[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]در کانادا اهمیت زیادی به یادگیری داده می شود و در این کشور یک سیستم آموزش و پرورش درجه یک با استانداردهای بالا وجود دارد. این کشور در مقایسه با میانگین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، پول بیشتری برای آموزش خرج می کند (بعنوان درصدی از GDP) و در بین کشورهای G-8 (انجمن متشکل از 8 کشور ثروتمند جهان) در مقام دوم قرار دارد.

مکانی امن برای تحصیل

کانادا پایین ترین نرخ جرم و جنایت را در منطقه دارد و همین موضوع این کشور را تبدیل به مکانی امن برای تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی می نماید. علی رغم اینکه از طرف جنوب با آمریکا همسایه است، سلاح های گرم به شدت کنترل می شوند و اجازه ی استفاده از آن ها بصورت عام وجود ندارد.

یکی از بهترین نقاط دنیا برای زندگی

طبق نظر سازمان ملل متحد (UN) و واحد اطلاعات اقتصادی، کانادا از سال 1994 در لیست 10 نقطه ی برتر جهان برای زندگی قرار گرفته است. در یک بررسی از طرف سازمان ملل متحد، کانادا امتیازات زیادی برای دسترسی به آموزش، امید به زندگی بالا (به مدد سیستم مراقبت های بهداشتی) و نرخ پایین جرم و جنایت به دست آورده است؛ بعلاوه، شهرهای بزرگ کانادا – ونکوور، تورنتو و مونترال- به لطف پاکیزگی، امنیت، فعالیت های فرهنگی و سبک زندگی جذابشان، شهرهایی با سطح جهانی برای کار و زندگی شناخته شده اند.

هزینه ی پایین تحصیل

در مقایسه با انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و آمریکا، کانادا پایین ترین نرخ شهریه را از دانشجویان خارجی اخذ می کند. هزینه ها در دانشگاه های دولتی آمریکا تقریبا یک سوم بیشتر از هزینه ی اخذ مدرک لیسانس در کانادا می باشد و این در حالی است که هزینه های دانشگاه های خصوصی آمریکا از دو برابر هم بیشتر هستند.

نرخ معمول برای یک دانشجوی خارجی در دوره ی لیسانس در طول یک سال تحصیلی (8 ماه) در سطح کارشناسی 11,903 دلار کانادا می باشد، البته این رقم بسته به رشته ممکن است بالاتر یا پایین تر باشد.

 

مقصدی با تکنولوژی بالا

کانادا به لطف همکاری بسیاری از دانشمندان با استعداد، محققین و کارآفرینان، محیطی مهیج برای کار و تحصیل ایجاد کرده است. این کشور پیش قدمی بین المللی در امور کامپیوتر و فناوری اطلاعات را داراست و دارای شهرتی برای برتری در بخش هایی مانند ارتباطات از راه دور، حمل و نقل و مهندسی و بویژه در هوافضا، حمل و نقل شهری، میکروالکترونیک، مهندسی پزشکی،  مهندسی نرم افزار و سخت افزار، برق ، انرژی های پاک، لیزر، بیوتکنولوژی، صنایع غذایی، سیستم اطلاعات جغرافیایی و صنایع اقیانوسی و محیط زیست، پزشکی و دندانپزشکی می باشد. البته نام بردن تک تک رشته ها موضوع این پست نیست.[/vc_column_text][vc_message message_box_style=”3d” icon_fontawesome=”fa fa-bullhorn”]اکسپرس اینتری کانادا[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

آشنایی با نظام آموزش و پرورش در کانادا

مدارس خصوصی

مدارس خصوصی در هر استانی وجود دارند و برای خانواده هایی که به دنبال تحصیل فرزندانشان در مدارس خارجی هستند بسیار جذاب به نظر می آیند. تمامی مدارس خصوصی باید توسط وزارت آموزش در استان یا محدوده ی خود، ثبت شده باشند و می بایست برنامه ی درسی و دیگر استانداردهای تعیین شده توسط وزارتخانه های مربوطه را اجرا کنند. خانواده ها می توانند مدارسی را انتخاب کنند که فقط مخصوص پسرها، فقط مخصوص دخترها و یا اینکه مختلط باشند.

برخی از مدارس خصوصی برنامه های شبانه روزی دارند، برخی دیگر روزانه هستند و بسیاری از آن ها هر دو مدل را ارائه می دهند. بسیاری از مدارس خصوصی به یک عقیده ی مذهبی خاص پایبند هستند، بر آموزه های اخلاقی خاصی تأکید می کنند و استانداردهایی دقیق و علمی را اِعمال می کنند.

