ویزای کار سوئد

ویزای کار سوئد

ویزای کار سوئد مطلبی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. افراد زیادی خواهان مهاجرت به سوئد و اخذ ویزای کار سوئد هستند. این افراد برای مهاجرت و اقامت به وسیله‌ی کار نیاز به دعوتنامه‌ی کاری از طرف یک کارفرمای معتبر در سوئد دارند و تا زمانی که یک کارفرما مسئولیت آن‌ها را بر عهده نگیرد نمی‌توانند از این طریق مهاجرت نمایند. در حالت کلی کشور سوئد به دلیل برخورداری از وضعیت سیاسی، اقتصادی، درمانی، امنیتی، تحصیلی، امکانات رفاهی فراوان و غیره یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای مهاجرت از طریق کار به‌حساب می‌آید.

هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به‌منظور دستیابی به اهداف مختلف خود به کشور سوئد مهاجرت می‌کنند که این موضوع رقابت شدیدی را برای دریافت پذیرش کاری سوئد ایجاد کرده است. البته دریافت ویزای کار سوئد نیازمند برخورداری از شرایط مختلفی است که از میان آن‌ها به مواردی همچون مدرک زبان آیلتس و تافل، سوابق کاری عالی و بسیاری از موارد دیگر می‌توان اشاره کرد. در این مقاله هرآن چه را که باید درباره ویزای کار سوئد بدانید به‌طور کامل توضیح داده‌شده است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا سوئد گزینه مناسبی برای مهاجرت از طریق کار است؟

سوئد یکی از بهترین کشور‌ها برای دریافت پذیرش تحصیلی و درنهایت مهاجرت به‌ حساب می‌آید؛ زیرا از جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، درآمدی، امنیتی، فرهنگی و بسیاری از موارد دیگر در وضعیت عالی قرار دارد. پایه‌ های اقتصاد سوئد به حدی مستحکم بناشده است که مانند برخی کشور‌ها با مشکلات داخلی یا خارجی دچار آسیب نخواهد شد. همچنین حقوق و درآمد مشاغل مختلف در کشور سوئد به حدی مناسب است که شهروندان با استفاده از حقوق دریافتی خود در هرماه توانایی پرداخت آسان هزینه‌های زندگی را دارند.

شرایط کار در سوئد

برای دریافت ویزای کار سوئد باید دارای مهارت و تحصیلات مورد نیاز این کشور باشید و به نیروی کار شما نیاز داشته باشند. کشور سوئد مانند آلمان و اتریش موتور جستجوگر شغلی ندارد و فرد متقاضی حتما باید از طرف کارفرما دعوتنامه کاری داشته باشد. البته برای اخذ ویزای کار سوئد صرفاً تایید کارفرما کافی نیست.

در سال‌های اخیر قانون جدیدی برای کارفرمایان در خصوص استخدام کارمند خارجی وضع شده است مبنی بر این که برای یک فرصت شغلی اولویت با شهروندان سوئدی است و پس از آن شهروندان اتحادیه اروپا. در صورتی که برای شغلی که کارفرما به شما پیشنهاد داده، متقاضی از سوئد و یا اروپا وجود داشته باشد، کارفرما نمی‌تواند شما را استخدام کند. برای اطلاع از این امر باید شغل مورد نظر به مدت ۶ ماه آگهی شده باشد و در صورتی که هیچ متقاضی از سوئد و اتحادیه‌ی اروپا نداشت، کارفرما می‌تواند یک کارمند خارجی را استخدام کند.

قبل از اقدام برای اخذ ویزای کار سوئد، باید در نظر داشت که یک شغل تمام وقت در اتحادیه اروپا شغلی است که فرد در غالب رشته تحصیلی خود یک موقعیت و فیلد کاری مشغول باشد. همچنین لازم به ذکر است که از اول اکتبر 2023، حداقل حقوق مورد نیاز برای مجوزهای کار در سوئد از حقوق ناخالص 13000 کرون در ماه به 80 درصد متوسط ​​حقوق ناخالص در زمان ثبت درخواست افزایش می یابد. دعوتنامه‌ی شغلی باید قبل از ورود به سوئد تنظیم شده باشد.

برای این منظور فرد باید قبلا طی یک سفر کوتاه به سوئد مقدمات پیدا کردن کار را انجام داده باشد و یا از طریق آنلاین با کارفرما تماس بگیرد. در صورت درخواست آنلاین، دستورالعمل‌های مشخصی در مورد چگونگی پر کردن درخواست خود و آنچه که باید با برنامه ارسال شود، داده می‌شود. این باعث می‌شود که فرد متقاضی بسیار سریع‌تر شغل پیدا کند و شانس خود را برای تصمیم گیری سریع افزایش دهد.

مراحل اخذ ویزای کار سوئد

۱- دعوتنامه‌ ی کاری

۲- درخواست ویزا توسط کارفرما

۳- دریافت ایمیل

۴- ضمیمه کردن مدارک

۵- پرداخت هزینه و ارسال درخواست

۶- بررسی درخواست توسط اداره مهاجرت

۷- کارت اقامت

مراحل اخذ ویزای کار سوئد

 

مزایای دریافت ویزای کار کشور سوئد

دریافت ویزای کار کشور سوئد مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد. به همین دلیل هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به‌منظور دستیابی به اهداف مختلف خود اقداماتی را انجام می‌دهند. به عبارتی مزایا و امکانات رفاهی مختلفی که با مهاجرت به سوئد از طریق کار به متقاضیان تعلق می‌گیرد، از دلایل اصلی تصمیم‌گیری افراد برای این نوع مهاجرت به‌حساب می‌آید. مواردی که در ادامه به آن‌ ها اشاره‌ شده است، تمام مزایای مهاجرت کاری به کشور سوئد را به‌طور کامل توضیح می‌دهد.

مزایای دریافت ویزای کار سوئد

  • یکی از مزایای مهاجرت کاری به کشور سوئد، دریافت اقامت دائم این کشور است. البته متقاضیان برای دریافت این مجوز باید در ابتدا چند سال را در حوزه موردنظر در شغلی مشغول بوده و پس‌ازآن درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم سوئد به ثبت برسانند.
  • مهاجرت کاری به کشور سوئد به متقاضیان اجازه می‌دهد تا پس از مدتی از زمان شروع اشتغال خود اقدامات لازم را در راستای اخذ ویزای همراه برای اعضای درجه‌یک خانواده همچون همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال انجام دهند.
  • امنیت بالای زندگی در کشور سوئد از دیگر مواردی است که متقاضیان را برای اخذ ویزای کاری این کشور ترغیب می‌کند.
  • حقوق و درآمد نیروی کار مشاغل مختلف در کشور سوئد به میزانی مناسب است که هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا از طریق کار به سوئد مهاجرت می‌کنند.
  • ویزای کار سوئد به حدی معتبر و مهم است که متقاضیان به کمک آن می‌توانند به بسیاری از کشور‌های دنیا سفرکرده و از امکانات رفاهی مختلف در آن بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند.

 

بهترین شهر‌های سوئد برای دریافت پذیرش کاری

متقاضیانی که قصد دریافت پذیرش تحصیلی از سوئد را دارند، باید در مرحله اول عوامل مختلفی مانند شهر مناسب برای زندگی را مدنظر قرار دهند. درواقع هر یک از شهر‌های سوئد از قوانین کاری یکسانی برخوردار هستند؛ ولی شرایط زندگی در آن‌ها متفاوت است.

به همین دلیل برای افزایش کیفیت زندگی خود در کشور مقصد باید شهر موردنظر را ازنظر هزینه‌های زندگی، آب‌و‌هوا، وضعیت اقتصادی، سیستم آموزشی، حقوق و درآمد، میزان مشاغل موجود در آن، امنیت شهروندان و غیره موردبررسی قرار داد. در ادامه لیستی از بهترین شهر‌های سوئد برای شما عزیزان فراهم‌ شده است.

  • شهر استکهلم
  • شهر مالمو
  • شهر گوتنبرگ
  • شهر اوپسالا
اعزام دانشجو به سوئد

اعزام دانشجو به سوئد

یکی از با ثبات ترین کشور های اروپا از نظر اقتصادی و سیاسی می باشد. همین امر باعث شده تا اعزام دانشجو به سوئد در سال 2023 از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد و تعداد افرادی که درخواست مهاجرت به سوئد جهت تحصیل را دارند

سخن آخر

در این مقاله به بررسی تمام نکاتی که باید درباره ویزای کار سوئد بدانید، پرداخته شد. کشور سوئد به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کشور‌های اروپایی میان مردم، از وضعیت مطلوب اقتصادی، درمانی، تحصیلی، امنیتی و بسیاری از مورد دیگر برخوردار است. به همین دلیل هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به‌منظور دستیابی به اهداف خود از طریق کار به این کشور مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت کاری به این کشور در مرحله اول نیازمند ویزای کار سوئد است که دریافت آن به شرایط خاصی همچون سوابق کاری مناسب، سوابق تحصیلی درخشان، ریزنمرات عالی، مدرک زبان سوئدی، مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل و غیره نیاز دارد. بااین‌حال گذر از تمامی این شرایط منجر به برخورداری از مزایای بی‌شماری نیز می‌شود که از میان آن‌ها به مواردی همچون سفر بدون محدودیت به بسیاری از کشور‌ها، استفاده از تمام امکانات رفاهی سوئد و غیره می‌توان اشاره کرد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
برای دریافت ویزای کار سوئد باید مهارت خاصی داشت؟
برای دریافت ویزای کار سوئد باید دارای مهارت و تحصیلات مورد نیاز کشور سوئد باشید و به نیروی کار شما نیاز داشته باشند.
برای دریافت ویزای کار سوئد دریافت دعوت نامه کاری الزامی است؟
بله شما حتما باید پیشنهاد کاری از طرف کارفرما حداقل از ۱۰ روزقبل دریافت کنید.
در چه صورتی کشور سوئد به شما کارت اقامت میدهد؟
در صورتی که مدت ویزای شما بیش از ۳ ماه باشد به شما کارت اقامت داده خواهد شد که این کارت مجاز بودن شما به اقامت سوئد را اثبات میکند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

42 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهروز اردکانی
2 سال قبل

سلام. بنده دنبال ویزای کار سوئد هستم. دیروز هم تماس گرفتم. چند سوال دیگه هم به ذهنم رسیده و براتون ایمیل کردم. ممنون میشم جواب رو برام ارسال کنید.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  شهروز اردکانی
2 سال قبل

سلام . بله حتما کارشناسانمون در اسرع وقت راهنماییتون میکنند

کیانا
2 سال قبل

باسلام و تشکر از سایت خوبتون.من 31 سال دارم و کارشناس مامایی هستم با یک سال ونیم سابقه کاری در زمینه مامایی و یک سال سابقه کار خرید محصولات خشکبار و آجیل و…
من از چه کشورهایی می توانم اقامت بگیرم.

کارشناس هرمس
پاسخ به  کیانا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر . سابقه کار مامایی اگر در سال های اخیر باشه امکان دریافت جاب آفر آلمان براتون وجود داره .

محمد کریمی
3 سال قبل

من به یه موردی برخوردم تو سوئد ..یکی از دوستام با شخصی که قبلا ایران بوده در تماس بود که گویا در سوئد شرکت داره..ازش خواسته بود اگه میتونه برامون کاری کنه..این اقا قبول کرده اولش کلیه اصل مدارک مارو خواست برای استعلام‌سیاسی نبودن و ریجکت نشدن ایا همچین چیزی هست؟بعد این گفت اوکی هستین من وقت سفارت میگیرم که برا چند روز دگ نمیدونم‌چطوری گرفته؟؟!!و چیزی که جالبه گفته هزینش تو سفارت ۴۰۵۰یورو میشه که تو سفارت باید پرداخت بشه!!!ما همچین شرایطی اصلا داریم؟؟

هرمس اپلای
پاسخ به  محمد کریمی
3 سال قبل

سلام این مبلغ رو سفارت دریافت نمیکنه

امین ایروانی
4 سال قبل

با سلام و خسته نباشید

در صورت پرداخت هزینه مربوط به ویزا به صورت آنلاین، آیا در خود سفارت برای انگشت نگاری و …. نیازی به پرداخت هست؟
اگر بخوام سوالم رو بهتر شرح بدم به این صورت میشه، آیا به جز هزینه ویزا باید مبالغ دیگری رو نیز در سفارت به ریال یا … پرداخت کنیم؟

خیلی ممنون مقالات بسیار مفیدتون
پاینده باشید

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  امین ایروانی
3 سال قبل

سلام، روزبخیر
در حال حاضر برای ویزای کار سوئد فعالیتی صورت نمیگیره ولی درخصوص سوالتون، حدود 60تا 80 یورو واریزی سفارت خواهد بود.
ممنون از لطف و توجه شما ?

میلاد
4 سال قبل

با سلام من میلاد ۳۵ ساله مدرک لبسانس تکنولوژی ساختمان با مدرک اموزشگاهی a2 المانی وتخصص من در کار چوب و ام دی اف کاری است ولی بیمه من الان در شرکت باطری سازی که قبلا برایشان کار ساختمانی میکردم رد میشه لطفا راهنمایی کنید کدام کشور بهتره برای اقدام ویزای جاب سیکر ثبت نام کردم حدود ۱۰ ماه پیش

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  میلاد
3 سال قبل

سلام
سن خوبی دارید.
از اونجایی که بطور شخصی اقدام کردید. بنظر میرسه برای جاب سیکر باشه.
توصیه هرمس در حال حاضر ویزای کاری آلمان هست.
از نظر بیمه اگر کارفرما به شما توصیه نامه بده مشکلی نخواهید داشت.

مهدی
پاسخ به  میلاد
3 سال قبل

‌‌سلام و عرض ادب
بعد از تاییدیه اداره مهاجرت سوئد،
هنگام مراجعه به سفارت برای انگشت نگاری برای کارت اقامت، تقاضای ویزا هم باید بکنیم یا اتوماتیک وار ویزا هم صادر میشه؟ مصاحبه ای هم باید انجام بدیم؟یا فقط بایومتریک کافیه؟
سپاس

هرمس اپلای
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

سلام وقت مصاحبتون رو هرچی که گرفتین مثال برای تحصیل و یا کار شرایط و مدارک کامل داخل سایت سفارت هست

وحید
4 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ،مدرک تحصیلی من کارشناسی آی تی یا همون فناوری اطلاعات میخواستم ببینم ویزای کشور سوئد به من تعلق میگیره البته بنده خیلی از دورهای مربوط به کارم هم دارم که مدارک معتبره ممنون از سایت خوبتون

کارشناس مهاجرت
پاسخ به  وحید
4 سال قبل

سلام وقت شما بخیر
برای بررسی پرونده شما نیاز به مواردی از جمله سن و سابقه کاری و نمره زبان شما می باشد تا امکان ارایه خدمات مناسبتر وجود داشته باشه

مسلم برادران
4 سال قبل

درود عرض ادب بنده 39 سال دارم مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت واستاد نقاشی رنگهای کوره ای صنعتی وروغنی هوا خشک برای ابزارالات وماشین الات ونقاشی ساختمان -این شغل مورد نیاز کشور سوئد هست ممنون سپاسگذارم

کارشناس مهاجرت
پاسخ به  مسلم برادران
4 سال قبل

سلام
دررمورد کشور سوئد در حال حاضر اقامت تحصیلی می تونیم اقدام کنیم. دوره زبان و تحصیلی مقطع ارشد.

کادر هرمس اپلای