ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه، ویزا یکی از کشورهای پیشرفته در اروپای غربی با فرهنگ و تمدن غنی است که امروزه به ویزای پرطرفداری تبدیل شده است. همانطور که می دانید واحد پول این کشور یورو و زبان مردمان آن فرانسوی است. کشور فرانسه آب و هوای چهار فصل و البته جاذبه های توریستی بسیاری اعم از برج ایفل ،موزه لوور ، نوفل لوشاتو و…را هم دارد.

همچنین این کشور یکی از اعضای پیمان شینگن می باشد که یکی از معتبرترین ویزاها به حساب می آید و با داشتن این ویزا شما می توانید به کشور های دیگری که عضو اتحادیه اروپا هستند سفر کنید. زیبایی و تمدن کشور فرانسه باعث شده که افراد بسیار زیادی تمایل به اخذ ویزای توریستی این کشور داشته باشند و ما هم میخواهیم در این مقاله شما را برای دریافت آن راهنمایی کنیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع ویزای فرانسه

به طور کلی ویزاهای مختلفی برای سفر کوتاه و یا بلند مدت به کشور فرانسه وجود دارد که شامل :

  • ویزای تجاری و بیزینسfrance visa for business purposes
  •  ویزای پزشکی france visa for medical puposes
  • ویزای تحصیلی فرانسه visa for study
  • ویزای ترانزیت  French airport transit visa
  • ویزای فناوری france tech visa
  •  ویزای توریستی فرانسه French tourist visa

همچنین ویزای بلند مدت گردشگری و توریستی فرانسه (مالتی پل) دارای مدت اعتبار بین ۳ ماه تا ۲ سال می باشد.

برای دریافت ویزای توریستی این کشور، ابتدا فرد متقاضی می بایست فرم سفارت فرانسه را دریافت کرده و پس از تکمیل آن و فرا رسیدن وقت سفارت برای مصاحبه و انگشت نگاری، در سفارت فرانسه حضور یابد و مراحل اخذ ویزا را تکمیل کند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه

یکی از نکات بسیار مهم برای دریافت ویزای توریستی این کشور نوع چیدمان مدارک فرد است چرا که در صورت عدم اطلاع از مدارک مورد نیاز برای ویزای این کشور ممکن است سفارت ویزای فرد را ریجکت کند.

مدارک مورد نیاز :

-پرینت تاییدیه وقت سفارت

– تمامی مدارک از جمله فرم درخواست ویزای فرانسه باید به یکی از زبان های فرانسوی و یا انگلیسی ترجمه شده باشند.

– گذرنامه به همراه اعتبار ۶ ماهه

– شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی و ترجمه آن

– نامه ی انگیزه از سفر

– بیمه نامه و گواهی سلامت

– رزرو بلیط رفت و برگشت

– داشتن تمکن مالی کافی

– فیش حقوقی برای کارمندان و یا ارائه ی جواز کسب برای افراد غیر کارمند

– گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی و یا دانشجویان

– ۴ قطعه عکس با زمینه ی سفید

– پرینت گردش مالی برای شش ماه اخیر

– مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار

– حضور فرد متقاضی(به غیر ازکودکان زیر ۱۲ سال) در طول زمان تشکیل پرونده الزامی میباشد .

هزینه های اخذ ویزای توریستی فرانسه

هزینه های ویزای توریستی کشور فرانسه معمولا برای سنین زیر ۶ سال به صورت رایگان می باشد و همچنین برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ ساله حدودا ۴۰ یورو و برای اشخاص بالای ۱۲ سال حدود ۸۰ یورو می باشد. البته مبلغ ۲۵ یورو برای هر فرد به منظور بررسی مدارک ویزا نیز دریافت می شود.

لازم به ذکر است که پروسه اخذ ویزا به طور معمول حدود ۲ تا ۶ هفته طول می کشد. به همین منظور برای سهولت در این امر متقاضیان باید چند روز زودتر اقدام کنند.

نکات کلیدی برای اخذ ویزای توریستی فرانسه

افراد برای دریافت این ویزا  نیاز است که بسیار دقیق عمل کنند و تمام مدارک خود را ارائه دهند علاوه بر این موضوع ، نکات ذکر شده در پایین  بسیار مهم هستند و در پروسه اخذ ویزا به شما کمک می کند.

– آگاهی کامل از اماکن و جاذبه های گردشگری و تاریخی فرانسه.

– برای درخواست ویزای توریستی این کشور متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را حداقل ۳ ماه قبل از وقت سفارت آماده کرده  باشند.

– در صورتی که همراه با خانواده سفر می کنید باید برای تمام افراد خانواده فرم ویزای فرانسه را پر کنید . تمام افراد بالای ۱۲ سال انگشت نگاری می شوند.

– در صورتی که فرد متقاضی اقوام درجه یک ( خواهر ، برادر و .. ) در کشور فرانسه داشته باشد و از آنها دعوت نامه دریافت کند نقش بسیار مهمی در اخذ ویزای این کشور دارد.

مراحل مربوط به دریافت ویزای توریستی کشور فرانسه

همانند هر نوع ویزای دیگری به منظور دریافت ویزای توریستی فرانسه باید یک سری فرایندهای مشخص را در زمان معین و طبق قانون پیش ببرید تا به شما اجازه ورود به خاک کشور فرانسه داده شود. این مراحل به شرح زیر هستند:

  • چک کردن اینکه آیا شامل دریافت ویزای شنگن می­شوید یا خیر.
  • تهیه یک لیست برنامه‌ ریزی مناسب جهت دریافت اخذ ویزای توریستی کشور فرانسه
  • جمع آوری کلیه مدارک موردنیاز
  • مراجعه به سفارت کشور فرانسه
  • دریافت فرم‌های مختص به اخذ ویزای توریستی و تکمیل کردن آن‌ها
  • ارائه مدارک
  • ارائه هزینه‌های موردنیاز
  • حضور در سفارت به منظور انجام مصاحبه حضوری (در صورت نیاز)
  • انتظار به منظور اعلام زمان دریافت ویزا از سوی سفارت کشور فرانسه
  • مراجعه به سفارت

توجه داشته باشید که هر یک از مراحل مربوط به نحوه کسب ویزای توریستی فرانسه باید به شکل قانونی و بدون ارائه اطلاعات نادرست طی شود. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه سراغ تکمیل فرم‌های مربوطه به شکل نادرست نروید. این امر نه تنها منجر به ریجکت شدن درخواست شما برای دریافت ویزای توریستی می‌شود، بلکه می‌ تواند موجب شده تا در سال‌های بعد نیز از دریافت ویزاهای دیگر کشور فرانسه (تحصیلی، کاری و…) توسط شما جلوگیری شود.

توصیه ما بهره‌ گیری از مشاوران مجرب در زمان پیگیری هر یک از مراحل فوق است. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که ویزای شما بدون مشکل و در زمان مشخص ارائه خواهد شد. مشاوران حرفه‌ای مهاجرت برگ برنده شما در این رابطه هستند.

نقش تمکن مالی برای دریافت ویزای توریستی کشور فرانسه

برای دریافت ویزای توریستی فرانسه باید دارای تمکن مالی لازم باشید. این موضوع تنها مخصوص ویزای مدنظر ما نیست و سایر کشورهای حوزه شنگن نیز بحث تمکن مالی را بسیار جدی می‌‌گیرند. با ارائه کردن مدارک مربوط به تمکن مالی، شما به دولت کشور فرانسه اثبات می‌کنید که می‌توانید در طول دوران سفر، کلیه هزینه‌ های خود را به طور کامل پرداخت کنید.

بر اساس قوانین جدید، کلیه متقاضیان دریافت ویزای توریستی این کشور باید نشان دهند که دارای تمکن مالی به میزان روزانه حداقل صد و بیست یورو هستند. این میزان مبلغ برای یک روز اقامت در فرانسه از نظر دولت این کشور مناسب به نظر می‌رسد و به همین دلیل حداقل تمکن لازم بر اساس روزهایی که قصد دارید در فرانسه اقامت داشته باشید، مشخص می‌شود.

لطفاً به این مورد توجه داشته باشید که ویزای توریستی کشور فرانسه تنها به شما اجازه حضور به عنوان یک گردشگر را می‌دهد و نباید از آن به منظور اهداف دیگر بهره ببرید. اگر قصدتان از سفر به فرانسه تحصیل در این کشور و یا انجام امور شغلی مشخصی است (حتی شرکت در یک جلسه کاری) توصیه می‌کنیم از ویزای تحصیلی یا ویزای کاری بهره ببرید.

انواع ویزا برای مهاجرت به فرانسه

انواع ویزای فرانسه

کشور فرانسه از بهترین کشورهای اروپایی و جهان است و دلایل زیادی وجود دارد که شما بخواهید به این کشور زیبا و مدرن سفر کنید؛

سخن آخر

یکی از بهترین کشورهای اروپایی در جهان کشور فرانسه است که خیلی از افراد مشتاق رفتن به این کشور اروپای غربی میباشند و از آنجایی که این کشور جزو کشورهای اتحادیه شینگن میباشد میتوان با دریافت ویزای توریستی فرانسه به کشور های دیگر عضو اتحادیه اروپا نیز سفر کرد. ما در این مقاله بصورت کامل درباره هزینه ها و نکات مهم ویزای توریستی این کشور توضیح دادیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا ویزای توریستی فرانسه برای تحصیل نیز مناسب است؟
خیر، این ویزا تنها در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که قصد دارند به منظور انجام امور گردشگری وارد کشور فرانسه شوند. برای تحصیل باید به سراغ ویزای تحصیلی فرانسه بروید.
آیا این ویزا جزو ویزاهای شنگن است؟
بله، ویزای توریستی کشور فرانسه را می‌توان یک نوع ویزای شنگن دانست؛ به همین جهت عمده قوانین مربوط به اخذ آن با قوانین ویزاهای شنگن یکسان است.
میزان تمکن مالی موردنیاز برای اخذ این ویزا چقدر است؟
شما باید ثابت کنید که به ازای هر روز حضور در کشور فرانسه حداقل صد و بیست یورو به همراه خود دارید تا بتوانید هزینه‌هایتان را پرداخت کنید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای