ویزای کار آمریکا

ویزای کار آمریکا

ویزای کار یکی از راه‌های گرفتن اقامت هر کشوری است. هر کشوری با توجه به پروتکل داخلی و قوانینی که دارد، مدارک و الزاماتی را برای اعطای این ویزا اعلام می‌کند. ایالات متحده آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست و چندین ویزای کاری را برای اتباع خارجی که مایل به کار در ایالات متحده هستند، طراحی کرده است. از میان انواع ویزای کار آمریکا می‌توان به کارت‌های سبز (اقامت دائم)، ویزاهای کار موقت، ویزای کار فصلی و تبادل ویزای کارگر اشاره کرد.

نوع ویزای کار آمریکا برای فرد متقاضی بستگی به داشتن شرایط هر نوع ویزا، نوع کار انجام شده، رابطه با کارفرمایان آمریکایی و در بعضی موارد، کشور مبدأ متقاضی دارد. معمولاً نوع ویزا برای مشاغل با شدت نیاز بالا در آمریکا از نوع دائمی و یا موقت است که به صورت سالانه تمدید می‌شود.

هرچه شغل شما در آمریکا کاربردی‌ تر و مهم‌ تر باشد، نوع ویزای کار و شرایط شما نیز متفاوت خواهد بود. تحت این شرایط می‌توانید هر یک از انواع این ویزاها را اخذ کنید. دستورالعمل‌ ها برای اخذ ویزای کار آمریکا متفاوت هستند و بستگی به نوع ویزا، شروط و مدارک فرد متقاضی برای ویزا دارند.

در این مقاله اطلاعاتی درباره هر نوع ویزای کار ایالات متحده از جمله شرایط متقاضیان برای تأیید، الزامات و همچنین اطلاعات تکمیلی در خصوص جزئیات نوع ویزای کار آمریکا بیان شده است. الزامات و قوانین اخذ ویزای کار آمریکا ممکن است بر حسب زمان تغییر کنند و تجربه نشان داده است که این الزامات هیچگاه ثابت نبوده‌اند. برای این منظور باید همواره پورتال‌ ها و مراکز اطلاع‌ رسانی وزارت امور خارجه آمریکا و یا سایر نهادهای مسئول در ایالات متحده را دنبال کرد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

توضیحاتی درباره ویزای کار آمریکا

✔ ویزای کار آمریکا چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟ ویزا آمریکا یک سند است که مجوز سفر و پذیرش را برای ورود به ایالات متحده فراهم می‌کند. شهروند یک کشور خارجی قبل از بازدید و مسافرت، کار کردن یا مهاجرت به ایالات متحده ابتدا باید ویزای ایالات متحده را دریافت کند. ویزا ورود افراد خارجی به ایالات متحده را ممکن می‌کند. بسته به نوع ویزای دریافتی، فرد متقاضی ممکن است از سوی کارفرمایان آمریکایی برای انجام کاری استخدام شود.

✔ داشتن ویزا ورود به ایالات متحده را تضمین نمی‌کند، اما این سند نشان می‌دهد که یک افسر کنسولی در یک سفارت یا کنسولگری ایالات متحده تأیید کرده که شما می‌توانید به منظور خاصی که در ویزا ذکر شده است، وارد ایالات متحده شوید. ویزا از سفارت یا کنسولگری ایالات متحده اخذ می‌ شود.

✔ کارت سبز ایالات متحده: ممکن است صدور ویزای داوطلب (گیرنده کارت سبز) در ایالات متحده از طریق یک شغل یا پیشنهاد شغلی امکان‌ پذیر شود. همچنین در لاتاری‌ ها که نوعی قرعه‌ کشی هستند، تعدادی کارت سبز برای متقاضیان موفق و برنده لاتاری ارائه می‌شود.

✔ با این حال، شما برای دریافت گرین کارت از ایالات متحده در برخی از دسته‌ های شغلی باید سندی به عنوان مرجع از دولت ایالات متحده داشته باشید. این سند شامل صدور گواهینامه‌ ای از وزارت کار ایالات متحده است تا نشان دهد که کارکنان و کارگران آمریکایی در آن شغل کافی نیستند و مهاجران به عنوان کارگر یا کارمند، امنیت شغلی افراد با ملیت آمریکایی را به خطر نمی‌اندازند.

