هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا؛ خوراک، پوشاک و مسکن

ما در این جا کوشیده ­ایم تا متوسط هزینه زندگی در ایتالیا برای هر فرد را مورد بررسی قرار دهیم، تا بتوانیم آماری نسبتاً دقیق را ارائه دهیم. زیرا دانستن هزینه های زندگی در ایتالیا می­تواند به مدیریت مالی، نحوه تأمین نیازهای زندگی و نیز تصمیم ­گیری برای محل زندگی کمک کند. همان طور که پیش‌ تر اشاره کردیم، کیفیت زندگی و هزینه هر شخص در کشورهای مختلف بسته به سبک زندگی متفاوت است. با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات هزینه ماهانه زندگی در ایتالیا آشنا کنیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

توضیح کوتاهی درباره ایتالیا

کشور ایتالیا به کشور چکمه‌ای مشهور بوده و در کرانه دریای مدیترانه واقع شده است. همچنین دو جزیره زیبای ساردنیا و سیسیل جز این کشور هستند. کشور تاریخی ایتالیا با برخورداری از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی غنی حرف اول را صنعت گردشگری تاریخی می‌زند. پایتخت کشور ایتالیا شهر تاریخی رم است و مردم این کشور به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند.

بخش‌های شمالی کشور ایتالیا به دلیل مجاورت با رشته‌کوه‌های آلپ، آب و هوای نسبتاً سردی دارند و بخش‌های جنوبی آن از آب و هوای گرم ساحلی برخوردار هستند. ایتالیا در  جنوب اروپا قرار دارد و از سمت شمال با کشورهای اتریش و سوئیس، از سمت شرق با کشورهای اسلوونی و کرواسی و از سمت غرب با کشور فرانسه همسایه است.

کشور ایتالیا به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا از استانداردهای اروپا برخوردار بوده و سطح کیفیت و رفاه زندگی در این کشور بالا است و بهداشت و درمان، بیمه­‌های درمانی، رفاه عمومی و خدمات اجتماعی در این کشور رتبه بالایی را دارند. این امر سبب شده است تا ایتالیا از نظر سطح رفاه زندگی و توسعه یافتگی در شمار هشت کشور برتر قرار بگیرد. با این توصیف‌ها مهاجرت به ایتالیا گزینه مناسبی خواهد بود.

بررسی شرایط و هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا مانند هر جای دیگر می‌تواند بسته به منطقه و ساختمان محل اقامت، متفاوت باشد، ولی به ‌طور کلی، هزینه اقامت در خوابگاه‌ها برای دانشجویان چیزی در حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو در ماه است. در صورتی که مایل به زندگی در خوابگاه نیستید، برای اجاره یک سوئیت کوچک حدوداً باید ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه بپردازید.

مبلغ اجاره برای آپارتمان‌های یک خوابه و یا دو خوابه بیش از ۵۰۰ یورو در ماه است و هزینه زیادی باید برای آن پرداخت کنید. همان طور که گفته شد، این مبالغ بسته به این که در کدام شهر، کدام منطقه و در چه ساختمانی اقامت دارید، بسیار متغیر هستند. در مورد سایر هزینه‌های خانه مانند آب و برق و گاز می‌توان گفت که هزینه آب بسیار ارزان است، ولی هزینه مصرف انرژی‌هایی مانند برق و گاز اینگونه نیست و هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهند داشت. از این رو، باید در مصرف انرژی بسیار دقت داشته باشید.

هزینه خوراک در ایتالیا

هزینه خورد و خوراک که یک بخش از هزینه زندگی در ایتالیا است، نیز مانند سایر موارد وابسته به شخص و نوع الگوی مصرف او است، اما به طور میانگین و بر اساس آمار به دست آمده از نظرسنجی دانشجویان ایرانی طی چند سال می‌توان گفت که هزینه‌های خورد و خوراک برای دانشجویان در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه هزینه خواهند بود.

هزینه‌ حمل و نقل و رفت و آمد در ایتالیا

بررسی هزینه‌ حمل و نقل که بخش مهمی از هزینه زندگی در ایتالیا را تشکیل می‌دهد، بسیار مهم است. به طور معمول، هزینه حمل و نقل در ایتالیا برای هر نفر مبلغی حدود ۳۰ تا ۴۰ یورو در ماه است، اما برای هزینه حمل‌ و نقل دانشجویان تسهیلاتی در استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است و دانشجویان می‌توانند با کارت دانشجویی خود هزینه حمل و نقل را تا یک سوم کاهش دهند. این تخفیف برای دانشجویان زیر ۲۵ سال به ۴۰% نیز می‌رسد که این امر می‌تواند در مورد هزینه زندگی در ایتالیا  برای دانشجویان کمک‌کننده باشد.

در ادامه به بیان فهرستی از برخی هزینه‌ های زندگی در ایتالیا می پردازیم

  • هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی به طور میانگین حدود ۱۸ یورو است.
  • هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های مک دونالد حدود ۹ یورو است.
  • قیمت کاپوچینو حدود ۱.۱۵ یورو است.
  • قیمت نوشابه حدود ۱.۷ یورو است.
  • قیمت یک بطری کوچک ۰.۹ یورو است.
  • قیمت یک لیتر شیر ۱.۳۱ یورو است.
  • قیمت یک قرص نان سفید (۵۰۰ گرم) ۱.۲۱ یورو است.
  • قیمت یک کیلوگرم برنج سفید ۲.۲۵ یورو است.
  • قیمت یک شانه تخم‌مرغ ۱۲ عددی ۳.۶۵ یورو است.
  • قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو ۱۴.۱۷ یورو است.
  • قیمت یک پاکت سیگار ۵.۱۵ یورو است.
  • قیمت یک کیلوگرم سیب ۲.۲ یورو است.
  • قیمت یک کیلوگرم موز ۱.۵۶ یورو است.
  • قیمت یک کیلوگرم پرتقال ۱.۶۱ یورو است.
  • قیمت یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۲.۷۴ یورو است.
  • قیمت یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۱.۶۹ یورو است.
  • قیمت یک کیلوگرم پیاز ۱.۳۶ یورو است.

ارزان‌ ترین شهرهای کشور ایتالیا

برای کاهش هزینه زندگی در ایتالیا می‌ توانید برای ادامه تحصیل و یا فعالیت شغلی به سراغ شهرهایی بروید که به طور کلی، ارزان شناخته می‌‌شوند. منظور از کلمه ارزان آن است که هزینه‌‌‌های کلی شما در چنین شهرهایی نسبت به شهرهای بزرگ ایتالیا مانند رم، میلان و … پایین‌ تر خواهند بود.

هزینه‌های زندگی در ایتالیا گوناگون و از نظر مکانی نیز متفاوت است. در شهرهای کوچک مانند سیسیل، هزینه‌های اجاره آپارتمان‌ها به طور معمول کمتر از 300 یورو در ماه می‌باشد، که نسبت به شهرهای بزرگ مانند رم و میلان به طور چشمگیری کمتر است. این وضعیت به افراد اجازه می‌دهد که زندگی در محیط‌های دلنشین و تاریخی کوچکتر را تجربه کنند. با این حال، هزینه‌های معیشت روزمره همچنان با ویژگی‌های مختلف محیط‌ها تغییر می‌کند.

از جمله بهترین شهرهایی که می‌توان آن را در این فهرست قرار داد، باید به شهر پالرمو اشاره کنیم. هزینه اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر پالرمو تنها 250 یورو است که واقعاً رقم مناسبی به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، هزینه مواد غذایی 150 و هزینه حمل و نقل عمومی نیز 20 یورو خواهد بود. مجموع این موارد، پالرمو را به انتخابی عالی برای مهاجران خارجی تبدیل کرده است.

شهر تورین

شهر تورین که بیشتر آن را با تیم یوونتوس می‌شناسند، نیز جزء شهرهای ارزان ایتالیا به حساب می‌آید. شما می‌توانید جهت کاهش هزینه زندگی در ایتالیا، سکونت در این شهر را انتخاب کرده و تنها با پرداخت 500 یورو به شکل ماهانه آپارتمان بسیار مناسبی را در مرکز شهر اجاره کنید.

میزان هزینه مواد غذایی در تورین به 200 یورو و هزینه حمل و نقل نیز به 50 یورو می‌رسد. مجموع این موارد، تورین را در کنار پالرمو به یک گزینه مناسب برای افرادی که بودجه چندان زیادی ندارند، تبدیل می‌کند. سایر شهرهای ارزان ایتالیا که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته‌اند، عبارت‌اند از:

  • شهر پادوا (اجاره مسکن 250 یورو)
  • شهر باری (اجاره مسکن 300 یورو)
  • شهر لچه (اجاره مسکن 250 یورو)
هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت و زندگی به‌ حساب می‌آید؛ زیرا شرایط تحصیلی، درمانی، امنیتی و غیره زندگی مطلوبی را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد.

با توجه به هزینه های زندگی در ایتالیا، این کشور برای مهاجرت مناسب است؟

مهاجرت به ایتالیا یکی از بهترین راهکارهای موجود جهت ساختن آینده‌ای روشن برای شما و خانواده‌تان است. هزینه ماهانه زندگی در ایتالیا شامل پرداخت برخی هزینه‌ها، همچون: هزینه خوراک، حمل و نقل، مسکن و … است. به طور کلی می‌توان بیان کرد، که هزینه های زندگی در ایتالیا بسته به شهری که در آن قرار دارید و همچنین میزان درآمد سالانه شما متفاوت خواهد بود. با استفاده از روش‌های مدیریت مالی می‌توانید به شکل مناسبی هزینه‌‌های خود را کاهش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در مجموعه هرمس اپلای در تماس باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
حداقل حقوق در ایتالیا چقدر است؟
بر اساس آمارهای موجود، حداقل حقوق تعیین شده برای کارگران و کارمندان مختلف در کشور ایتالیا برابر با ۹۲۰ یورو به شکل ماهانه است. این حداقل حقوق در همه شهرهای ایتالیا رعایت می‌شود.
هزینه زندگی در آلمان و ایتالیا چه فرقی دارد؟
هزینه زندگی در کشور ایتالیا نسبت به کشور آلمان پایین‌تر به نظر می‌رسد. تفاوت‌ مربوط به هزینه اجاره مسکن در ایتالیا و هزینه اجاره مسکن در آلمان به شکل مشخصی قابل مشاهده است.
هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟
هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا ماهانه حدوداً 700 یورو است، البته به یاد داشته باشید که امکان افزایش یا کاهش این هزینه با توجه به شرایط شما وجود دارد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
2 سال قبل

هزینه خدمات درمانی چطور هست؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  مجید
2 سال قبل

برای اگاهی از هزینه های دیگر و جزییات بیشتر با موسسه تماس بگیرید

کادر هرمس اپلای