ارزیابی بازارکار مهندس رباتیک در کانادا؛ آینده شغلی و درآمد

ارزیابی بازارکار مهندس رباتیک در کانادا؛ آینده شغلی و درآمد

تقاضای کشور کانادا برای جذب مهندسی رباتیک در کانادا افزایش داشته است و از این رو بسیاری از افرادی که به مطالعه رشته رباتیک علاقه مند هستند یا به عنوان یک مهندس رباتیک مشغول به کار هستند یا بخاطر بازارکار مهندس رباتیک در کانادا است، تصمیم گرفته اند که به کشور کانادا مهاجرت کنند و از این رو موسسه مهاجرتی هرمس اپلای قصد دارد در این مقالعه، اطلاعات نسبتا جامعی را در مورد مطالعه درآمد مهندس رباتیک در کاناد  و بازار کار مهندسی رباتیک در این کشور، به شما ارائه دهد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مطالعه رشته مهندسی رباتیک در کانادا

امروزه نه تنها مطالعه رشته مهندس رباتیک، بلکه مطالعه هر رشته در کشور کانادا، برای هر دانشجویی که قصد مهاجرت به کانادا دارد جذاب است.

برای اینکه بتوانید در این کشور به مطالعه رشته مهندسی رباتیک بپردازید، کافی است از وب سایت رسمی دانشگاه کانادایی مورد نظرتان، مدارک و شرایط تحصیل در این رشته را جویا شوید و بعد به دنبال کسب مدارک و شرایط مورد نیاز و اخذ پذیرش از آن دانشگاه باشد.

برخی مدارک و شرایط کلی که عموما برای مطالعه رشته مهندسی رباتیک در هر دانشگاه کانادایی به آن ها نیاز دارید:

  • سوابق تحصیلی کلی
  • پاسپورت
  • نمره تست
  • بودجه مورد نیاز
  • توصیه نامه
  • تسلط کافی به زبان های رسمی این کشور و اثبات آن ها توسط شرکت در یک یا دوتا از آزمون های تافل، آیلتس و …

شما می توانید در بسیاری از استان ها و شهرهای کانادا به مطالعه رشته مهندسی رباتیک در کانادا بپردازید، اما ما در ادامه قصد داریم شما با بهترین دانشگاه های کانادا برای مطالعه مهندسی رباتیک، آشنا کنیم.

بهترین دانشگاه های کانادا برای مطالعه رشته مهندسی رباتیک

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا، یکی از پنج دانشگاه برتر کانادا و جز ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان شناخته می شود که فعالیت خود را از سال ۱۹۰۸ آغاز کرده است و هم اکنون دارای بیش از ۳۶۰۰۰ دانشجو می باشد. یکی عمده دلایل اینکه، دانشگاه آلبرتا، توانسته به موفقت های بسیاری دست پیدا کند، شیوه های تدریس نوآورانه آن می باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دانشگاه کانادایی، بالاترین آمار اشتغال از بین فارغ التحصیلان خود را دارا می باشد.

میزان تسلط به زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه:

آزمون حداقل نمره
IELTS (Over all Band) ۷
TOEFL (Internet) ۱۰۰
TOEFL (Paper) ۶۰۰
PTE Academic ۶۸

دانشگاه فنی انتاریو

دانشگاه انتاریو، یک دانشگاه منحصر به فرد با تمرکز ویژه بر روی رشته های مهندسی و صنعتی می باشد که در حال حاضر دارای بیش از ۱۰۰۰۰ دانشجو است. این دانشگاه اهمیت ویژه ای به حرفه و شغل دانشجویان خود می دهد و از این رو سعی دارد هر دانشجو خود را با استفاده مهارت های کاربردی تعلیم دهد. فعالیت این دانشگاه از سال ۲۰۰۲ آغاز شده است و با این حال که دانشگاه انتاریو دانشگاهی جوان محسوب می شود، توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا به جهانیان معرفی کند.

میزان تسلط به زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه:

آزمون حداقل نمره
IELTS (Over all Band) ۶.۵
TOEFL (Internet) ۸۳
TOEFL (Paper) ۱۶۰
PTE Academic ۵۸

موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

موسسه فناوری بریتیش کلمبیا، فعالیت خود را از سال ۱۹۶۴ آغاز کرده است. این موسسه یکی از بزرگترین موسسات بریتیش کلمبیا می باشد که همواره سعی کرده است، چیزی فراتر از درس به دانشجویان خود بیاموزد. در حال حاضر این موسسه دارای بیش از ۴۸۰۰۰ دانشجو و طیف گسترده ای از برنامه های درسی می باشد. تحصیل در این موسسه، به شما فرصت رهبری و کسب تجربه های بی نظیر برای ورود به حوزه کار رشته رباتیک را اعطا می کند.

میزان تسلط به زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه:

آزمون حداقل نمره
IELTS (Over all Band) ۶.۵
TOEFL (Internet) ۸۶
TOEFL (Paper) ۱۶۰
PTE Academic ۶۰

کالج فلمینگ:

کالج فلمینگ، در قلب انتاریو، به افتخار مهندس و مخترع مشهور کانادایی، آقای سانفورد فلمینگ تاسیس شده است. این کالج با دارا بودن بیش از ۵۲۰۰ دانشجو تمام وقت، بیش از ۱۰۰ برنامه درسی متفاوت در زمینه های بسیار مختلفی را اراده می دهد. یکی از ویژگی های مهم این دانشکده، فراهم کردن تجربیات عملی در کنار دانش تئوری برای دانشجویان خود می باشد. تحصیل در کالج فلمینگ، برای شما طیف گسترده ای شغل های موجود در کانادا را به ارمغان می آورد.

میزان تسلط به زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه:

آزمون حداقل نمره
IELTS (Over all Band) ۶.۵
TOEFL (Internet) ۸۸
TOEFL (Paper) ۵۷۷
PTE Academic ۶۰

کالج صد ساله هنر و تکنولوژی:

این کالج که در تورنتو قرار دارد، فعالیت خود را از سال ۱۹۶۶ آغاز کرده است. تمامی برنامه های درسی این دانشگاه، از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند و طبق استاندارد های سختگیرانه ای به دانشجویان آموزش داده می شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دانشگاه دارای حداقل ۲۷۰۰۰ دانشجو می باشد که در چند دهه اخیر، بیش از ۹۰ درصد آن ها از تحصیل در این دانشکده رضایت کامل داشتند. تحصیل در این دانشکده باعث می شود شما مهارت های بی نظیری در حوزه های تخصصی مختلف به دست آورید و امکان دستیابی به فرصت های شغلی بین المللی بسیاری را به دست آورید.

میزان تسلط به زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه:

آزمون حداقل نمره
IELTS (Over all Band) ۶
TOEFL (Internet) ۸۰
TOEFL (Paper) ۵۵۰
PTE Academic ۵۱

کالج هنر و فناوری Conestoga:

این کالج، یکی از سریع ترین دانشکده های در حال رشد انتاریو می باشد که یک رهبر آموزشی در حوزه پلی تکنیک به شمار می رود. این دانشکده که از سال 1967 راه اندازی شده است، هم اکنون با 16500 دانشجو که حداقل 3200 تای آن ها دانشجو بین المللی می باشند، طیف گسترده ای از برنامه های درسی را اراده می دهد. دارا بودن آزمایشگاه های مجهز به آخرین فناوری های روز، از جمله شاخصه های اصلی کالج هنر و فناوری Conestoga می باشد. علاوه بر آزمون با کیفیت و بی نظیر، این دانشکده دوره های کارآموزی فوق العاده را برای دانشجویان خود فراهم کرده است تا آن ها با آمادگی کامل به بازار کار ورود پیدا کنند.

میزان تسلط به زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه:

آزمون حداقل نمره
IELTS (Over all Band) ۶.۵
TOEFL (Internet) ۸۸
TOEFL (Paper) ۱۶۰
PTE Academic ۵۸

بازار کار رشته مهندسی رباتیک در کانادا

مهندسان رباتیک، در واقع نوعی مهندسان مکانیک متخصص هستند که وظیفه طراحی و نگهداری ربات ها و سیستم های رباتیک بر عهده آن ها است. از این رو اکثر مهندسان رباتیک در کشور کانادا، در صنایع تولیدی مشغول به کار هستند و تنها عده کمی از آن ها در محیط های اداری مشغول به تهیه طرح ها و برنامه های کاربردی می باشند.

بازار کار رشته مهندسی رباتیک در کانادا به طور کلی رونق خوبی دارد و با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد مهندسان این حوزه سال های ابتدایی شغل خود را پشت سر می گذارند، کشور کانادا همچنان به دنبال جذب مهندسان رباتیک می باشد. با اینکه مهاجرت به کانادا برای افرادی که به رشته رباتیک علاقه بسیاری دارند و خواهان تحصیل یا کار در کشور کانادا به عنوان یکی از متخصصان این رشته می باشند، مزایای بسیاری دارد اما به جرات می توان گفت مهندسان رباتیکی که دارای خلاقیت هستند و همچنین به پیشرفت و افزایش دانش خود در این حوزه علاقه پایان ناپذیری دارند، می توانند بیشترین درآمد را کسب کنند و جز موفق ترین مهندسان رباتیک کشور کانادا قرار بگیرند.

طبق پرس و پاسخ هایی که از تعداد کثیری از مهندسان رباتیک کانادا در سال ۲۰۲۱ انجام شده است، نرخ رضایت شغلی این گروه شغلی در کشور کانادا، از بین ۰ تا ۵، ۲/۳ تعیین شده است و این موضوع بدین معنی است که مهندسان رباتیک کانادا از شرایط شغلی خود در این کشور راضی هستند.

مدارک مورد نیاز برای کار به عنوان یک مهندس رباتیک در کانادا

برای اینکه بتوانید به عنوان یک مهندس رباتیک در کشور کانادا مشغول به کار شوید، لازم است که حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته رباتیک داشته باشید، اما توجه داشته باشید که برخی کارفرمایان کانادایی، برای استخدام مهندس رباتیک دنبال مهندسانی در این حوزه هستند که حتما مدرک دکترا را داشته باشند.

با این حال، شما می توانید با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، مهندسی نرم افزار یا حتی مهندسی برق و همچنین شرکت در دوره های معتبر و به خصوصی به عنوان یک مهندس رباتیک در کشور کانادا مشغول به کار شوید.

مهارت هایی که یک مهندس رباتیک در کانادا لازم است داشته باشد

  • خلاقیت
  • درک گسترده ای از سیستم های طراحی و ساخت خودکار
  • توانایی توجه زیاد به جزئیات
  • تفکر تحلیلی و انتقادی
  • توانایی حل مسئله
  • مهارت های ارتباطی
  • کار گروهی

مهارت هایی که اکثر مهندسان رباتیک شاغل در کانادا، از آن ها برخودار هستند

  • رباتیک
  • Plc یا همان Programmable Logic Controllers و اتوماسیون
  • توسعه نرم افزار
  • طراحی مهندسی
  • زبان برنامه نویسی c++

ساعات کاری مهندسان رباتیک در کانادا

عموما اکثر مهندسان رباتیک که در این کشور فعالیت می کنند، ساعات کاریشان مطابق با ساعات کاری دیگران افراد شاغل در کانادا است اما گاهی ممکن است که با توجه به خواست کارفرما، یک مهندس رباتیک در کانادا ساعت های طولانی را به کار بپردازد و یا در شیفت های متفاوتی برای انجام پروژه حاضر شود.

معمولاً ساعات کاری مهندسان رباتیک در کانادا به شدت وابسته به نوع شغل و محیط کاری است. در برخی شرکت‌ها و پروژه‌ها، ممکن است ساعات کاری مهندسان، مثلاً در شرکت‌های فناوری یا استارتاپ‌ها، از گوناگونی مفهوم شغلی و فعالیت‌های پژوهشی کمک گرفته تا بسیار پویا و انعطاف‌پذیر باشد. اما به طور کلی، در شرکت‌های بزرگ و صنعتی معمولاً ساعات کاری مهندسان به طور استاندارد، ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته می‌باشد، که ممکن است در مواقعی نیاز به اضافه کاری داشته باشد.

میزان درآمد مهندسان رباتیک در کانادا

مهندسان رباتیک در کشور کانادا، مسئولیت های متفاوتی را به عهده دارند که ما در اینجا تنها برخی از آن ها را به اطلاع شما می رسانیم.

  • انجام تحقیق و بروز رسانی اطلاعات (از آنجا که رشته مهندسی رباتیک در کشور کانادا دائم در حال توسعه و پیشرفت است این کار اصلی ترین و مهم ترین وظیفه هر مهندس رباتیک در این کشور است)
  • نظارت بر پروژه و سایر تکنسین های موجود
  • پیکر بندی و عیب یابی ربات ها و سیستم های رباتیک
  • تخمین و پیش بینی هزینه های مربوط به ساخت ربات
  • استفاده از دانش مهندسی برای طراحی فرآیند های مورد نیاز

درآمد یک مهندس رباتیک در آلمان

به طور متوسط، درآمد یک مهندس رباتیک در کشور کانادا بین ۵۱۰۰۰ دلار تا ۹۸۰۰۰ دلار می باشد.