انواع ویزای کار آمریکا

ویزای کار آمریکا از نوع موقت: ویزای موقت غیر کشاورزی (H-2B) برای کارگران خارجی در زمینه‌ های غیر کشاورزی تحت شرایط خود همچنان فعال است. به این دلیل که تعداد کارکنان داخلی این کشور برای تکمیل موقعیت‌ های شغلی مورد نظر کافی نیستند؛ آمریکا اقدام به اعطای ویزای کار موقت به مهاجران خارجی می‌کند. ویزای H-2B به طور معمول برای شغل‌های موقتی به غیر از کشاورزی طراحی شده است. به‌عنوان‌ مثال، مشاغل در کوه‌های اسکی، هتل‌ها، ساحل تفریحی و یا پارک‌ های تفریحی از جمله مشاغل موقت محسوب می‎شوند.

ویزای کار موقت (کارکنان ماهر): ویزای کار موقت حرفه‌ ای ایالات متحده یا ویزای H1-B متعلق به افراد ماهر و تحصیل‌کرده در حرفه‌ های تخصصی است. ویزای H1-B برای کارکنان خارجی که به طور موقت برای یک کارفرمای خاص در ایالات متحده کار می‌کند، صادر می‌شود. این نوع ویزای آمریکا معمول‌ ترین نوع ویزا برای مهاجرت ایرانیان است.

ویزای کار دائم

یکی دیگر از انواع ویزای کار آمریکا، ویزای کار دائم است. این نوع ویزا برای افرادی طراحی شده است که دارای مهارت‌های کافی هستند و یا از سمت یک کارفرمای آمریکایی پیشنهاد کاری دارند. انواع مختلفی از ویزای کار دائمی وجود دارند که هر کدام از مجموعه‌ای از شرایط و مزایای خاص خود برخوردار هستند. در لیست زیر انواع این ویزا را مشاهده می‌کنید:

  • EB-1: برای دریافت این ویزا، متقاضیان باید دستاوردهای استثنایی را نشان دهند که دارای اعتبار ملی یا بین‌المللی باشند. این دستاوردها می‌تواند شامل جوایز بزرگ، آثار منتشر شده، مشارکت‌ های اصلی در زمینه‌های علمی، ورزشی، تجاری یا شواهدی مبنی بر حقوق یا دستمزد بالا باشند.
  • EB-2: برای دریافت این ویزا، متقاضیان باید علاوه بر نامه پیشنهاد شغلی، مدارکی مربوط به دستاوردهای برجسته در زمینه‌های علمی، تحصیلی، تجاری، ورزشی و … را ارائه دهند.
  • EB-3: این ویزا مناسب کارگران ماهر، حرفه‌ای و کارگران غیر حرفه‌ای دارای پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آمریکایی است.
  • EB-4: این ویزا برای مهاجران خاصی مانند کارگران مذهبی یا کارمندان سازمان‌های بین‌ المللی تدوین شده است.

نکته مهم: امروزه اخذ ویزای آمریکا به دلیل مشکلات بین‌ المللی و محدودیت‌ هایی که این کشور اعمال کرده، بسیار سخت شده است. توصیه می‌کنیم عزیزانی که از شرایط خوب شغلی و تحصیلی برخوردار هستند، فرصت طلایی ویزای کاری آلمان را از دست ندهند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار آمریکا

اخذ ویزای کار در آمریکا فرایند پیچیده‌ای را در بر می‎گیرد که نیازمند توجه دقیق به جزئیات و رعایت الزامات خاص است. برای تضمین موفقیت‌ در این راه باید چندین سند ضروری را آماده کنید و به مقامات دولتی ارائه دهید. مورد اول، پاسپورت معتبر است. متقاضیان باید پاسپورت معتبری را ارائه دهند که حداقل شش ماه پس از اقامت مورد نظرشان در ایالات متحده معتبر باشد. علاوه بر این، باید فرم DS-160 یا DS-260 را نیز تکمیل کنند. تکمیل این فرم به اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس و سابقه اشتغال نیاز دارد.

همچنین متقاضیان باید یک درخواست تأیید شده شرایط کار (LCA) از وزارت کار آمریکا داشته باشند. این فرم تضمین می‌کند که استخدام یک کارگر خارجی بر دستمزد یا شرایط کاری کارگران آمریکایی که در سمت شغلی مشابه فعال هستند، تأثیر منفی نخواهد گذاشت.

افرادی که به دنبال ویزای H-1B هستند، باید مدارک تحصیلی و تجربه حرفه‌ای خود را نیز ارائه دهند. این مدارک شامل کپی مدارک تحصیلی یا دیپلم و ریزنمرات به همراه نامه‌هایی از کارفرمایان قبلی است که تجربه کاری آن‌ها را تأیید می‌کند. علاوه بر این، ارائه یک نامه پیشنهاد استخدامی که جزئیات شغلی مانند حقوق و مدت زمان کار را مشخص می‌کند، نیز الزامی است. سایر مدارک شامل گواهی‌ های پزشکی، گواهی سوء پیشینه، اثبات تمکن مالی، مدارک زبان انگلیسی و عکس‌ های جدید گرفته شده هستند.

مهاجرت به آلمان

ویزای کار آلمان

اخذ ویزای کار در آلمان در سال های اخیر هدف بسیای از متخصصین و مهندسین کشورهای مختلف بوده است. رشته های مهندسی، پرستاری و پیراپزشکی و همچنین افراد فنی و متخصص بدون مدرک دانشگاهی، بیشترین تعداد جذب را در آلمان به خود اختصاص داده اند.

سخن آخر

اخذ ویزای کار آمریکا مستلزم برخورداری از چندین شرط مانند داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آمریکایی، داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌های مربوطه، اثبات تمکن مالی و رعایت قوانین مهاجرت در طول مدت اقامت است. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به اخذ این نوع ویزا، شرایط، مراحل، مزایا و معایب آن را به دقت بررسی کرده و بهترین نوع ویزای کار را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. برای راهنمایی و دریافت مشاوره‌ های حرفه‌ای کافی است با کارشناسان تیم هرمس اپلای در تماس باشید. مجموعه ما با ارائه خدمات مختلف مهاجرتی در خدمت شما است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
هزینه لازم برای اخذ ویزای کار در آمریکا چقدر است؟
میزان هزینه پرداختی برای درخواست ویزای کار آمریکا با توجه به نوع ویزا محاسبه می‌شود. این هزینه می‌تواند بین 160 دلار در ویزای موقت تا 265 دلار در ویزای دائم متغیر باشد.
روند صدور ویزای کار در آمریکا چه میزان طول می‌ کشد؟
زمان مشخصی برای تعیین مدت زمان لازم برای صدور ویزا وجود ندارد و عوامل مختلفی مانند نوع ویزا و تاریخ ارائه درخواست روی آن اثر می‌گذارند. با این حال، مدت زمانی بین 3 ماه تا 1 سال برای صدور ویزا در نظر گرفته می‌شود.
امکان دریافت ویزای کار در آمریکا بدون مصاحبه امکان ‌پذیر است؟
خیر. اخذ ویزای کار آمریکا مستلزم انجام یک فرایند مصاحبه است که در آن متقاضیان باید صلاحیت‌ها و اهداف خود را برای کار در این کشور بیان کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای خدابنده
2 سال قبل

سلام خسته نباشید هزینه دریافت ویزای کار آمریکا چقدره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای خدابنده
2 سال قبل

سلام دوست عزیز برای براورد هزینه ها باید اول شرایط شما بررسی بشه . پیشنهاد میکنم با مجموعه در تماس باشید

فرمند
2 سال قبل

درود
حداکثر زمانی که از تایم اقدام تا مهاجرت ب آلمان طول میکشه چقدره؟؟ سطح زبانم b1 هست

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  فرمند
2 سال قبل

سلام .با توجه به سطح زبانتون کمتر از یک سال

صومی
2 سال قبل

با سلام
لطفا من را در جهت اخذ ویزای کار برای کشور امریکا راهنمایی بفرمایید
دارای سه سال سابقه فروش بعنوان کارچ
دارای مدک تحصیلی فوق لیسانس شیمی آلی از دانشگاه تهران شمال با معدل بالا هستم
و بیشتر تمایل دارم در آزمایشگاه ها و مرتبط با رشته ام همکاری داشته باشم ولی متاسفانه در این زمینه سابقه ندارم
آیا امکان مهاجرت برای بنده هست؟
و اگر هست جزو کدام گروه از ویزاهای کاری می باشم؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  صومی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
مجموعه ما در زمینه ویزای کار آمریکا خدماتی ارائه نمیدهد .

کادر هرمس اپلای