در خارج از استرالیا ۲۰
کارشناسی یا بیشتر – مؤسسات استرالیایی یا نهادهای آموزشی تأییدشده در خارج از استرالیا ۱۵
دیپلم – مؤسسات استرالیایی ۱۰
مدرک کسب‌وکار – مؤسسات استرالیایی ۱۰
مدرک و گواهی‌نامه اخذشده از سوی مقامات رسمی در حوزه تخصصی موردنظر ۱۰

 

بخش هفتم: تحصیل در استرالیا

متقاضیانی که دو سال در استرالیا تحصیل‌کرده باشند، ۵ امتیاز از این بخش دریافت خواهند کرد.

بخش هشتم: زبان رسمی جامعه

مترجمان و مفسران رسمی NAATI در سطح نیمه‌حرفه‌ای 2 و بیشتر، 5 امتیاز از این بخش دریافت خواهند کرد. لیست مشخصی برای زبان‌های موردنظر تعیین نشده است، بنابراین، تمامی زبان‌های بررسی‌شده توسط NAATI در سطح نیمه‌حرفه‌ای و بالاتر قابل‌قبول خواهند بود.

بخش نهم: تحصیل در یکی از بخش‌های منطقه‌ای و کم‌جمعیت استرالیا

ملاک‌های مربوط به این بخش عبارت‌اند از:

  • ۲ سال تحصیل در استرالیا
  • تحصیل در مؤسسات آموزشی منطقه‌ای یا واقع در مناطق شهری کم‌جمعیت
  • زندگی در منطقه شهری محل تحصیل تا پایان دوره تحصیلات
  • تحصیل کاملاً حضوری (تحصیل از راه دور جزء موارد قابل‌قبول قرار نمی‌گیرد)

تمامی مناطق و حوزه‌های استرالیا در این دسته قرار می‌گیرند، به‌جز: منطقه بریزبن، گلدکست، نیوکسل، ساحل مرکزی، سیدنی، وولونگونگ، منطقه شهری ملبورن، پرث و حومه آن و پایتخت استرالیا.

 

بخش دهم: مهارت‌های پارتنر یا همسر

امتیاز این بخش مربوط می‌شود به همسر و یا پارتنری که:

  • برای ویزای مشابه درخواست داده باشد.
  • جزء شهروندان و یا ساکنین استرالیا نباشد.
  • در زمان درخواست ویزا، کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشد.
  • در زمان درخواست ویزا، یک حرفه تخصصی را انتخاب کرده باشد.
  • در زمان درخواست ویزا، پروسه مربوط به ارزیابی مهارت‌های موردنیاز را پشت سر گذاشته باشد.
  • دارای تسلط کافی به زمان انگلیسی باشد.

بخش یازدهم: نامزد منتخب منطقه‌ای یا استانی

یکی از راه‌های کسب امتیاز بیشتر برای مهاجرت دامپزشکان به استرالیا، انتخاب شدن از سوی نهادهای دولتی و رسمی در منطقه موردنظر است. در این صورت شما متعهد می‌شوید که تا ۲ سال در منطقه تعیین‌شده اسکان داشته باشید تا امتیاز این بخش را کسب کنید.

اگر امکان دریافت ویزای ۱۹۰ استرالیا را داشته باشید، موارد زیر منجر به کسب ۵ امتیاز بیشتر از این بخش خواهند شد:

  • متقاضی توسط نهادهای رسمی منطقه یا استان برای درخواست ویزا دعوت‌شده باشد.
  • دعوت‌نامه دولت لغو نشده باشد.

درصورتی‌که در دست داشتن ویزای ۴۸۹ استرالیا می‌توانید با داشتن شرایط زیر، ۱۰ امتیاز دیگر کسب کنید:

  • دریافت دعوتنامه نهادهای منطقه‌ای و استانی برای دریافت ویزا
  • لغو نشدن دعوت‌نامه از سوی نهادهای رسمی منطقه و استان
  • حمایت از سوی اقوام ساکن در یکی از مناطق تعیین‌شده
  • تأیید فرد حامی از سوی دولت

نحوه ارزیابی حرفه‌ای دامپزشکان مهاجر به استرالیا

دامپزشکان برای مهاجرت به استرالیا و کسب مجوز کار در این کشور به‌عنوان دامپزشک واجد شرایط، باید پروسه ارزیابی هیئت دامپزشکان استرالیا (AVBC) را پشت سر بگذارند. این هیئت به‌عنوان نماینده دولت، مهارت‌های شما را ارزیابی کرده و با در نظر گرفتن شرایط تعیین‌شده، شما را به‌عنوان دامپزشک “واجد شرایط” یا “فاقد شرایط” تعریف خواهد کرد.

علاوه بر این، در صورت تمایل به کار در استرالیا به‌عنوان یک دامپزشک، باید در نهاد منطقه‌ای و استانی مربوط به حرفه خود نیز ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام در این نهادها باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • دریافت مدرک و تأییدیه AVBC برای کار در استرالیا یا نیوزلند
  • داشتن شرایط موردنیاز برای ثبت‌نام بدون نیاز به بررسی مدارک بیشتر
  • موفقیت در آزمون دامپزشکی ملی استرالیا

نحوه ارزیابی حرفه‌ای دامپزشکان مهاجر به استرالیا

نکته حائز اهمیت دیگر در پروسه ارزیابی شما به‌عنوان یک دامپزشک واجد شرایط مهاجرت به استرالیا، تسلط به زبان انگلیسی است. انگلیسی‌زبانان مهاجر از کشورهای انگلستان، ایرلند، کانادا، آمریکا، نیوزلند و یا آفریقای جنوبی می‌توانند برای معافیت از آزمون‌های OET، IELTS و TOEFL-iBT درخواست دهند.

درصورتی‌که زبان مادری شما غیر از انگلیسی باشد، باید دارای شرایط و مدارک زیر باشید:

  • نمره B یا بیشتر در تمامی مهارت‌های مربوط به امتحان OET (آزمون تخصصی زبان)
  • نمره 7 در تمامی بخش‌های مربوط به آزمون IELTS آکادمیک
  • نمرات (حداقل) 24 برای مهارت شنیداری، 24 برای مهارت خواندن، 27 برای مهارت نوشتاری و 23 برای مهارت گفتمان در آزمون TOEFL-iBT.
  • نمره (حداقل) 65 برای چهار مهارت اصلی (شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتمان) از آزمون آکادمیک PET

عدم توانایی در کسب هریک از شرایط ذکر شده به‌منزله تکرار آزمون خواهد بود.

 

 

آیا برای مهاجرت به استرالیا آماده هستید؟

درصورتی‌که پاسخ شما به‌تمامی سؤالات زیر “بله” باشد، پس می‌توانید برای ارزیابی مهارت‌های حرفه‌ای خود اقدام کنید:

  • آیا مدرک شما از سوی نهادهای استرالیایی تأییدشده است؟
  • آیا شرایط و تسلط کافی به زبان انگلیسی دارید؟
  • آیا در نهادهای منطقه‌ای و استانی مربوط به حرفه دامپزشکی ثبت‌نام کرده‌اید؟
  • آیا به‌تمامی مدارک موردنیاز در چک‌لیست موردنظر و کپی آن‌ها دسترسی دارید؟
  • آیا قصد دارید برای اخذ مدارک بیشتر و یا کسب تجربه کاری حرفه‌ای اقدام کنید؟ در این صورت، آیا مدارک مربوط را جمع‌آوری کرده‌اید؟

بسیاری از موسسات مهاجرتی هستند که می توانند شما در رسیدن به مهاجرت به استرالیا یاری کنند اما شرط اصلی انتخاب بهترین موسسه مهاجرتی این است که از یک سری معیار ها و فیلترها عبور کرده باشد به همین دلیل ما در یک مقاله به طور کامل برایتان آورده ایم که یک موسسه مهاجرتی به استرالیا باید چه ویژگی هایی داشته باشد. برای مطالعه این مقاله روی دفتر مهاجرت به استرالیا و نحوه تشخیص قانونی بودن آن کلیک کنید.

یک توصیه دوستانه

هیچ‌گاه بدون اطمینان از داشتن شرایط لازم برای زندگی و کار در استرالیا، برای ارزیابی حرفه‌ای اقدام نکنید. در این صورت، شما به‌طور رسمی توسط یکی از نهادهای معتبر مهاجرتی موردبررسی قرار گرفته و گزارش مربوط را دریافت خواهید کرد. این گزارش شامل موارد زیر خواهد بود:

  • توصیه‌های واضح و دقیق
  • تأییدیه مربوط به داشتن تمامی شرایط لازم برای مهاجرت و کار در استرالیا
  • خلاصه‌ای از تمامی هزینه‌های احتمالی
  • تعریف تمامی مراحل مربوط به مهاجرت و دریافت ویزا

ارزیابی حرفه‌ای بدون اطمینان از داشتن شرایط لازم برای مهاجرت می‌تواند هزینه بسیار زیادی به همراه داشته باشد و موقعیت شما برای دریافت ویزای موردنظر را به خطر اندازد.

کار در استرالیا

حقوق کار در استرالیا آن هم برای دامپزشکی بسیار قابل توجه است و برای کار در استرالیا به‌عنوان یک دامپزشک باید مجوز این حرفه را کسب کنید. در استرالیا، مسئولیت بررسی صلاحیت دامپزشکان متقاضی برای مهاجرت به استرالیا بر عهده AVBC است. از سوی دیگر، جراحان این حوزه باید تأییدیه VSB (هیئت دامپزشکان جراح) منطقه و استان را نیز دریافت کنند.

