درباره انتاریو کانادا

درباره انتاریو کانادا؛ درباره انتاریو کانادا و شرایط زندگی

انتاریو کانادا یکی از ۱۳ استان کشور کاناداست که در قسمت مرکزی این کشور قرار دارد. درباره انتاریو کانادا جالب است بدانیم که پر جمعیت ترین استان کاناداست و همچنین جزو ۵ استان بزرگ قرار دارد. پرجمعیت ترین و پر طرفدار ترین شهر کانادا یعنی تورنتو و همچنین پایتخت کانادا یعنی اوتاوا در این استان قرار دارند. زبان اصلی در این استان که توسط تقریبا ۷۰ درصد مردم صحبت می شود انگلیسی است. همچنین در قسمت های شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی زبان فرانسه رواج دارد و مردم این مناطق به این زبان صحبت می کنند. در این مناطق هر دو زبان انگلیسی و فرانسه زبان مادریشان محسوب می شود. در ادامه به معرفی استان انتاریو کانادا اشاره شده است با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

جمعیت استان انتاریو کانادا

جمعیت این استان در سال ۲۰۲۳، حدود ۱۵,۳۸۶,۴۰۷ نفر تخمین زده شده است.

آب و هوای استان انتاریو کانادا

آب و هوای انتاریو در فصل ها و مناطق مختلف متفاوت است. در پاییز و زمستان هوای مناطق ساحلی و شرقی متعادل و خنک هستش اما هر چه از مناطق دور شوید هوا سرد تر می شود.

اقتصاد استان انتاریو کانادا

انتاریو 52 درصد اقتصاد کانادا را شامل می شود که همین قضیه این استان را تبدیل به بهترین اقتصاد کانادا کرده است. انتاریو از سال 2012 بزرگترین شریک تجاری و بازرگانی امریکا است.  منابع طبیعی و معادن زیاد روند پیشرفت اقتصاد این استان را مقدار زیادی صعودی کرده است. همچنین انتاریو در صنعت خودرو سازی از بسیاری از رقبای سرسخت آمریکایی خود مثل میشیگان پیشی گرفته است. تورنتو، پایتخت این استان، مرکز خدمات مالی و صنعت بانکداری کانادا ست و شهرهای دیگر این استان مرکز IT و صنایع تولیدی هستند.

در مناطق مرکزی انتاریو صعنت گردش گری رونق بسیار خوبی دارد، دریاچه ها و رودخانه در تابستان از جاذبه های گردشگری این استان است و در زمستان مناطق کوهستانی پر برف برای اسکی جمعیت زیادی را به خود جذب می کند.

شهر های اصلی استان انتاریو کانادا

شهر تورنتو

این شهر مرکز اقتصادی کانادا می باشد و به دلیل فرهنگ های مختلف بسیار شهر شاد و پر از اتفاقات گوناگون است. تورنتو لقب “شهرطلایی” به خود اختصاص داده و یکی از متنوع ترین شهرها از نظر تنوع فرهنگی در دنیا می باشد.

شهر اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا ست و در بخش شرقی این استان قرار دارد. بسیاری از شرکت های دولتی و در این شهر قرار دارد. حدود ۲۰ درصد جمعیت این شهر را افراد خارجی تشکیل می دهند.

دانشگاه های استان انتاریو کانادا

دانشگاه تورنتو University of Toronto

دانشگاه تورنتو یک دانشگاه دولتی است و بیشتر در زمینه های تحقیقاتی فعالیت می کند. این دانشگاه در شهر تورنتو و استان انتاریو قرار دارد و دارای رنکینگ جانی بسیار خوبی است. حدود ۴۵ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، همچنین دانشگاهی کاملا معتبر در این استان و در کل کشور کانادا محسوب می شود.

دانشگاه واترلو در سال ۱۹۵۷ تاسیس شده و در شهر واترلوی در استان انتاریو واقع شده است. رشته های گوناگونی از جمله: هنر، مهندسی؛ علوم طبیعی و ریاضی در این دانشگاه تدریس می شود. دانشگاه واترلو یکی از بزرگترین و برترین دانشگاه های جهان شناخته شده است و دارای رنکینگ جهانی ۱۵۴ می باشد. همچنین این دانشگاه یک دانشگاه دولتی در کانادا است.

بزرگترین مراکز تحقیقاتی دنیا در این دانشگاه واقع شده اند و تا کنون ۱۸۳ میلیون دلار صرف تحقیقات در زمینه های مختلف مثل کوانتوم، نانو، انرژی و… کرده است. حدود ۳۷ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

دانشگاه وسترن انتاریو جزو برترین دانشگاه های دنیا و یکی از بهترین دانشگاههای کانادا با رنکینگ ۱۱۴ جهانی است. این دانشگاه حدود ۳۸ هزار دانشجو دارد که حدود ۵ هزار نفر از این افراد را دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف تشکیل می دهند.

دانشگاه کوئین Queen’s University

دانشگاه کوئین در سال ۱۸۴۱ تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا می باشد. این دانشگاه رتبه چهارم در بین دانشگاه های کانادا و رتبه ۲۰۹ در بین دانشگاه های جهان دارد.

تعداد دانشجوبان در حال تحصیل در این دانشگاه به بیش از ۲۴ هزار نفر می رسد. همچنین محققان این دانشگاه توانستند پیشرف های بسیار خوبی در زمینه های مختلف مثل تحقیقات سرطان، نجوم، زیست شناسی و انرژی پاک داشته باشند.

دانشگاه یورک York University

دانشگاه یورک در سال ۱۹۵۹ در شهر تورنتو تاسیس شده و سومین دانشگاه برتر و بزرگ کاناداست. این دانشگاه دوره های آموزشی گوناگون در تمام مقاطع از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می کند. زمینه اصلی فعالیت این دانشگاه هنر و فرهنگ نوین می باشد و تنها مرکز برنامه ی مهندسی فضایی در کانادا می باشد. بیش از ۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

دانشگاه اتاوا University of Ottawa

دانشگاه یورک در دانشگاه اوتاوا بزرگترین دانشگاه ۲ زبانه کانادا می باشد که تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی و فرانسوی است. این دانشگاه در سال ۱۸۴۸ در اتاوا پایتخت کشور کانادا تاسیس شده است و حدود ۴۱ هزار دانشجو دارد. این دانشگاه یکی از بزرگترین مراکز آموزشی و همچنین سرمایه ملی به شمار می رود. دانشگاه اتاوا ۴۵۰ برنامه آموزشی در رشته های مختلف مانند هنر، مهندسی، علوم اجتماعی، حقوق و … ارائه می دهد و همچنین بزرگترین دانشکده حقوق در کانادا را دارد.

هزینه زندگی در انتاریو کانادا

هزینه زندگی در انتاریو بسته به مناطق مختلف متغییر است. اما هزینه مسکن به طور میانگین برای یک آپارتمان ۱ خوابه بین ۱,۸۲۶.۷۱ تا ۲,۰۲۴.۷۹ دلار کانادا می باشد. همینطور هزینه وعده غذایی مانند مک دونالد ۱۱.۴۵ دلار کانادا و هزینه حمل و نقل، ماهانه حدود ۹۶.۸۵ دلار کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر درابطه با مهاجرت به کانادا بیشتر بخوانید .

کانادا یکی از بهترین و ساده‌ترین کشورها برای دریافت شهروندی است

بهترین شهر کانادا برای تحصیل

کانادا به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی بسیار بالا و همچنین به دلیل اینکه جزء کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سخن آخر

همان طور که در این مقاله درباره انتاریو کانادا مطالعه کردید؛ فهمیدیم که جزو ۱۳ استان کشور کانادا میباشد که در قسمت مرکزی کشور کانادا قرار دارد.زبان رسمی که بیشتر مردم انتاریو کانادا به آن تسلط دارند زبان انگلیسی میباشد. ما در این معرفی استان انتاریو کانادا ،درباره جمعیت و شرایط اقلیمی، اقتصاد و شهرهای اصلی این استان و همچنین دانشگاه ها و هزینه های زندگی را تا حدودی شرح دادیم.همینطور شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کانادا با پر کردن فرم زیر از کارشناسان مجرب ما در این خصوص مشاوره دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
استان انتاریو در کانادا برای مهاجرت کاری مناسب است؟
بله، بدلیل اقتصاد مناسبی که استان انتاریو در کانادا دارد میتوان برای مهاجرت کاری نیز به این کشور مهاجرت کرد.
مرکز اقتصادی کانادا کدام شهر است و برای مهاجرت چگونه است؟
شهر تونتو در استان انتاریو کانادا به عنوان مرکز اقتصادی این استان شناخته شده که لقب شهر طلایی را نیز به خود اختصاص داده و برای مهاجرت از روش های سرمایه گذاری و کاری و… مناسب است.
برای تحصیل در کنادا کدام دانشگاه مناسب تر است؟
دانشگاه واترلو در استان انتاریو است که از نظر رنکینک جهانی و سطح علمی بسیار مناسب است. و بزرگترین مراکز تحقیقاتی دنیا در این دانشگاه میباشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهیمه صادق پور
2 سال قبل

چقدر قشنگ و کامل هر کشور رو توضیح دادید. من گزینه اول مهاجرتم برای ادامه تحصیل کانادا و اولویت بعدیم آلمان و اولویت آخرم استانبول ترکیه ست. اما واقعا اینطور که از توضیحاتتون متوجه شدم، میشه به راحتی برای کشور کانادا اپلای گرفت؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  فهیمه صادق پور
2 سال قبل

سلام بله اگر شرایطتون مساعد باشه اپلای تحصیلی ساده هست

کادر هرمس اپلای