استان ساسکاچوان کانادا

ساسکاچوان کانادا؛ هر آنچه که باید درباره استان ساسکاچوان بدانیم!

ساسکاچوان کانادا، با مناظر طبیعی آرام و متنوع، فرهنگ پربار و فرصت‌های اقتصادی گسترده، یکی از جواهرهای شمال غرب کاناداست. درباره استان ساسکاچوان باید دانست که، با وسعتی بی‌نظیر، میزبان چشم‌اندازهای زیبا از مزارع سرسبز تا صحراهای گسترده و درختان بلند جنگلی می‌باشد. با جامعه‌ای دوستانه و فرهنگ غنی، ساسکاچوان به مهاجران امکان می‌دهد تا در یک محیط صمیمی و دوستانه ساکن شوند. فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف از کشاورزی و معدن تا فناوری و خدمات، این استان را به یک مقصد جذاب برای افرادی که به دنبال زندگی آرام و پویا می‌گردند، تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی استان ساسکاچوان کانادا پرداخته ایم با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شهرهای اصلی استان ساسکاچوان کانادا

۱. شهر رجینا

رجینا مرکز و دومین شهر بزرگ استان ساسکاچوان است و جمعیتی در حدود ۲۴۹,۴۳۲ نفر دارد. نام قبلی این شهر در سال ۱۸۸۲ ملکه ویکتوریا بود. در سال ۱۹۰۶ زمانی که ساسکاچوان به استان تبدیل شد رجینا مرکز این استان شد.

هزینه های پایین زندگی و شرایط مناسب مسکن باعث جذب مهاجر و پیدایش فرهنگ ها و ملیت های مختلف در این استان شده است، در واقع این تنوع فرهنگی و ملتی باعث شده است که در سال ۲۰۰۴ لقب “پایتخت فرهنگی کانادا” را به این استان بدهند.

۲. شهر ساسکاتون

ساسکاتون با جمعیت حدود ۳۴۲ هزار نفر بزرگترین شهر استان ساسکاچوان است. به لطف اقتصاد رو به رشدش در اواسط دهه  ۸۰ جمعیت این شهر از رجینا هم پیشی گرفت. این شهر به نام “پاریس مرغزار ها” شناخته شده است. این شهر توسط رودخانه ساسکاچوان جنوبی به ۲ قسمت تقسیم شده است که منظره زیبایی هم به این شهر داده است.اقتصاد این شهر از منابع طبیعی مثل کشاورزی و معادن به سمت فناوری و خدمات مالی تغییر کرده است.

تنوع فرهنگی در ساسکاتون باعث شده جشنواره های مردمی زیادی مخصوصا در فصل تابستان برگزار شود. از این جشنواره ها می توان از جشنواره های جاز، جشنواره های بین المللی fringe و جشنواره شکسپیر نام برد که هر ساله باعث جذب تعداد زیادی توریست از سراسر جهان به ساسکاتون می شود.

دانشگاه های مهم استان ساسکاچوان کانادا

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان در شهر ساسکاتون و در حاشیه رودخانه ساسکاچوان جنوبی قرار گرفته است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۷ تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و بزرگ ترین دانشگاه استان ساسکاچوان است که دارای رتبه بسیار خوب جهانی هم هست.

دانشگاه رجینا

دانشگاه رجینا یک دانشگاه دولتی است که در شهر رجینا قرار گرفته است. این دانشگاه در سال ۱۹۱۱ به عنوان دبیرستان شروع به کار کرد و در سال ۱۹۲۵ با همکاری دانشگاه ساسکاچوان به عنوان کالج مشغول به کار شد. در سال ۱۹۷۴ مستقل شد و بیش از ۱۲ هزار دانشجو را ثبت نام کرد. در حال حاضر دانشگاه رجینا بیش از ۲۵۰۰ نفر کارمند دارد.

شرایط مهاجرت به کانادا با استفاده از مدارک فنی و حرفه ای:

مهاجرت به کانادا

با توجه به امکانات رفاهی و اجتماعی موجود در کشورهای توسعه یافته، امروزه بسیاری از ساکنین سایر کشورها راه های مهاجرت و گرفتن اقامت کشورهای پیشرفته از جمله کشور کانادا را بررسی می کنند.

سخن آخر

همانطور که در قسمت بالا در این مقاله مطالعه کردین برای مهاجرت به کانادا، میتوان به استان ساسکاچوان کانادا نیز مهاجرت کرد. درباره استان ساسکاچوان دانستیم که، ساسکاچون در قسمت سرسبر کشور کانادا قرار دارد که میتوان گفت علت جذب افراد به این استان در گذشته خاک مناسب و حاصلخیز آن بوده ولی اکنون بدلیل اقتصاد رو به رشدی که این استان دارد مورد توجه مهاجران قرار گرفته است و یکی از استان هایی است که میتوان برای مهاجرت کاری و تحصیلی اقدام کرد.از شهرهای مهم این استان میتوان به شهر رجینا و ساسکاتون اشاره کرد که هرکدام از آن ها را در این مقاله به اختصار توضیح دادیم.همینطور به دانشگاه های مهم استان ساسکاچوان هم اشاره ای کردیم که این دو دانشگاه در استان های رجینا و ساسکاتون قرار گرفته و هزاران دانشجو را برای تحصیل پوشش میدهند.برای معرفی بیشتر استان ساسکاچوان کانادا از کارشناسان ما در این زمینه مشاوره بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا میتوان برای مهاجرت به استان ساسکاچوان از طریق کاری اقدام کرد؟
بله، این استان از اقتصاد رو به رشد بسیارخوبی برخوردار است و به همین دلیل میتوان از طریق مهاجرت کاری به این استان مهاجرت کرد.
استان ساسکاچوان از نظر موقعیت مکانی چگونه است؟
این استان از نظر موقعیت مکانی از سمت شرقی با استان منیتوبا و از قسمت غربی با استان آلبرتا هم مرز است.
پایتخت فرهنگی کانادا کدام شهر است؟
استان رجینا که دومین شهر بزرگ استان ساسکاچوان است از تنوع فرهنگی و ملتی برخوردار است که به همین علت هم در سال ۲۰۰۴ لقب پایتخت فرهنگی کانادا را دادند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سنبل
2 سال قبل

وقتتون بخیر
من و همسرم بهمراه دو فرزند 5 و 9 ساله قصد مهاجرت به کانادا رو داریم.همسرم 40 ساله و فوق لیسانس مهندسی نفت و خودم کار هنری انجام میدم ،شرایط مهاجرت به چه صورت هست

کارشناس هرمس
پاسخ به  سنبل
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
برای کانادا از طریق روش های ایالتی اقدام میکنیم اما متاسفانه همسرتون امتیاز زیادی از بابت سن از دست میدند .

شریفی
2 سال قبل

سلام. من همراه خانم و یک فرزند 6 ساله قصد مهاجرت به کشور کانادا رو داریم. خودم مهندس عمران هستم و به صورت رسمی در شهرداری استان البرز 6 سال هست که مشغول به کار هستم. اما قصد ادامه تحصیل داریم هم من و هم همسرم و هم برای آینده دخترم. ایا امکان مهاجرت کاری و تحصیلی با هم فراهم هست و اینکه با چه مبالغی می توان در این کشور خونه خرید؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  شریفی
2 سال قبل

سلام . خوب باید شرایطتتون برای هرکدوم به صورت تخصصی تر بررسی بشه و نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تری هست . پیشنهاد میکنم فرم مشاوره رایگانمون رو پر بفرمایید تا کارشناسانمون به صورت دقیق راهنماییتون کنند

م م
4 سال قبل

سلام، ما ميخواهيم خانوادگي به كانادا مهاجرت كنيم. تصميم جدي داريم.من كارشناس ارشد مامايي هستم و همسرم چرمسازه 2 تا دختر دانشجو داريم. چه جوري ميتونيم اقدام كنيم؟

امین بهرامی
پاسخ به  م م
4 سال قبل

با سلام
با توجه به اینکه سن شما برای مهاجرت به کانادا بالاست لطف کنید فرم مشاوره مهاجرت رو تکمیل کنید تا مشاوران موسسه با شما تماس بگیرن و شرایطتون کامل بررسی بشود.
پیروز باشید

کادر هرمس اپلای