ویزای توریستی آفریقای جنوبی، از آنجا که این کشور چند ملیتی است و دارای طیف گسترده‌ای از آداب و رسوم متفاوت میباشد، جزء ویزاهای پرطرفدار این کشور محسوب میشود چرا که هر ساله گردشگران زیادی از ماه سپتامبر تا ژانویه به آفریقای جنوبی سفر میکنند تا از مکانهای جذاب و دیدنی این کشور دیدن فرمایند و نسبت به فرهنگها، اجتماعات مختلفی که در این کشور وجود دارد آشنایی نسبی پیدا کنند.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط کلی اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی در سال 2023، انواع ویزا های توریستی این کشور و نکاتی مهم در رابطه با اخذ این ویزا را با شما در میان بگذاریم. بنابراین اگر میخواهید پاسخ سوالهایی چون شرایط اخذ ویزا توریستی آفریقا جنوبی در سال 2023 چیست؟ هزینه آن چقدر است؟ آیا امکان تمدید ویزای توریستی آفریقا جنوبی وجود دارد یا خیر؟ و … را پیدا کنید، همراه ما باشید.

از آنجا که آفریقا جنوبی کشوری با جاذبه‌های دیدنی بسیار است، دولت این کشور به منظور راحتی بیشتر گردشگران از آفریقای جنوبی ویزایی با نام ویزای توریستی ایجاد کرده‌است تا هر گردشگری بتواند با اخذ آن، از سراسر دنیا به آفریقا سفر کند.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که می‌خواهید به آفریقا جنوبی بروید تا از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید باید از این ویزا استفاده کنید.

لازم است بدانید اگر موفق به اخذ این نوع ویزا آفریقا شوید، در طی مدت اعتبار آن می‌توانید یک بار وارد خاک آفریقا شوید و این به این معنی می‌باشد که شما در طی مدت اعتبار ویزاتان که هم اکنون عمدتا 90 روز می‌باشد، تنها یک بار می‌توانید وارد خاک آفریقا و خارج از آن شوید. البته لازم به ذکر است که برای ایرانیان، این ویزا عمدتا با اعتبار 14 روزه یا 1 ماهه صادر می‌گردد.  به همین دلیل است که برخی از افراد با توجه به مدت اعتبار آن می‌گویند ما دو نوع ویزا توریستی آفریقا جنوبی داریم.

 
اخذ ویزا توریستی

توجه داشته باشید که با استفاده از ویزای توریستی آفریقای جنوبی می‌توانید به اهداف زیر دست پیدا کنید:

  • بازدید از خانواده یا دوستانتان
  • بازدید از آفریقا با هدف گردشگری
  • شرکت در پژوهش‌ها، همایش‌ها، رویدادها و …
  • انجام مطالعه
  • دیدن والدین (برای کودکانی که والدینشان در آفریقا جنوبی مشغول به کار هستند)
  • دیدن همسر (برای افرادی که شریک زندگیشان در آفریقا زندگی می‌کند یا برای مدتی کار به آنجا رفته است.)
  • انجام فعالیت‌های خیرخواهانه یا داوطلبانه
  • شرکت در رویدادهای ورزشی
  • و ….

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دولت آفریقا جنوبی از سال 2019 سعی کرده‌است مراحل اخذ ویزاهای خود، به ویژه ویزای توریستی را به صورت آنلاین درآورد تا اخذ آن برای متقاضیان راحت‌تر باشد. در حال حاضر با ارائه مدارک و شرایط خاصی از سفارت آفریقا جنوبی قابل دریافت می‌باشد که در ادامه به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز می ‌پردازیم.

اخذ این ویزا برای هر کشور شرایط مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل بیشتر پیشنهاد می‌شود که برای دریافت این ویزا از طریق آژانس‌های هواپیمایی اقدام نمایید یا از موسسه‌های مهاجرتی یاری بگیرید. البته ناگفته نماند که خود شما نیز به صورت مستقیم می‌توانید نسبت به اخذ ویزا توریستی این کشور اقدام فرمایید، از این رو ما کارهایی که باید در این خصوص انجام بدهید را برای شما در 7 مرحله طراحی کرده‌ایم تا اگر جز افرادی هستید که می‌خواهید به صورت فردی نسبت به اخذ ویزا توریستی آفریقا جنوبی اقدام نمایید دقیقا بدانید که چه کارهایی باید انجام دهید:

  • جمع آوری مدارک مورد نیاز (قبل از اقدام به دریافت هر نوع ویزایی لازم است که نسبت به مدارک مورد نیاز برای اخذ آن اطلاعاتی به دست آورید و سپس به جمع آوری و تکمیل مدارک خود پردازید.)
  • مراجعه به سفارت سایت رسمی سفارت آفریقا جنوبی (این کار به منظور اخذ وقت مصاحبه و انگشت نگاری میباشد.)
  • ساخت اکانت شخصی
  • گرفتن وقت مصاحبه و اخذ کدپیگیری
  • مراجعه حضوری (برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری)
  • ارائه مدارک تعیین شده
  • مراجعه برای دریافت پاسخ درخواستتان

مدارک مورد نیاز در مورد اخذ ویزای توریسیتی آفریقا جنوبی در سال 2023

مدارک مورد نیاز در مورد اخذ ویزای توریسیتی آفریقا جنوبی
  • فرم درخواست ویزای توریستی آفریقای جنوبی (این فرم که BI-84 نام دارد، باید کاملا تکمیل وخوانا باشد برای همین لازم است که این فرم را تماما تایپ شده و با استفاده از حروف بزرگ انگلیسی تکمیل نمایید.)
  • دو عدد عکس پرسنلی رنگی (شرایط این عکسها مطابق با شرایط عکس پاسپورت میباشد.)
  • ارائه مدارک شغلی که محل کار، سمت شغلی شما، تاریخ شروع به کار، میزان درآمدتان و … را نشان دهد. (افراد بازنشته به عنوان مدارک شغلی باید حکم بازنشستگی و فیش حقوقی خود را ارائه دهند و همچنین افرادی که دارای شغل آزاد هستند باید پروانه کسب خود را ارائه دهند.)
  • ارائه پاسپورت و کپی از صفحات آن (در صورتی که قبلا به آفریقای جنوبی سفر کرده باشید، لازم است که کپی از مدارک سفر خود ارائه دهید.)
  • ارائه شناسنامه
  • ✔ ارائه پرینت مربوط به حساب‌های بانکی شما که مربوط به 3 ماه گذشته باشد. (وجود مهر و امضای بانک صادر کننده و دارا بودن حداقل 165 دلار موجودی از شرایط لازم برای حساب بانکی میباشد.)
  • ✔ ارائه کپی بلیط‌های رفت و برگشت، رزرو هتل و سایر مدارک این چنینی که اطلاعات محل اقامت شما در آفریقای جنوبی و تاریخ رفت و برگشتتان را اثبات کند.
  • ✔ ارائه فیش پرداختی هزینه ویزا
  • ✔ ارائه گواهی مشغول به کار یا همان گواهی اشتغال
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه و سابقه کیفری
  • ارائه گواهی سلامت و واکسیناسیون تب زرد
  • ارائه سند ازدواج یا طلاق (در صورت وجود)

مدارک لازم برای فرزندان زیر 18 سال:

  • شناسنامه
  • رضایت نامه از سرپرست قانونی وی یا شخصی که به طور قانونی حضانت او را بر عهده دارد. (برای فرزندانی که تنها با یکی از والدین خود سفر می‌کنند.)
  •  

 در این مقاله شرایط ویزای کاری آفریقای جنوبی رو مطالعه کنید

برای اخذ ویزای توریستی آفریقای حنوبی لازم است که اثبات کنید علاقه دارید به کشور خود باز گردید.
  • برای اخذ ویزای توریستی آفریقای حنوبی لازم است که اثبات کنید علاقه دارید به کشور خود باز گردید.

برای اخذ این ویزا، بازگشت شما به کشورتان برای کشور آفریقای جنوبی مهم است و بدین منظور شما باید علاوه بر تمامی مدارک خواسته شده، ثابت کنید علایقی در کشور خود دارید که به خاطر وجود آن‌ها به کشورتان باز خواهید گشت و به هیچ وجه قصد ماندن در آفریقای جنوبی را ندارید.

  • ویزا توریستی این کشور قابل تبدیل به هیچ یک از ویزاهای دیگر آفریقای جنوبی، نمیباشد.

اگر هدفتان از سفر به آفریقا چیزی جز هدف‌های مربوط به حوزه گردشگری میباشد، باید خیلی راحت به شما بگوییم از اخذ ویزا توریستی این کشور خودداری کنید، چرا که این ویزا قابل تبدیل به هیچ ویزای دیگری نیست و شما به واسطه آن نمیتوانید به اهداف دیگر خود چون تحصیل در آفریقای جنوبی، کار در این کشور و … شوید.

  • تمامی مدارک شما باید ترجمه شده باشند و همچنین مهر دارالترجمه رسمی در تمام آنها وجود داشته باشد.

ترجمه کلیه مدارک به زبان انگلیسی با شرایط ذکر شده، اهمیت ویژه ای دارد. توجه داشته باشید که اگر صاحب فرزند هستید، شناسنامه فرزند شما نه تنها باید ترجمه شود و همچنین مهر دارالترجمه رسمی را داشته باشد، بلکه باید تائیدیه دادگستری را نیز دریافت کند.

توجه داشته باشید که تمامی مدارک بدین صورت باید در روز انگشت نگاری همراه شما باشد.

سوالات متداول

اگر خواهان سفر به این کشور زیبا هستید، بهتر است چند ماه قبل از سفر به آفریقای جنوبی نسبت به جمع آوری مدارک لازم اقدام فرمایید و حداقل چهار الی پنج هفته قبل از سفر نسبت به اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی اقدام فرمایید. چرا که وقت دهی سفارت این کشور به شما و صدور ویزایتان، چیزی نزدیک به حدودا 40 روز زمان نیاز دارد.

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی آفریقای جنوبی، به عوامل مهمی چون مدت اعتبار آن و به عبارتی نوع ویزای توریستی مد نظر شما دارد. با تمامی این تفاسیر اصولا صدور هرگونه ویزای توریستی آفریقا جنوبی به حداقل 7 الی 10 روز کاری، زمان نیاز دارد.

نکته جالب در خصوص این سوال این است که مدت اعتبار ویزای شما از لحظه ورودتان به خاک آفریقا جنوبی محاسبه میشود و شما از لحظه ورودتان به آفریقا با توجه به ویزایی که دریافت کرده اید، بین 14 تا 90 روز میتوانید در آفریقای جنوبی سکونت داشته باشید.

طبق آخرین هزینه اعلام شده به طور رسمی در سال 2023، هزینه اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی حدود 87 دلار میباشد. لازم است توجه باشید که این هزینه هر سال به روز میشود و با ارزهای مختلفی قابل پرداخت است که خب ما در اینجا قیمت این ویزا به واحد دلار را به اطلاع شما رسانده ایم.

به طور کلی لازم است بدانید که انجام این کار پروسه ای زمانبر است و  انجام آن حداقل به 30 الی 40 روز کاری نیاز دارد و افرادی که قصد تمدید این ویزا را دارند، باید مجدد از این کشور خارج شوند و مدارکی را ارائه دهند که صادقانه و کامل باشد. توجه داشته باشید که ارائه دلایلی که قانع کننده باشند، برای تمدید این ویزا اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، دارا بودن پاسپورتی که حداقل اعتبار 6 ماهه داشته باشد نیز مهم است.

هزینه تمدید ویزای توریستی آفریقای جنوبی در سال 2023، چیزی حدود 425 رند (واحد پول آفریفای جنوبی) میباشد که  این مبلغ تقریبا برابر 23.37 دلار آمریکا است. باز هم لازم است به اطلاعتان برسانیم هزینه تمدید این ویزا با ارزهای مختلفی قابل پرداخت میباشد.

خیر داشتن دعوت نامه از شرایط اجباری و حتمی اخذ این ویزا محسوب نمیشود و کامل بودن مدارکتان مهم‌ترین عامل در خصوص اخذ آن می‌باشد.

دلایل بسیار زیادی برای این سوال وجود دارد که مهمترین و اصلیترین آن‌ها عبارت اند از:

    عدم تکمیل و ارائه مدارک در زمان مناسب
    ارائه مدارک به صورت ناقص یا جعلی
    عدم ارائه مدارک مورد نیاز در خصوص محل اقامت شما در آفریقای جنوبی
    دارا بودن سو پیشینه و سابقه کیفری
    عدم ارائه توضیحات کاملی و دلایل منطقی برای هدف از سفر به آفریقای جنوبی
    ارائه پاسپورت نامعتبر یا آسیب دیده
    عدم داشتن برنامه واضح و مشخص برای سفر به این کشور
    عدم توانایی کافی مالی
    دارا نبودن بیمه مسافرتی یا عدم ارائه آن

سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
the end
2 سال قبل

ثابت کردن وجود علایق در کشور متبوع که ثابت کنه میخوایم برگردیم به چه صورتیه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  the end
2 سال قبل

شما برای اثبات باید حتما مدارک مورد نیاز رو + انگیزه نامه رو به صورت کامل و قابل پذیرش ارائه بدین