کاریابی در کانادا

کاریابی در کانادا

کاریابی در کانادا موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم . اگر شما هم قصد کار و زندگی در کانادا را دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید . هزینه مقرون‌به‌صرفه زندگی و نرخ بزهکاری کم، کانادا را به گزینه‌ای عالی برای فارغ‌التحصیلان مایل به کار در خارج از کشور تبدیل کرده است. بسیاری از اتباع خارجی به کانادا به عنوان سرزمین فرصت نگاه می‌کنند و امیدوارند بتوانند زندگی راحتی برای خود و خانواده‌هایشان فراهم کنند اما یکی از عمده‌ترین نگرانی‌های آن‌ها، کاریابی در کانادا است.

یافتن شغل یا کاریابی در کانادا در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک فرد خارجی کار دشواری نیست. بسیاری از روش‌های مدرن دیجیتالی به شما کمک می‌کند تا به بازار کار کانادا دسترسی پیدا کنید. این کشور برای چند سال در تلاش است تا از طریق مسیرهای مختلف مهاجرت به کانادا خلأ متخصصان را برطرف کند. هدف آن‌ها به‌دست آوردن ۱٪ از کل جمعیت هر ساله از طریق مهاجران است که اکنون به یک قاعده تبدیل‌شده و هدف تازه، یعنی استقبال از یک میلیون مهاجر در سه سال (۲۰۲۳-۲۰۲۱) بدون توجه به محدودیت‌های سفر در راه است.

 

از طرفی دیگر پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی می‌تواند شانس دعوت شما برای درخواست اقامت دائم را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. در بخشExpress Entry ، داوطلبانی که پیشنهاد شغلی دارند می‌توانند امتیازات جامع رتبه‌بندی جامع (CRS) اضافی را کسب کنند. پیشنهاد شغلی همچنین برای بسیاری از برنامه‌های نامزد استانی (PNP)  مطابق با Express Entry معیار واجد شرایط بودن است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

روش‌های کاریابی در کانادا

روش‌های مختلفی برای کاریابی در کانادا وجود دارد. هرچه از روش‌های بیشتری استفاده کنید، فارغ از اینکه به دنبال چه موقعیتی هستید شانس بیشتری خواهید داشت. بسته به صنعت و نوع موقعیت، روش‌های مختلف نتیجه می‌دهند. در این بخش به معرفی روش‌های کاریابی در کانادا به‌طور مفصل می‌پردازیم:

روش‌های کاریابی در کانادا

  • اینترنت

رایج‌ترین (و امروزه احتمالاً مؤثرترین) روشی که مردم از آن برای مشاغل استفاده می‌کنند، استفاده از وب است. برخی از شرکت‌ها در مدیریت برنامه‌ها با مشکل روبرو می‌شوند زیرا رزومه زیادی برای پردازش دریافت می‌کنند؛ بنابراین این لزوماً به این معنی نیست که شما سریع پاسخ خواهید گرفت.

اینترنت یک رسانه تحقیقاتی عالی با تعدادی وب‌سایت است که فرصت‌هایی را برای کاریابی در کانادا فراهم می‌کند. به‌طورمعمول، ممکن است با تحقیق در مورد شرکت‌هایی که به شما علاقه‌مند هستند، نتایج بهتری پیدا کنید (مخصوصاً اگر مهارت‌های خاصی در صنعت دارید و به دنبال موقعیت در یک شرکت بزرگ هستید) به وب‌سایت شرکتی آن‌ها بروید و در آنجا یک درخواست برای شرکت یا موقعیت موجود ایجاد کنید.

هنگام درخواست آنلاین برای کاریابی در کانادا، شما می‌توانید رزومه خود را ضمیمه کنید و تمام فرم اطلاعات را پرکنید. بعضی‌اوقات سؤالات اضافی نیز وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که وقت خود را برای ارائه تمام اطلاعات خواسته‌شده اختصاص داده‌اید و آن‌ها را به خوبی ارائه دهید، چرا که شانس شما را افزایش می‌دهد.

  • آژانس‌های استخدام

آژانس‌های استخدام یکی از گزینه‌های کاریابی در کانادا است که بسته به موقعیت مکانی یا تخصصی که دارند، ممکن است نیازهای شرکت‌های مختلف و افراد مختلف را برطرف کنند. بسیاری از آژانس‌ها بر موقعیت‌های کوتاه‌مدت یا قراردادی تمرکز می‌کنند. اگر به دنبال سمت قراردادی هستید آژانس‌های استخدام گزینه بسیار خوبی هستند.

  • شبکه‌سازی

گفتگو و تعامل با افراد دیگر می‌تواند به شما در کاریابی در کانادا کمک کند. خانواده و دوستان ممکن است کسی را بشناسند که به دنبال استخدام کارمند است. بسیاری از موقعیت‌های شغلی از طریق تماس‌ها و توصیه‌ها پر می‌شوند. شناختن افراد مناسب می‌تواند یک کمک واقعی باشد. حتماً به افراد بگویید که به دنبال کاریابی در کانادا می‌گردید. تماس‌های شخصی اغلب می‌تواند راهنمایی‌هایی را به همراه داشته باشد. همچنین انجمن‌هایی در شبکه آنلاین وجود دارند که دارای ویژگی‌هایی برای یافتن شغل هستند.

  • مراکز شغلی و نمایشگاه‌ها

تعدادی کانون شغلی در کانادا وجود دارد که برخی وابسته به مؤسسات آموزشی و برخی از شرکت‌های خصوصی هستند. آن‌ها می‌توانند مکانی مفید برای شروع هنگام کاریابی در کانادا باشند. بسیاری از آن‌ها راهنمایی‌هایی مانند کارگاه‌های نوشتن رزومه و سایر دوره‌های مفید را ارائه می‌دهند که می‌توانند کمکی واقعی در یافتن شغل مناسب و افزایش شانس شما باشند.

همچنین گاهی، نمایشگاه‌های شغلی برگزار می‌شود که تعداد زیادی از کارفرمایان را گردهم می‌آورد و اطلاعات را به کارمندان بالقوه ارائه می‌دهد. این نمایشگاه‌ها به شما کمک می‌کنند علاقه خود را به یک شرکت بسنجید و در مورد چگونگی جستجوی خود تصمیم بگیرید.

  • بانک شغلی منابع انسانی و توسعه مهارت‌های انسانی کانادا (HRSDC)

HRSDC  به‌عنوان یک نهاد تعیین‌شده فدرال برای بازار کار در کانادا، خدمات بسیاری را به افراد متقاضی استخدام و کاریابی در کانادا ارائه می‌دهد، از جمله: کارگاه‌های نوشتن رزومه، مصاحبه‌های ساختگی و غیره.

  • درخواست مستقیم به شرکت‌ها

بسته به نوع صنعت، می‌توانید با ورود به یک شرکت و درخواست کار به‌طور بالقوه شغل خود را پیدا کنید. می‌توانید رزومه‌های کاغذی تهیه‌کرده و به دستیارهای اداری یا دفتردارها تحویل دهید. به یاد داشته باشید که از همان لحظه ورود به شرکت، مورد ارزیابی قرار می‌گیرید، بنابراین سعی کنید اولین احساس خوب را ایجاد کنید زیرا می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری استخدام آن‌ها و موفقیت شما در کاریابی در کانادا باشد.

  • روزنامه‌ها

بسیاری از روزنامه‌های محلی دارای یک قسمت طبقه‌بندی‌شده هستند که شامل آگهی‌های استخدام است. علاوه بر این، برخی از نشریات محلی رایگان وجود دارد که فقط به اعلان شغل می‌پردازند و می‌توانند منبع خوبی برای کاریابی در کانادا باشند. این موارد را می‌توان در بانک‌های کاریابی، ایستگاه‌های مترو و مراکز محلی HRSDC یافت.

بانک کار کانادا (Canada job bank)

پورتال‌های آنلاین بسیاری وجود دارد که در زمینه کاریابی در کانادا به شما کمک می‌کند تا یک شغل مناسب در کانادا پیدا کنید. اصلی‌ترین آن بانک شغلی کانادا یا همان”پورتال رسمی مشاغل دولت کانادا” است که به عنوان معتبرترین منبع برای استخدام در این کشور محسوب می‌گردد. این بانک یک مکان فیزیکی نیست و در واقع یک فضای مجازی است که افراد جویای کار می‌توانند با کارفرمایان کانادایی ارتباط بگیرند و فرصت‌های شغلی ارائه‌شده توسط آن‌ها را به‌دست آورند.

بانک کار شما را با مشاغل مرتبط می‌کند و به کارفرمایان کمک می‌کند تا به‌سرعت کارمندان جدید پیدا کنند و در صورت وجود مشاغل جدید، می‌توانید مشاغل موجود در انجمن خود را جستجو کنید یا فقط ایمیل آن را دریافت کنید.

 

کافی است جهت کاریابی در کانادا در مورد تحصیلات و مهارت‌های خود به این سایت بگویید تا با مشاغل تطبیق پیدا کنید. بانک کار حتی به کارفرمایان این امکان را می‌دهد تا برای شما پیامی ارسال کنند و از شما دعوت به کار در شغل موردنظر کنند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد تقاضاهای مشاغل امروز و در آینده آموزش دهد. شما می‌توانید ببینید که کارفرمایان به دنبال چه آموزش‌ها و مهارتی‌هایی هستند. این سایت توسط دولت کانادا و با مشارکت استان یا قلمروهای محلی اداره می‌شود.

به غیر از کاندیدهای Express Entry ، خارجی‌ها اجازه ثبت‌نام مستقیم برای درخواست از طریق یک حساب کاربری ثبت‌شده را ندارند. اما خود بانک اطلاعاتی همچنان به دستیابی به هزاران کارفرما کمک می‌کند. در کنار این، بسیاری از درگاه‌های خصوصی جدیدترین فرصت‌های شغلی را در همه اقشار جامعه ارائه می‌دهند.

 

نکات ضروری کاریابی در کانادا

  • رزومه خوبی بسازید

برای بهبود شانس خود در هنگام کاریابی در کانادا، اطمینان حاصل کنید که رزومه کاری شما شفاف و حرفه‌ای است. رزومه و پروفایل‌های شما در وب‌سایت‌های شغلی برابر با بازاریابی برای یک شرکت بسیار مهم، یعنی شغل شماست. یک رزومه کارآمد باید توانایی‌های شما را تبلیغ کند و شامل دستاوردهای ملموسی باشد که مربوط به شغل مورد درخواست شما باشد. شما همچنین باید یک نامه اجمالی مختصر تهیه کنید که توضیح دهد چگونه می‌توانید مهارت‌های خود را در سازمان به کار بگیرید.

  • تحقیق در مورد شغل مورد نظر

در هنگام کاریابی در کانادا مدتی را صرف تحقیق درباره شرکت‌هایی کنید که دوست دارید در آن‌ها کار کنید. می‌توانید از وب سایت‌های آنها دیدن کنید تا با فرهنگ شرکت آشنا و از هرگونه فرصت شغلی مطلع شوید.

  • استفاده از سایت‌های متعدد

همچنین برای ثبت‌نام و تنظیم دریافت هشدارها با بیش از یک سایت برای کاریابی در کانادا ارتباط برقرار کنید، زیرا هر یک از آن‌ها لیستی با مزایای کمی متفاوت را ارائه می‌دهند.

  • آمادگی برای مصاحبه

برای آماده شدن برای مصاحبه، باید به سؤالات متداول و پاسخ‌های احتمالی فکر کنید. شما همچنین باید آماده‌باشید تا از موقعیت‌هایی که تجربه کرده‌اید مثال بزنید که نشان می‌دهد شما مهارت، تجربه و آموزش موردنیاز سازمان را دارید. فراموش نکنید که کپی رزومه و لیست منابع خود را به همراه داشته باشید.

نکات مهم قبل از شروع کاریابی در کانادا

هنگامی که تصمیم به پیدا کردن کار در کانادا گرفتید، عوامل متعددی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

نوع کار:

مانند هر جستجوی شغلی، مهم است که در مورد صنعت یا زمینه خاصی که می‌خواهید در آن کار کنید فکر کنید. این که آیا شما در حال حاضر متخصص در زمینه خود هستید، در حال برنامه‌ریزی برای تغییر شغل یا در حال شروع کار می‌باشید، حائز اهمیت است. تمرکز جستجوی خود را در هنگام کاریابی در کانادا، به بازارها و صنایعی که برای شما جالب‌تر می‌باشد محدود کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از صنایع برای حرفه‌ای شدن نیاز به داشتن تجربه یا مهارت‌های خاص دارند.

محل زندگی:

کلان شهرهای زیادی در کانادا وجود دارد. اما برخی از مناطق دورافتاده در این کشور نیز هستند که به‌طور باورنکردنی متقاضی نیروی کار می‌باشند. حتی ممکن است هنگام کاریابی در کانادا و جستجوی لیست مشاغل، موقعیت مکانی این منطق را در  کشور پیدا نکنید. این کشور به اندازه خود وسیع است. بنابراین بتوصیه می‌شود قبل از شروع جستجو برای کار موردنظر خود، به محل زندگی خود فکر کنید. زیرا این امر به شما کمک می‌کند تا جستجوی شغلی شما بطور قابل توجهی محدود شود.

تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی:

انگلیسی و فرانسوی دارای موقعیت برابر هستند و هر دو زبان رسمی محسوب می‌شوند. در حال حاضر ، این بدان معنا نیست که هر فردی که در خیابان ملاقات می‌کنید به هر دو مسلط است. اما که اگر به هر دو زبان مسلط باشید، در هنگام کاریابی در کانادا شانس بیشتری برای یافتن شغل در صنعت موردعلاقه خود خواهید داشت.

 

آیا واقعا کاریابی در کانادا دشوار است؟

بسیاری از متقاضیان جوان که آرزوی اقامت در کانادا را دارند، اغلب از مشکلاتی که ممکن است برای کاریابی در کانادا با آن‌ها روبرو شوند می‌ترسند. یافتن شغل جدید در کانادا به سختی پیدا کردن شغل در سایر کشورهای توسعه یافته است.

اگر دارای سابقه تحصیلی خوب و تجربه کاری هستید، در حال حاضر وضعیت بسیار بهتری نسبت به سایر متقاضیان دارید. اما اگر شما یک مهاجر جدید هستید و تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید، گرفتن شغل می‌تواند کمی مشکل باشد. اما غیر ممکن هم نیست. چند عامل مهم وجود دارد که می‌تواند روند کاریابی در کانادا را به نفع شما تغییر دهد:

آیا واقعا کاریابی در کانادا دشوار است؟

صلاحیت

قبل از درخواست برای مشاغل جدید در کانادا، باید بر مهارت‌های خود تمرکز کنید. برخی از مهارت‌های مورد نیاز را بیاموزید‌، تمرین کنید و تکنیک‌های منحصر‌به‌فرد را انتخاب کنید. هم‌چنین قبل از اینکه رویای شکوفایی شغلی در کانادا را در سر داشته باشید باید تجربه کاری کسب کنید. اگر چیز جدیدی در رزومه خود نداشته باشید، به احتمال زیاد استخدام نمی‌شوید.

استراتژی جستجوی کار

ارسال رزومه از طریق ایمیل یا پست به شرکت‌های متعدد به‌طور هم‌زمان، مشکل کاریابی در کانادا را برای شما حل نمی‌کند. اگر با یک موقعیت خالی مواجه شدید، ابتدا باید در مورد شرکت تحقیق کنید. سپس درخواستی برای موقعیت موجود تهیه نمایید. در انتها یک رزومه حرفه‌ای تهیه کنید یا یک یادداشت دست‌نویس ارسال نمایید. این موارد شانس توجه به شما را افزایش می‌دهد و از این رو پیشنهاد کار به شما تعلق می‌گیرد.

 

تلاش

فایده‌ای ندارد که روی کاناپه بنشینید و امیدوار باشید در کانادا شغل پیدا کنید. شما همیشه باید به طور فعال به دنبال شغل در صنعت موردنظر خود باشید. هرگز در شروع کار کوچک و کسب تجربه تردید نکنید. هنگامی که در یک شغل هستید، همیشه می‌توانید به پیشنهادات شغلی بهتر روی بیاورید. یا حتی ممکن است در همان شغل به یک مقام ارشد ارتقا پیدا کنید.

مهارت زبانی

اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و برای کاریابی در کانادا به مشکل برخوردد کردید، زبان فرانسه را فرا بگیرید. یادگیری زبان فرانسه و شرکت در آزمون مهارت TEF فرانسوی، بهترین گزینه برای برتری شما نسبت به سایر داوطلبان است. این باعث قوی‌تر شدن توانایی‌های شما می‌گردد و شما را برای تعداد زیادی از موقعیت‌ها نسبت به قبل واجد شرایط کند.

کار قانونی در کانادا

هرگز تصور نکنید که می‌توانید با ویزای مسافرتی به کانادا بروید و کار پیدا کنید. همیشه قبل از کاریابی در کانادا از مسیر قانونی استفاده نمایید و برای مجوز کار اقدام کنید. مسیر قانونی ممکن است زمان بیشتری طول بکشد اما شما را در موقعیت امن نگه می‌دارد. هم‌چنین استخدام کنندگان برای استخدام داوطلبانی که مجوز کار کانادا را ندارند مجازات می‌شوند. بنابراین ممکن است برای شما بی‌فایده باشد در حالی که هنوز ویزای توریستی کانادا دارید، به دنبال کار باشید.

شبکه سازی

هنگامی که در کانادا هستید، بهترین گزینه این است که با مردم ارتباط برقرار کنید و شبکه شخصی خود را توسعه دهید. در بیشتر موارد، مشاغل جدید در کانادا توسط شبکه ارجاع پر می‌شود و هرگز برای عموم اعلام نمی‌گردد. داشتن یک شبکه حرفه‌ای به نفع شما خواهد بود و کاریابی در کانادا را برای شما آسان تر می‌کند.

کار دانشجویی

هنگامی که برای تحصیل در کانادا پذیرفته شدید و درخواست مجوز تحصیل کردید، وقت آن است که به فکر کار باشید. به عنوان یک دانشجو، شما سه گزینه برای کاریابی در کانادا دارید:

  • در محوطه دانشگاه
  • خارج از دانشگاه
  • پس از فارغ التحصیلی

شما می‌توانید در زمان دانشجویی بدون دریافت مجوز کار، به‌دنبال کار باشید. دارندگان مجوز تحصیلی به طور خودکار مجاز به کار خارج از دانشگاه هستند. با این حال، شما تحت محدودیت‌های شدید، به ویژه در ساعات کاری قرار خواهید گرفت. زیرا دانشجویان می‌توانند در طول ترم فقط ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. هم‌چنین در طول تعطیلات کریسمس، اجازه حداکثر ۴۰ ساعت در هفته کار را دارند. آن هم مشروط بر اینکه در کلاس‌های تابستانی شرکت نکنند. هنگامی که برای تحصیل به کانادا می‌آیید، می‌توانید با بررسی کارفرمایان محلی یا از طریق منابع آنلاین، کاریابی در کانادا را جستجو کنید. لازم نیست نگران پیشنهاد کار باشید.

هم‌چنین کانادا به اکثر فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی کانادایی اجازه می‌دهد تا مجوز کار “پس از فارغ التحصیلی” را دریافت کنند. البته به شرط اینکه حداقل هشت ماه در کانادا تحصیل کرده باشند. تنها در صورت فارغ‌التحصیلی از یک موسسه آموزشی کانادایی می‌توانید برای کاریابی در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی مجوز دریافت کنید. شما می‌توانید با مجوز کار خود، مانند سایر افراد جویای‌کار، پس از فارغ‌التحصیلی، شغلی را در کانادا پیدا کنید. یا اینکه می‌توانید با کارفرمایی که در دوران دانشجویی داشتید، کار کنید.

کاریابی در کانادا با ویزای اقامت موقت (TRV)

به عنوان یک بازدیدکننده از کانادا، شما مجاز به کار نیستید و اگر کار کنید، آینده خود را به خطر خواهید انداخت. اما می‌توانید برای تعطیلات به کانادا برنامه‌ریزی کرده و وضعیت کاری را در کنار آن بررسی کنید. هیچ چیز نمی‌تواند شما را از برقراری ارتباط در مهمانی‌ها یا با خانواده و دوستان، مشاوره با کارکنان خارجی در مورد شغل مورد علاقه، حتی صحبت با کارشناسان منابع انسانی در مورد استانداردهای رزومه، حقوق یا سایر اطلاعات مفید باز دارد.

با این حال، شما براساس قوانین توریستی مجاز به کاریابی در کانادا در طول سفر خود نیستید. اگر در مرز یا گمرک حاضر شوید و بگویید به منظور کاریابی در کانادا، اینجا هستید یا بگویید می‌خواهید در مورد مشاغل تحقیق کنید، به احتمال زیاد ورود شما ممنوع می‌شود.

بنابراین نباید هنگام ورود به کانادا، یک رزومه حمل کنید. می‌توانید پس از بازگشت به کشور خود در مورد تنظیم یک پیشنهاد شغلی مناسب، اطلاعاتی کسب نمایید. حتی کارفرمای آینده خود را تشویق کنید تا برای ارزیابی تاثیر بازار کار اقدام نماید. اما قبل از درخواست باید کانادا را ترک کنید. به یاد داشته باشید، شما بدون ویزای کار کانادا مجاز به کاریابی در کانادا نیستید.

ویزای مناسب برای کاریابی در کانادا

بسته به موقعیت  شما، دو مدل ویزا برای افراد واجد شرایط برای کار در کانادا وجود دارد:

ویزای اسکیل جاب کانادا:

اگر بین 18 تا 30 سال و شواهدی از یک پیشنهاد شغلی معتبر دارید، می‌توانید فرصت سفر و کاریابی در کانادا به‌دست آورید. تجربه بین‌المللی کانادا (IEC) به جوانان فرصت سفر و کار در کانادا را می‌دهد. اگر واجد شرایط هستید، در یک یا چند گروه از نامزدهای (IEC) قرار می‌گیرید. هم‌چنین پیامی در حساب خود دریافت خواهید کرد که تایید می‌کند در لیست جویندگان کار در کانادا ثبت‌نام شده‌اید.

ویزای کار موقت:

کارکنان کشاورزی و بازرگانان از جمله افرادی هستند که می‌توانند به آسانی برای ویزای کار موقت درخواست دهند. اگر قبل از رفتن به کانادا، کاریابی در کانادا را شروع کنید، می‌توانید برای کارفرماهای مخصوص ویزای کار موقت را درخواست دهید. مجوزهای کار آزاد به شما این اجازه را می‌دهد که تقریباً برای هر کسی کار کنید.

ویزای مناسب برای کاریابی در کانادا

هزینه فریت بار به استرالیا از طریق هوا، به دو عامل وزن و حجم کالا یا کالاهای ارسالی بستگی دارد.

هزینه فریت بار به کانادا

افراد مختلفی که قصد ارسال وسایل و اثاثیه بزرگ خود به کشور‌های خارجی از جمله کانادا را دارند، ترجیح می‌دهند از خدمات فریت بار به آن کشور استفاده کنند و وسایلشان را با خود ببرند.

سخن پایانی

کانادا به دلیل شرایط مطلوب کار و زندگی همواره موردتوجه افراد علاقه‌مند به مهاجرت بوده است و پیدا کردن یک شغل مناسب از اولین دغدغه‌های این افراد است. روش‌های زیادی برای کاریابی در کانادا وجود دارد، مانند: وب‌سایت‌ها، روزنامه‌های جستجوی کار، آژانس‌های کاریابی، جستجوی شرکت‌ها و ارتباط مستقیم با آن‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های شغلی، پرس‌وجو از خانواده و دوستان خود و استفاده از ارتباطات شخصی.

اما از میان تمام این روش‌ها، استفاده از سایت‌های معتبر یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای کاریابی در کانادا است که می‌تواند شما را در یافتن شغلی متناسب با توانایی‌ها و علایق شخصی شما یاری دهد. اما در کنار این روش‌ها باید قبل از شروع، یک رزومه قوی آماده در دست داشته باشید و برای یک مصاحبه موفق تمرین‌های لازم را انجام داده باشید. چرا که هر دو به عنوان عوامل اساسی در پذیرش محسوب می‌گردند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
انواع مختلفی پیشنهادات شغلی که یک کارفرمای کانادایی می‌تواند ارائه دهد، چیست؟
اساساً دو نوع پیشنهاد شغلی وجود دارد که یک کارفرمای کانادایی می‌تواند ارائه دهد: پیشنهاد شغلی موقت که برای یک دوره زمانی خاص به عنوان مثال شش ماه، یک سال و غیره است. برای این نوع در اکثر موارد، افراد فقط پس از دریافت ویزای کار موقت، می‌توانند کار خود را شروع کنند. پیشنهاد شغلی دائمی نیز برای مدت زمان نامعلومی ارائه می‌شود. در این نوع، افراد تنها پس از دریافت ویزای مهاجرت کانادا می‌توانند کار خود را آغاز کنند.
آیا می‌توان برای مجوز کار موقت همراه با ویزای مهاجرت کانادا اقدام کرد؟
بله. افراد ممکن است برای مجوز کار موقت به‌تنهایی یا همراه با درخواست ویزای مهاجرت کانادا اقدام کنند. مهاجرت و شهروندی کانادا مفهوم “قصد دوگانه” را به‌رسمیت می شناسد. به موجب آن متقاضی تمایل دارد در کانادا به طور موقت کار کند و پس از آن در کانادا اقامت دائم داشته باشد.
اولین قدم برای اخذ ویزای کار چیست؟
به‌عنوان یک قاعده کلی، اولین قدم این است که یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید. مجوزهای کار آزاد ممکن است در اختیار همسران و بستگان درجه یک دارندگان ویزای کار، همسران و بستگان دانشجویان خارجی در کانادا، اعضای خانواده تحت حمایت و دانشجویان محروم در کانادا قرار بگیرد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناصر فدایی
1 سال قبل

سلام. ممنون بابت مقاله کامل و جامعتون . خیلیل کمک کننده بود .

کارشناس هرمس
پاسخ به  ناصر فدایی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده .

سعید
2 سال قبل

یا سلام و وقت بخیر خدمت شما
اگر اقامت pr از اینجا بگیریم اجازه کار هم اکی میشه از همینجا ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  سعید
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
زمانی که pr یا اقامت دائم کانادا را دریافت میکنید اجازه کار ، تحصیل و رندگی در کانادا را خواهید داشت .

کادر هرمس اپلای