میانگین درآمد مهندسان رباتیک در کشور کانادا ۷۱۰۰۰ دلار

میانگین میزان درآمد مهندسان رباتیک در کانادا با توجه به مهارت هایی که دارند

مهارت ها میانگین میزان درآمد تقریبی
رباتیک ۷۸۰۰۰ دلار
Programmable Logic Controllers و اتوماسیون ۷۳۰۰۰ دلار
توسعه نرم افزار ۸۲۴۰۰ دلار
طراحی مهندسی ۵۷۵۰۰ دلار
زبان برنامه نویسی c++ ۶۷۶۰۰ دلار

میانگین درآمد مهندسان رباتیک در کشور کانادا با توجه به میزان سال های تجربه ای که دارند

میزان سال های تجربه میانگین میزان درآمد تقریبی
کمتر از ۱ سال ۶۹۰۰۰ دلار
۱ تا ۴ سال ۷۲۰۰۰ دلار
۵ تا ۹ سال ۷۷۰۰۰ دلار
۱۰ تا ۱۹ سال ۷۳۰۰۰ دلار

برخی مکان های کانادا که مهندسان رباتیک می توانند، درآمد بیشتری کسب کنند

  • تورنتو، انتاریو (۵ درصد بیشتر از میانگین کلی)
  • ونکوور، بریتیش کلمبیا (۲ درصد بیشتر از میانگین کلی)

امیدوارم که با این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در رابطه با رشته مهندسی رباتیک در کانادا را به شما انتقال داده باشیم.

فرهنگ کسب‌ وکار در کانادا چگونه است؟

کار در کانادا

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با انواع روش‌های مهاجرت کاری به این کشور و شرایط کار در کانادا بیشتر آشنا شوید.

سخن پایانی

بازار کار مهندسان رباتیک در کانادا، به عنوان یکی از بازارهای پویا و رو به رشد در حوزه فناوری و علوم کاربردی، فرصت‌های بسیاری را برای افراد متخصص در این حوزه فراهم می‌کند. تقاضای بالا برای کارشناسان و متخصصان رباتیک در صنایع مختلف مانند صنایع خودروسازی، پزشکی، اتوماسیون و ساختمانی، فرصت‌های شغلی فراوانی را به ارمغان می‌آورد. آینده مهندسان رباتیک در کانادا، با توجه به توسعه فناوری، پژوهش‌های برتر و توجه به نوآوری، به نظر می‌رسد که پر از چشم‌اندازهای امیدوارکننده و فرصت‌های شغلی ویژه خواهد بود. این صنعت همواره به دنبال افرادی است که دارای مهارت‌ها و تخصص‌های بروز و قابل استفاده در طراحی و توسعه ربات‌های هوشمند و کاربردی هستند. برای دریافت مشاوره درمورد درآمد مهندس رباتیک در کانادا میتوانید از مشاوران هرمس اپلای کمک بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
مدارک و شرایط کلی که عمومی برای مطالعه رشته مهندسی رباتیک در هر دانشگاه کانادایی چیست؟
سوابق تحصیلی کلی پاسپورت نمره تست بودجه مورد نیاز توصیه نامه تسلط کافی به زبان های رسمی این کشور و اثبات آن ها توسط شرکت در یک یا دوتا از آزمون های تافل، آیلتس و …
دانشگاه آلبرتا، چگونه دانشگاهی است؟
دانشگاه آلبرتا، یکی از پنج دانشگاه برتر کانادا و جز ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان شناخته می شود که فعالیت خود را از سال ۱۹۰۸ آغاز کرده است و هم اکنون دارای بیش از ۳۶۰۰۰ دانشجو می باشد.
مهارت هایی که اکثر مهندسان رباتیک شاغل در کانادا، از آن ها برخودار هستند چیست؟
رباتیک Plc یا همان Programmable Logic Controllers و اتوماسیون توسعه نرم افزار طراحی مهندسی زبان برنامه نویسی c++
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهنام توکلی
2 سال قبل

من به رباتیک و خصوصا هوش مصنوعی به شدت علاقه مندم و هم اکنون هم در یک تیم رباتیک مشغول به فعالیت و برنامه نویسی ماشین های رباتیک هستم. چطور می تونم برای اخذ اقامت در کانادا و ادامه فعالیت در این کشور اقدام کنم.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  بهنام توکلی
2 سال قبل

برای ادامه تحصیل میتونید اقدام کنید . همچنین اگر بالای 3 سال سابقه کاری با بیمه دارین در رابطه با رشته تحصیلیتون میتونید کاری هم اقدام کنید

کادر هرمس اپلای