استان منیتوبا

معرفی کامل استان منیتوبا کانادا

یکی از ۳ استان سرسبز کانادا، استان منیتوبا می باشد. جمعیت این استان در حدود ۱ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر است و شهر وینیپگ بزرگترین شهر آن است. در سال های اخیر این استان مهاجران زیادی را به خود جذب کرده و برنامه فشرده ای برای جذب ۱۰ هزار مهاجر دیگر هم دارد. در این بخش به معرفی استان منیتوبا کانادا می پردازیم، چنانچه قصد دارید درباره استان منیتوبای کانادا، شرایط و هزینه های زندگی در آن اطلاعات کاملی داشته باشید، تا انتها همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شهر اصلی استان منیتوبا کانادا

شهر وینیپگ

وینیپگ مرکز استان منیتوبا بوده و حدود نیمی از جمعیت این استان در این شهر ساکن هستند. این شهر بسیار نزدیک به منطقه آمریکای شمالی می باشد و هشتمین شهر بزرگ کانادا است. ادارات دولتی و مراکز تجاری بزرگ در این شهر واقع شده اند و با داشتن مراکز آموزش عالی به محل اصلی توسعه و تحقیق تبدیل شده که خود عامل اصلی جذب شرکت های بزرگ به این شهر است.

از مراکز مهم این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ ضرابخانه سلطنتی کانادا
✔لابراتوار ملی میکروبیولوژی کانادا
✔موزه حقوق بشر

جمعیت استان منیتوبا کانادا

استان منیتوبای کانادا با داشتن ۱،۳۶۰،۰۰۰ نفر جمعیت در بین استان های پرجمعیت کانادا رتبه پنجم را به خود اختصاص داده اما جمعیت آن در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته است. به دلیل این کاهش جمعیت این استان به دنبال جذب مهاجر می باشد.

به دلیل مهاجرت زیاد به این استان، فرهنگ آن کاملا چند ملیتی است و بیش از ۱۰۰ زبان در این استان صحبت می شود. بزرگترین اقوام مهاجر این استان از کشورهای آلمان، بریتانیا، ایرلند، لهستان و اوکراین می باشند.

اقتصاد استان منیتوبا کانادا

معدن، تولید و کشاورزی از صنایع اصلی استان منیتوبا می باشند و ماهیگیری از حرفه های سنتی و قدیمی منطقه است. با توجه به این صنایع و منابع، صنایع غذایی در این استان قدرت دارد.

از دیگر صنایع پر رونق این استان می توان از هوافضا و حمل و نقل نام برد.

رشد اقتصادی در این استان ۳ درصد است و مقامات دولتی منیتوبا برای ارتقا این عدد به دنبال اجرا برنامه های مختلف برای جذب مهاجر هستند. نرخ بیکاری در این استان ۴.۳ درصد است که از میانگین بیکاری در کل کشور کانادا (۵.۴ درصد) کمتر می باشد.

استاندارد و هزینه زندگی استان منیتوبا کانادا

پایین بودن هزینه های زندگی از دیگر مزایای زندگی در منیتوبا می باشد. کمترین میزان دستمزد در این استان ۱۴.۱۵ دلار در ساعت است که چهارمین دستمزد بالا در بین استان های کانادا می باشد. مالیات بر درآمد در این استان از میانگین کشور کانادا پایین تر می باشد. درآمد متوسط در این استان حدود ۶۵۹۲۰ دلار کانادا در سال می باشد. فضای دوستانه این استان به سطح زندگی در آن کمک بسیار زیادی کرده است. روحیه سخاوتمندانه مردم منیتوبا به تازه واردان مهاجر کمک می کند تا سریعتر به شرایط جدید عادت کنند و به ثبات اقتصادی برسند.

یکی دیگر از مزایای این استان هزینه پایین مسکن است. نکته جالب توجه این است که با توجه به جمعیت، لازم نیست برای پیدا کردن محل زندگیه مناسب از مرکز شهر و محل کارتان دور شوید و این یعنی صرفه جویی در زمان و اختصاص زمان بیشتر به خانواده!

دانشگاه های مهم استان منیتوبا کانادا

دانشگاه منیتوبا

دانشگاه منیتوبا اولین دانشگاه تاسیس شده در غرب کاناداست که بیش از ۱۳۷ سال قدمت دارد. بیش از ۳۰ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که ۱۳ درصد آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. این دانشگاه بیش از ۱۰۰ مدرک دانشگاهی در مقاطع و رشته های مختلف به دانشجویان خود ارائه می دهد. این دانشگاه از بزرگترین دانشگاه های بومی در کانادا به شمار می رود.

این دانشگاه موسسه ای غیر مذهبی است که تحت حمایت دولت قرار دارد و عضو انجمن دانشگاه های مشترک المنافع کشور کانادا است.

راحت ترین استان کانادا برای مهاجرت

راحت ترین استان کانادا برای مهاجرت

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را داشته باشید احتمالاً می‌خواهید بدانید که راحت ترین استان کانادا برای مهاجرت کدام استان است؟

دریافت مشاوره از هرمس اپلای برای مهاجرت به استان منیتوبای کانادا

همان طور که در این مقاله نیز به آن اشاره کردیم استان منیتوبا یکی از سرسبز ترین استان های کشور کاناداست که با رشد صنعتی و ارتقا تجارت به سمت جلو حرکت میکند و بدنبال جذب مهاجر است. ما در این مقاله تلاش کردیم به معرفی استان منیتوبای کانادا و شهرهای آن، اقتصاد، هزینه زندگی و دانشگاه های آن بپردازیم؛ تا اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، بتوانید با استفاده از این اطلاعات گزینه مناسب خود را برای مهاجرت انتخاب کنید. موسسه هرمس اپلای نیز میتواند برای تحقق اهداف شما توسط کارشناسان مجرب به شما مشاوره دهد. چنانچه درباره استان منیتوبا کانادا سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
استان منیتوبا نیز مانند بقیه استان ها به زبان انگلیسی و یا فرانسوی صحبت میکنند؟
این استان به دلیل مهاجرت زیاد افراد دارای فرهنگ چندملیتی شده است که میتوان گفت بیش از ۱۰۰ زبان در این کشور صحبت میشود. اما زبان انگلیسی و فرانسوی زبان رایج کشور کانادا است.
هزینه های مسکن در این استان به چه صورت است؟
میتوان گفت یکی از مزایای مهم زندگی در این استان هزینه های پایینی است که مسکن دارد و باتوجه به جمعیت کم این استان نیازی به دور شدن از مرکز شهر یا محل کارتان نیستید و این خود یک امتیاز محسوب میشود.
میزان دستمزد در استان منیتوبا چقدر است؟
کمترین میزان دستمزد در این استان ۱۴.۱۵ دلار در ساعت است که چهارمین دستمزد بالا در بین استان های کانادا می باشد. درآمد متوسط در این استان حدود ۶۵۹۲۰ دلار کانادا در سال می باشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا بیدار
2 سال قبل

من و خواهرم با هم قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در این کشور رو داریم. فقط موندیم که باید چکار کنیم و از کجا شروع کنیم. مقالات زیادی از سایت خوبتون رو مطالعه کردم.
به نظرتون بعد از مهاجرت این امکان وجود داره که بعد از اتمام تحصیل بتونیم در همین کشور بمونیم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  سارا بیدار
2 سال قبل

سلام بله میتونید بعد از اتمام تحصیلتون وارد بازار کار بشید و ویزاتون رو به اقامت کاری تبدیل کنید تا به اقامت دائم نزدیک تر بشید

کادر هرمس اپلای