یکی از رشته های پرطرفدار، رشته معماری کانادا می باشد، چرا که این کشور از جمله کشور هایی که به رشته معماری اهمیت قابل توجهی می دهد و به همین دلیل مهاجرت به کانادا برای افرادی که در حوزه معماری فعالیت می کنند و قصد مهاجرت دارند، می تواند انتخاب بسیار خوبی به شمار برود. از این رو موسسه مهاجرتی هرمس اپلای قصد دارد در این مقاله، هرآنچه که لازم است در مورد رشته مهندسی معماری در کانادا بدانید را در اختیارتان بگذارد و به عبارتی شما را با موسسه های عالی کانادا برای تحصیل رشته مهندسی معماری، بازار کار این رشته در کانادا، کمپانی های محبوب کانادایی که در این حوزه فعالیت می کنند و ….، آشنا کند.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

آنچه در این مطلب می خوانید

رشته مهندسی معماری در کانادا:

مهندسی معماری در کانادا، ارتباط نزدیکی با رشته های هنر و طراحی، مهندسی ساخت و ساز، طراحی گرافیک و همچنین طراحی تجربه کاربر دارد.

دانشجویان رشته معماری در کانادا، اکثرا با سبک های معماری آشنا می شوند و با مهارت هایی که در حوزه های معماری منظر، طراحی، طراحی سه بعدی و سازه، می آموزند، یاد می گیرند سازه هایی با معماری زیبا و ماندگاری بالا ایجاد کنند. البته علاوه بر این ها دانشجویان این رشته کار با نزم افزار های رایانه ای گوناگون را که هر یک به آن ها در زمینه برنامه ریزی پروژه و تحلیل و بهینه سازی فعالیت ها کمک می کنند، نیز می آموزند.

برخی از دوره های دانشجویان رشته معماری در کانادا:

  • تجزیه و تحلیل معماری معاصر
  • طراحی و توسعه شهر
  • سیاست طراحی شهری
  • طراحی مسکونی
  • طراحی داخلی و فضایی

بهترین دانشگاه های کانادا برای مطالعه رشته مهندسی معماری:

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو:

سال تاسیس1827
تعداد دانشجویان61690
مکانOntario
تعداد دوره های آموزشی143
موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا:

سال تاسیس1908
مکانBritish Columbia
تعداد دوره های آموزشی179
میزان شهریه داخلی5646.4 دلار
میزان شهریه بین المللیمیانگین 38,900 دلار کانادا
دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو:

سال تاسیس1956
مکانOntario
تعداد دوره های آموزشی123
میزان شهریه و هزینه دوره کارشناسی11061 دلار



دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل:

سال تاسیس1821
مکانQuebec
تعداد دوره های آموزشی158
میزان شهریه محلی 2391 دلار
میزان شهریه داخلی 7402 دلار
میزان شهریه بین المللی (2023)50,000 دلار در سال
دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا:

سال تاسیس1908
مکانAlberta
تعداد دوره های آموزشی137
میزان شهریه داخلی 4320 دلار
میزان شهریه بین المللی 20395 دلار
دانشگاه کنکوردیا مونترال

دانشگاه مونترال:

سال تاسیس1878
مکانQuebec
تعداد دوره های آموزشی155
دانشگاه کوئین کانادا

دانشگاه کوئین:

سال تاسیس1841
مکانOntario
تعداد دوره های آموزشی98
میزان شهریه داخلی (2023)1,924.33 دلار (یک ترم)
میزان شهریه بین المللی (2023)4309.15 دلار (یک ترم)
دانشگاه مک مستر کانادا

دانشگاه مک مستر:

سال تاسیس1887
مکانOntario
تعداد دوره های آموزشی68
میزان شهریه داخلی (2023)1,367.67 دلار (یک ترم)
میزان شهریه بین المللی (2023)5,739.70 دلار (یک ترم)
دانشگاه وسترن انتاریو کانادا

دانشگاه وسترن:

سال تاسیس1878
مکانOntario
تعداد دوره های آموزشی80
میزان شهریه داخلی 7576 دلار
میزان شهریه بین المللی 24851 دلار
دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری:

سال تاسیس1966
مکانAlberta
تعداد دوره های آموزشی126
میزان شهریه داخلی (2023)میانگین 732.54 دلار (دوره 3 واحدی)
میزان شهریه بین المللی (2023)میانگین 2,684.88 دلار (دوره 3 واحدی)

بازار کار رشته مهندسی معماری در کانادا:

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، کانادا از جمله کشور هایی که به معماری اهمیت ویژه ای می دهد و همچنین در این حوزه فعالیت های گسترده ای در سراسر جهان دارد.

بازار مهندسی معماری در حال حاضر از رونق کاری بسیار خوبی برخوردار است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نرخ رضایت شغلی مهندسان معماری فعال در این کشور، از بین 0 تا 5، 3.83 تعیین شده است که این عدد به تنهایی گویای وضعیت خوب شغلی این حوزه در کانادا می باشد.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید به عنوان یک مهندس معماری در کشور کانادا به فعالیت بپردازید، لازم است که حداقل مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید.

مهندسان معماری فعال در کانادا باید به این مهارت ها تسلط کافی داشته باشند:

  • نرم افزار اتوکد
  • نرم افزار های معماری گوناگون
  • طراحی
  • مایکروسافت آفیس
  • فتوشاپ

درآمد یک مهندس معماری در کانادا:

مطالعه

طبق آمارهای منتشر شده، درآمد یک مهندس معماری در کانادا، سالانه برابر 94803 دلار است، همچنین میانگین درآمد یک مهندس معماری در هر ساعت برابر 46 دلار می باشد. البته ناگفته نماند که در ابتدای کار درآمد مهندسان معماری تقریبا برابر 67689 دلار در سال است. در سال 2023، بیشترین درآمد سالانه ثبت شده در حوزه مهندسی معماری، برابر 156,786 دلار می باشد.

خلاصه ای از شرح وظایف مهندسان معماری در کانادا:

  • انجام کارهای مرتبط با جنبه های فنی و کاربردی طراحی سازه
  • آشنایی با فرآیند های مفهوم سازی، طراحی و …
  • تجزیه و تحلیل نیاز ها و جنبه های مختلف پروژه
  • مدیریت پروژه، مذاکرات و …
  • هماهنگی مهندسان، معماران و متخصصان ساخت و ساز
  • نظارت بر پروژه

بهترین شرکت های کانادایی در حوزه مهندسی معماری:

بازار کار مهندسی معماری در آلمان

AECOM

این کمپانی کانادایی که در لیست بزرگ ترین شرکت های آمریکایی قرار دارد، از ادغام 5 نهاد تشکیل شده است. این شرکت به بیش از 150 کشور جهان خدماتی در زمینه مدیریت و برنامه ریزی پروژه، طراحی، مهندسی، مشاوره و … ارائه می دهد.

برای پیوستن به این گروه فرصت های بسیار گسترده ای وجود دارد و اگر از جمله افراد حرفه ای هستید یا به تازگی فارغ التحصیل شده اید و یا توانایی سرمایه گذاری عظیمی را دارید، می توانید برای خود جایی در این گروه پیدا کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر مهندسان معماری در صورتی که تمایل دارند با این کمپانی همکاری کنند، می توانند در موقعیت هایی از جمله مدیر پروژه، برنامه ریز ارشد شهری، رهبری شهرسازی کانادا و مدیر ارشد عملیات ریلی مشغول به کار شوند.

CIMA +

یکی از بزرگ ترین کمپانی های فعال در حوزه مشاوره مهندسی است که از 1990 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت بیش از 2300 کارمند دارد و تنها در کانادا دارای 30 دفتر است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کمپانی کانادایی بهترین کارفرمای سال 2019 نیز شناخته شده بود.

مهندسان معماری می توانند به عنوان مدیر پروژه و یا مهندس سازه با این شرکت همکاری کنند.

NORR

یک شرکت معماری و مهندسی یکپارچه است که در سال 1938 تاسیس شده است و از آن زمان تا به حال به خاطر نوآوری و طراحی تخصصی که ایجاد کرده است به شهرت زیادی دست یافته است. برج امارات، برج خلیفه، نمونه ای از کارهای این کمپانی می باشند.

این شرکت خدمات فوق العاده ای در معماری منظر، طراحی داهلی، طراحی شهری و … ارائه می دهد.

مهندسان معماری که علاقه مند به فعالیت در این شرکت هستند می توانند به عنوان طراح معماری، هماهنگ کننده پروژه و مدیر پروژه با این شرکت همکاری کنند.

Perkins & Will

بیش از 80 سال است که از شروع فعالیت این شرکت می گذرد. این کمپانی توانسته با تکمیل اولین بانک ملی شیکاگو، موزه تاریخ ملی شانگهای، دانشگاه راش و … شهرت ویژه ای را کسب کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کمپانی دومین شرکت برتر در حوزه خلاقیت در معماری است و همچنین یکی از ویژگی های بارزآن طرحی های سازگار با محیط زیست می باشد.

مهندسان معماری می توانند به عنوان طراح ارشد معماری و طراح پروژه با این کمپانی کانادایی همکاری کنند.

Stantec

این شرکت فعالیت خود را از سال 1954 آغاز کرده و در حال حاضر با بیش از 22000 کارمند در شش قاره پیشرفته ترین خدمات معماری را ارائه می کند.

نام این شرکت نیز در لیست 100 شرکت پایدار جهان قرار دارد.

فرصت های شغلی که برای مهندسان معماری در این شرکت وجود دارد، عبارت است از: مهندس ارشد پیاده رو، تکنسین معماری منظره، مدیر پروژه و …. .

Synergy Partners

این شرکت خدمات معماری را در بخش های املاک و مستغلات، ارائه می دهد و خدماتش شامل ارزیابی وضعیت ملک، مهندسی ترمیم، مطالعات صندوق ذخیره، ممیزی عملکرد و مهندسی محوطه می باشد.

این کمپانی همواره در تلاش است که مزایای شغلی بسیاری را به کارمندان خود ارائه بدهد و همچنین عملکرد هر یک را ارتقا بدهد.

مهندسان معماری در این شرکت می توانند در سمت های مدیر پروژه و مهندس پروژه مشغول به کار شوند.

WSP Global Inc

شرکت WSP Global Inc، یک شرکت بین المللی شناخته شده است که در سراسر جهان بیش از 500 دفتر دارد. میدان پاراماتا در وسترن سیدنی، مجمع ملی موسیقی در لهستان و برج مونترال در کبک، برخی از کارهای این شرکت کانادایی می باشد. شهرت این شرکت بین المللی به دلیل راه حل های مهندسی خلاقی است که ارائه می دهد. مهندسان معماری که قصد دارند با این کمپانی همکاری کنند می توانند به عنوان مدیر پروژه، مدیر پروژه مهندسی و معماری و … در این شرکت مشغول به کار شوند. بنابراین این شرکت گزینه خوبی برای افرادی است که معماری در کانادا را انتخاب می کنند.

خدمات موسسه مهاجرتی هرمس اپلای

اگر قصد دارید به طور جدی به مهاجرت بپردازید و در حوزه مهندسی معماری کانادا تحصیل کنید یا یک مهندس معمار متخصص هستید، کانادا یکی از بهترین کشور هایی که می توانید به آن مهاجرت کنید، اما این موضوع ممکن است با توجه به شرایط منحصر به فرد شما تغییر کند، برای همین بهتر است که فرم ارزیابی مهاجرتی گروه هرمس اپلای را تکمیل نمایید تا از بهترین کشوری که می توانید به آن مهاجرت کنید، اطلاعات لازم را به دست آورید. در انتها هر سوالی در مورد تحصیل در مهندسی معماری کانادا و مسائل پیرامون آن داشتید کارشناسان هرمس اپلای پاسخگوی شما هستند.

همین الان رایگان ارزیابی شو !

فرم ارزیابی رایگان
بنر
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منصور کریم نژاد
2 سال قبل

من دیپلم علوم انسانی دارم و اصلا به این رشته علاقه ندارم. همیشه دوست داشتم که مهندسی معماری بخونم اما اشتباه کردم و رفتم سراغ این رشته. آیا امکانش هست با دیپلم علوم انسانی برم و رشته معماری بخونم. زبانم هم خیلی خوبه و می خواستم بدونم که به چه چیزی نیاز دارم که در این کشور پذیرش بشم؟ آیا بعد از پذیرش اجازه کار کردن رو هم دارم که بتونم بخشی از هزینه هام رو دربیارم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  منصور کریم نژاد
2 سال قبل

سلام . تغییر رشته یک مقدار سخت گیری بیشتری داره . ولی اگر بتونید مدارک فنی مرتبط با معماری رو تهیه کنید میتونید برای ادامه تحصیل برای کشور مد نظر اقدام کنید . حدودا هفته ای 20 ساعت اجازه کار قانونی هم دارید که میتونه کمک خرجی براتون باشه . پیشنهاد میکنم برای مشاوره تخصصی تر با کارشناسانمون در تماس باشید