هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا؛

هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا؛ شرایط بورسیه رشته کامپیوتر

کانادا یکی از مقاصد محبوب برای تحصیلات بین‌المللی در رشته‌های مختلف، به ویژه در زمینه مهندسی کامپیوتر است. هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا ممکن است بسته به دانشگاه، شهر، و نوع برنامه تحصیلی متغیر باشند. هزینه شهریه دانشگاه های قنی کانادا ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، و دانشگاه مک‌گیل تمایل دارند شهریه‌های بالاتری داشته باشند، اما به دلیل کیفیت برتر آموزشی، این هزینه‌ها ممکن است توجیه‌پذیر باشند. در کانادا، بورسیه‌های مختلف برای رشته‌ی مهندسی کامپیوتر وجود دارد. بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بورسیه رشته کامپیوتر در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. این بورسیه‌ها می‌توانند شامل تخفیف شهریه، کمک‌های مالی، یا حتی امکانات خاص برای پژوهش و توسعه تحصیلات باشند.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا نسبت به ایران بسیار بالاتر است و در سال‌های گذشته با توجه به تفاوت بالای پول ایران و ارزهای خارجی این تفاوت بسیار محسوس‌تر شده است. هزینه تحصیلی رشته کامپیوتر در کانادا در شهرهای مختلف و دانشگاه‌های مختلف کاملاً با هم متفاوت است و در هر دانشگاه نیز به‌طور سالانه ممکن است تغییراتی در میزان شهریه داشته باشد. به‌عنوان مثال کمترین شهریه در دانشگاه نیوفاندلند ثبت شده است در حالی که دانشگاه انتاریو بیشترین هزینه را برای تحصیل داشته و از لحاظ منطقه زندگی نیز بسیار گران قیمت است.

USN هم اکنون 22 دانشگاه کانادا را به‌عنوان دانشگاه‌های برتر در زمینه مهندسی کامپیوتر معرفی کرده است که این لیست در دسترس دانشجویان بین المللی قرار گرفته است تا علاه بر شهریه و هزینه‌های دانشجویی، هزینه‌های زندگی و جانبی را در نظر گرفته و دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب نمایند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟

شهریه دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می‌کنند بستگی دارد. دوره‌های کارشناسی شهریه‌ای از ۷,۲۰۰ دلار تا ۴۹,۸۰۰ دلار کانادا در سال، هزینه متغیر دارند. این در حالی است که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مهندسی کامپیوتر و دیگر رشته‌ها بین ۳,۲۰۰ دلار تا ۴۲,۰۰۰ دلار کانادا است.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در کانادا

دانشگاه های برتر در کانادا و شهریه مهندسی کامپیوتر

شهریه دانشگاه تورنتو برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر

📌 شهریه لیسانس: ۴۲,۰۰۰ دلار – ۴۹,۸۰۰ دلار

📌شهریه کارشناسی ارشد: ۶,۹۰۰ دلار – ۲۲,۰۰۰ دلار

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل مهندسی کامپیوتر دانشگاه تورنتو را دارند باید در سال اول شهریه‌ای در حدود ۵۷ هزار دلار کانادا پرداخت کنند. از سال دوم به بعد میزان شهریه کمی افزایش داشته و به حدود ۶۱ هزار دلار کانادا می‌رسد.

علاوه بر شهریه، هزینه‌های دیگری مانند خوابگاه و اقامت نیز باید پرداخت شود. هزینه خوابگاه دانشجویی در حدود 6 هزار تا 10 هزار دلار کانادا در سال است که هزینه‌هایی مانند سرمایش، گرمایش، آب، برق و WIFI را نیز شامل می‌شود. بیمه دانشجویی نیز اجباری بوده و در حدود 720 دلار کانادا هزینه دارد. می‌توان گفت تحصیل در دانشگاه تورنتو بسیار گران و پر هزینه است.

شهریه دانشگاه بریتیش كلمبیا برای رشته مهندسی کامپیوتر

📌 شهریه لیسانس: ۲۵،۹۷۸ دلار – ۳۶،۵۸۸ دلار

📌 شهریه کارشناسی ارشد: ۸,۶۰۵ دلار

یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا بریتیش کلمبیای شمالی است. این دانشگاه برای بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی مناسب است و شهریه چندانی ندارد. هر ساله نزدیک به ۴۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان به این دانشگاه راه یافته و مهندسی کامپیوتر نیز یکی از این رشته‌ها است. شهریه سالانه مهندسی کامپیوتر در حدود ۴۲ هزار دلار کانادا است.

علاوه بر رقم گفته شده دانشجویان باید هزینه‌های جانبی را نیز در نظر گرفته و مبلغ مناسبی را برای این مخارج در نظر بگیرند. هزینه خرید کتاب و دیگر تجیهزات نیز در حدود ۲,۵۰۰ دلار کانادا در سال است.

هزینه اقامت در خوابگاه دانشجویی به‌صورت اتاق مشترک سالانه ۵۴ هزار دلار کانادا است؛ غذا و خورد و خوراک نیز ۵۵ هزار دلار کانادا هزینه دارد. بیمه دانشجویی نیز ۶۰۰ دلار کانادا در سال است. به‌طور کلی بیش از ۱۵ هزار دلار کانادا هزینه زندگی دانشجویی برای مهندسی کامپیوتر در بریتیش کلمبیا است.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در کانادا

شهریه دانشگاه مک گیل در کانادا برای رشته مهندسی کامپیوتر

📌 شهریه لیسانس: ۱۶،۸۱۵ دلار – ۴۵,۲۶۳ دلار

📌 شهریه کارشناسی ارشد: ۱۶،۸۱۶ دلار

دانشگاه مک گیل یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا در زمینه علوم پزشکی است که هر ساله تعداد زیادی دانش آموز برای ورود به این دانشگاه با هم رقابت می‌کنند. از نظر رشته مهندسی کامپیوتر نیز این دانشگاه رتبه مناسبی داشته و از دانشگاه های برتر کانادا برای این رشته تحصیلی است.

در سال ۲۰۲۱ هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه مک گیل برای دانشجویان بین المللی در حدود ۵۰ هزار دلار کانادا بود که در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های کانادا مناسب و به صرفه است. غیر از شهریه هزینه‌های جانبی دیگری نیز برای دانشجویان وجود دارد که یکی از آنها بیمه دانشجویی سالانه است که در حدود ۱۰۰۰ دلار کانادا هزینه دارد. به‌طور کلی هزینه سالانه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه مک گیل کانادا ۵۲ هزار دلار کانادا است.

شهریه دانشگاه مك مستر برای رشته مهندسی کامپیوتر

📌 شهریه لیسانس: ۲۰,۸۰۸ دلار – ۲۷,۹۷۸ دلار

📌 شهریه کارشناسی ارشد: ۱۶,۷۶۱ دلار – ۱۷,۰۹۶ دلار

دانشگاه مک مستر یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا در زمینه کامپیوتر است که در شهر همیلتون از استان انتاریو واقع شده است. این دانشگاه در جمع ۱۰ دانشگاه برتر کانادا در رشته مهندسی کامپیوتر قرار گرفته است. دانشگاه مک مستر در بین دانشگاه‌های جهان رتبه ۱۳۳ جهانی را دارد اما رشته کامپیوتر در این دانشگاه رتبه ۲۰۷ جهانی را کسب کرده است و در کانادا نیز در رتبه ۸ قرار گرفته است.

دانشجویان خارجی و بین المللی برای هر واحد درسی رشته کامپیوتر باید در حدود ۱۴۰۰ دلار کانادا هزینه کنند و با توجه به اینکه به‌طور متوسط هر دانشجو ۳۰ واحد درسی را می‌گذراند هزینه تحصیل سالانه رشته کامپیوتر ۴۴ هزار دلار کانادا است. البته به این مبلغ باید هزینه زندگی در شهر همیلتون را نیز اضافه کرد.

دانشگاه مونترال کانادا و هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در این دانشگاه

📌 شهریه لیسانس: ۱۳,۰۴۸ دلار – ۹۹۰ دلار کانادا

📌 شهریه کارشناسی ارشد: ۱۶,۳۷۲ دلار کانادا

دانشگاه مونترال در استان کبک قرار داشته و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا برای مهندسی کامپیوتر است. این دانشگاه توانسته است رتبه ۱۴۰ جهانی را به‌دست بیاورد اما در زمینه رشته کامپیوتر وضعیت بهتری داشته و توانسته است رتبه ۷۰ جهانی را کسب کند.

زبان تدریس در استان کبک به زبان فرانسوی است و افرادی که به زبان فرانسوی تسلط دارند شانس بیشتری برای پذیرش در این دانشگاه را دارند؛ البته امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز هست.رشته مهندسی کامپیوتر در این دانشگاه بر روی هوش مصنوعی تمرکز دارد.

شهریه دانشگاه مونترال برای دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر ۸ هزار دلار کانادا برای هر ترم است و شهریه پایان نامه نیز جداگانه و در حدود ۴۰۰ دلار کانادا است. در مقطع دکترای مهندسی کامپیوتر نیز دانشجو باید ۷ هزار دلار کانادا را برای هر ترم پرداخت کند و شهریه پایان نامه نیز جداگانه پرداخت می‌شود. دانشگاه مونترال سالانه ۸ میلیون دلار بورسیه تحصیلی به دانشجویان در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد که دانشجویان خارجی و بین المللی نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه در سایت آن درج شده است.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در کانادا

دانشگاه اوتاوا و هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر

📌 شهریه دانشجویان بین المللی: ۳۱,۴۴۴ دلار

دانشگاه اوتاوا یک دانشگاه بزرگ دولتی است که اتاوا انتاریو قرار دارد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه دو زبانه جهان نیز است و دروس در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و فرانسه ارائه می‌شوند. دانشجویان مهندسی کامپیوتر در این دانشگاه باید شهریه همانند رشته‌های مهندسی پرداخت کرده و علاوه بر آن برای بیمه دانشجویی، کتاب و دیگر تجیهزات جانبی هزینه جداگانه در نظر بگیرند. این دانشگاه هم اکنون ۳۵ هزار دانشجوی کارشناسی و بیش از ۵ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد دارد.

دانشگاه اتاوا توانسته است رتبه ۱۹۲ جهانی را به‌دست بیاورد و رتبه مهندسی کامپیوتر در دانشگاه اوتاوا ۲۳۶ جهان است. بنابر اعلام دانشگاه اتاوا دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر باید ۲۶ هزار دلار کانادا برای هر ترم پرداخت کنند که در کنار هزینه‌های دیگر تحصیل سالانه ۵۴ هزار دلار کانادا می‌شود. هزینه زندگی در شهر اتاوا نیز به این مبالغ اضافه می‌شود.

شهریه دانشگاه سیمون فریزر برای مهندسی کامپیوتر

📌 شهریه دانشجویان بین المللی: ۵,۳۰۰ دلار

دانشگاه سایمون فریزر یک دانشگاه بزرگ است که در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است و رشته مهندسی کامپیوتر در این دانشگاه از اعتبار و رتبه بالایی برخوردار است. این دانشگاه غیر از پردیس اصلی شعبه‌های دیگر نیز در شهرهای دیگر مانند ونکوور داشته و سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را در رشته‌های مختلف از جمله مهندسی کامپیوتر نام نویسی می‌کند. این دانشگاه تحت نظر دانشگاه بریتیش کلمبیا اداره می‌شود اما از نظر علمی رتبه قابل قبولی دارد.

دانشگاه سایمون فریزر در رشته مهندسی کامپیوتر رتبه ۱۶ جهانی دارد و سالانه تعداد زیادی دانشجو برای تحصیل کامپیوتر این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه سایمون فریزر کانادا برای هر واحد درسی در حدود هزار دلار کانادا است که این قیمت مناسب دانشجویان زیادی را جذب این دانشگاه کرده است. ساختمان اصلی این دانشگاه در شهر برنابی است که باعث می‌شود هزینه‌های زندگی برای دانشجویان به مقدار قابل توجهی کاهش داشته باشد.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در کانادا

شهریه دانشگاه ساسكاچوان برای رشته مهندسی کامپیوتر

این دانشگاه که در شهر ساسکاتون واقع شده است از جمله دانشگاه‌هایی است که رشته مهندسی کامپیوتر را در کانادا به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. شهریه دانشجویان بین المللی در این دانشگاه در حدود ۴ هزار دلار است. این دانشگاه بیش از ۸۰ مدرک کارشناسی ارشد و دکترا ارائه داده و متخصصان زیادی در زمینه‌های تحقیق و پزشکی را وارد بازار کار کشور کانادا کرده است.

دانشگاه ساسكاچوان میزان قبولی ۷۰ درصد داشته و این خبر خوبی برای دانشجویان بین المللی برای انتخاب این دانشگاه است. دانشگاه ساسکاچوان یک دانشگاه ارزان قیمت است و هزینه زندگی و تحصیل نسبت به دانشگاه‌های هم رده کمتر است.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا در زمینه مهندسی کامپیوتر است و رتبه دو کشور کانادا در این رشته را دارد. این دانشگاه که در شهر واترلو از استان انتاریو واقع شده است هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را در زمینه مهندسی کامپیوتر پذیرش می‌کند. دانشجویان ایرانی نیز در سال‌های اخیر استقبال خوبی از این دانشگاه داشته‌اند.

رتبه مهندسی کامپیوتر در این دانشگاه ۴۰ جهانی است و این نشان از سطح بالای تدریس این رشته در دانشگاه واترلو است. فارغ التحصیلی از این دانشگاه معتبر آینده شغلی مناسبی را برای دانشجویان به همراه دارد.

مهندسی کامپیوتر در دانشگاه واترلو سالانه در حدود ۶۱ هزار دلار کانادا هزینه دارد که به صورت سالانه از دانشجویان دریافت می‌شود. علاوه بر شهریه هزینه بیمه دانشجویی، کتاب، تجیهزات درسی و… را نیز باید در نظر گرفت که در حدود ۲ هزار دلار کانادا در سال است. زندگی در شهر واترلو و یا خوابگاه دانشجویی نیز به مبلغ گفته شده اضافه می‌شود.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آلبرتا کانادا

گروه علوم و مهندسی کامپیوتر یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های درسی در دانشگاه‌ آلبرتا کانادا است. این دانشکده یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که یک دهه قبل از ساخت اولین رایانه شخصی تأسیس شده است. امروزه این دانشگاه دوره‌های معتبری در زمینه‌های هوش مصنوعی، بازی‌های رایانه‌ای، رباتیک و گرافیک رایانه‌ای ارائه داده و در توسعه سریعترین کامپیوترهای جهان همکاری داشته است.

دانشگاه آلبرتا در شهر ادمونتون کانادا قرار دارد و رتبه ۱۰۱ جهانی در رشته مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر را دارد. طول دروه تحصیلی در این رشته در دانشگاه آلبرتا ۴ سال است و شهریه سالانه تحصیلی مهندسی کامپیوتر نیز در حدود ۳۹ هزار دلار کانادا است. به‌عبارت دیگر هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در این دانشگاه در حدود ۱۵۸ هزار دلار کانادا برای ۴ سال است. دانشجویانی که قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی را دارند باید سالانه ۷ هزار دلار کانادا برای خوابگاه پرداخت کنند.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در کانادا

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه ویکتوریا

دانشگاه ویکتوریا در شهر ویکتوریا یکی از شهرهای بریتیش کلمبیا واقع شده و یکی از معتبرترین برنامه‌های علوم رایانه‌ای و مهندسی کامپیوتر را ارائه می‌دهد. هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی از سراسر جهان در این دانشگاه نام نویسی کرده و با کسب دانش و تجربه کافی جذب بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا می‌شوند.

یکی از امتیازات تحصیل در دانشگاه ویکتوریا امکان کار در استان بریتیش کلمبیا است که یکی از امتیازات این دانشگاه محسوب می‌شود. شهریه دانشگاه ویکتوریا برای کارشناسی ارشد دانشجویان بین المللی حدود ۱۰ هزار دلار کانادا در سال است. هزینه‌های دیگری برای دانشجو وجود دارد که شامل بیمه دانشجویی سالانه، هزینه خرید کتاب و تجهیزات و دیگر ابزارهای کمک درسی است.

وب سایت دانشگاه ویکتوریا یک ماشین حساب در اختیار متقاضیان قرار داده است تا بتوانند به صورت آنلاین هزینه رشته‌های مختلف از جمله مهندسی کامپیوتر را به همراه دیگر هزینه‌های جانبی محاسبه کنند. البته این شهریه‌ها نیز به صورت تقریبی و احتمالی به اطلاع دانشجویان می‌رسد.

پردیس دانشگاه ویکتوریا و ساختمان اصلی این دانشگاه ظرفیت پذیرش بیش از ۳۲۰۰ دانشجو را داشته و گزینه‌های دیگری برای اسکان برای دانشجویان وجود دارد. امکان اجاره سوییت و اتاق در شهر ویکتوریا برای دانشجویان این دانشگاه وجود دارد که از نظر قیمتی متفاوت هستند.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در کانادا

خوب است بدانید دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر و دیگر رشته‌های تحصیلی که برای اولین بار وارد مقطع کارشناسی این دانشگاه شده‌اند امکان دریافت جایزه و بورسیه تحصیلی را دارند. بودجه این بورسیه از محل مبالغ اهدا شده به دانشگاه از سوی افراد خیر تأمین می‌شود. این گونه جایزه‌ها که به آن بورسیه ورود گفته می‌شود شامل حال تعدادی از دانشجویان در هر ترم می‌شود.

دانشگاه ویکتوریا روی هم رفته سالانه مبلغ سه و نیم میلیون دلار به دانشجویان جدید الورود اهدا می‌کند. این بورسیه‌ها بلاعوض بوده و بر پایه سابقه تحصیلی دانشجوبان و بر اساس عملکرد آکادمیک به آن تعلق می‌گیرد. تمامی دانشجویان تازه وارد باید شرایط آکادمیک خاصی داشته باشند تا بورسیه را دریافت کنند. شرایط دریافت بورسیه این دانشگاه در سایت دانشگاه ویکتوریا درج شده است.

هزینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا است که رشته‌های مختلفی از جمله مهندسی کامپیوتر را به دانشجویان ارائه می‌کند. شهریه رشته‌های مختلف با توجه به شرایط تحصیلی با هم متفاوت است. به‌عنوان مثال رشته‌های پزشکی و مهندسی از رشته‌های علوم انسانی گرانتر هستند اما به‌طور متوسط می‌توان گفت شهریه رشته‌های تحصیلی مختلف در دانشگاه کلگری از جمله کارشناسی مهندسی کامپیوتر در حدود ۱۸ هزار دلار در سال است و برای مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در حدود ۱۶ هزار دلار در سال باید هزینه کرد.

دانشجویان مهندسی کامپیوتر در دانشگاه کلگری در پروژهای ساخت ابر رایانه‌ها و کامپیوترهای پیشرفته حضور داشته و از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برجسته و مجهز دانشگاه استفاده می‌کنند.

آینده رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا چیست؟

رشته مهندسی کامپیوتر از جمله رشته‌های تحصیلی است که هر ساله در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا حضور دارد. یکی از مزیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های کانادا امکان پیدا کردن کار در زمینه‌های مرتبط و کسب اقامت دائم این کشور است. تقریباً هیچ یک از فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر بیکار نمانده و خیلی زود جذب بازار کار می‌شوند.

طبق برآوردهای انجام شده از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ اشتغال فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر سخت افزار رشد ۷ درصدی داشته است این در حالی است که این رشد در دیگر رشته‌های تحصیلی وجود ندارد. البته این رشد تقاضا برای مهندسان نرم افزار بیشتر است زیرا بیشتر نوآوری‌ها در زمینه نرم افزار و توسعه برنامه‌های کامپیوتری اتفاق می‌افتد.

طبق پیش بینی‌های انجام شده رشد تقاضا برای رشته مهندسی نرم افزار ۲۲ درصد است که این رشد در هیچ یک از رشته‌های دانشگاهی وجود ندارد. ساخت نرم افزارهای متعدد کامپیوتری یکی از دلائل آن است. داشتن مدرک معتبر به همراه نمرات عالی از یک دانشگاه سطح بالا می‌تواند امتیاز خوبی برای اشتغال در یک سازمان و شرکت معتبر است.

آینده رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

درآمد مهندسین کامپیوتر در کانادا

طبق آماری که سایت Salary.com ارائه داده است از سال 2014 میزان در آمد یک مهندس سخت افزار با مدرک لیسانس و بدون سابقه کاری در حدود ۴۴ هزار تا ۷۴ هزار دلار کانادا بوده است. دامنه حقوق یک مهندس با درجه علمی متوسط و مدرک فوق لیسانس و ۵ تا ۱۰ سال سابقه کاری مرتبط ۷۷ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار کانادا است. میزان حقوق مهندس کامپیوتر با مدرک ارشد و دکترا با سابقه بیش از ۱۵ سال در حدود ۱۰۰ هزار دلار تا ۱۵۰ هزار دلار کانادا در سال است.

میزان حقوق و درآمد مهندس نرم افزار بی تجربه نیز مشابه مهندسان سخت افزار بوده و طبق اعلام سایت Salary.com از جولای 2014 دامنه حقوق مهندس نرم افزار تازه کار و بی تجربه با مدرک کارشناسی در حدود 48 هزار تا 77 هزار دلار کانادا است.

دانشگاه آلبرتا کانادا

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته کامپیوتر

اگر از علاقه مندان به این رشته هستید داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر می‌تواند زمینه اشتغال شما را فراهم کند.

سخن پایانی

اگر از علاقه مندان به رشته مهندسی کامپیوتر هستید و دوست دارید در دانشگاه‌های معتبر کانادا ادامه تحصیل بدهید باید به این نکته توجه کنید که علاوه بر انتخاب یک دانشگاه معتبر، تخمین میزان هزینه شهریه دانشگاه های فنی کانادا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به گران شدن ارزهای خارجی در کشور ما هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا چندین برابر شده است و دانشجویان برای انتخاب خود باید دقت بیشتری داشته باشند. کمک گرفتن از مشاوران در زمینه بورسیه رشته کامپیوتر در کانادا یکی از روشهایی است که به شما کمک می‌کند تا علاوه بر انتخاب یک دانشگاه خوب، هزینه کمتری برای تحصیل خود در دانشگاه بپردازید. انتخاب شهر مناسب برای تحصیل و آشنایی با دانشگاه‌هایی که بورسیه تحصیلی نیز دارند در کاهش هزینه‌های تحصیلی رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا مؤثر است و یک مشاور کاربلد و حرفه‌ای می‌تواند تمام این ویژگی‌ها را به‌صورت یکجا در انتخاب شما بگنجاند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
هزینه تحصیلی کارشناسی مهندسی کامپیوتر در کانادا چقدر است؟
دوره‌های کارشناسی شهریه‌ای از ۷,۲۰۰ دلار تا ۴۹,۸۰۰ دلار کانادا در سال، هزینه متغیر دارند.
هزینه تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در کانادا چقدر است؟
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مهندسی کامپیوتر و دیگر رشته‌ها بین ۳,۲۰۰ دلار تا ۴۲,۰۰۰ دلار کانادا است.
درآمد مهندسین کامپیوتر در کانادا چقدر است؟
دامنه حقوق یک مهندس با درجه علمی متوسط و مدرک فوق لیسانس و ۵ تا ۱۰ سال سابقه کاری مرتبط ۷۷ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار کانادا است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آتنا بهروزی
2 سال قبل

سلام. من هزینه زیاد برام مهم نیست فقط نمی تونم به زبان انگلیسی بخونم یا حرف بزنم. باید چکار کنم؟ چند باری هم دوره های مختلف و خصوصی زبان هم شرکت کردم اما خیلی سختم میاد که یاد بگیرم.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آتنا بهروزی
2 سال قبل

سلام نیاز مهم و اویله برای تحصیل و کار در هر کشوری یادگیری زبان اون کشور هست و باید مدرک معتبری تو این زمینه دریافت کنید

کادر هرمس اپلای