آزمون زبان آلمانی B2

آزمون زبان آلمانی B2

کشور آلمان یکی از کشور هایی است که شرایط بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل به خصوص برای ایرانیان دارد. زبان تحصیل در آلمان هم آلمانی و هم انگلیسی می باشد اما اگر بخواهید به زبان آلمانی تحصیل کنید باید زبان آلمانی را در سطح B2 بلد باشید. برای این که این مدرک را به دانشگاه ارائه بدهید باید این آزمون را که در موسسه گوته تهران برگزار می شود انجام بدهید. آزمون زبان B2 دارای چهار اسکیل خواندن، شنیداری، نوشتاری و صحبت کردن می باشد. اگر این سطح زبان را داشته باشید به طور کل می توانید به طور صحیح و سلیس به زبان آلمانی صحبت کنید و همچنین به طور تقریبی موضوعات تخصصی را درک کنید. این سطح زبان چهارمین سطح از سطوح آلمانی که شامل A1، A2، B2، C1 و امتحان b1 آلمانی می باشد است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ویژگی های آزمون زبان آلمانی B2

موسسه گوته آزمون B2 را هر دو ماه یک بار برگزار می کند و به شدت نیز پر متقاضی می باشد به طوری که در مدت زمان کوتاهی ثبت آن کامل می شود. تعدادی از دانشگاه ها این مدرک را قبول دارند و کافی می باشد ولی تعدادی از دانشگاه ها مدارکی مانند تستداف یا DSH را می خواهند. با داشتن این مدرک زبان می توانید به صورت مشروط وارد کشور آلمان شوید.

پس از آن که در این آزمون قبول شدید می توانید نکات مهم متن های سخت و تخصصی را درک کنید و در رشته خود بحث های تخصصی انجام دهید. همچنین می توانید در یک کلاسی که به زبان آلمانی تدریس می شود شرکت کنید و گفتگو ها را متوجه شوید. طبق استاندارد اتحادیه اروپا برای این که به این سطح برسید باید بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ واحد درسی ۴۵ دقیقه ای بگذرانید. تایل های مختلف این آزمون در روز های مختلف نزدیک به هم برگزار می گردد ولی ثبت نام تمامی آن ها در یک روز مشخص می باشد.

بخش های مختلف آزمون زبان آلمانی B2

آزمون زبان B2 از چهار تایل مختلف تشکیل شده است که به صورت زیر می باشد:

  • لزن (خواندن)
  • هوقن (شنیداری)
  • شقایبن (نوشتاری)
  • اشپقشن (صبحت کردن)

لزن:

بخش لزن (Lesen) یا خواندن دارای 5 قسمت مختلف می باشد و مدت زمان آن 65 دقیقه می باشد. 30 سوال مختلف خواهید داشت که در 4 قسمت گفته شده تقسیم می شود. مانند سایر امتحان های زبان شما نیازی نخواهید داشت که همه لغات یک متن را بدانید، بنابراین خوب است آزمون های قبلی را انجام داده باشید تا صورت کلی آزمون ها را یاد بگیرید.

از طرف دیگر سبک آزمون با گذشته تفاوت کرده است و سوالات تستی شده است. قسمت اول که ۱۸ دقیقه زمان دارد شامل چهار مقاله در یک فروم اینترنت است، قسمت دوم که ۱۲ دقیقه زمان دارد شامل یک متن خبری با فاصله می باشد. قسمت بعدی نیز ۱۲ دقیقه می باشد که یک متن خبری طولانی دارد. قسمت چهارم نیز ۱۲ دقیقه می باشد که شامل نظرات مختلف از ۸ نفر می باشد که درباره یک موضوع بحث می کنند. قسمت پنجم نیز شش دقیقه زمان دارد که شامل یک متن حاوی اطلاعات خاص مانند تحصیل می باشد. ۵ دقیقه نیز زمان برای وارد کردن جوابیه زمان خواهید داشت.

هوقن:

بخش هوقن (Hören) یا شنیداری دارای 4 قسمت مختلف می باشد و مدت زمان آن 40 دقیقه می باشد. 30 سوال مختلف خواهید داشت که در 4 قسمت گفته شده تقسیم می شود. به طور کلی سخت ترین بخش آزمون های زبان آلمانی هوقن آن ها می باشد. از طرف دیگر سبک آزمون با گذشته تفاوت کرده است و سوالات تستی شده است.

قسمت اول ۵ مکالمه در مورد موضوعات روزمره انجام خواهد شد که ۱۰ سوال می باشد. بخش بعدی مصاحبه با یک شخص می باشد که در زمینه علمی یا فرهنگی است و ۶ سوال خواهد داشت. قسمت بعدی صحبت با سه نفر در رادیو در رابطه با موضوعات روزمره می باشد. این قسمت نیز ۶ سوال خواهد داشت. قسمت بعدی یک سخنرانی کوتاه می باشد که ۸ سوال دارد.

شقایبن:

بخش شقایبن (Schreiben) یا نوشتاری دارای 2 قسمت مختلف می باشد و مدت زمان آن 75 دقیقه می باشد. قسمت های مختلف این تایل مستقل از همدیگر می باشد که شما می بایست با توجه به تعداد کلمات داده شده متن های مرتبط بنویسید. قسمت اول 60 نمره و قسمت بعدی 40 نمره خواهد داشت. قسمت اول یک مباحثه در یک فروم اینترنت می باشد که در مورد موضوعات جاری می باشد و قسمت دوم نوشتن یک نامه رسمی می باشد.

اشپقشن:

بخش اشپقشن (Sprechen) یا صحبت کردن دارای 2 قسمت مختلف می باشد که توسط دو امتحان گیرنده متفاوت نمره داده می شود. معمولا بخش اول 40 نمره و بخش دوم 44 نمره دارد و 16 نمره نیز برای تلفظ و ادای درست کلمات می باشد. قسمت اول شما باید با در رابطه با موضوع داده شده یک متن ارائه کنید و پارتنر در نهایت یک سوال از شما خواهد پرسید. مدت زمان صحبت شما 4 تا 5 دقیقه خواهد بود. قسمت دوم نیز شما باید با پارتنر خود درباره یک موضوع جاری به بحث بپردازید که زمان این نیز 4 دقیقه است. شما به طور کل 15 دقیقه زمان برای آمادگی خواهید داشت.

مزایای اخذ مدرک B2 زبان آلمانی

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، باید آزمون زبان آلمانی B2 را بدهند و مدرک آن را دریافت کنند. برای تحصیل در تعداد زیادی از دانشگاه‌ های برتر کشور آلمان شما به این مدرک زبان برای مهاجرت نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، اگر بخواهید به این کشور مهاجرت کاری کنید، نیز باید این مدرک را داشته باشید. داشتن مدرک زبان B2 برای تمامی مهاجران الزامی است و در صورتی که این مدرک را نداشته باشید، دریافت اقامت برای شما دشوار خواهد شد.

همچنین با استفاده از این مدرک به راحتی می‌توانید در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوید یا در رشته تحصیلی مورد نظرتان در بهترین دانشگاه‌ های این کشور درس بخوانید. با داشتن مدرک زبانB2  می‌توانید به کشورهای آلمانی زبان مانند سوئیس، اتریش و …  سفر کنید و در آن‌ها نیز مشغول به کار شوید. یکی از دلایل مهم داشتن این مدرک این است که بتوانید با افراد بومی کشور آلمان به راحتی سخن بگویید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

این مدرک به شما قابلیت زندگی راحت‌ تر در کشور آلمان را می‌دهد. در تعداد زیادی از فروشگاه‌ های این کشور دانستن زبان آلمانی الزامی است؛ زیرا شما بدون این مدرک نمی‌ توانید مکالمات روزمره داشته باشید و به مشکل برمی‌خورید. همچنین دانستن زبان آلمانی B2 به شما کمک می‌کند تا به راحتی با همکارهایتان صحبت کرده و مشکلات شرکت و محل کارتان را حل کنید و به دریافت ویزای دوره زبان آلمانی نیز کمک می کند.

مدت زمان دریافت مدرک B2 آلمان

همان طور که گفته شد، دریافت این مدرک زبان نیازمند سپری کردن 600 تا 800  واحد درسی است. در این صورت این احتمال وجود دارد که بتوانید نمره قبولی لازم را کسب کنید. کلاس‌های این واحدهای درسی 45 دقیقه‌ ای هستند و شما برای هر واحد باید 45 دقیقه زمان بگذارید. به طور کلی، اگر بخواهید به صورت فشرده این واحدهای درسی را بگذرانید، به 6 تا 12 ماه زمان نیاز خواهید داشت.

شما می‌توانید در این مدت مهارت‌ های گفتگو، گرامر و دایره لغات خود را بهبود ببخشید تا در آزمون زبان آلمانی نمره قابل‌ قبولی را کسب کنید. دقت داشته باشید که مدت زمان یادگیری زبان آلمانی در سطح B2  برای ایرانیان معمولاً یک سال است. اگر به عنوان پناهنده در این کشور اقامت دارید، معمولاً مدت زمان دریافت این مدرک برای شما 3 تا 6 ماه خواهد بود.  همچنین توجه کنید که برای گذراندن دوره B2 باید مدرک زبان B1 را داشته باشید. اگر این مدرک را ندارید، در ابتدا باید در آزمون مدرک B1 شرکت کنید و سپس آزمون زبان آلمانی B2 را بدهید.

بورسیه تحصیلی آلمان

تحصیل در آلمان

دانشگاه‌ های آلمان در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند و اکثرشان در رده‌ بندی‌های QS، Times Higher Education و ARWU به عنوان بهترین گزینه‌های موجود در اروپا طبقه‌ بندی شده‌اند.

سخن آخر

در نهایت نمره هر بخش به صورت جداگانه از ۱۰۰ حساب خواهد شد و نمره مورد نیاز برای قبولی ۶۰ می باشد و اگر شما نمره ای پایینتر از این را دریافت کنید مجبور به آزمون دوباره این بخش خواهید شد. البته روش هایی برای مهاجرت بدون مدرک زبان نیز وجود دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره این آزمون با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید یا فرم ارزیابی زیر را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
زبان تحصیل در آلمان چیست؟
زبان تحصیل در آلمان هم آلمانی و هم انگلیسی می باشداما اگر بخواهید به زبان آلمانی تحصیل کنید باید زبان آلمانی را در سطح B2 بلد باشید.
برای قبولی در آزمون B2 آلمانی چه واحدهایی را باید بگذرانیم؟
طبق استاندارد اتحادیه اروپا برای این که به این سطح برسید باید بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ واحد درسی ۴۵ دقیقه ای بگذرانید.
آزمون زبان B2 از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
لزن (خواندن) هوقن (شنیداری) شقایبن (نوشتاری) اشپقشن (صبحت کردن)
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

39 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهاب
2 ماه قبل

سلام کارشناسی ارشد مکانیک هستم 36 سالمه با ده سال سابقه کار در صنعت.در حال به پایان رساندن سطح b1 هستم.شانس ویزای کاری چقدر هست/؟

شقایق میرخانی
پاسخ به  شهاب
2 ماه قبل

سلام شهاب عزیز وقتتون بخیر
در صورتی که به نرم افزار های رشتتون تسلط داشته باشید در حال حاضر ما یکسری موقعیت های استخدامی رو داریم که میتونیم شما رو برای جذب در بازار کار آلمان راهنمایی کنیم و کارتون رو براتون اوکی کنیم.

گندم
8 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ،کارشناس رادیولوژی هستم با ۲ سال سابقه کار ، شانس قبولیم تو ویزا کاری چقدر هست؟

خانم میرخانی
پاسخ به  گندم
8 ماه قبل

سلام وقت بخیر
برای کاری المان می تونیم اقدام کنیم براتون

علی
1 سال قبل

سلام دانشجو دکترای تغذیه دام هستم با ۳۵ سال سن و سابقه کار حین تحصیل، امکان مهاجرت به آلمان برای من هست؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  علی
1 سال قبل

متاسفانه در زمینه مهارت شما آفری ارائه نمیکنیم .

کارشناس مهاجرت هرمس
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. از طریق تحصیلی میتونید مهاجرت کنید به آلمان

حسن بنابی
1 سال قبل

سطح زبان ب 2 برای دریافت پذیرش تحصیلی کافیه؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  حسن بنابی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بستگی به دانشگاهون داره گاها نیاز هست که آزمون تستداف بدید .

مهدی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید من 18 سالمه و نمره دیپلمم 19 هستش
میشه با مدرک a1 یا a2 اقدام به تحصیل پزشکی در المان بکنم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

سلام میتونید دوره ی زبان آلمانی بردارید اول تا زبانتون به سطح نیاز برسه و بعد تحصیل پشکی. و یا اینکه به موازات پروندتون تو ایران سطح زبانتون رو به b2 برسونید

نسیم زمانی
2 سال قبل

سلام من ۲۵ سالم هست و کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه غیر انتقالی و لیسانس حسابداری از دانشگاه سراسری شریعتی رو دارم از دیپلم تا ارشد حسابداری خوندم ۶ سال سابقه بیمه مرتبط دارم و دارای مدرک b2 آلمانی، آیا شانس اخذ ویزا کار المان یا پذیرش دکتری مدیریت بازرگانی یا حسابداری رو دارم ؟؟ و کدام روش از لحاظ مالی مقرون به صرفه تر هست؟؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  نسیم زمانی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر متاسفانه جاب آفری در زمینه تخصص شما در حال حاضر برای آلمان ارائه نشده .
قطعا روش کاری مقرون به صرفه تر خواهد بود .

امین زاهدی
2 سال قبل

با سلام
من ویزای پیوست آلمان رو دارم. همسرم دانشجوی دکتری در آلمان هستند. خودم فوق لیسانس شیمی تجزیه، 35 ساله و 7 ساله سابقه کار دارم. و در حال حاضر در صنعت پتروشیمی شاغل هستم. دارای نمره 98 تافل انگلیسی و B2 آلمانی هستم. چقدر شانس برای پیدا کردن کار مناسب در آلمان برام وجود داره؟
با تشکر

کارشناس هرمس
پاسخ به  امین زاهدی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
در زمنیه تخصص شما ، موسسه ما کاریابی انجام نمیدهد .

amir
2 سال قبل

سلام من 18 سال سن دارم و تا سطح b2 رو گذرانده ام ولي در حال حاضر زماني براي آزمون گوته تايين نشده.
به نظر شما در يك كشور ديگه اين آزمون رو بدم يا تا زمان تايين وقت آزمون صبر كنم.

کارشناس هرمس
پاسخ به  amir
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
میتونید در آزمون های ÖSD و ÖKF شرکت کنید .

mikaeil
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من مسلط به زبان آلمانی هستم
و مدرک کارشناسی عمران با معدل 19 دارم از غیر انتفاعی
و مدرک icdl هم بتازگی گرفتم
میتونم ویزای کاری رو بگیرم؟
چقدر احتمالش هست؟ ممنون میشم پاسخ بدین

کارشناس هرمس
پاسخ به  mikaeil
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بستگی به سایر شرایطتون از قبیل سن و سابقه کارتون داره اما در صورتی که سنتون کمتر از 30 سال باشه امکان اقدام از طریق دوره آوسبیلدونگ عمران براتون وجود دارد.

کادر هرمس اپلای