هزینه-فریت-بار-به-استرالیا

حمل بار به استرالیا یا فریت بار استرالیا چیست؟

کشور استرالیا با وجود فاصلۀ بسیار زیادی که از کشورمان ایران دارد، هزینه فریت بار به استرالیا برای بسیاری از مهاجران اهمیت زیادی دارد. بسیاری از ایرانیانی که موفق به گرفتن اقامت دائم یا دست‌کم طولانی‌مدت کشور استرالیا می‌شوند، تمایل دارند برخی از اسباب و اثات یا وسایلی که برای آنها ارزش معنوی و برخی اوقات ارزش پولی بالایی دارند را با خود به کشور استرالیا ببرد. بهترین شیوۀ برای نقل و انتقال کالاهایی که بیش از پنجاه کیلو‌گرم وزن دارند، فریت بار یا همان ارسال بار به استرلیا است. در این نوشتار، خواهیم گفت که فریت بار و ارسال فریت بار چیست، کشور استرالیا در این زمینه چه قوانین و آئین‌نامه‌هایی دارد و هزینه حمل بار به استرالیا چگونه محاسبه می‌شود.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

فریت بار و روش‌های فریت بار

فریت بار، برگرفته از دو کلمۀ “فریت” و “کارگو یا همان بار” است که در اصطلاح عام، به حمل‌و‌نقل بارهای شخصی بیش از پنجاه کیلوگرم که ماهیت تجاری ندارند، گفته می‌شود. حمل‌و‌نقل فریت بار به روش‌های گوناگون، از جمله حمل‌ونقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی انجام می‌شود اما در کشور ایران، حمل‌ونقل هوایی فریت بار رواج بسیار بیشتری دارد. ارسال دریایی از طریق دفاتر خدمات فریت بار مستقر در بنادر نیز انجام می‌شود.

شرکت‌های بسیاری در ایران هستند که خدمات فریت بار را ارائه می‌دهند. متقاضیان استفاده از خدمات حمل‌ونقل فریت بار، باید دو هفته قبل از پرواز خود (یا ارسال با کشتی)، با یکی از این شرکت‌های حمل‌ونقل فریت بار هماهنگ کنند تا کارشناسان آنها بتوانند بدون دغدغه در پروسۀ حمل کالا یا کالاهای موردنظر مسافران یاری‌گر آنها باشند. معمولاً حمل‌ونقل فریت بار چند روز قبل از پرواز مسافر انجام می‌شود؛ برای همین زمان‌بندی و طی به‌موقع پروسۀ فریت بار از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود تا مسافر در زمان تحویل گرفتن کالای خود در کشور مقصد دچار مشکل نشود.

فریت بار به استرالیا

به‌دلیل محدودیت‌هایی که فریت بار به استرالیا دارد، تنها از دو روش حمل‌ونقل هوایی و دریایی می‌توان استفاده کرد. فریت بار دریایی نیز رواج چندانی ندارد، زیرا برای بارهای زیاد نیاز به اجارۀ کانتینر خواهد بود که هزینه‌های بالای مخصوص به خود را دارد.

هزینه فریت بار به استرالیا

شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات فریت بار قوانین مخصوص به‌خود را دارند و براساس محدوده‌های وزنی که دارند، هزینه فریت بار به استرالیا را به مسافر اعلام می‌کنند. البته این شرکت‌ها خدمات دیگری مانند بسته‌بندی کالا، پالت‌بندی، کارتن‌کردن و پلاستیک‌بندی، حمل‌ونقل درب منزل و … نیز ارائه می‌دهند و براساس نوع خدماتی که مسافر تقاضا کرده، صورت‌حساب او را صادر می‌کنند.

رایج‌ترین محدوده‌های وزنی که براساس آنها هزینه فریت بار به استرالیا محاسبه می‌شود، به شرح زیر است:

هزینه فریت بار به استرالیا

کمتر از ۴۵ کیلو‌گرم

بین ۴۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم

بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم

بیش از ۳۰۰ کیلوگرم

هزینه فریت بار به استرالیا، درصورتی‌که تنها هزینۀ خارج کردن بار از فرودگاه ایران و انتقال آن به فرودگاه استرالیا را در نظر بگیریم، فعلاً در حدود ۲۶۰ دلار استرالیا برای هر ۱۰۰ کیلوگرم بار است.

هزینه فریت بار به استرالیا، براساس این‌که مسافر می‌خواهد بار خود را در فرودگاه کدام یک از شهرهای استرالیا تحویل بگیرد نیز فرق می‌کند. گفتنی است که فریت بار تنها به شهرهایی انجام می‌شود که فرودگاه بین‌المللی داشته باشند.

فریت بار به استرالیا برای شهرهای بزرگ استرالیا با فرودگاه‌های بین‌المللی مانند سیدنی، ملبورن، آدلاید، پرث و بریزبین انجام می‌شود. هزینه فریت بار به استرالیا برای هر شهر استرالیا متفاوت است که علت این مساله فاصلۀ زیادی است که بسیاری از این شهرها با هم دارند و بر روی هزینۀ فریت بار اثر می‌گذارد.

خدمات ویژه و هزینه فریت بار به استرالیا

برای این‌که فریت بار بدون آسیب‌دیدگی و مشکل تا فرودگاه شهر مقصد انجام شود، بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات فریت بار، خدمات ویژه‌ای را به مشتریان خود عرضه می‌کنند که طبیعتاً بر روی هزینه فریت بار به استرالیا اثر خواهد گذاشت. در ادامه برخی از این خدمات آورده‌شده است:

  • بسته‌بندی ایمن و استاندارد کلیه لوازمی که مسافر قصد انتقال آن‌ها به استرالیا را دارد. این لوازم شامل مواردی چون ظروف شکستنی، وسایل چوبی، لباس، فرش‌های ماشینی و دستی، تابلو فرش، ظروف سنتی خاص و غیره می‌شود. هزینه فریت بار به استرالیا بر اساس نوع بسته‌بندی متفاوت خواهد بود. این بسته‌بندی باید مناسب بوده و مانع از جابجایی وسایل در جعبه‌ها شود. استفاده از ضربه‌گیر در داخل جعبه‌های بسته‌بندی اهمیت زیادی دارد.
  • بارگیری جهت حمل بار به‌صورت هوایی
  • طی تشریفات گمرکی با حضور مسافر یا بدون حضور او. در‌صورتی که اشیاء و کالاهای ارسالی ارزش بالایی داشته باشند، بهتر است در زمان انجام مراحل اداری و گمرکی تحویل کالا برای حمل هوایی، خود مسافر در کنار کارشناس شرکت ارائه‌دهندۀ خدمات فریت بار حضور داشته باشد تا رضایت مسافر به‌طور کامل جلب شود. برخی از مسافران به دلیل مشغلۀ زیادی که دارند، برای انجام این مراحل حضور ندارند و مسئولیت این کار را به‌طور کامل برعهدۀ شرکت خدماتی مربوطه می‌گذارند. هزینۀ طی مراحل گمرکی بخشی از هزینه فریت بار به استرالیا خواهد بود که در صورت‌حساب فریت بار درج خواهد شد. در حال حاضر، طبق قوانین گمرکات ایران برای فریت بار هوایی، خود متقاضی یا اقوام درجه یک او باید حضور داشته باشند. ‌

 

  • پالت‌بندی کالاها: بعد از طی مراحل گمرکی، برخی اوقات لازم است خدمات ویژه‌ای جهت جلوگیری از آسیب بار انجام شود. یکی از این خدمات، پالت‌بندی کالاها است. پالت‌بندی به هزینه فریت بار به استرالیا اضافه می‌کند اما برای بسیاری از متقاضیان فریت بار، رسیدن بار بدون آسیب‌دیدگی اهمیت بسیار بیشتری دارد.
  • اخذ بارنامه برای فریت بار به استرالیا: مسافر می‌تواند خود از یک شرکت هواپیمایی استفاده کند ولی بار خود را با استفاده از یک شرکت هواپیمایی دیگر ارسال کند. برای فریت بار، اخذ بارنامه اجباری است که معمولاً شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات فریت بار، این مسئولیت را نیز برعهده می‌گیرند. شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، امارات، ماهان، ترکیش ایرلاین، لوفتهانزا و … در حال حاضر ارسال فریت بار به استرالیا را انجام می‌دهند. هزینه فریت بار به استرالیا با استفاده از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مقرون‌به‌صرفه‌تر و کمتر از شرکت‌های هواپیمایی دیگر است.
  • بیمۀ کالاهای مسافر معمولاً ۲۰ دلار به ازای هر کیلو کالا به هزینه فریت بار به استرالیا اضافه می‌کند ولی انجام آن برای کالاهای بهادار اهمیت زیادی دارد.

البته اگر به نکات و اطلاعات بیشتری راجع به انواع فریت بار و نحوه انتقال و بسته بندی آن دارید ما در یک صفحه مجزا به طور اختصاصی به آن پرداخته ایم و کم هزینه ترین روش های فریت بار را برایتان شرح کرده ایم. برای خواندن مقاله فریت بار کلیک کنید.

هزینه فریت بار به استرالیا برای حیوانات خانگی و غیرخانگی

فریت بار حیوانات زنده، یکی از خدمات بسیار مهم و تخصصی است که توسط بسیاری از شرکت‌های خدمات فریت بار انجام می‌شود. شرکت‌هایی که در ارائۀ چنین خدماتی تجربه دارند، حیوانات را با نهایت سلامت و امنیت و بدون آن‌که فشار و استرس زیادی به حیوان وارد شود به فرودگاه مقصد موردنظر مسافر می‌رسانند.

حمل چه حیواناتی با فریت بار ممکن است؟

حیوانات خانگی مانند سگ، گربه، پرندگان، خرگوش و …

حیوانات دریایی مانند میگو‌ها و ماهی‌های آکواریومی، خرچنگ و ….

حیوانات زینتی مانند قناری، کبوتر، طوطی و …

حیوانات باغ‌وحش مانند شیر، خرسف پلنگ، فیل و ….

جابجایی حیوانات سیرک‌های بین‌المللی

انتقال حیوانات در حال انقراض برای انجام امور درمانی

انتقال حیوانات زنده جهت تکثیر نژاد و غیره

انتقال حیوانات برای انجام تست‌های آزمایشگاهی در خارج از کشور

حیواناتی که خواص درمانی دارند مانند حلزون‌های درمانی و یا زالو

حیوانات آموزش‌دیدۀ خاص مانند سگ‌های زنده‌یاب یا سگ‌های پلیس

چهارپایان مانند اسب، گاو، گوسفند و …

هزینه فریت بار به استرالیا برای حیوانات به تعداد، نوع و … بستگی دارد. مدارک موردنیاز جهت فریت بار حیوانات خانگی، عبارت هستند از:

گواهی بهداشتی بین‌المللی که کشور مبدأ آن را صادر کرده باشد.

گواهی تیتر هاری

مدارک واکسیناسیون معتبر (با تاریخ میلادی)

مدرک انگل‌تراپی از دامپزشک

شناسنامه حیوان و کارت میکروچیپ

برگۀ پرداخت هزینه حمل

فرم سه برگی پر ‌شده در خصوص حمل حیوانات زنده

هزینه فریت بار به استرالیا برای حیوانات خانگی و غیرخانگی

موارد ممنوع برای فریت بار به استرالیا

موادغذایی: فریت بار موادغذایی به‌ویژه میوه و سبزیجات تازه و غذاهای خانگی بدون بسته‌بندی ممنوع است و درصورت مشاهدۀ چنین اقلامی، توسط مأموران استرالیایی ضبط شده و مسافر نیز جریمه می‌شود.

دارو: فریت بار داروهای بدون نسخه و در حجم زیاد به کشور استرالیا ممنوع است. مسافر می‌تواند تنها داروهایی را که دکتر برای او تجویز کرده با خود به استرالیا ببرد و بردن دارو تنها برای مصرف سه ماه مجاز است. برای داروهایی مثل آمپول‌های رشد، حتماً باید مجوزهای خاص گرفته شود. داروهایی مانند انسولین برای مصارف شخصی نیاز به گرفتن مجوز ندارند.

گل و گیاه: فریت بار گل و گیاهان زنده به خاک استرالیا ممنوع است. حتی وارد کردن دانه‌های گیاهی نیز با محدودیت‌های بسیاری همراه است.

مشروبات و نوشیدنی‌های الکلی و موارد خطرساز: فریت بار هر نوع مادۀ خطرسازی مانند مشروبات الکلی، الکل، مواد اشتعال‌زا، لوازم آرایشی و بهداشتی، سنگ، صدف، فدک و غیره به خاک استرالیا ممنوع است.

محصولات گرفته شده از حیوانات مانند پشم و چرم

در گذشته، حمل بار به استرالیا یک چالش‌ در عرصهٔ لجستیک و حمل و نقل بین‌المللی بوده است. با توجه به فراهم بودن خدمات فریت بار، ارسال بار به استرالیا تبدیل به یک فرآیند ساده و کارآمد شده است. از خدمات متخصص حمل بار به استرالیا می‌توان به ردیابی دقیق، بسته‌بندی امن، و زمان‌بندی دقیق ارسال، اشاره کرد. همچنین، با توجه به پیچیدگی ترتیبات گمرکی، این شرکت‌ها با استفاده از تجربه و دانش خود، ارائهٔ خدمات گمرکی بهتری نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر، فریت بار به استرالیا اکنون یک تجربهٔ سفر بی‌دغدغه و موثر را برای کسانی فراهم کرده است که به دنبال ارسال بار به این مقصد هستند.

چند نکتۀ مهم دربارۀ هزینه فریت بار به استرالیا

  • هزینه فریت بار به استرالیا از طریق هوا، به دو عامل وزن و حجم کالا یا کالاهای ارسالی بستگی دارد. شرکت‌های خدمات فریت بار، براساس وزن و حجمی که مشتری بیان می‌کند، یک قیمت تخمینی اولیه به او می‌دهند. متاسفانه به دلیل نوسانات بسیار زیاد قیمت ارز در کشور ایران، این مبلغ نیز دستخوش تغییر و تحولات روزانه می‌شود.
  • همان‌طور که گفتیم، ارسال فریت بار به استرالیا از راه دریا نیز امکان‌پذیر است. برای این منظور می‌توان از کانتینرهای ۲۰ فوت تا ۲۶ تن و کانتینرهای ۴۰ فوت تا ارتفاع ۲.۶۰ متر استفاده کرد.
  • برای فریت بار بارهای تجاری و لوازم زندگی با حجم بالا، ارسال از طریق دریا صرفۀ اقتصادی موجهی دارد.
  • معمولاً فریت بار از ایران به استرالیا، بین ۵ الی ۱۰ روز زمان می‌برد.
  • بارهای دریایی، معمولاً از دو بندر مهم بندرعباس و بندر انزلی ارسال می‌شوند. اما بنادر بسیار مهم دیگری نیز هستند که فریت بار از آنها انجام می‌شود.
  • هزینه فریت بار به استرالیا، تقریباً ۳۰% مبلغ جریمه اضافه بار برای مسافر است و برای همین، روشی بسیار مقرون‌به‌صرفه برای انتقال بارهای حجیم و سنگین به کشور استرالیا است.

چند نکتۀ مهم دربارۀ هزینه فریت بار به استرالیا

  • فریت بار دریایی یک پروسۀ زمان‌بر است و معمولاً از زمان تحویل دادن بار به دفتر بندر و تحویل گرفتن آن در بندر مقصد، نزدیک به چهل روز زمان لازم است.
  • چه مسیر دریایی و چه مسیر هوایی بین دو کشور ایران و استرالیا طولانی هستند و به همین دلیل هرچه بر روی بسته‌بندی کالاها حساسیت بیشتری به خرج داده شود، بهتر خواهد بود. هزینه فریت بار به استرالیا، به‌واسطۀ همین دوری مسیر، اندکی زیاد خواهد بود ولی برای کالاهایی که ارزش معنوی یا پولی بالایی دارند، پرداخت این مبالغ ارزش دارد.
  • یک نکتۀ مهم در زمینۀ فریت بار به استرالیا، ارسال فرش‌های ایرانی، چه ماشینی و چه دستبافت است. استفاده از فرش در خانه‌های ایرانی، جزء لاینفک فرهنگ ایرانی است و هیچ‌کجای دنیا به‌جز خود کشور ایران، چنین تنوع طرح و نقشی وجود ندارد. برای همین کسانی که برای زندگی به کشور استرالیا می‌روند و می‌خواهند بخشی از فرهنگ خود را همراه خود به خانه در کشور استرالیا ببرند، می‌توانند از فریت بار برای انتقال فرش‌های ماشینی و دستبافت استفاده کنند.
  • دولت ایران، فریت بار هر نوع کالایی که جنبۀ عتیقه داشته باشد را ممنوع اعلام کرده و با متخلفان به‌شدت برخورد می‌کند. فریت بار وسایلی مانند فرش‌ها یا تابلو فرش‌های عتیقه، ظروف عتیقه مانند ظروف سفالین و فلزی قدیمی، علاوه بر جریمه‌های نقدی مشمول حبس‌های تعزیری نیز می‌شوند.
دفتر مهاجرت به استرالیا

دفتر مهاجرت به استرالیا

دفتر مهاجرت به استرالیا معمولاً خدمات بسیار زیادی را به متقاضیان ارائه می‌دهد که یکی از آنها اخذ ویزای اسکیل ورکر برای متقاضیان کار در این کشور است

معرفی سیستم حمل بار به استرالیا با هرمس اپلای

فریت بار روشی بسیار کارآمد برای انتقال ایمن و ارزان وسایل سنگین از یک کشور به کشور دیگر است. هزینه حمل بار به استرالیا نیز در مقایسه با روش‌های دیگر انتقال بار بسیار به‌صرفه است. شرایط ارسال بار به استرالیا به حجم و وزن کالاهای ارسالی و همین‌طور خدماتی که از شرکت خدمات فریت بار دریافت می‌شود، بستگی دارد. ارسال فریت بار از طریق هواپیما، بسیار سریع‌تر از فریت بار با کشتی است. چناچه سوالات بیشتری درمورد سیستم و نحوه ارسال بار به استرالیا داشید میتوانید در قالب کامنت برای ما بنویسید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت پیگیری خواهند کرد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
حمل و نقل فریت بار به چه روش هایی صورت میگیرد؟
حمل‌و‌نقل فریت بار به روش‌های گوناگون، از جمله حمل‌ونقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی انجام می‌شود اما در کشور ایران، حمل‌ونقل هوایی فریت بار رواج بسیار بیشتری دارد.
هزینه فریت بار به استرالیا چقدر است؟
هزینه فریت بار به استرالیا، درصورتی‌که تنها هزینۀ خارج کردن بار از فرودگاه ایران و انتقال آن به فرودگاه استرالیا را در نظر بگیریم، فعلاً در حدود ۲۶۰ دلار استرالیا برای هر ۱۰۰ کیلوگرم بار است.
موارد ممنوع برای فریت بار به استرالیا کدامند؟
مواد غذایی – دارو – گل و گیاه – مشروبات و نوشیدنی‌های الکلی و موارد خطرساز – محصولات گرفته شده از حیوانات
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای