ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

افراد بسیاری به دلیل مزایا و ویژگی‌ هایی که کشور استرالیا برای تحصیل دانشجویان دارد به دنبال اخذ ویزای تحصیلی استرالیا هستند. دلایلی همچون کم بودن هزینه‌ های تحصیل و زندگی و شهریه‌ ی دانشگاه بسیار مقرون به صرفه، موجب شده است تا این کشور مقصد مناسبی برای دانشجویان باشد.

استرالیا پس از امریکا و انگلیس رتبه‌ ی سوم را از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی در میان دیگر کشورهای جهان دارد. تا کنون ۵/۲ میلیون نفر از سراسر جهان در دانشگاه‌ های استرالیا فارغ‌ التحصیل شده‌اند. استرالیا کشور کم جمعیتی است و تنها 26 میلیون نفر جمعیت دارد، ولی با این حال کشور مهاجر پذیری است.

از نظر رتبه‌ی علمی دانشگاه‌ ها ۷ دانشگاه از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در این کشور قرار دارند و این نشان دهنده‌ی بالا بودن رتبه‌ی علمی دانشگاه‌های این کشور است. از ۳۰ شهر برتر دنیا برای تحصیل دانشجویان، ۵ شهر در این کشور وجود دارند. کیفیت بالای زندگی و فرصت‌ های شغلی که پس از تحصیل برای دانشجویان وجود دارد موجب شده است دانشجویان بسیاری از سراسر جهان این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. در حال حاضر ۲۲۰۰۰ هزار دانشجو در ۱۱۰۰ دانشگاه و مؤسسات آموزشی در کشور استرالیا، مشغول به تحصیل هستند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مزایای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای متقاضیان مزایای بسیاری به همراه دارد. اولین مزیتی که استرالیا را تبدیل بهِ یک کشور پر طرفدار برای دانشجویان کرده است، قرار داشتن بسیاری از دانشگاه‌ های معتبر جهان در شهرهایی است که هزینه‌ های زندگی در آن‌ها بسیار پایین است.

هرچند شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن جزو شهرهایی بسیار گران هستند و هزینه‌های زندگی در آن‌ها با شهرهایی مانند پاریس و لندن برابری می‌کند اما سایر شهرهای استرالیا برای زندگی دانشجویی مقرون به صرفه هستند. ویزای تحصیلی استرالیا به دانشجویان اجازه‌ی ۲۰ ساعت کار در هفته را می‌دهد.

بنابراین بسیاری از دانشجویان می‌توانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را از طریق این ۲۰ ساعت کار در هفته تأمین کنند. در زمان تعطیلات دانشگاه‌ ها به دانشجویان اجازه‌ی کار نامحدود داده می‌شود. یک مزیت دیگر ویزای تحصیلی استرالیا این است که به همسر دانشجو نیز اجازه‌ی کار داده می‌شود.

همسر دانشجو می‌تواند هر هفته ۲۰ ساعت کار کند ولی این مدت زمان کار چه در زمان باز بودن دانشگاه‌ها و چه در زمان تعطیلات تغییری نمی‌کند و همان ۲۰ ساعت در هفته می‌باشد. علاوه بر هزینه‌ی تحصیل پایین و امکان کار کردن در حین تحصیل، داشتن آب و هوای مناسب و زندگی در شرایط دارای امنیت و آرامش دیگر مزیت‌های اخذ ویزای تحصیلی استرالیا هست. در استرالیا فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای متقاضیان وجود دارد و همین موجب شده است تا دانشجویانی که در این کشور تحصیل می‌کنند دارای آینده‌ی شغلی بسیار روشنی باشند.

یکی دیگر از مزیت‌های ویزای تحصیلی استرالیا این است که علاوه بر امکان کار کردن برای همسر دانشجو، به وی اجازه‌ی تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج های استرالیا را به مدت ۳ ماه می‌دهد. امنیت زندگی در کشور استرالیا بسیار بالا است به همین دلیل متقاضیان بدون هیچ نگرانی می‌توانند از طریق تحصیل به آن مهاجرت کنند که یک مزیت برای آن به‌حساب می‌آید.

انواع ویزای تحصیلی استرالیا

دانشجویان بین‌ المللی گزینه‌های بسیاری جهت تحصیل در استرالیا دارند و سالانه ده‌ها هزار دانش‌آموز و دانشجو به این کشور سفر می‌کنند تا از سطح بالای آموزش ارائه شده در مدارس، دانشگاه‌ ها، دانشگاه‌ های جامع علمی کاربردی و مؤسسات آموزش خصوصی و غیرخصوصی این کشور بهره‌ مند شوند.

سابکلاس‌ های ویزای تحصیلی استرالیا​

  •   سابکلاس 570 ویزای ELICOS مستقل:

که برای دانشجویان خارجی متقاضی گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی فشرده (ELICOS) در خاک استرالیا در نظر گرفته شده است.

  • ساب کلاس ۵۷۱ ویزای تحصیل در مدارس:

مختص دانش‌ آموزانی است که برای تحصیل در مدارس ابتدایی و راهنمایی کشور استرالیا، وارد این کشور می‌شوند.

  • ساب کلاس ۵۷۲ ویزای آموزش کاربردی (فنی و حرفه‌ای و کارآموزی):

این ویزا به دانشجویانی داده می‌شود که می‌خواهند برای گرفتن یک مدرک فنی و حرفه‌ای مشخص، به کشور استرالیا بروند.

این ویزا برای والدین، مراقب و قیّم دانش‌آموزان زیر ۱۸ سالی که در کشور استرالیا تحصیل می‌کنند، صادر می‌شود. در شرایط خاص، قیم یا والدین دانش‌ آموزان بالای ۱۸ سال نیز می‌توانند با استفاده از این ویزا به استرالیا بیایند.

  • ساب کلاس ۵۷۵ ویزای تحصیلی بدون مدرک:

دانشجویانی که می‌خواهند یک دورۀ تحصیلی بدون مدرک یا یک دورۀ تمام وقت تحصیلی که مدرک استرالیایی به آن تعلق نمی‌گیرد را بگذرانند، می‌توانند برای این ویزا تقاضا بدهند.

  • ساب کلاس ۵۷۶ :

ویزای تحصیلی سکتورهای وزارت امور خارجه و تجارت خارجی استرالیا و وزارت دفاع استرالیا . دانشجویانی که از وزارت امور خارجه و تجارت خارجی و وزارت امور دفاعی کشور استرالیا اسپانسرشیپ دریافت می‌کنند، به این ویزا نیاز دارند.

  • ساب کلاس ۵۷۴ :
  • ویزای تحصیلات عالی که به متقاضیان تحصیل در دوره‌ های پژوهش مدارِ فوق‌ لیسانس یا دکترا داده می‌شود.

ویزای تحصیلی استرالیا و پیش‌ نیازهای زبانی

یک پیش‌ نیاز مهم برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا در مقاطع عالی، زبان انگلیسی است. دانشجوی متقاضی باید حداقل نمرۀ کلی 5 از IELTS بگیرد (نمرۀ کسب شده برای آزمون‌های بین‌ المللی دیگر مانند تافل، باید معادل حداقل نمرۀ تعیین شده برای آزمون IELTS باشد). البته برخی از دانشگاه‌ های استرالیا، به‌ویژه دانشگاه‌های برتر آن، پیش‌ نیازهای زبانی مخصوص به خود را دارند. در صورتی که نمرۀ IELTS دانشجوی متقاضی کمتر از حد تعیین شده باشد، به ازای هر نیم نمره، 10 هفته به طول دورۀ تحصیلی او اضافه می‌شود (برای شرکت در کلاس‌های پیش‌نیاز). برای ویزای تحصیلی استرالیا، پیش‌ نیاز زبانی برای متقاضیان کشورهای انگلیسی زبان، مثل بریتانیا، آمریکا، کانادا و غیره وجود ندارد. برای پذیرش در برخی از دانشگاه‌های استرالیا، پیش‌ نیاز زبانی حتی برای دانشجویان غیرانگلیسی زبان وجود ندارد، اما برای گرفتن ویزای تحصیلی، پیش‌ نیاز زبانی تعیین شده است.

شرایط تحصیل با داشتن ویزای تحصیلی استرالیا

سن و شهریه

برای متقاضیان تحصیل در استرالیا، شرط سنی وجود ندارد، اما برای دانش‌ آموزان زیر ۱۸ سال، شرایط و مقرراتی وضع شده که باید رعایت شوند. تحصیل در مدارس دولتی استرالیا رایگان است، اما برای تحصیل در مدارس غیرانتفاعی این کشور، پرداخت شهریه یا گرفتن بورسیۀ‌ دانش‌ آموزی الزامی است. همچنین باید به این نکته دقت کرد که میزان دقیق شهریه هر ترم برای تحصیل در کشور استرالیا بر اساس رشته تحصیلی متقاضی، مقطع تحصیلی متقاضی، نوه دانشگاه موردنظر و بسیاری از موارد دیگر متغیر خواهد بود. این مورد باید بادقت بالایی توسط متقاضیان مورد بررسی قرار گیرد.

دانشگاه های استرالیا

کشور استرالیا، دانشگاه‌ های مطرح بین‌ المللی، دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و مدارس آموزش زبان بی‌ نظیری را در خود جای داده است. برای تحصیل در این مراکز آموزشی، به دانشجویان متقاضی بین‌ المللی، ویزای موقت تحصیلی (کوتاه مدت و بلند مدت) داده می‌شود. با استفاده از ویزای تحصیلیِ استرالیا، متقاضیان می‌توانند در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی (انگلیسی عمومی، آمادگی برای IELTS، امتحان کمبریج و غیره)، دوره‌های فنی و حرفه‌ای (کسب و کار، بازاریابی، توریسم، تربیت بدنی، مهمانداری و غیره) و دوره‌های دانشگاهی (لیسانس، فوق‌ لیسانس و PhD) شرکت کنند.

طول دورۀ‌ تحصیلات دانشگاهی در کشور استرالیا، بین ۶ ماه تا ۳ سال یا بیشتر است.

۲۰ دانشگاه برتر استرالیا در سال 2023 و رتبۀ جهانی آنها

کشور استرالیا دارای دانشگاه‌های زیادی است که در ادامه تمام آن‌ها نام‌ برده شده است. بااین‌حال متقاضیان در هنگام انتخاب دانشگاه موردنظر خود برای تحصیل باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهند. از میان آن‌ها به مواردی همچون شهریه هر ترم در دانشگاه موردنظر، سطح علمی آن، سیستم نمره دهی، سطح علمی استادان، سیستم آموزشی مورداستفاده، امکانات آموزشی و بسیاری از موارد دیگر دقت شود.

دانشگاه رتبۀ جهانی در سال 2023
دانشگاه ملی استرالیا (ANU) 30
دانشگاه ملبورن 33
دانشگاه سیدنی 41
دانشگاه نیو‌ساوث‌ولز 45
دانشگاه کوئینزلند 50
دانشگاه موناش 57
دانشگاه وسترن استرالیا 90
دانشگاه آدلاید 109
دانشگاه فنی سیدنی 137
دانشگاه نیوکاسل ۲۰۷
دانشگاه وولونگونگ ۲۱۲
دانشگاه فنی کوئینزلند 222
دانشگاه کورتین ۲۳۰
دانشگاه ماک‌کوآری ۲۳۷
دانشگاه RMIT ۲۳۸
دانشگاه دیاکین ۲۷۱
دانشگاه ساوترن استرالیا ۲۷۴
دانشگاه تاسمانی ۲۹۱
دانشگاه جیمز کوک ۳۷۷
دانشگاه فنی سویین‌بِرن ۳۸۳
دانشگاه لا تروب ۴۰۰
دانشگاه فلیندرز ۴۲۴
دانشگاه باند ۴۴۲
دانشگاه کانبرا ۴۸۴

ویزای تحصیلی 

ویزاهای تحصیلی استرالیا، تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاهی را پوشش می‌دهند. برای دانشجویانی که قصد گرفتن ویزاهای سابکلاس 500 را دارند، داشتن مدرک زبان IELTS با حداقل نمرۀ کلی 5 لازم است، البته اگر نمرۀ IELTS کمتر از 5.5 باشد و شرایط دیگر رعایت شده باشند، به ازای هر نیم نمره کمتر از 5.5، 10 هفته به طول دورۀ تحصیلی دانشجو اضافه می‌شود (هزینۀ‌کلاس زبان برعهدۀ خود دانشجو است).

کار پس از تحصیل

دانشجویانی که دوره‌های تحصیلی عالی دو ساله را برمی‌گزینند (فوق‌لیسانس یا فوق‌لیسانس مجدد)، به‌صورت خودکار واحد شرایط گرفتن ویزای کار بعد از فارغ‌التحصیلی می‌شوند. یعنی این فارغ‌التحصیلان می‌توانند با گرفتن ویزای موقت کار بعد از فارغ‌التحصیلی (ویزای کاریابی)، به مدت دو سال کامل، به یک شغل تمام وقت در کشور استرالیا مشغول شوند یا به دنبال کار بگردند. در این مدت، این دانشجویان فارغ‌التحصیل شده، علاوه بر کسب تجربۀ کاری در محیط‌های کاری استرالیایی، امکان پیدا کردن اسپانسر برای خود جهت اقامت و کار در استرالیا را به‌دست می‌آورند. البته درصورتی‌که متقاضیان موفق به جستجوی شغل موردنظر خود پس از پایان تحصیل خود به مدت ۶ ماه نشوند باید به کشور مبدأ بازگشته یا نسبت به تمدید مجدد این مدرک اقدام کنند. همچنین باید به این نکته دقت کرد که عدم برخورداری دانشجو از سوابق کار باعث نمی‌شود تا در هنگام استخدام در مراکز مختلف با مشکلی مواجه شود! زیرا ارزش و اعتبار مدارک صادر شده از سوی دانشگاه‌های کشور استرالیا بسیار بالا است.

بورسیه‌ ی تحصیلی در دانشگاه‌ های استرالیا

دانشگاه های استرالیا هر ساله مبلغ زیادی را به عنوان بورسیه به دانشجویان اعطا می‌کنند. وزارت علوم این کشور هر سال مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار را برای بورسیه‌ی تحصیلی دانشجویان در نظر می‌گیرد. این بورسیه‌ی تحصیلی برای رشته‌ها و دانشگاه‌های متنوعی پرداخت می‌شود و به همین دلیل دانشجویان خارجی که وارد این کشور می‌شوند برای دریافت بورسیه تحصیلی تنوع انتخاب زیادی دارند. بورسیه تحصیلی کشور استرالیا یکی از بهترین مواردی است که متقاضیان با دریافت آن از دانشگا‌ه‌های مختلف در این کشور از مزایای بسیاری بهره‌مند خواهند شد. متقاضیان در صورت دریافت ویزای تحصیلی استرالیا از طریق بورسیه به هیچ میزان تمکن مالی نیاز نخواهند داشت که این موضوع یک مزیت برای افراد به‌حساب می‌آید.
همچنین درصورتی‌که متقاضیان در طول دوران تحصیل خود موفق به کسب رتبه در مسابقات علمی مختلف شوند از مزیت‌های بسیاری برخوردار خواهد بود. برای مثال شانس خود را نسبت به دیگر متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا از طریق بورسیه تحصیلی افزایش خواهند داد.

بورسیه‌های تحصیلی در کشور استرالیا به دو دستۀ دولتی و دانشگاهی تقسیم می‌شوند:

بورسیه‌ های دولتی استرالیا :

بورسیه‌های Australia Awards: این نوع بورسیه‌های تحصیلی که قبلاً بورسیه‌های Australian Development (ADS) نام داشتند، بورسیه‌های بلندمدتی هستند که از سوی وزارت تجارت و امورخارجۀ کشور استرالیا به افراد واجد شرایط داده می‌شوند. این بورسیه‌ها، معمولاً به دانشجویان متقاضی دوره‌های دکتری و گاهاً فوق‌ لیسانس از کشورهای در حال توسعه برای ثبت‌ نام در آموزشگاه‌های عالی و دانشگاه‌های فنی کشور استرالیا (TAFE) اعطا می‌شوند. مزایای این بورسیه‌ها عبارت هستند از: پرداخت کل هزینه‌های تحصیلی، بلیت برگشت با هواپیما، هزینۀ مسکن، هزینه‌های زندگی، بیمۀ خدمات درمانی، سلامتی و غیره.

بورسیه‌های Destination Awards: دولت استرالیا این بورسیه را هم به دانشجویان استرالیایی و هم غیراسترالیایی اعطا می‌کند تا در آزموشگاه‌های واقع در نواحی کم‌جمعیت استرالیا تحصیل کنند. بالغ بر 100 بورسیۀ 15000 دلاری هر ساله به دانشجویان دکتری و بالاتر که در شهرهایی به‌جز کلان‌شهرها تحصیل می‌کنند، داده می‌شود.

بورسیه‌های مخصوص دانشجویان خارجی آموزشگاه‌های عالی پژوهشی (IPRS): این نوع بورسیه که یکی از بورسیه‌های مناسب برای دانشجویان دوره‌های دکتری و گاهاً فوق‌لیسانس ایرانی نیز هست، تمامی هزینه‌های تحصیلی و بیمۀ سلامت و درمان دانشجو در زمان تحصیل در رشته‌های پژوهشی دانشگاه‌های استرالیا را در بر می‌گیرد.

بورسیه‌ های دانشگاهی استرالیا:

بورسیۀ دانشجویان خارجی پژوهشگر دانشگاه سیدنی: این بورسیه مخصوص دانشجویان خارجی متقاضی شرکت در دروه‌های تحصیلی پژوهش‌محور دانشگاه سیدنی است. این بورسیه، تمامی هزینه‌های تحصیل و مخارج زندگی در شهر سیدنی به مدت سه سال و یک ترم اضافه‌تر در صورتی که دانشجو در مقطع دکتری درس بخواند را شامل می‌شود.

بورسیۀ دانشجویان خارجی دانشگاه مک‌کواری: این بورسیه مخصوص دانشجویان خارجی ممتاز مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس و دکتری دانشگاه مک‌کواری است و تا ۱۰۰۰۰ دلار استرالیا در سال را شامل می‌شود.

بورسیه‌های Griffith Remarkable: این بورسیه به دانشجویان نخبۀ خارجی در دانشگاه گریفیت، که برای دوره‌های لیسانس تا فوق‌لیسانس و دکتری این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، اعطا می‌شود. این بورسیه، ۵۰% از هزینه‌های تحصیلی هر ترم دانشجو را پوشش می‌دهد.

بورسیۀ تحصیلی دانشگاه ملبورن: این بورسیه مخصوص دانشجویان خارجی دانشگاه ملبورن که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های پژوهش‌محور درس می‌خوانند اعطا می‌شود و شامل هزینه‌های تحصیل، زندگی، تغییر مکان و بیمۀ دانشجویی می‌شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

اصلی‌ترین بخش اعطای ویزا به یک فرد متقاضی، بررسی شرایط فرد با جدول ریسک مهاجرت به استرالیا است. افرادی که دلایل کافی برای بازگشت پس از تحصیل ارائه ندهند، به دلیل امکان اخذ ویزای اقامت دائم، شرایط آن‌ها با درصد ریسک بالاتری بررسی می‌شود.

متقاضیان ویزای تحصیلی استرالیا ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنند و سپس نامه‌ی پذیرش خود را همراه با درخواست ویزای تحصیلی استرالیا به سفارت این کشور ارائه کنند. متقاضیان با این وجود که دولت استرالیا به دانشجویان اجازه‌ی کار در حین تحصیل را می‌دهد، باید شرایط تمکن مالی را برای دریافت ویزای تحصیلی داشته باشند.

ارائه کردن مدارکی که تمکن مالی متقاضی و همچنین هزینه‌ی بازگشت او به کشورش را اثبات کند، به سفارت همراه درخواست ویزا الزامی است. هزینه‌ی زندگی در استرالیا به صورت ماهانه برای یک نفر حدودا معادل 4,216 دلار استرالیا است. یکی از شرایط بسیار مهم برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا کسب ریز نمرات و سوابق تحصیلی عالی در مقاطع تحصیلی قبلی است.

شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا

برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا، حداکثر محدودیت سنی تعیین نشده است. با این همه، ادارۀ امور داخلی کشور استرالیا، سن متقاضی را بررسی خواهد کرد تا ببیند متقاضی واقعاً قصد تحصیل در این کشور را دارد یا خیر. در حالت کلی، توجیه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا برای متقاضیان بالاتر از ۴۰ سال، بسیار دشوار است و نیاز به ارائۀ مدارک بیشتر و مستندتر از سوی متقاضی دارد.

همۀ کسانی که سن شش سال به بالا دارند، می‌توانند ویزای تحصیلی استرالیا را بگیرند؛ به‌شرطی که اگر زیر ۱۸ سال هستند، با قیّم خود به کشور استرالیا بروند و یا در کشور استرالیا، یک فامیل نزدیک و یا یک شخصیت حقوقی معتبر، قیمومیت آنها در طول تحصیل را برعهده بگیرد.

حداقل سن برای پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا، ۱۶ سال است و متقاضیان ویزای تحصیلی استرالیا که سنی بین ۱۶ تا ۱۸ سال دارند، باید از شرط داشتن قیّم تبعیت کنند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا، کاملاً مشخص نیست و برای متقاضیان مختلف، متفاوت است. برخی اوقات، متقاضی صدور ویزای تحصیلی استرالیا تقریباً بلافاصله پاسخ می‌گیرد اما برای بیشتر افراد، معمولاً چند هفته زمان می‌برد. مدت زمان معمول، ۸ هفته است. حداکثر مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا، ۳ ماه است. با استفاده از چهارچوب ویزای تحصیلی ساده شده (simplified Student Visa Framework یا SSVF)، پیش‌بینی محدودۀ زمانی صدور ویزای تحصیلی استرالیا ممکن است:

جریان مهاجرتی ۷۵% پردازش ۹۰% پردازش
بخش دفاع یا امور خارجی ۲۰ روز ۲۶ روز
بخش پژوهشات فوق‌لیسانس ۳۹ روز ۷۷ روز
بخش مستقل ELICOS ۲۳ روز ۳۸ روز
بخش آموزش فنی‌وحرفه‌ای ۳۶ روز ۵۲ روز
بخش تحصیلات عالی ۱۷ روز ۳۲ روز

از آنجا که پروسۀ SSVF برای متقاضیان ساده‌سازی شده است، زمان استاندارد برای صدور ویزای تحصیلی بین 4 تا 6 هفته است. البته در نظر داشته باشید که درصورت نیاز به مدارک تحصیلی مستندتر از سوی مامور پردازش و صدور ویزای تحصیلی، به این زمان افزوده خواهد شد.

آموزشگاه‌های تحصیلات عالی در استرالیا، یک تأییدیۀ الکترونیکی ثبت‌نام (eCOE) برای متقاضیان صادر می‌کنند که در رویۀ برنامۀ ویزای تحصیلی (SVF) ضروری است. درخواست متقاضی در مرحلۀ بعد به ادارۀ امور داخلی استرالیا ارسال خواهد شد.

توصیه می‌شود که فرد متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا، دست‌ کم ۱۲ هفته قبل از اولین روز شروع برنامۀ تحصیلی که در آن پذیرفته شده، درخواست خود را به ادارۀ مهاجرت کشور استرالیا ارسال کند.

درصورتی که فرد متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا در کشور استرالیا حضور دارد، به احتمال زیاد برای ماندن در خاک استرالیا در طول پردازش ویزای تحصیلی (درصورت نداشتن ویزای دیگر یا منقضی شدن ویزای کنونی خود) نیازمند گرفتن ویزای بریجینگ خواهد بود.

آیا فاصلۀ بین تاریخ گرفتن مدرک تحصیلی قبلی متقاضی و مدرک جدید وی، اثری بر روی پذیرش در دانشگاه‌ های استرالیا و صدور ویزای تحصیلی استرالیا دارد؟

بیشتر دانشگاه‌ های کشور استرالیا، قوانین و معیارهای پذیرش دانشجوی خارجی خود را دارند. با این‌که قوانین مربوط به فاصلۀ بین گرفتن مدارک تحصیلی قبلی دانشجو با تقاضا برای شرکت در دوره‌های تحصیلی دانشگاهی، متفاوت است اما فواصل کوتاه‌ مدت یک ساله یا دو ساله مشکلی در فرایند پذیرش دانشجو ایجاد نمی‌کنند. درعین‌ حال، دانشجو باید یک توجیه قابل‌ قبول برای فواصل سه یا چهار سال و بیشتر ارائه دهد.

مسائل دیگر در زمینۀ فاصلۀ بین گرفتن دو مدرک، بسته به این است که فرد متقاضی برای دوره‌ های لیسانس درخواست داده یا فوق‌ لیسانس و بالاتر. در هر صورت، فاصلۀ زیاد بین گرفتن مدرک قبلی و مدرک جدید، نیاز به توجیه خواهد داشت. در برخی موارد، علاوه بر توجیه کتبی، ارائۀ مدارک و شواهد در این زمینه نیز لازم می‌شود. درصورت پذیرش از سوی دانشگاه، فاصلۀ بین تحصیلات فردی، تاثیری بر روی صدور ویزای تحصیلی وی نخواهد داشت.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی از استرالیا

متقاضیانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را دارند باید در ابتدا مدارک مربوط به آن را به‌ صورت کامل جمع‌ آوری کرده و در زمان مناسب به سفارت ارائه دهند. البته باید به این موضوع توجه کرد که قبل از ارائه مدارک جمع‌ آوری شده به سفارت باید اقدامات لازم در راستای ترجمه آن‌ها به‌صورت کامل انجام بگیرد.
منظور از ترجمه مدارک، تغییر زبان بیان آن‌ها بدون هیچ تغییر معنایی است در غیر این صورت با درخواست افراد در راستای دریافت مجوز مربوطه موافقت نخواهد شد. در ادامه تمام مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا نیاز است به طور کامل نام‌برده شده است.

• اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن
• اصل مدارک هویتی و کپی از تمام صفحات آن
• گواهی تمکن مالی
• مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل
• سوابق کاری
• سوابق تحصیلی
• ریز نمرات
• نامه درخواست ویزا
• گواهی عدم برخورداری از سوابق کیفری
• سند ازدواج

ویزای نخبگان استرالیا

ویزای نخبگان استرالیا

ویزای نخبگان استرالیا زیر کلاس ۱۲۴ یک ویزای دائمی است که به طور خاص برای آن دسته از داوطلبانی به حساب می‌آید که در سطح بین‌ المللی دارای استعداد و دستاوردهای برجسته‌ ای هستند.

سخن آخر

افراد زیادی به دلایل مختلف مشتاق تحصیل در کشور استرالیا میباشند از جمله این دلایل میتوان به کم بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی و شهریه‌ی دانشگاه ها اشاره کرد. ما در این مقاله به بررسی دقیق ویزای تحصیلی استرالیا و میزایا و شرایط دریافت این ویزا پرداختیم. اگر شما نیز قصد مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور علمی را دارید میتوانید با پر کردن فرم ارزیابی داخل این مقاله از کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی هرمس اپلای درخواست مشاوره رایگان داشته باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چه مزایایی دارد؟
وجود دانشگاه های معتبر- اجازه کار در حین تحصیل – داشتن آب و هوای مناسب و شرایط مناسب زندگی – امکان کار برای همسر دانشجو
شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟
برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا، حداکثر محدودیت سنی تعیین نشده است. با این همه، ادارۀ امور داخلی کشور استرالیا، سن متقاضی را بررسی خواهد کرد تا ببیند متقاضی واقعاً قصد تحصیل در این کشور را دارد یا خیر. در حالت کلی، توجیه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا برای متقاضیان بالاتر از ۴۰ سال، بسیار دشوار است و نیاز به ارائۀ مدارک بیشتر و مستندتر از سوی متقاضی دارد.
مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا چقدر است؟
مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا، کاملاً مشخص نیست و برای متقاضیان مختلف، متفاوت است. برخی اوقات، متقاضی صدور ویزای تحصیلی استرالیا تقریباً بلافاصله پاسخ می‌گیرد اما برای بیشتر افراد، معمولاً چند هفته زمان می‌برد. مدت زمان معمول، ۸ هفته است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
2 سال قبل

سلام و عرض ادب
اگر فردی 45 سال سن داشته باشه برای درخواست ویزای تحصیلی استرالیا تقریبا توجیحش غیر ممکن هست،درست میگم؟ یا شانسی هست برای این مورد؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

سلام بله شانسی وجود نداره . حتی سنشون برای ویزای کار هم متوجه ریسک بالایی هست

مژگان دباغ
2 سال قبل

سلام ارزون ترین دانشگاه های استرالیا کدومان؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  مژگان دباغ
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
دانشگاه هایی مثل : Flinders ، Wollongong ، New England

سمانه عبد
2 سال قبل

سلام . من یکبار درخواست ویزای تحصیلی استرالیام ریجکت شد… دوباره میتونم اقدام کنم ؟چقد باید بگذره؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  سمانه عبد
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
توصیه میکنیم گپ ایجاد کنید که گپ مورد نظر بسته به نوع ویزای شما متفاوت خواهد بود .

زهرا امانی
2 سال قبل

سلام ببخشید من کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد رو با معدل 16 دارم اگ برای دانشگاهای سیدنی تو مقطع ارشد همین رشته اقدام کنم ازمون ورودی هم لازمه ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  زهرا امانی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر آزمونی از شما گرفته نمیشود .

سامان گرجی
2 سال قبل

سلام روزبخیر….اینکه در دوران دانشجویی 20 ساعات در هفته اجازه کار داریم…یعنی امکان بیشتر کار کردن نیست و با ما برخورد میشه؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  سامان گرجی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر ، به اندازه ای که بهتون اجازه داده میشه ( 20 ساعت کار در هفته ) میتوانید کار کنید .

امیر کاملی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا تا چه مدت گپ تحصیلی مجاز هستش و چقد در روند اخذ تاثیرگذاره؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  امیر کاملی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بستگی به مقطعی که قصد دارید اقدام کنید داره . اما حدودا 2 تا 3 سال گپ تحصیلی موجه بلامانع است .

کادر هرمس اپلای