مهاجرت کاری به انگلستان؛ ویزای کاری انگلستان و شرایط آن

مهاجرت کاری به انگلستان؛ ویزای کاری انگلستان و شرایط آن

ویزای کاری انگلستان فرصت های فراوانی برای کارگران ماهر دارد و دارای فرصت های شغلی متعدد خصوصا در زمینه های فنی و مهندسی است.  انگلستان همچنین یک کشور بسیار زیبا است. مهاجرت کاری به انگلستان و سکونت در این کشور حتی برای کارگران نیز یک تجربه غنی، متنوع و پرطرفدار است. با این وجود شرایط  ویزای کار انگلیس  نیازمند رعایت  قوانین و قواعدی خاص در حرفه های تخصصی است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع سیستم های امتیازی مهاجرت و ویزای کار انگلستان

یک متقاضی ویزای کار برای ورود به انگلستان باید تحت این سیستم مهاجرت مبتنی بر معیار های امتیازی، حد نصاب های لازم را کسب کند. این سیستم امتیاز دهی و طبقه بندی، دارای ۴ ردیف متفاوت است.

ویزای Tier 1

۱-کارآفرین: ویزاهای کار در این دسته برای افراد خارجی صادر می شوند که کسب و کاری را در انگلستان راه اندازی می کنند و باید در این کسب و کار به رقم بیش از ۵۰،۰۰۰ پوند (یا ۲۰۰،۰۰۰ پوند بسته به شرایط) در طول زمان مشخص برسند. نکته: در این ردیف شرایط دیگری نیز وجود دارد که باید رعایت شود مانند شرایط تسلط به زبان انگلیسی، سن و …

۲-سرمایه گذار: این نوع ویزا برای اتباع خارجی که توانایی سرمایه گذاری حداقل ۲ میلیون پوندی را در زمینه های مختلف صنعتی، اقتصادی، تجاری و… دارند، صادر می شود.

۳-استعداد درخشان: این ویزا مخصوص و مختص به افراد شاخص که پتانسیل بالایی در زمینه هنر، علم و مهندسی را دارند؛ اختصاص می یابد. با توجه به تعدد متقاضیان، این نوع ویزا بسیار رقابتی بوده و تعداد محدودی از افراد موفق به اخذ آن از دولت انگلستان می شوند.

۴-فارغ التحصیلان با ایده های جذاب: افرادی می توانند این نوع ویزای کار انگلستان را درخواست کنند که یک فارغ التحصیل بوده و یک ایده کسب و کار که توسط سازمان تجارت بین الملل (DIT) یا موسسه آموزش عالی انگلیس پشتیبانی و تایید شده است را اجرایی کنند. شما باید برای درخواست این ویزا، خارج از EEA و سوئیس باشید. این مورد باعث می شود تا شما شانس بیشتر و سندیت بیشتری برای پذیرش درخواست خود داشته باشید.

 ویزای کار انگلستان
برای دریافت ویزای کار انگلستان ،یک متقاضی باید ویزای کار برای ورود به انگلستان را باید کسب کند.

ویزای Tier 2

  • عمومی: این نوع ویزای کار برای کارکنان و کارمندان خارجی صادر می شود که به طور دائم تحت فعالیت یک کارفرمای مستقر در انگلستان هستند به طوری که کار آن ها شکل دائمی به خود گرفته است. این فرآیند تا جایی ادامه پیدا می کند که کارفرما درخواست همیشگی برای کارکنان و کارگران داشته باشد و البته این پروسه نباید بر روی شرایط و بازار کار کارمندان و کارگران انگلیسی تاثیر داشته باشد. حداکثر زمان مقرر با نهایت تمدید برای این نوع ویزای کار در انگلستان، ۵ سال و ۱۴ روز است.
  • انتقال: این نوع ویزاهای کاری برای افرادی صادر می شوند که در کشور خود و در کار منحصر به فرد خود، به دفتر شعبه انگلستان در آن کار منتقل شده اند. این نوع کارمندان با توجه به این بند می توانند تا ۱۲ سال در انگلستان به صورت بلند مدت اقامت کنند. البته شرط اصلی این نوع اقامت انگلستان این است که حقوق شما بیشتر از ۱۲۰ هزار پوند باشد.
اخذ ویزای کار انگلستان
اخذ ویزای کار انگلستان نیازمند قوانین و قواعدی خاص و مهارت بالا در حرفه های تخصصی است.
  • ویزای Tier 3

این نوع ویزا دارای همان شرایط و ضوابط قسمت عمومی ردیف دوم است. اما با این تفاوت که برای افراد متقاضی تحصیل در انگلستان طراحی شده است.

  • ویزای Tier 4

این ویزای کار به انواع کارهای زیر اعطا می شود: کارگران موقت، طرح های مجاز دولتی، موافقت نامه های بین المللی، ورزشکاران و کارهای خیریه یا مذهبی.

ویزای انگلستان
این نوع ویزا دارای همان شرایط و ضوابط است. اما با این تفاوت که برای افراد متقاضی تحصیل در انگلستان طراحی شده است.

شرایط مورد نیاز برای ویزای کار انگلستان

  • یک پیشنهاد شغلی دائمی همراه با نامه ارائه شده از کارفرما
  • ثبت نام با بدن سالم برای کار در یک حرفه خاص (سلامت کامل پزشکی برای مشاغل فیزیکی)
  • مدارک تحصیلی و تجربه کار
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ۲ الی ۳ قطعه عکس در اندازه های تصویر پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا و هزینه آن
  • اسناد حمایتی مرتبط و فتوکپی قابل خواندن آن (تاییدیه ها و..)
  • اثبات وابستگان و فامیل، در صورت لزوم.
  • مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی لازم
  • گواهینامه ها و تاییدیه های تسلط به زبان انگلیسی

 

شرایط مورد نیاز برای ویزای کار در انگلستان به وابستگی به نوع ویزا و وضعیت متقاضی متغیر است. برای برخی مهاجرت های کاری به انگلستان نیاز به پذیرش از سوی یک کارفرما در انگلستان، مهارت‌ها و توانایی‌های خاص در حوزه مورد نظر، ثابت کردن امکان استفاده از نیروی کار محلی ندارند و یا حتی توانایی مالی برای پشتیبانی از خود و خانواده در طول اقامت و داشتن شرایط ویزای کاری انگلیس است.

یک نوع خاص از ویزای انگلستان

اگر شما خارج از انگلستان و شهروند کشورهای مشترک المنافع هستید، ممکن است واجد شرایط این بند خاص باشید. البته شرط اصلی اخذ این ویزا این است که باید پدربزرگ و مادربزرگ شما در انگلستان متولد شده باشند.

اقامت و تابعیت انگلستان

اقامت و تابعیت انگلستان

برای آگاهی از شرایط اخذ اقامت و تابعیت انگلستان در سال 2023 با بررسی ۵ گزینه طبقه بندی شده که شامل اخذ اقامت و تابعیت در کشور انگلستان از طریق ۱. تولد ۲. ازدواج ۳. کار ۴. تحصیل ۵. سرمایه گذاری در کشور انگلستان می باشند،به صورت جزئی و تخصصی به توضیح هر یک بپردازیم.

مهاجرت کاری به انگلستان با هرمس اپلای

در این مقاله، انوع ویزای کاری انگلستان، شرایط ویزای کاری انگلیسی، مانند حداقل سطح تحصیلات و تجربه کاری، مراحل اخذ ویزا، نوع مدارک مورد نیاز و نحوه ارائه آن‌ها به دقت بررسی شده است. همچنین، در این مقاله به شرایط لازم برای حفظ ویزای کار انگلستان، اشاره شده است.

با توجه به مطالبی که در این مقاله گنجانده شده، پیشنهاد می‌شود که افرادی که قصد مهاجرت کاری به انگلستان را دارند، با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی و مهمی را برای اخذ ویزای کار در انگلستان به دست آورند. همچنین، برای مشاوره در اخذ ویزای کار انگلستان و ارائه خدمات مربوط به ویزا، می‌توانید با هرمس اپلای در ارتباط باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چگونه می‌توان ویزای کار در انگلستان را اخذ کرد؟
برای اخذ ویزای کار در انگلستان، باید شرایط و مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و سپس از طریق سایت اینترنتی دولتی یا سفارت انگلستان در کشور شما، درخواست خود را ارسال کنید. برای این منظور، لازم است که به تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در انگلستان توجه کنید و آن‌ها را به دقت تکمیل و ارسال کنید.
چگونه می‌توان ویزای کار در انگلستان را تمدید کرد؟
در صورتی که قصد تمدید ویزای کار انگلستان را دارید، باید به شرایط لازم برای تمدید ویزای کار در انگلستان توجه کنید و در صورت رعایت آن‌ها، از طریق سایت اینترنتی دولتی یا سفارت انگلستان در کشور شما، درخواست تمدید ویزای کار خود را ارسال کنید.
آیا دریافت ویزای کار انگلستان به همراه حق اقامت در انگلستان است؟
دریافت ویزای کار در انگلستان به همراه حق اقامت در انگلستان نیست و باید به صورت جداگانه برای دریافت حق اقامت در انگلستان درخواست دهید. برای این منظور، باید به شرایط لازم برای دریافت حق اقامت در انگلستان توجه کنید و درخواست خود را از طریق سایت اینترنتی دولتی یا سفارت انگلستان در کشور شما، ارسال کنید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای رمضانی
2 سال قبل

سلام برای دریافت ویزای کار انگلستان به چه سطح مدرک زبانی نیازه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای رمضانی
2 سال قبل

گواهینامه ها و تاییدیه های تسلط به زبان انگلیسی در حدی که برای مصاحبه با کارفرما راحت بتونید ارتباط برقرار کنید

کادر هرمس اپلای