با مطالعه این مقاله از وب سایت موسسه مهاجرتی هرمس اپلای می توانید اطلاعات جامع و مفیدی در مورد تحصیل رشته مهندسی مکانیک در کانادا و همچنین بازار کار مهندسی مکانیک در این کشور به دست آورید.

قبل از اینکه به مطالعه مقاله بپردازید، لازم به این نکته توجه کنید که با توجه به شرایط منحصر به فرد هر فرد، می تواند بهترین انتخاب هر فرد با فرد دیگر در خصوص امر مهاجرت، متفاوت باشد، از این رو پیشنهاد ما به شما این است که بعد از مطالعه این مقاله، فرم ارزیابی و مشاوره مهاجرتی ما را تکمیل فرمایید.

کشور کانادا از جمله کشور هایی است که در چند سال اخیر، میزان تقاضای خود در خصوص مهندسان مکانیک را افزایش داده و سعی کرده است مهندسان مکانیک حرفه ای و کاربلدی را برای کشور خود به ارمغان بیاورد. از این رو اگر شما نیز به این رشته علاقه مند هستید و همچنین قصد مهاجرت دارید، کانادا می تواند بهترین انتخاب برای شما محسوب شود.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

آنچه در این مطلب می خوانید

رشته مهندسی مکانیک در کانادا

در کانادا، دانشجویانی که به مطالعه رشته مهندسی مکانیک می پردازند، می آموزند چگونه با استفاده از آنالیز و طراحی، به کمک تکنولوژی، دستگاه ها و سیستم های مکانیکی و حرارتی را خلق کنند و عملکرد آن ها بهبود ببخشند، راه حل هایی را برای توسعه محصولات و فرآیند های مکانیکی بیایند و ماشین آلات بی نظیری را به وجود آورند.

زمینه های اصلی این حوزه که کشور کانادا بر روی آن ها تمرکز ویژه ای دارد:

مکاترونیک

رباتیک

علوم مواد

اتوماسیون

بهترین دانشگاه های کانادا برای مطالعه رشته مهندسی مکانیک

دانشگاه تورنتو:

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو که در مرکز شهر تورنتو واقع شده است، یکی از 100 دانشگاه برتر جهان می باشد. این دانشگاه، به تمامی دانشجویان رشته مکانیک می آموزد که با استفاده از اصول اولیه مهندسی، بهترین طراحی ها را ارائه بدهند.

تحصیل در دانشگاه تورنتو باعث می شود که تخصص ویژه ای در حوزه مکاترونیک، مکانیک جامد و طراحی، مهندسی زیستی و … به دست آورید.

دانشگاه مک گیل:

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل، یکی دیگر از دانشگاه های کانادا است که در سراسر جهان، شهرت به خصوصی دارد. دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه در شهر مونترال است. برنامه درسی این دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک شاید سختگیرانه باشد اما شرکت در برنامه های درسی این رشته برای افرادی که دوست دارند بعد ها به تحقیق و حتی تدریس در این حوزه بپردازند، بهترین انتخاب است.

این دانشگاه برای افرادی که علاقه مند هستند دوره های تخصصی منحصر به فردی برگذار می کند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا:

دانشگاه بریتش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه کاملا تحقیقاتی به شمار می رود که در شهر ونکوور قرار دارد.

اخذ پذیرش از این دانشگاه برای هر فردی آسان نیست چرا که سالانه فقط تعداد محدودی از افراد می توانند در برنامه های درسی دانشگاه بریتیش کلمبیا شرکت کنند، برای همین این دانشگاه فقط درخواست کسانی را می پذیرد که دارای نمرات برتر و رزومه های شخصی قوی هستند.

یکی از مزیت های برنامه های درسی این دانشگاه در خصوص رشته مهندسی مکانیک، دانش عملی که هر فردی به خوبی فرا می گیرد.

دانشگاه البرتا:

دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا نیز یک دانشگاه تحقیق محور است که در شهر ادموند قرار داد. دانشکده مهندسی این دانشگاه دارای زیر شاخه های مختلفی است که یکی از آن ها دانشکده مهندسی مکانیک می باشد.

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه آلبرتا، در واقع بزرگ ترین دانشکده مهندسی مکانیک در کانادا است که در سال 2019، بیش از 700 دانشجو داشته است.

تحصیل در این دانشگاه، فرصت های بی شماری را برای یادگیری و پیشرفت در مقابل شما می گذارد.

دانشگاه مک مستر:

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر، از دیگر دانشگاه های کانادایی که جر دانشگاه های تحقیق محور به شمار می رود. این دانشگاه که در شهر همیلتون قرار دارد، یکی از برترین دانشگاه های جهان نیز می باشد.

معیار های اخذ پذیرش از دانشگاه مک مستر، بسیار رقابتی است و در نهایت افرادی می توانند به این دانشگاه ورود پیدا کنند که حداقل 87 درصد شرایط تعیین شده را داشته باشند.

دانشگاه واترلو:

دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو نیز بر پایه تحقیقات بنا شده است. برنامه درسی رشته مهندسی مکانیک این دانشگاه که در شهر انتاریو قرار دارد، بر پایه طراحی مکانیک بنا شده است و همجنین تمرکز ویژه ای بر روی سایر مباحث مکانیک، تولید، نیرو و کنترل دارد.

برای دریافت اخذ پذیرش از دانشگااه واترلو، میزان نمرانت شما اهمیت بسیار زیادی دارد.

دانشگاه کلگری:

دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری همانطور که از نام آن می توان حدس زد، در شهر کلگری قرار دارد.

جالب بدانید که دانشگاه کلگری به دلیل فعالیت های گسترده در حوزه رشته مهندسی مکانیک، برای این رشته، یک دانشکده به خصوص دارد.

بعد از اخذ پذیرش از این دانشگاه، لازم در دوره هایی که دانشگاه کلگری تعیین کرده است شرکت کنید تا بتوانید به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک بپردازید.

دانشگاه کوئین:

دانشگاه کوئین کانادا

دانشگاه کوئین نیز یکی از معروف ترین دانشگاه های کانادا است که پایه و اساس آن بر روی تحقیق و پژوهش استوار است. این دانشگاه، در شهر کینگستون قرار دارد و یک برنامه درسی کاملا اختیاری به دانشجویان رشته مهندسی مکانیک ارائه می دهد.

اگر در این دانشگاه به تحصیل بپردازید، بدون شک تجربیات کاری بسیار ارزشمندی در طی دوره تحصیل به دست می آورید.

دانشگاه وسترن انتاریو:

دانشگاه وسترن انتاریو کانادا

دانشگاه کوئین نیز یکی از معروف ترین دانشگاه های کانادا است که پایه و اساس آن بر روی تحقیق و پژوهش استوار است. این دانشگاه، در شهر کینگستون قرار دارد و یک برنامه درسی کاملا اختیاری به دانشجویان رشته مهندسی مکانیک ارائه می دهد.

اگر در این دانشگاه به تحصیل بپردازید، بدون شک تجربیات کاری بسیار ارزشمندی در طی دوره تحصیل به دست می آورید.

دانشگاه دالهاوزی:

دانشگاه دالهاوزی کانادا

یکی از دانشگاه های مطلوب برای تحصیل در رشته مکانیک کانادا، دانشگاه دالهاوزی Dalhousie University، در شهر حلیفاکس Halifax می باشد. هر ساله دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک این دانشگاه، شرایط تحصیل را برای ۲۵۰ دانشجو فراهم می کند. دانشجویان این دانشگاه نیز با برنامه درسی انتخابی در رشته مکانیک روبرو هستند و می توانند از بین یک دوره درسی سنتی ۴ ساله و یک دوره درسی مدرن و تعاونی ۵ ساله، یکی را به خواسته خود، انتخاب کنند.

بازار کار رشته مهندسی مکانیک در کانادا

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، در کشور کانادا هر ساله نیاز به مهندسان مکانیک افزایش پیدا می کند و این موضوع باعث شده است که در این چند دهه اخیر، آینده بسیار امیدوار کننده ای برای مهندسان مکانیک که در این کشور فعالیت می کنند، پیش بینی شود.

در حال حاضر نیز، بازار کار افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، در کشور کانادا رونق بسیار خوبی دارد و فارغ التحصیلان این رشته می توانند از میان طیف وسیعی از مشاغل، به راحتی فرصت شغلی مورد نظر خود را پیدا کنند.

اگر می خواهید به عنوان یک مهندس مکانیک در کانادا به کار بپردازید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبق پرشگری انجام شده از 380 نفر، نرخ رضایت شغلی فعالان این حوزه در کشور کانادا، از 0 تا 5، 3.74 تعیین شده است و این بدین معنی که شما به احتمال خیلی زیاد می توانید در این کشور شغل رویایی خود را پیدا کنید.