مدارس دولتی

تعداد زیادی از مدارس دولتی کانادا امروزه پذیرای دانش آموزان خارجی هستند. مدارسی با بودجه ی دولتی که در سطح محلی و توسط هیئت مدیره ی منتخب مدرسه مدیریت می شوند. تقریبا تمام مدارس دولتی مختلط بوده و فقط برنامه های روزانه دارند. بسیاری از هیئت مدیره های مدارس، آموزش های سکولار یا غیر مذهبی ارائه می دهند، در حالیکه برخی دیگر از مدارس وابستگی های مذهبی نشان می دهند.

با این حال، این موضوع از استانی به استان دیگر متفاوت است. خط مشی های مبنی بر پذیرفتن دانش آموزان خارجی و نرخ شهریه ی آن ها، از ناحیه ای به ناحیه ی دیگر متفاوت است.

کالج های کار

کالج های مربوط به کار، نهادهایی متعلق به بخش خصوصی هستند که دیپلم و گواهی برنامه های آموزشی ارائه می دهند؛ با موضوع اصلی آماده سازی دانشجویان برای بازار کار پس از یک دوره ی کوتاه مدت آموزشی.

دانشکده ها و مؤسسات فنی

دانشکده ها و مؤسسات فنی، انتخابی محبوب در زمینه ی آموزش و پرورش در کانادا هستند. این مؤسسات برنامه های حرفه ای 1 تا 3 ساله (گاهی همراه با دوره ی عملی) برگزار می کنند که در بازار کار بسیار کارآمد می باشند.

کالج ها

کالج ها ادغامی از سنت های دانشگاه ها و کالج هستند، همراه با پایه ای قوی از برنامه های آموزشی کاربردی که در محیط دانشکده ارائه می شوند. یک کالج دانشگاهی، ارائه کننده ی مدرک دانشگاهی و همچنین مدرک کالج و گواهی های مختلف می باشد. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که در کالج ها حق انتخابی بین طیف متنوعی از برنامه ها داشته باشند.

کالج ها در کانادا به عنوان مؤلفه ای از سیستم دانشگاهی، به دانشجویان حق انتخابی بین مدارک برنامه های تئوری محور و دیپلم یا گواهی برنامه هایی که بیشتر عملگرا هستند می دهد. وجه مشخصه ی کالج های دانشگاهی، ارائه ی خدمات گسترده ی پشتیبانی به دانشجویان، کلاس های کوچک و محیطی پر از فعالیت های فوق برنامه می باشد. آن ها همچنین ممکن است ترکیبی از برنامه های شامل مدرک/دیپلم و برنامه های انتقالی دانشگاهی ارائه دهند.

دانشگاه ها

دانشگاه ها به لطف کیفیت شان در آموزش و تحقیق، در سطح جهانی شناخته شده هستند. مدارک صادر شده از دانشگاه های کانادا ، معادل مدارک آمریکایی و سایر دانشگاه های مشترک المنافع در نظر گرفته می شوند. دانشگاه های کانادا به مقدار زیادی از طرف دولت بودجه دریافت می کنند؛ به همین علت صرف نظر از مکان و محدوده جفرافیایی شان، همواره کیفیتی بالا دارند. بعلاوه، همگی سطح بالایی از استقلال را در امر آموزش حفظ می کنند.

این دانشگاه ها طیف گسترده ای از دوره ها و طیف کاملی از مدارک را، از کارشناسی گرفته تا دکترا، ارائه می دهند و همچنین قادر به صدور گواهینامه ها و مدارک حرفه ای می باشند. هزینه های هر دانشگاه بسته به هر استان، مرکز و برنامه های تحصیلی، متغیر است.

تحصیل در کانادا  مورد تقاضای بسیاری از افراد می باشد . وجود کالج زبان ، امکان بردن همراه ، امکان تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف ، حق کار حین تحصیل و ….. از شرایط و مزیت های پذیرش تحصیل در کانادا می باشد. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به تحصیل در کانادا از طریق تکمیل فرم ارزیابی از کارشناسان ما مشاوره مهاجرت رایگان بگیرید.

هدف ما در گروه هرمس اپلای از مطالب ارائه شده در باب پذیرش تحصیلی کانادا و تحصیل در کانادا اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به تحصیل در معتبرترین دانشگاه ها ازجمله دانشگاه های کانادا می باشد. امیدواریم تلاش موسسه مهاجرتی هرمس اپلای باعث تحقق کسب پذیرش کانادا برای شما مخاطب عزیز گردد.  افتخار موسسه مهاجرتی هرمس اپلای مشاوره و کسب پذیرش از دانشگاه های کانادا برای شما دانش پژوهان می باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید