از شرقی‌ترین استان‌های کانادا، استان نیوفاندلند و لابرادور است. ما در این بخش به معرفی استان نیوفاندلند و لابرادور پرداخته ایم و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده ایم. اگر قصد دارید درباره استان نیوفاندلند و لابرادور بدانید با ما همراه باشید.

این استان با اقیانوس اطلس مرز ساحلی دارد و در منطقه شمال شرقی آمریکای شمالی قرار گرفته است. بزرگترین شهر این استان سِینت جانز نام دارد. این استان دهمین استان پر جمعیت کشور کانادا است. استان نیوفاندلند و لابرادور دارای 2 بخش اصلی است: جزیره نیوفاندلند و منطقه لابرادور. مساحت این مناطق با هم حدود 405 هزار کیلومتر مربع بوده و حدود 533 هزار نفر جمعیت دارد. 

94 درصد جمعیت این استان در جزیره نیوفاندلند اقامت دارند. زبان مادری 97 درصد مردم این استان، انگلیسی است. گویش خاصی از انگلیسی نیز در نیوفاندلند به نام “انگلیسی نیوفاندلندی” رایج است. در گذشته مردم به زبان‌های فرانسه، ایرلندی و زبان منقرض شده بیوتهوک نیز صحبت می‌کردند. شهر سِینت جانز، مرکز و مهم ترین شهر این استان است و حدود 40 درصد جمعیت استان در همین شهر سکونت دارند. این استان در گذشته مستعمره قلمروی پادشاهی بریتانیا بوده است و در سال 1949 به عنوان استان دهم کنفدراسیون کانادا و با نام نیوفاندلند و لابرادور شناخته شد.

 امروزه همچنان بر طبق عادت گذشته مردم کانادا این استان را به نام نیوفاندلند می‌شناسند. آب و هوای نیوفاندلند و لابرادور گرم و مرطوب است. مناطق جنوب شرقی از آب و هوای ملایم اقیانوسی بهره می‌برند.

اقتصاد استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا

اقتصاد استان نیوفاندلند و لابرادور به منابع طبیعی این استان وابستگی زیادی دارد. بزرگترین صنعت این استان یعنی ماهیگیری، تحت تاثیر کاهش تعداد ماهی ها با تولید روش های کاربردی دوباره رونق یافته است. صنعت معدن دومین صنعت پر رونق در این استان است. همچنین بخش انرژی هم نقش مهمی در اقتصاد نیوفاندلند دارد. این استان همچنین منابع بالایی از نفت و گاز دارد که در حال توسعه و استخراج با سرعت بالایی است.

استاندارد زندگی و هزینه های زندگی در استان نیوفاندلند و لابرادور

سطح بالای بیکاری به معنی این است که میانگین درآمد خانواده از میانگین درآمد در کانادا پایین تر است، با این حال هزینه پایین زندگی باعث می‌شود مردم ساکن در این استان به راحتی از پس مخارج خود بر بیایند. همچنین مسکن هم هزینه پایین و معقولی در این استان دارد و در گروه پایین‌ترین نرخ در کانادا قرار گرفته است.

استان نیوفاندلند و لابرادور

جمعیت استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا

آیکون

جمعیت استان نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) حدود ۵۳۳ هزار نفر است. دلیل اصلی این عدد، نرخ پایین زاد و ولد در این استان است. با بالا رفتن نرخ بیکاری مقامات این استان به دنبال جذب مهاجر متخصص هستند تا بخش صنعتی این استان را ارتقا دهند و به رشد جمعیت کمک کنند. این استان برای سرعت بخشیدن به روند پذیرش مهاجر در برنامه های مهاجرتی استانی شرکت کرده تا مهاجرین متخصص با سرعت بیشتری بتوانند ویزای خود را دریافت کنند.

مقاله پیشنهادی: برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور

شهر اصلی استان نیوفاندلند و لابرادور

سِینت جانز

سِینت جانز مرکز استان نیوفاندلند و لابرادور بوده و حدود 112 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر قدیمی ترین منطقه ای است که که بریتانیایی ها در آمریکای شمالی تاسیس کردند. جان کابوت کاشف معروف قرن 15 در سال 1497 وارد این استان شد و مدت طولانی در این محل مستقر شد. ماهیگیران این شهر شغل خود را از دست داده اند اما جمعیت این شهر به دلیل کشف ذخایر و منابع نفتی و گازی به سرعت رو به افزایش است. به کمک این صنایع و منابع جدید، سِینت جانز پذیرای مهندسین و دانشمندان از سراسر جهان است.

دانشگاه مهم استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا

Memorial University of Newfoundland

دانشگاه Memorial University of Newfoundland یا MUN در سال 1925 در شهر سنت جان تاسیس شد. در حال حاضر حدود 19 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های بخش آتلانتیک کانادا و تنها دانشگاه استان نیوفاندلند و لابرادور است. این دانشگاه در سال 2019 در مجله مکلینز هفتمین دانشگاه برتر کانادا معرفی شد. شهریه دانشگاه Memorial University of Newfoundland در سال 2023 برای دانشجویان بین المللی (مقطع ارشد) حدود 20,282 هزار دلار است.

بنر
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جلال باران دوز
2 سال قبل

چطور می تونم برای دانشگاه Memorial University of Newfoundland در این کشور پذیرش و اپلای بگیرم. من خیلی وقته که دنبال همچین چیزی هستم و ایندفعه قصدم خیلی جدیه.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  جلال باران دوز
2 سال قبل

برای پذیرش تحصیلی کانادا عواملی مثل سن . نداشتن گپ تحصیلی . مدرک زبان و تمکن مالی اهمیت زیادی داره . اگر شرایطتون مناسبه میتونید فرم مشاوره رایگانمون رو پر بفرمایید تا کارشناسانمون در اسرع وقت باهاتون تماس بگیرن و کاملا راهنماییتون کنند.