برای ثبت‌نام به‌عنوان یک دامپزشک در استرالیا باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • کسب مدارک ابتدایی دامپزشکی در استرالیا یا نیوزلند
  • داشتن شرایط لازم برای ثبت‌نام بدون ارائه مدارک بیشتر
  • درصورتی‌که اخذ مدارک دامپزشکی از کشورهای دیگر باید مدارک مربوط معادل‌سازی شوند. در این موقعیت، پس از قبولی در آزمون ملی دامپزشکی می‌توانید برای ثبت‌نام و دریافت مجوز کار اقدام کنید.

چه افرادی می‌توانند بدون ارائه مدارک بیشتر، مجوز مربوط به دامپزشکی در استرالیا را دریافت کنند؟

درصورتی‌که مدرک دامپزشکی خود را از یکی از نهادهای زیر اخذ کرده باشید، دیگر نیازی به ارائه مدارک بیشتر نخواهد بود:

  1. مدرک فارغ‌التحصیلی یکی از مدارس تأییدشده از سوی هیئت علوم دامپزشکی آمریکا (AVMA) و قبولی در آزمون دامپزشکی آمریکای شمالی
  2. مدرک کالج رویال جراحان دامپزشک (RCVS) در انگلستان و آفریقای جنوبی
  3. ثبت‌نام در RCVS از طریق قبولی در آزمون ورودی این کالج
  4. موفقیت در آزمون ECFVG در آمریکا یا کانادا

توجه داشته باشید که این تنها بخشی از شرایط مهاجرت دامپزشکان به استرالیا است. علاوه بر این، شما باید شرایط اخذ ویزای جاب آفر استرالیا و اجازه ورود به این کشور از طریق ویزای مهاجرت نیروهای ماهر را نیز داشته باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید مجوز زندگی و کار در این کشور را دریافت کنید.

 

آزمون ملی دامپزشکی برای دامپزشکان مهاجر به استرالیا

آزمون NVE برای کمک به دامپزشکانی معرفی‌شده است که مدرک دامپزشکی خود را از کشورهای دیگر دریافت کرده‌اند و قصد دارند مدرک معادل استرالیا برای کار در این کشور را اخذ کنند. برای شرکت در این آزمون و اخذ مدرک معادل باید شرایط زیر را داشته باشید:

 

  • دریافت مدرک دامپزشکی از دانشگاه‌های معتبر
  • داشتن شرایط لازم برای کار به‌عنوان دامپزشک در کشور محل تحصیل
  • قبولی در آزمون IELTS و کسب نمره تعیین‌شده درصورتی‌که زبان مادری شما انگلیسی نباشد.

پروسه NVE می‌تواند تا حدی چالش‌برانگیز باشد. بااین‌حال افراد زیادی هستند که پس از پشت سر گذاشتن این آزمون مشغول به فعالیت در حرفه دامپزشکی هستند.

به‌طورکلی، آزمون NVE به دو بخش آزمون ابتدایی و آزمون نهایی تقسیم می‌شود. آزمون ابتدایی دو بار در سال و در نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد. این آزمون از سه بخش تشکیل‌شده است و هر بخش 100 سؤال چندگزینه‌ای دارد. این آزمون باید پیش از پایان اعتبار آزمون مهارت انگلیسی شما پشت سر گذاشته شود (معمولاً 2 سال).

آزمون نهایی در یک دوره ۴ تا ۵ روزه و در یکی از مدارس دامپزشکی استرالیا برگزار می‌شود. برای شرکت در این آزمون تا ۲ سال پس از اتمام آزمون اول وقت خواهید داشت.

موفقیت در NVE باعث می‌شود شرایط ابتدایی برای ارزیابی مهارت‌های حرفه‌ای و مهاجرت به استرالیا به‌عنوان یک دامپزشک را کسب کرده و برای ورود به سیستم مهاجرتی مربوط به نیروهای متخصص اقدام کنید.

ورود دامپزشکان مهاجر به بازار کار استرالیا

مهاجرت دامپزشکان خارجی به استرالیا از سه طریق امکان‌پذیر است:

  1. به رسمیت شناخته شدن مدارک کسب‌شده در خارج از استرالیا
  2. تکمیل یک دوره دامپزشکی در مدارس استرالیا و نیوزلند
  3. موفقیت در آزمون دامپزشکی ملی کشور استرالیا (AVE)

مدارک معتبر برای مهاجرت دامپزشکان به استرالیا

درصورتی‌که مدرک دامپزشکی شما در لیست AVBC (هیئت دامپزشکان استرالیا) قرار داشته باشد و به‌عنوان یک مدرک معتبر در نظر گرفته شود، شما می‌توانید برای کار به‌عنوان دامپزشک و جراح در استرالیا اقدام کنید. برخی از مدارس و مدارک معتبر خارجی برای دامپزشکان عبارت‌اند از:

  • مدرک دامپزشکی از مدارس تأییدشده توسط AVBC
  • مدرک دامپزشکی از مدارس تأییدشده توسط AVMA (هیئت علوم دامپزشکی آمریکا)
  • مدرک کالج رویال دامپزشکی (RCVS) در انگلستان یا آفریقای جنوبی
  • عضویت در RCVS از طریق قبولی در آزمون این کالج
  • دریافت تأییدیه از کمیته آموزشی فارغ‌التحصیلان دامپزشکی خارجی (ECFVG)
  • دریافت تأییدیه هیئت ارزیابی ملی کشور کانادا

 

در صورت در دست داشتن یکی از این مدارک می‌توانید بدون ارائه مدارک بیشتر برای اخذ مجوز کار در استرالیا اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ثبت‌نام می‌توانید با نهاد رسمی مربوط به حوزه دامپزشکی در منطقه یا استان موردنظر خود تماس بگیرید.

درصورتی‌که مدرک دامپزشکی شما در لیست مدارک معتبر قرار نداشته باشد، شما می‌توانید با ثبت‌نام در یکی از دانشگاه‌های استرالیا یا نیوزلند، مجوز موردنیاز برای تحصیل در استرالیا را کسب کرده و پس از تکمیل دوره دامپزشکی موردنظر برای شرکت در آزمون ملی دامپزشکی کشور استرالیا اقدام کنید.

شرایط مهاجرت به استرالیا با استفاده از مدارک فنی و حرفه ای:

تحصیل دامپزشکی در استرالیا

این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا در حوزه صنعت دامپروری است. به همین دلیل بازار کار مناسبی برای رشته‌های مربوط به این حوزه دارد.

مهاجرت دامپزشکان به استرالیا با هرمس اپلای

محیط‌زیست و فرهنگ استرالیا به‌گونه‌ای است که بازار کار دامپزشکی در استرالیا، رونق خوبی دارد و به یکی از بهترین شغل برای خانم ها در استرالیا تبدیل‌شده است. برخی از شرایط مهاجرت دامپزشکان به استرالیا عبارت‌اند از: اخذ مدرک معتبر دامپزشکی، دریافت تأییدیه نهادهای رسمی مرتبط، دریافت مجوز کار، شرکت در آزمون ملی دامپزشکی استرالیا و غیره. مهاجرت دامپزشکان به استرالیا می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد. بااین‌حال، افراد بی‌شماری هستند که با موقعیت توانستند به این کشور مهاجرت کرده و به کسب‌وکار مشغول شوند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
برای ثبت‌نام به‌عنوان یک دامپزشک در استرالیا باید چه مواردی را رعایت کنیم؟
کسب مدارک ابتدایی دامپزشکی در استرالیا یا نیوزلند داشتن شرایط لازم برای ثبت‌نام بدون ارائه مدارک بیشتر درصورتی‌که اخذ مدارک دامپزشکی از کشورهای دیگر باید مدارک مربوط معادل‌سازی شوند. در این موقعیت، پس از قبولی در آزمون ملی دامپزشکی می‌توانید برای ثبت‌نام و دریافت مجوز کار اقدام کنید.
مهاجرت دامپزشکان خارجی به استرالیا از چند طریق امکان‌پذیر است؟
۳ طریق به رسمیت شناخته شدن مدارک کسب‌شده در خارج از استرالیا تکمیل یک دوره دامپزشکی در مدارس استرالیا و نیوزلند موفقیت در آزمون دامپزشکی ملی کشور استرالیا (AVE)
مدارک معتبر برای مهاجرت دامپزشکان به استرالیا
مدرک دامپزشکی از مدارس تأییدشده توسط AVBC مدرک دامپزشکی از مدارس تأییدشده توسط AVMA (هیئت علوم دامپزشکی آمریکا) مدرک کالج رویال دامپزشکی (RCVS) در انگلستان یا آفریقای جنوبی عضویت در RCVS از طریق قبولی در آزمون این کالج دریافت تأییدیه از کمیته آموزشی فارغ‌التحصیلان دامپزشکی خارجی (ECFVG) دریافت تأییدیه هیئت ارزیابی ملی کشور کانادا
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یوسف خدابنده
1 سال قبل

سلام. من دکترای دامپزشکی دارم و برای مهاجرت به استرالیا نیاز به یک شرکت معتبر جهت انجام کارهای مهاجرت دارم. ممنون میشم کمکم کنید.

کارشناس هرمس
پاسخ به  یوسف خدابنده
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
باعث افتخار ماست. لطفا فرم ارزیابی را پر کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و راهنماییتون کنند .

کادر هرمس اپلای