هزینه زندگی در فرانکفورت

هزینه های زندگی در فرانکفورت؛ شرایط زندگی در فرانکفورت آلمان

فرانکفورت، با شهرت بین‌المللی، زندگی مدرن و اقتصاد پویا، یکی از شهرهای گران قیمت آلمان است. هزینه‌های زندگی در فرانکفورت به طور کلی بالاست، از جمله هزینه‌های مسکن که به دلیل فراهم بودن فرصت‌های شغلی و محبوبیت شهر، به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. اما در کنار این موضوع، فرانکفورت به دلیل فرهنگ غنی، زیرساخت‌های عالی، و امکانات شهری مناسب، تجربه زندگی در شهر فرانکفورت متفاوت را ارایه می‌دهد. با شبکه حمل و نقل عمومی فوق‌العاده، فعالیت‌های فرهنگی و هنری پربار، و مکان‌های گردشگری جذاب، زندگی در فرانکفورت آلمان به مردم امکان می‌دهد تا به جرأت از تمامی فرصت‌های شهری و فرهنگی استفاده کنند، با این وجود، برای افرادی که قصد سکونت در این شهر دارند، می‌تواند یک چالش مالی مهم باشد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

افزایش سریع‌تر هزینه زندگی در فرانکفورت نسبت به دیگر شهرها

از آنجایی که فرانکفورت پایتخت مالی آلمان محسوب می‌شود، طی سال‌ها از اقتصاد کاملا قوی برخوردار بوده است. پس از اعلام انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا، بسیاری از بانک‌ها و سایر شرکت‌ها اعلام کردند که آنها عملیات Brexit خود را به فرانکفورت منتقل می‌کنند. این بدان معنا است که هزینه زندگی در این شهر افزایش یافته است و احتمالا سریع‌تر از بقیه آلمان افزایش خواهد یافت. این موضوع را هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت به این شهر در طولانی مدت در نظر داشته باشید.

به طور کلی، دستمزدها در فرانکفورت در مقایسه با سایر مراکز مالی جهان پایین‌تر است. با این حال، آلمان از یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی خارق‌العاده، آموزش رایگان و مجموعه‌ای از مزایای اجتماعی دیگر برخوردار است.

افزایش سریع‌تر هزینه زندگی در فرانکفورت نسبت به دیگر شهرها

میانگین هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان

برای زندگی خوب در فرانکفورت به عنوان یک فرد مجرد 990 یورو (بدون اجاره) و برای یک خانواده چهار نفره 3340 یورو (بدون اجاره) در ماه نیاز است. با این حال، برای چند ماه اول نیاز به بودجه بیشتری دارید، زیرا جابه‌جایی پرهزینه خواهد بود و هزینه‌های پنهان زیادی دارد. هزینه‌های اصلی در آلمان شامل اجاره، بیمه درمانی، مواد غذایی، حمل و نقل، اینترنت، تلفن، رستوران و سرگرمی هستند. اگر فرزند داشته باشید، مدرسه او هم هزینه خواهد داشت که باید در نظر بگیرید.

خلاصه ای از هزینه ها در شهر فرانکفورت آلمان

خانواده ی ۴ نفره، هزینه ی ماهیانه (بدون اجاره):

3340 یورو

۱ نفر، هزینه ی ماهیانه (بدون اجاره):

990 یورو

فرانکفورت از نظر هزینه های زندگی مقام ۱۲۵ در میان ۴۳۸ شهر دنیا را دارد..

هزینه مالیات در آلمان

بخشی از هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان مربوط به مالیات‌هایی است که باید پرداخت شوند. مالیات در آلمان یکی از بالاترین مالیات‌ها در جهان است. مالیات بر درآمد در آلمان تصاعدی می‌باشد و ابتدا، نرخ مالیات بر درآمد از 14٪ شروع می‌شود؛ سپس به طور تدریجی به 42٪ افزایش می‌یابد. در آخر، سطوح درآمد بسیار بالا مشمول 45 ٪ مالیات می‌شوند. بالاترین نرخ مالیاتی 42٪ برای درآمد بالای 55961 یورو اعمال خواهد شد. برای درآمد بالای 265327 یورو نیز 45 درصد مالیات اعمال می‌شود.

هزینه بیمه سلامت در فرانکفورت

به طور کلی طبق قوانین، داشتن بیمه درمانی در آلمان اجباری است. اما بسته به اینکه در سیستم دولتی یا خصوصی بیمه شده باشید، نرخ‌ها متفاوت خواهند بود. به عنوان یک قاعده، اکثر مردم باید انتظار داشته باشند که بین 200 تا 350 یورو در ماه برای بیمه درمانی پرداخت کنند؛ مگر اینکه فرد دانشجو باشد.

اگر بیمه شده سلامت عمومی باشید، پرداخت‌های شما 15.7 درصد از حقوق شما خواهد بود. شرکت شما باید حدود نیمی از این میزان را پوشش دهد. بیمه سلامت عمومی همچنین به طور خودکار هر یک از اعضای خانواده‌های غیر شاغل از جمله همسر و فرزندان را بدون هزینه اضافی تحت پوشش قرار می‌دهد.

اگر حقوق شما بیش از 4800 یورو در ماه باشد یا اگر خود اشتغال هستید، می‌توانید بیمه درمانی خصوصی را انتخاب کنید. این گزینه ممکن است ارزان‌تر باشد؛ اما معایبی نیز خواهد داشت.

هزینه رستوران در فرانکفورت

اقلام  قیمت به یورو     
یک وعده غذا در رستوران معمولی  14 €
وعده ی غذایی دونفره، رستوران معمولی، سه وعده ۵۰.۰۰ €
مک میل مکدونالد (یا هر وعده ی غذایی کمبو) 9 €
آبجوی محلی (بطری ۰.۵ لیتری) ۴.۰۰ €
آبجوی وارداتی (قوطی ۰.۳۳ لیتری) ۳.۵۰ €
کاپوچینو 3.24 €
کوکا/پپسی (قوطی ۰.۳۳ لیتری) ۲.۳۹ €
آب (بطری ۰.۳۳ لیتری) ۲.۱۰ €

قیمت اقلام مصرفی در فرانکفورت

مواد غذایی در آلمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نسبتا ارزان هستند. اکثر مردم در فرانکفورت حدود 200 یورو در ماه برای خرید مواد غذایی هزینه می‌کنند.

این که چقدر برای مواد غذایی پرداخت خواهید کرد، به جایی که از آن خرید می‌کنید نیز بستگی دارد. خرید مواد غذایی خود از فروشگاه‌های بزرگ مانند Karstadt گران‌ترین راه برای خرید است. سوپرمارکت‌هایی مانند Rewe، Edeka  و Kaisers در وسط طیف قرار دارند، در حالی که Aldi،  Lidlو Penny گزینه‌های ارزان‌تر هستند. بنابراین برای مدیریت هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان باید مراکز خرید مناسب را انتخاب کنید.

 اقلام قیمت به یورو
شیر ساده (یک لیتر) 1.2 €
نان سفید (۵۰۰ گرم) ۱.۲۷ €
برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۱.۹۰ €
تخم مرغ (۱۲ عدد) 3.15 €
پنیر محلی (۱ کیلوگرم) 14 €
سینه ی مرغ، بدون استخوان (۱ کیلوگرم) 10.2 €
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) ۹.۵۸ €
سیب (۱ کیلوگرم) 2.6 €
موز (۱ کیلوگرم) ۱.۵۲ €
پرتغال (۱ کیلوگرم) ۱.۷۷ €
گوجه (۱ کیلوگرم) 2 €
سیب زمینی (۱ کیلوگرم) 1.52 €
پیاز (۱ کیلوگرم) ۱.۳۴ €
کاهو (۱ بوته) ۰.۸۹ €
آب (بطری ۱.۵ لیتری) ۰.۵۰ €
یک بطری شراب معمولی ۵.۰۰ €
آبجوی محلی (بطری ۰.۵ لیتری) ۰.۸۸ €
آبجوی وارداتی (قوطی ۰.۳۳ لیتری) ۱.۲۰ €
یک پاکت سیگار۲۰ عددی،مارلبرو 7 €

 

هزینه حمل و نقل در فرانکفورت

فرانکفورت وسایل حمل و نقل عمومی بسیار خوبی دارد. این شهر دارای متروی زیرزمینی، تراموا و اتوبوس است. با این حال، هزینه روزانه استفاده از حمل و نقل عمومی می‌تواند قابل توجه باشد. برای صرفه‌جویی، خرید بلیت ماهانه یا سالانه به شدت توصیه می‌شود. هزینه یک بلیت فصلی ماهانه برای منطقه فرانکفورت برای بزرگسالان 87.40 یورو است.

از آنجایی که فرانکفورت سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد، واقعا نیازی به داشتن ماشین در شهر نیست. همچنین آپارتمان‌های فرانکفورت معمولا دارای فضای پارکینگ نیستند و احتمالا باید حدود 100 یورو در ماه برای پارک خودرو خود هزینه کنید. با توجه به هزینه تعمیر و نگهداری و بنزین، مطمئنا استفاده از حمل و نقل عمومی در فرانکفورت مقرون‌به‌صرفه‌تر است و باعث کاهش هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان خواهد شد.

حمل و نقل قیمت به یورو
بلیط یک طرفه، حمل و نقل داخلی ۲.۷۵ €
بلیط جابجایی یک ماهه، نوع عادی ۹۰.۴۰ €
هزینه ی ورود به تاکسی، تعرفه ی عادی ۳.۵۰ €
تاکسی، تعرفه ی عادی (۱ کیلومتر) ۲.۰۰ €
تاکسی در صورت ۱ ساعت توقف، تعرفه ی عادی ۳۳.۰۰ €
گاز (۱ لیتر) ۱.۴۳ €
فولکس واگن مدل Golf 1.4 90 KW Trendline(یا ماشین جدید همسطح آن) ۲۵,۰۰۰.۰۰ €
تویوتا کرولا مدل1.6l 97kW Comfort (یا ماشین جدید همسطح آن) ۲۱,۰۴۸.۷۵ €

هزینه حمل و نقل در فرانکفورت

هزینه خدمات رفاهی در فرانکفورت

 

  اقلام قیمت به یورو
اقلام اولیه (برق، گرمایش و سرمایش، آب و…) برای یک آپارتمان ۸۵ مترمربعی ۲۶۵.۵۲ €
۱ دقیقه صحبت با موبایل (بدون هیچ تخفیف و طرحی) ۰.۱۰ €
اینترنت (60 Mbps یا بیشتر) ۳۰.۷۴ €

هزینه باشگاه و خدمات تفریحی در فرانکفورت

باشگاه ورزشی، یک نفر بزرگسال (۱ماهه) ۴۵.۰۶ €
اجاره ی زمین تنیس (۱ساعت در آخر هفته) ۲۰.۹۲ €
بلیط سینما برای یک نفر ۱۲.۰۰ €

هزینه فرزندان در فرانکفورت

اگر فرزند دارید، هزینه تحصیل در فرانکفورت یکی دیگر از مواردی است که باید آن را در نظر بگیرید. سیستم آموزش دولتی آلمان کاملا رایگان است، اما در حال حاضر هیچ مدرسه دولتی انگلیسی یا دوزبانه‌ای وجود ندارد. با این حال، برخی از مدارس دولتی دوره‌های مقدماتی آلمانی برای کودکان تازه وارد ارائه می‌دهند. میزان راحتی استفاده از مدرسه آلمانی احتمالا به سن فرزندان شما و مدت زمانی که قصد دارید در آلمان بمانید، بستگی دارد.

مدارس بین المللی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اما هزینه‌های این مدارس بسیار بالا هستند. اگر قصد دارید به فرانکفورت نقل مکان کنید و فرزند خود را به یک مدرسه بین المللی بفرستید، باید هزینه این مدارس را هم در نظر بگیرید.

پیش دبستانی یا مهدکودک، تمام وقت، خصوصی، برای یک کودک ۳۷۴.۵۶ €
دبستان بین المللی، ۱ سال برای یک کودک ۱۲,۶۳۰.۰۰ €

قیمت کفش و لباس در فرانکفورت

یک شلوار جین (مارک لیوایز یا مشابه آن) 81 €
یک پیراهن تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای (زارا، اچ اند ام و…) 36 €
یک جفت کفش ورزشی نایکی (مدل معمولی) 90 €
یک جفت کفش چرم مردانه 134 €

هزینه اجاره مسکن در فرانکفورت

یکی دیگر از بخش‌های مربوط به هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان اجاره خانه است. هزینه اجازه مسکن به طور متوسط حدود 13 یورو در هر متر مربع خواهد بود. البته این کاملا به مکانی که برای اجاره انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال، Westend  یکی از گران‌ترین مناطق به شمار می‌رود، در حالی که Bornheim  مقرون به صرفه‌تر و محبوب‌تر است.

البته مشکل بسیاری از مردم در فرانکفورت این نیست که اجاره بها بسیار بالا می‌باشد، بلکه مسئله این است که آپارتمان‌های بسیار کمی برای تقاضای زیاد وجود دارند. همچنین در فرانکفورت یافتن آپارتمان مبله آسان نیست و در نهایت، گران‌تر از تجهیز کردن یک آپارتمان مبله نشده است.

از آنجایی که یافتن مسکن اجاره‌ای در فرانکفورت می‌تواند دشوار باشد، بسیاری از مردم به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند. در حالی که این کار پیدا کردن آپارتمان را سریع‌تر می‌کند، اما بسیار گران است. به طور متوسط، مشاوران املاک در آلمان اجاره دو ماهه را به عنوان کارمزد درخواست می‌کنند.

قیمت کفش و لباس در فرانکفورت

آپارتمان (۱خوابه) در مرکز شهر 1269 €
آپارتمان (۱خوابه) بجز مرکز شهر 867 €
آپارتمان (۳خوابه) در مرکز شهر 2017 €
آپارتمان (۳خوابه) بجز مرکز شهر 1570 €

 

هزینه خرید مسکن در فرانکفورت

 

هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر ۶,۴۸۶.۳۶ €
هر مترمربع آپارتمان در مناطق بجز مرکز شهر ۴,۱۴۲.۸۶ €

میزان دستمزد و نرخ بهره وام در فرانکفورت

متوسط درآمد خالص ماهیانه (بعد از مالیات) ۲,۶۱۸.۲۹ €
نرخ بهره ی وام (به درصد)، سالیانه، ۲۰ سال نرخ ثابت ۱.۹۱

هزینه‌های متفرقه زندگی در فرانکفورت

هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان برای اقلامی مانند خشک‌شویی، مجلات، روزنامه، لوازم اداری و تمبر پستی بالا است و حدود 426 یورو می‌شود. در فرانکفورت میانگین قیمت خشک‌شویی (1 لباس مردانه 2 عددی) 8.44 یورو است.

هزینه اقلامی مانند لوازم آرایشی، مراقبت از مو و لوازم بهداشتی نیز در فرانکفورت بالا است و حدود 351 یورو  هزینه خواهد داشت. در آرایشگاه‌های فرانکفورت متوسط هزینه کوتاه کردن و سشوار کردن موی مردانه 28 یورو است. در حالی که رنگ موی زنانه، کوتاهی و سشوار برای مو با طول متوسط، 139 یورو هزینه دارد.

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان

جمهوری فدرال آلمان کشوری پیشرفته در زمینه های علمی و اقتصادی در اروپا می باشد که با کشور هایی مانند دانمارک، لهستان، اتریش، سوئیس، بلژیک و هلند همسایه است. کشور آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشور های دنیا می باشد و هر سال از تمام کشورهای مختلف جهان برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند.

سخن آخر

زندگی در فرانکفورت آلمان از جمله شهرهای آلمان با هزینه های زندگی در فرانکفورت بالا است. در این شهر که مرکز مالی آلمان به شمار می‌رود، هزینه‌ها تا حد زیادی به سبک زندگی افراد بستگی دارند. برای مثال، سیستم حمل و نقل عمومی شهر بسیار پیشرفته و سریع است و حتی می‌توان بدون ماشین در این شهر زندگی کرد. همچنین سوپرمارکت‌هایی در این شهر وجود دارند که اقلام مصرفی را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. بنابراین برای کاهش هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان باید گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر را انتخاب کرد. در این مقاله به تجربه زندگی در شهر فرانکفورت اشاره شد، درصورت وجود سوال میتوانید از مشاوران هرمس اپلای کمک بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا فرانکفورت از شهرهای گران آلمان برای زندگی به حساب می‌آید؟
بله این شهر در دسته شهرهای گران آلمان قرار می‌گیرد.
آیا تحصیل در مدارس فرانکفورت رایگان است؟
تحصیل در مدارس آلمانی زبان، رایگان و در مدارس بین المللی بسیار گران خواهد بود.
هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در فرانکفورت چقدر است؟
استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در فرانکفورت حدود 87.40 یورو در ماه هزینه خواهد داشت.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرید ناظری
1 سال قبل

خسته نباشید به تیم پر تلاش هرمس اپلای

کارشناس هرمس
پاسخ به  فرید ناظری
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ممنون از شما .

پرویز معروفی
2 سال قبل

چقدر این لیست به من در تصمیم گیری هام کمک کرد و با یکم دو دو تا چهار تا تونستن چشم انداز دقیق تری از مهاجرت به این کشور داشته باشم. البته من قصد مهاجرت کاری دارم و کارهام رو هم انجام دادم.
فقط در مورد تورم این کشور اطلاعاتی ندارم، این قیمت هایی که ذکر کردید ممکنه تا چند وقت دیگه رست باشه و آوت دیت نشه.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  پرویز معروفی
2 سال قبل

سلام خواهش میکنم خوشحالیم مفید واقع بود. برای هزینه زندگی در مقصد مورد نظرتون بهتره قبل رفتن دوباره حتما چک کنید تا توی براوردهاتون مشکلی پیش نیاد

کادر هرمس اپلای