وقت سفارت کانادا

وقت سفارت کانادا

گرفتن وقت سفارت کانادا برای سفر یا مهاجرت به این کشور، یکی از اقدامات مهم و الزامی است. با این حال اغلب افراد هنوز از نحوه گرفتن وقت از سفارت به خصوص وقت فوری سفارت کانادا، اطلاعی ندارند. ما در راهنمای وقت سفارت کانادا،  شما را از جزییات مربوط به مراجعه به سفارت، انتخاب درست زمان، چگونگی رزرو وقت به صورت انلاین آگاه کرده و سوالاتتان را در این حوزه پاسخ می‌دهیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونگی دریافت وقت سفارت کانادا

این امر کاملاً واضح و مبرهن است که آنچه به عنوان نخستین گام در اخذ ویزای کانادا برای زندگی در کانادا مشخص شده است وقت سفارت کشورکانادا می باشد. معمولاً دریافت این وقت یا به صورت اینترنتی است یا به شیوه کاملاً حضوری. در شیوه حضوری فرد متقاضی تمامی مدارک مربوط به وقت گرفتن خود را همراه با فیش بانکی تمامی مخارج و هزینه های پرداخت شده به سفارتخانه کانادا تحویل داده و به این طریق وقت خود را دریافت می کند.

در شیوه اینترنتی، گرفتن وقت سفارت کانادا بسیار آسان تر از روش حضوری است. در این روش ابتدا فرد متقاضی در سایت مربوطه ثبت نام کرده و تمامی مدارک ذکر شده خود را به صورت اسکن ارسال می کند. سپس فرم درخواست ویزای کانادا را پر می کند و به این طریق نسبت به گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام می نماید. لازم است بدانید که در روش اینترنتی دریافت وقت سفارت کانادا، این امکان برای متقاضی وجود دارد تا هر مشکل یا ایرادی در مدارک مربوطه وجود داشته باشد آن را به راحتی اصلاح نماید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت کانادا

تمامی مدارکی که برای گرفتن وقت سفارت کشور کانادا مورد نیاز است به شرح زیر می باشد:

  • تمامی اوراق شناسایی شامل گذرنامه که الزاماً باید یک سال اعتبار داشته باشد.
  • فتوکپی از تمامی صفحات گذرنامه
  • ارائه یک عدد عکس تمام رخ رنگی جدید در اندازه سه در چهار با پیش زمینه سفید
  • ارائه ترجمه سند ازدواج در صورت متأهل بودن
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  • ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان
  • ارائه گواهی اشتغال به کار برای تمامی افراد دارای شغل
  • ارائه گواهی مربوط به بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  • رزرو بلیط هواپیما به صورت کاملاً اختیاری
    و…

در مراحل مهاجرت به کشور کانادا (Canada) و اخذ روادید (Visa) برای زندگی در این کشور مرفه، ممکن است به گرفتن وقت فوری از سفارت کانادا (Canadian Embassy)، نیاز شود. گرفتن وقت فوری سفارت کانادا، در اولین گام مستلزم بررسی وب‌سایت سفارتخانه برای پیدا کردن بخش‌های مربوط به گرفتن نوبت است. در وبسایت سفارت کانادا (Canadian Embassy) علاوه بر خدمات گرفتن وقت، شماره تلفن سفارتخانه نیز ثبت شده است، در نتیجه میتوان از طریق تماس با سفارتخانه به طور مستقیم درباره شرایط اخذ وقت فوری سوال کرد. غیر از تماس تلفنی و بازدید از وب‌سایت، با مراجعه حضوری هم می‌توان به دریافت وقت فوری از این سفارتخانه مبادرت کرد؛ اما به دلیل اینکه سفارت کانادا (Canadian Embassy) در ایران بسته شده و باید برای آن به ترکیه (Turkey) رفت، شاید این روش خیلی کارساز واقع نشود.

چگونه یک کار دانشجویی در کانادا پیدا کنیم ؟

حتماً شما هم این مطلب را شنیده اید که طی چند سال اخیر کانادا از آن دسته مقاصد اروپایی بود که ایرانیان بسیاری به آن به منظور کار و تحصیل سفر می کنند و آخر سر هم همان جا ماندگار می شوند. اینجا است که می توان گفت به علت مهاجرت بسیار زیاد، دولت کانادا یک سری قوانین و مقررات جدید مهاجرتی را وضع نموده که مهم ترین پیش اقدام آن وقت سفارت کانادا و اخذ ویزای اقامتی آن است.

معمولاً وقت سفارت کانادا دارای انواع مختلفی می باشد تا کسانی که این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اند هر یک از انواع آن را شناخته و مطابق شرایط خود انتخاب کنند. شایان ذکر است که هر یک از انواع وقت سفارت کانادا، شرایط مختص به خود را دارد. به عنوان مثال کسی که به نیت گردشگری و توریستی، وقت سفارت کانادا می گیرد دیگر نمی تواند در این کشور به کار یا حرفه ای مشغول شود.

آنچه مهم و ضروری است و درک آن بر هریک از مسافران و مهاجران به کانادا واجب است این می باشد که چنانچه فردی متقاضی سفر به کانادا می باشد باید بداند که اخذ و گرفتن این وقت به منظور مصاحبه رو در رو نیست بلکه این وقت تنها به خاطر انگشت نگاری و ثبت هویت شخص تدارک دیده می شود. پس مهم ترین چیز در این جلسه کامل و بی نقص بودن مدارک است و تمامی آن باید کامل و جامع، دقیق و با جزئیات، به روز و به طور دقیق گویای وضعیت و شرایط فرد متقاضی باشد.

مقایسه روند دریافت وقت سفارت کانادا با کشورهای اروپایی

شما برای دریافت وقت مصاحبه از سفارت هر کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، ابتدا باید نسبت به اخذ نوبت اینترنتی و پرداخت هزینه اولیه اقدام کنید. اگر قصد دریافت وقت سفارت از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا را از داخل ایران داشته باشید فرایند راحتی پیش رو دارید.

به منظور رزرو وقت مصاحبه سفارت کشورهای اروپایی پس از اخذ نوبت اینترنتی می‌توانید برای مراحل مصاحبه حضوری به محل سفارت کشور اروپایی مورد نظر در تهران مراجعه کنید. برای ایرانیان مراحل دریافت وقت سفارت کانادا و مراجعه برای مصاحبه حضوری نسبت به سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. کشور کانادا مانند کشورهای اروپایی در ایران سفارت خانه ندارد و ایرانیان متقاضی دریافت انواع ویزا برای ورود به کانادا برای مصاحبه حضوری باید به سفارتخانه کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنند.

بیشتر ایرانیان ترجیح می‌دهند برای مصاحبه حضوری جهت اخذ ویزای کانادا به کشور ترکیه سفر کنند، اما شما می‌توانید علاوه بر ترکیه به سفارت کانادا در دیگر کشورهای همسایه مانند ارمنستان و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس هم مراجعه کنید؛ بنابراین شما در فرایند برنامه‌ ریزی مراحل اخذ ویزا کانادا باید سفر به سفارت خانه را نیز در برنامه خود داشته باشید.

هزینه ‌های دریافت ویزا و مراجعه به سفارت کانادا

هزینه‌ های مربوط به اخذ ویزای کانادا به عوامل متعددی از جمله سن شما، نوع ویزای درخواستی و مدارک شما بستگی دارد. هزینه دریافت یا تمدید اعتبار گذرنامه به‌علاوه هزینه ترجمه مدارک هویتی و تحصیلی از جمله‌ هزینه‌های اولیه برای اقدام به مهاجرت به کانادا است.

شما برای دریافت ویزا از سفارت کانادا باید مبلغی حدود 100 دلار کانادا پرداخت کنید و در زمان مراجعه حضوری برای وقت سفارت کانادا باید هزینه‌ حدود 85 دلار را برای پروسه انگشت‌ نگاری بپردازید. جالب است بدانید که مرحله انگشت‌ نگاری برای تمام متقاضیان دریافت ویزای کانادا اجباری نیست و تنها افرادی که سن آن‌ها 14 تا 80 سال است باید انگشت‌ نگاری اجباراً انجام دهند؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که افراد کمتر از 14 سال یا بیشتر از 80 سال از پرداخت هزینه انگشت‌ نگاری معاف هستند.

یکی از تفاوت‌ های عمده‌ای که هزینه اخذ ویزای کانادا با اخذ ویزای کشورهای اروپایی دارد، هزینه سفر برای مراجعه به سفارت است. شما برای مراجعه به سفارت کانادا باید برای سفر به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان یا امارت متحده عربی هزینه کنید. سفر به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس هزینه‌های بیشتری را به نسبت سفر به ترکیه یا ارمنستان برای شما در برخواهد داشت. این موارد بخشی از هزینه‌های اخذ ویزا کانادا هستند.

نکاتی برای مراجعه به سفارت کانادا

هدف اصلی از حضور شما در سفارت کانادا احراز هویت و تأیید مدارک هویتی شما است؛ بنابراین حضور شخص حقیقی درخواست‌ دهنده الزامی است و معمولاً حضور نیابتی و وکالتی مورد قبول نیست. در زمان مراجعه به سفارت صورت و دستان شما باید فاقد آثار جراحی یا پانسمان باشد تا فرایند انگشت‌ نگاری و تشخیص هویت به‌درستی انجام شود. افراد باید با صورت فاقد آرایش و با طبیعی‌ ترین حالت چهره خود جهت احراز هویت در سفارت خانه کانادا حاضر شوند تا بتوانند بدون هیچ‌ گونه مشکلی فرایند اخذ ویزای کانادا را طی کنند.

وقت سفارت کانادا در استانبول

وقت سفارت کانادا در استانبول

ایرانیان سالانه با اهداف مختلفی مانند اهداف تحصیلی و کاری به این کشور مهاجرت می‌کنند. دریافت ویزای کشور کانادا نیازمند گرفتن وقت از سفارت این کشور است.

سخن آخر

شما می توانید برای مهاجرت به کانادا ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر سوالات خود را در قسمت دیدگاه مطرح نموده و یا جهت فرم مشاوره مهاجرت را پر نموده تا کارشناسان هرمس اپلای در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
برای اخذ ویزای کانادا حتما باید ابتدا وقت سفارت بگیریم؟
بله، در واقع اولین قدم برای دریافت ویزا همین وقت سفارت میباشد که به دو صورت اینترنتی و حضوری صورت میگیرد.
دلیل محبوبیت کشور کانادا برای مهاجران چیست؟
این کشور از نظر موقعیت مکانی بسیار خوب است و از نظر موقعیت شغلی و تحصیلی نیز بسیار ایده آل بوده و مناسب برای مهاجرت مهاجران میباشد.
برای وقت سفارت گرفتن از سفارت کانادا باید مقصود خود را مشخص کنیم؟
بله، باید نیت شما مشخص شود.بطور مثال کسی که نیت به ویزای توریستی و گردشگری دارد بعد از وقت سفارت نمیتواند در این کشور به کار مشغول شود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای