آلمان و سوئد

آلمان و سوئد

برای اکثر مهاجران مقایسه آلمان و سوئد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که دو کشور محبوب در قاره اروپا هستند که بسیاری از مهاجرین تمایل به مهاجرت به آن ها را دارند. از چالش های اصلی مهاجرت می توان به این نکته اشاره کرد که کدام کشور را انتخاب کنیم. گاهی اوقات ممکن است دلیل انتخاب شما صرفا به این دلیل باشد که یکی از اقوامتان یا دوست صمیمی شما به کشوری مهاجرت کرده و از شرایط بسیار راضی ست. اما شما باید بدانید که این دلیل اصلا دلیل درستی برای انتخاب یک کشور نیست. برای انتخاب و مهاجرت به یک کشور شما باید همه جوانب را در نظر بگیرید و اطلاعات کاملی در رابطه با آن کشور کسب کنید. در این مقاله ما به دغدغه اصلی مهاجران که مهاجرت به اتریش یا آلمان، کدام بهتر است؟ پاسخ دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

اطلاعات کلی درباره مقایسه آلمان و سوئد​

آلمان کشور در قاره اروپا واقع شده است. این کشور با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان شناخته می شود. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور شهر برلین است که داشتن جمعیت ۳.۵ میلیون نفره پر جمعیت ترین شهر این نیز به شمار می رود. وسعت کشور آلمان در حدود ۳۵۷ هزار کیلومتر مربع است و در حدود 84 میلیون نفر (در سال 2023) جمعیت دارد. زبان رسمی کشور آلمان، زبان آلمانی است و به جز این کشور، در کشور های اتریش، لیختن اشتاین، سوئیس، لوکزامبورگ، قسمت هایی از بلژیک و مناطق جنوبی دانمارک نیز صحبت می شود. نظام سیاسی آلمان جمهوری فدرال دموکراتیک است و ۱۶ ایالت دارد.

سوئد کشوری در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی است و با نام رسمی پادشاهی سوئد شناخته می شود. پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور سوئد استکهلم نام دارد. مساحت این کشور در حدود ۴۵۰ هزار کیلو متر مربع است که با این وسعت سومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا است. حکومت این کشور پادشاهی مشروطه است و دولت آن به صورت پارلمانی اداره می شود. مقام پادشاه در این کشور کاملا تشریفاتی است و اداره کشور بر عهده نخست وزیر این کشور می باشد. زبان رسمی این کشور سوئدی است.

اطلاعات کلی درباره مقایسه آلمان و سوئد​

مهاجرت به آلمان یا سوئد؟

کشور سوئد یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های قاره اروپا است و در طول تاریخ مقصد اصلی بسیاری از مهاجرین بوده است. دلیل این انتخاب بازار کار خوب و استاندارد بالای زندگی در این کشور است. یکی از دلایل رشد جمعیت در این کشور در سال های اخیر مهاجرت بالا به این کشور  بوده است. بالاترین میزان مهاجرت به کشور سوئد در سال ۲۰۰۹ بوده است که تعداد این مهاجرین به حدود ۱۰۳ هزار نفر میرسید. در سال ۲۰۱۱ تعداد ۲۷ درصد کل جمعیت این کشور را مهاجرین و یا افرادی که از خارج از سوئد به دنیا تشکیل داده بودند. در سال ۲۰۱۲ تعداد مهاجرین ایرانی به کشور سوئد در حدود ۶۵ هزار نفر بوده است.

کشور آلمان نیز یک کشور مهاجر پذیر است و دلیل اصلی مهاجرین برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرتی پیشرفت زیاد آلمان و بازار کار خوب این کشور بوده است. در حال حاضر حدود ۱۹ درصد از جمعیت آلمان را خانواده های مهاجرین تشکیل می دهند. تعداد زیادی از این  مهاجرین در ایالت های هامبورگ، هسن و برلین زندگی می کنند و تنها ۲ درصد آنها در ایالت های جدید این کشور ساکن هستند.

مقایسه آب و هوا در آلمان و سوئد

آلمان کشوری دارای آب و هوای چهار فصل است آب و هوای آلمان در بهار کاملا ملایم و دلچسب است، در زمستان بارش بارندگی برف زیاد و زمستان های نسبتا سردی دارد و در تابستان هوای معتدل دارد که رو به گرمی می رود. در بیشتر مناطق آلمان آب و هوا معتدل است و هر چهار فصل را تجربه میکنند و سرما و گرما در زمستان و تابستان خیلی شدید نمی شوند. در مناطق شمالی و شمال غربی آلمان به دلیل آب و هوای اقیانوسی میزان بارش باران در تابستان بالا است.

آب و هوای سوئد با آلمان متفاوت و مناطق شمالی این کشور بسیار سرد  است. این سرما در حدی است که ساکنین این کشور زندگی در مناطق جتوبی این کشور را ترجیح می دهند و مناطق شمالی خالی از سکنه و یا کم جمعیت هستند. اما آب و هوا قسمت های جنوبی کاملا متفاوت است. بیشتر شهرها، ییلاق ها و سواحل در مناطق جنوبی این کشور قرار گرفته اند و دارای آب و هوای معتدل و مطلوبی است. بیشتر ساکنین و شهروندان این کشور نیز به همین دلیل است که در مناطق جنوبی سوئد زندگی می کنند. همچنین اتریش یکی از کشورهای نزدیک به سوئد و آلمان است و پیشنهاد میکنیم محتوای زندگی در اتریش بهتر است یا سوئد را مطالعه کنید.

مقایسه جمعیت در آلمان و سوئد

مقایسه جمعیت در آلمان و سوئد

سوئد کشوری کم جمعیت با حدود 10.42 میلیون نفر است. تراکم جمعیت در این کشور به طور میانگین در حدود ۲۱ نفر در هر کیلومتر مربع است که نسبت به وسعت این کشور تعداد بسیار کمی است. البته به دلیل اینکه مناطق شمالی این کشور تقریبا خالی از سکنه است تراکم جمعیت در مناطق جنوبی بیشتر است.

طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده جمعیت کشور آلمان نزدیک به 84 میلیون نفر است که این رقم رو به افزایش است. بیش از ۴۲ میلیون نفر از این جمعیت را زنان و نزدیک به ۴۱ میلیون نفر آنها را مردان تشکیل می دهند. یکی از دلایل اصلی رشد جمعیت آلمان را میتوان مهاجر پذیری بالای آن دانست. تقریبا 304 هزار نفر از این مهاجران ایرانی هستند که این عدد به سرعت رو به افزایش است. کانادا یکی از رقبای اصلی آلمان برای مهاجرت است و برای همین ما مقایسه آلمان و کانادا را برایتان انجام داده‌ایم.

مقایسه اقتصاد در آلمان و سوئد

کشور آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا دارد و در تولید ناخالص داخلی در جهان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. این کشور در سال ۲۰۱۴ با صادراتی در حدود ۱.۱۳ میلیارد یورو جایگاه سوم را در صادرات کالا در جهان کسب کرد. ۴۱ درصد از تولید ملی کشور آلمان را صادرات این کشور تامین می کند. همچنین کشور آلمان اولین کشوری است که متعهد به جاگزین کردن انرژی تجدید پذیر با سوخت های فسیلی شده است. حداقل هزینه زندگی در آلمان بین ۱۲۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو می­ باشد.

اقتصاد سوئد نیز به صادرات وابسته است. بیشترین صادرات این کشور شامل ماشین آلات، کاغذ و جوب است که به کشور هایی نظیر آلمان، آمریکا و انگلستان صادر می شوند. بیشترین دلیل رشد اقتصاد سوئد به دلیل افزایش میزان تقاضای بین المللی از این کشور در جهت خرید مواد خام و اولیه بوده است. همچنین هزینه زندگی در سوئد بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ کرون است.

مقایسه اقتصاد در آلمان و سوئد

مقایسه اشتغال در آلمان و سوئد

در مقایسه آلمان و سوئد از نظر نیروی کار بهتر است بدانید؛ با توجه به جمعیت کم کشور سوئد (Sweden) و همچنین بالا بودن میانگین سنی شهروندان این کشور نیاز مبرمی به نیروی کار دارد. نرخ بیکاری در این کشور ۷.۹ درصد است که در بین کشور های اروپایی پایین میزان بیکاری را دارا است. برای دریافت پیشنهاد کاری از یکی از شرکت های سوئدی شما باید زبان این کشور را بیاموزید، همچنین باید مدرک حداقل لیسانس و ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته خود را داشته باشید. در کشور سوئد همه افراد شاغل دارای بیمه درمانی هستند و از مزایای آن استفاده می کنند.

در کشور آلمان با وجود جمعیت بیشتر نسبت به سوئد به خاطر پیشرفت و توسعه زیاد با کمبود نیروی کار متخصص روبه رو است. کشور آلمان به مهاجران این اجازه را می دهد تا در این کشور به مدت مشخصی دنبال کار مورد نظر خود بگردند. برای دریافت این مجوز شما باید مدرک B2 زبان آلمانی، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشید. همچنین برای یافتن بهترین روش ممکن جهت مهاجرت به آلمان میتوانید با فرم زیر توسط کارشناسان ما به طور رایگان ارزیابی شوید.

مقایسه تحصیلات در آلمان و سوئد

آلمان از بهترین و شناخته شده ترین کشورهای جهان برای افرادی است که قصد مهاجرت به اروپا از طریق ویزای تحصیلی را دارند. رایگان بودن شهریه دانشگاه ها بر علاقه این افراد افزوده. بعد از اتمام تحصیل در آلمان دانشجویان اجازه جستجوی کار دارند که بعد از پیدا کردن کار مناسب ویزای آنها به ویزای کاری تبدیل و در نهایت بعد از گذشت زمان مشخصی منجر به اخذ اقامت این کشور می شود.

مقایسه تحصیلات در المان و سوئد

ممکن است شهریه های دانشگاه در کشور سوئد هزینه داشته باشد اما دلایل زیادی برای انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل وجود دارد. اولین دلیل آن این است که دانشجویان فرصت تحصیل در یکی از پیشرفته ترین کشور های جهان را پیدا می کنند. دلیل بعدی این انتخاب می توان به جایگاه جهانی بسیار خوب دانشگاه های سوئد در دنیا اشاره کرد. در نهایت در این کشور مانند کشور آلمان تحصیل در این کشور منجر به اخذ ویزای کار و احتمالا اقامت دائم می شود.

 

معتبرین ترین پاسپورت های جهان

معتبرترین پاسپورت های جهان را بشناسیم

پاسپورت با نام گذرنامه نیز شناخته شده و مدرکی رسمی است. این دفترچه به‌عنوان مدارک شناسایی افراد تلقی شده و از جانب دولت متبوع برای اتباع و شهروندان آن صادر می‌شود.

مهاجرت به سوئد یا آلمان به کمک هرمس اپلای

در این مقاله به مقایسه کشور آلمان و سوئد پرداختیم تا شما بتوانید با اطلاعات بیشتر و ذهن بازتری کشور مقصد خود را انتخاب کنید. اما همان‌طور که می‌دانید، در مسیر مهاجرت به کشور آلمان یا سوئد نیاز به یک مشاوره دقیق دارید؛ کارشناسان موسسه هرمس اپلای در کنار شما هستند تا شما را راهنمایی کنند. در این مقاله سعی کردیم به مقایسه مهاجرت به سوئد یا آلمان بپردازیم؛ چنان‌چه سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
زبان رسمی کشور آلمان و سوئد چیست؟
مردم سوئد به سوئدی و مردم المان به آلمانی صحبت میکنند اما در هر دو کشور اکثر مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند.
تعداد ایرانی هایی که به آلمان مهاجرت کرده اند چقدر است؟
قریبا 304 هزار نفر از این مهاجران ایرانی هستند که این عدد به سرعت رو به افزایش است.
چرا آلمان تعداد بسیار زیادی از مهاجران را جذب می کند؟
بدیهی است، کلماتی از جمله فرصت های متنوع، چشم اندازهای خوب و مشاغلی پر از چالش فقط کلمات نیستند بلکه شما می توانید این فرصت ها ر از نزدیک لمس کنید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

14 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
1 سال قبل

سلام من امسال دبیرستان رو تموم میکنم. ایا برای مهاجرت تحصیلی برای پزشکی به هر دو کشور باید یک سال کالج رو بگذرونم یا میتونم یک راست وارد دانشگاه بشم؟
و اینکه گویا تحصیل در دانشگاه به زبان سوئدی رایگانه، برای المان هم به زبان آلمانی رایگانه یا به زبان انگلیسی هم رایگانه؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله برای هردو نیازه . تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان عموما شهریه محور هست اما به زبان آلمانی میتوانید رایگان تحصیل کنید .

مریم جلیلی
1 سال قبل

مقالات مربوط به مقایسه کشورهاتون رو مطالعه کردم و بسیار کمک کننده بود برام. خسته نباشید.

کارشناس هرمس
پاسخ به  مریم جلیلی
1 سال قبل

باعث افتخار ماست اگر تونسته باشیم برای انتخاب مقصد مهاجرتی شما کمک کرده باشیم .

Zahra
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من دانشجوی حقوق هستم و اگر بخوام اپلای کنم بنظرتون بهترین رشته برای ارشد کدوم شاخه ست تجارت یا حقوق بین الملل در کشور المان و بقیه کشورهای اورپایی.

کارشناس هرمس
پاسخ به  Zahra
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
هردو گرایش مناسب هست .

شهریار
3 سال قبل

سلام اینکه در آلمان پرستار آکادمیک ندارن و همه با دوره های آموزشی کار میکنن صحیحه؟ منظور اینکه رتبه بندی از نظر کار بین پرستار و بهیار نیست صحیحه یا نه؟ و اینکه برای آلمان نیاز به مدرک آیلتس نیست درسته؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  شهریار
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر از نظر رتبه ، بین پرستاران و بهیاران تفاوت وجود دارد .
خیر نیازی به داشتن مدرک آیلتس نیست ولی داشتن مدرک آیلتس پوینت مثبت در پرونده شما محسوب میشود .

وحید محمدی
پاسخ به  کارشناس هرمس
1 سال قبل

دورود وقت تون بخیر من ۳۰سالم قصد مهاجرت به آلمان دارم و مدرک کارشناسی برق ابزار دقیق دارم و ۱۰سال سابقه کار مربوط به رشته ام دارم سوال ام اینه من بخوام تو زمینه برق در آلمان مشغول باشم استرس این رو دارم که مدرک دانشگاهی مورد تایید سایت zab نباش باید چیکار کنم از اول باید شروع کنم ؟ سطح زبان c1باید داشته باشم ؟برای تحصیل و در حین تحصیل میشه کار کرد؟
ممنون میشم در مورد تایید مدرک دانشگاه و ویزای کاری توضیح بدید

کارشناس هرمس
پاسخ به  وحید محمدی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر.
در خصوص رشته شما مهم ترین نکته داشتن مهارت در این حوزه هست و با توجه به اطلاعاتی که فرمودید شانس بالایی خواهید داشت .
پیشنهاد میکنیم فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا کارشناسان مجموعه شرایطتون رو دقیقتر بررسی کنند .

mehdi
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
برای مهاجرت تحصیلی کشور آلمان رو پیشنهاد میدید یا کشور سوئد؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  mehdi
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
هردو کشور، کیفیت بالایی در زمینه آموزش دارند . ولی بهترین گزینه برای هر فرد بسته به شرایط فرد متفاوت است .

کارشناس هرمس
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
در اکثر کشور ها شما در حین تحصیل اجازه حداقل 10 ساعت کار در هفته را دارید .

کارشناس هرمس
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
در اکثر کشورها شما حداقل اجازه 10 ساعت کار پاره وقت در هفته را در حین تحصیل دارید .

کادر هرمس اپلای