برخی از حوزه های فعالیت فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک در کانادا

  • حوزه هوافضا
  • حوزه حمل و نقل
  • حوزه بهداشت و درمان
  • حوزه ساخت و ساز
  • حوزه رباتیک

مهارت هایی که تسلط بر روی آن ها باعث افزایش درآمد یک مهندس مکانیک در کانادا می شود

  • طراحی مهندسی
  • مدیریت پروژه
  • مایکروسافت آفیس
  • نرم افزار اتوکد
کار

مهارت هایی که تسلط بر روی آن ها باعث افزایش درآمد یک مهندس مکانیک در کانادا می شود

  • تجزیه و تحلیل عناصر
  • کار با نرم افزار های شبیه سازی

خلاصه ای از شرح وظایف شغلی یک مهندس مکانیک در کانادا

  • توسعه دستگاه های مکانیکی
  • طراحی و آزمایش ماشیت آلات مکانیکی
  • ارائه گزارش های فنی به کارفرما
  • ارائه توصیه های لازم به سایر کارمندان و مشتریان
  • تخمین و زمان و هزینه لازم برای انجام پروژه
  • توصیف عملکرد
  • تحقیق و پژوهش
  • و …

میزان درآمد یک مهندس مکانیک در کانادا

میانگین درآمد یک مهندس مکانیک در کانادا، تقریبا برابر 78,422 دلار است. به طور کلی تقریبا بازه درآمدی مهندسان مکانیک در این کشور از 55,000 دلار آغاز می شود و به 129,082 دلار می رسد و البته ناگفته نماند که در حال حاضر 90 درصد افراد درآمدی نزدیک به 93000 دلار دارند.

درآمد یک مهندس مکانیک در کانادا، با توجه به میزان تجربه کاری:

میانگین درآمد یک مهندس مکانیک در برخی از مناطق کانادا:

برخی از شهر های کانادا که مهندسان مکانیک می توانند درآمد بیشتری در آن کسب کنند:

ادمونتون، آلبرتا
کلگری، آلبرتا
می سی سیگا، انتاریو

برخی حقایق جالب در مورد بازار کار رشته مهندسی مکانیک در کانادا

  • به طور میانگین، زمانی که مهندسان مکانیک بیش از 10 سال سابقه کاری به دست می آورند، درآمدشان دو برابر می شود.
  • در کانادا، تحصیلات بر روی درآمد یک مهندس مکانیک تاثیر ویژه ای دارد و اگر فردی مدرک تحصیلی خود را از کارشناسی به کارشناسی ارشد، ارتقا بدهد، درآمدش نزدیک به 40 درصد افزایش پیدا می کند.
  • درآمد مهندسان مرد مکانیک در کانادا، 5 درصد بیشتر از درآمد مهندسان مکانیک خانم در این کشور می باشد.
  • به طور متوسط، در هر سال، درآمد یک مهندس مکانیک در این کشور، 7 درصد افزایش پیدا می کند.
  • درآمد مهندسان مکانیکی که در کمپانی های دولتی کانادا فعالیت می کنند، 4 درصد بیشتر از مهندسانی است که در بخش های خصوصی کار می کنند.

مقاله پیشنهادی: مهندسی خودرو در کانادا

امیدواریم که با مطالعه این مقاله به سوالات شما درباره مهندسی مکانیک در کانادا پاسخ داده باشیم. چنانچه همچنان در مورد کار یا تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا سوالی برایتان باقی مانده است در قسمت نظرات با ما مطرح کنید.

با تکمیل فرم ارزیابی و مشاوره مهاجرتی موسسه مهاجرتی هرمس اپلای می توانید، با بهترین کارشناسان مهاجرت ارتباط بر قرار کنید و پاسخ سوالات خود در خصوص مهاجرت را به صورت اختصاصی دریافت نمایید.

بنر
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن عابدی فرد
2 سال قبل

سلام مهندس مکانیک با قریب به 20 سال سابقه کار در حوزه صنایع دقیق و high tech دارم (کارشناس فنی مهندسی ،مدیرتولید-مدیرمهندسی مهندس ارشد طراح)الان هم مشاور و طراح شرکت صنعتی هستم خواستم ببینم چطور می توان در کشورهای اروپایی فعالیت کرد

کارشناس هرمس
در انتظار تایید
پاسخ به  حسن عابدی فرد
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر . برای این مورد باید شرایط شما از قبیل سن ، مدرک زبان و … ارزیابی شود . برای این کار میتوانید با شماره 02191070170 تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه ما شما را راهنمایی کنند .