آلبرتا کانادا، یکی از 13 استان این کشور می باشد. مرکز این استان شهر ادمونتون و مهم ترین شهر آن کلگری است. درباره استان آلبرتا بهتر است بدانیم که، از نظر بزرگی رتبه چهارم در کانادا را دارد. شهر بنف یکی از منطقه های دیدنی آلبرتا است. به دلیل تعداد زیاد رودخانه و دریاچه و منابع آب شیرین، از پوشش گیاهی بسیار خوبی برخوردار است. استان آلبرتا دارای 3 دریاچه بزرگ به نام های لسر، کلیر و اسلیو است. رودخانه Athabasca طولانی ترین رودخانه این استان است که سرچشمه آن کوه های راکی می باشد. در ادامه به معرفی استان آلبرتا کانادا پرداخته ایم، با ما همراه باشید

آنچه در این مطلب می خوانید

اقتصاد و شغل استان آلبرتا کانادا

استان آلبرتا بسیار نفت خیز است. بعد از گذشت یک دهه رشد اقتصادی، این استان همچنان آمادگی خود را برای توسعه اقتصادی حفظ کرده است. آلبرتا با اقتصاد فوق العاده خود یکی از اشتغال زا ترین مناطق کانادا است. جزو بهترین مناطق برای کاریابی است. پایین ترین نرخ بیکاری در کانادا متعلق به این استان است. این نرخ پایین بیکاری همراه با تعداد پایین جمعیت باعث شده این منطقه برای اشتغالزایی مهاجران بسیار خوب باشد. مطالعات نشان می دهد نرخ بیکاری در این استان همچنان رو به کاهش است. سطح بالای زندگی باعث مردم از زندگی کردن در این منطقه کاملا راضی باشند.

استاندارد زندگی در استان آلبرتا کانادا

به دلیل آمار پایین بیکاری، میانگین درآمد افراد در استان آلبرتا از دیگر استان های کانادا بیشتر است. البته بالا بودن درآمد باعث موج زیادی از تقاضا شده که منجر به افزایش قیمت و هزینه زندگی شده است اما ارزانترین خانه ها هم در این استان هستند. میانگین قیمت مسکن تا 43 درصد از شهر های ونکوور و تورنتو ارزان تر است.

جاب آفر یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

مهاجرت به آلبرتا

داشتن سطح بالای زندگی آلبرتا را به یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرین تبدیل کرده است. طبق توافق نامه دولت کانادا و استان آلبرتا، این استان بیشترین میزان انتخاب از بین افرادی که از طریق اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند را دارد.

استان آلبرتا کانادا

شهرهای اصلی استان آلبرتا کانادا

شهر کلگری

بزرگترین شهر استان آلبرتا و پنجمین شهر بزرگ در کانادا شهر کلگری است. جمعیت این شهر در سال های 1996 تا 2001 دارای رشد 16 درصدی بوده و دارای ملت ها و فرهنگ های متنوع است. چینی ها و قوم های آسیای جنوبی از اقوام پر جمعیت این استان هستند. بومیان، فیلیپینی ها و اقوام آمریکای جنوبی در رده های بعدی قرار دارند. کلگری به سطح بالای زندگی و و رشد بسیار خوب در دنیا شهرت دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2007 این شهر پاکیزه ترین شهر دنیا و ممتاز ترین شهر جهان شناخته شده است. شرایط عالی و تاثیر گذار این شهر، مهاجران بسیاری را به این شهر جذب می کند.

شهر ادمونتون

مرکز استان آلبرتا شهر ادمونتون است. علی رغم جمعیت 1.5 میلیونی این شهر، تراکم جمعیت در ادمونتون بسیار کم است. وسعت مسکونی ادمونتون 6840 کیلومتر مربع است. از جذابیت های بسیار دیدنی این شهر می توان از فضاهای سرسبز بسیاری که دارد نام برد. جمعیت این استان در سال 1940 از 10000 نفر هم کمتر بود و در همان زمان بود که مرکز استان آلبرتا اعلام شد. اواخر دهه 40 میلادی ادمونتون دچار رکود اقتصادی شد ولی در طی 10 سال گذشته اقتصاد این شهر رشد فوق العاده ای داشته است. امروزه ادمونتون از قطب های صنعتی کانادا شناخته می شود.

دانشگاه های مهم استان آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا در استان آلبرتا و در شهر ادمونتون واقع شده است که در سال 1908 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه همواره در بین 5 دانشگاه برتر کشور کانادا قرار می گیرد و رنکینگ جهانی بسیار خوبی دارد. کیفیت دانشگاه آلبرتا از نظر علمی بسیار بالا می باشد و دارای محیطی پویا است. بیش از 39 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آلبرتا 18 دانشکده و 2 کالج دارد.

دانشگاه کلگری

این دانشگاه یکی از دانشگاه های تازه تاسیس کشور کانادا می باشد که در سال 1966 شروع به کار کرده است. این دانشگاه در یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی کانادا یعنی شهر کلگری واقع شده است. و در همین مدت کم توانسته خود را بین 6 دانشگاه برتر تحقیقاتی کانادا قرار دهد. بیش از 44 هزار دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. کلگری یک نهاد پژوهشی و علمی جامع در تمامی رشته ها است.

دانشگاه مونت رویال

دانشگاه مونت رویال در سال 1910 در شهر کلگری تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا کار خود را به عنوان کالج آغاز کرد و در سال 1931 به یک نهاد دانشگاهی تبدیل شد. در حال حاضر این دانشگاه حدود 15 هزار دانشجو دارد و به یکی از دانشگاه های مهم منطقه تبدیل شده است.

معرفی استان آلبرتا کانادا با هرمس اپلای

درباره استان آلبرتا، استانی است که با تنوع فرهنگی، مناظر طبیعی خیره‌کننده و فرصت‌های اقتصادی فراوان، به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی در کانادا تبدیل شده است. آلبرتا کانادا با کوه‌های اشرفی راکی، مزارع پربار، و شهرهای پویا، جاذبه‌های بی‌شماری برای مهاجران دارد. با فرهنگ گسترده و پذیرایی دوستانه، آلبرتا به مهاجران احساس انس با محیطی دوست‌داشتنی و متنوع می‌دهد. فرصت‌های شغلی در صنایع نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری، این استان را به یک مقصد برجسته برای افرادی که به دنبال زندگی با کیفیت و فرصت‌های بیشتر هستند، تبدیل کرده است. با امکانات آموزشی و سلامتی برجسته و فرهنگ زندگی پویا، آلبرتا به مهاجران فرصتی برای شروع یک زندگی جدید و موفقیت آمیز ارایه می‌دهد. در این مقاله به معرفی استان آلبرتا کانادا پرداختیم، درصورت وجود سوال از کارشناسان هرمس اپلای میتوانید کمک بگیرید.

آیا شرایط مهاجرت کاری و تحصیلی به کانادا را دارید؟ از مشاوران ما بپرسید

برای ارزیابی رایگان فرم زیر را پرکنید

بنر
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهزاد ویان کاو
2 سال قبل

من عاشق کشور کانادا، آب و هوا، شرایط اجتماعی و فرهنگی و طبیعت این کشور هستم. هر چند در مورد این کشور مطالعه کنم کم هست. ممنون از مقاله های خوبتون.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  بهزاد ویان کاو
2 سال قبل

خواهش میکنم دوست عزیز. خوشحالیم که براتون مفید واقع بود