یکی از چهار استان منطقه آتلانتیک کشور کانادا (Atlantic Canada)، استان پرنس ادوارد کانادا می باشد که معروف به “Garden Province” است. جزیره پرنس ادوارد کوچکترین و کم جمعیت ترین استان کاناداست که جمعیت آن در حدود 176 هزار نفر است. charlottetown مرکز و بزرگترین شهر این استان می باشد و جمعیت 41 هزار نفری دارد. این استان به داشتن مناطق طبیعی زیبا و خط ساحلی طویل شهرت دارد. ما در این بخش به معرفی استان پرنس ادواردز پرداخته ایم؛ چنانچه قصد دارید درباره استان پرنس ادوارد کانادا بیشتر بدایند تا انتها همراه ما باشید.

آنچه در این مطلب می خوانید

اقتصاد استان پرنس ادوارد کانادا

صنایع اصلی جزیره پرنس ادوارد کشاورزی، توریست و ماهیگیری میباشد. حدود 30 درصد سیب زمینی کشور کانادا در این استان کشت می شود که درآمد اصلی بسیاری از کشاورزان است. این جزیره سالانه هزاران جهانگرد را جذب خود میکند و صنعت توریست را به یکی از صنایع مهم در این استان تبدیل کرده.

در گذشته صنعت اصلی جزیره، شیلات و ماهیگیری بوده است. اما امروزه به دلیل کاهش ماهی در این مناطق این صنعت رونق خود را از دست داده و باعث به وجود امدن نرخ 9 درصدی بیکاری شده است.

استاندارد و هزینه های زندگی استان پرنس ادوارد کانادا

هزینه زندگی در جزیره پرنس ادوارد نسبتا پایین است و به همین علت اکثر شهروندان میتوانند به راحتی مخارج زندگی خود را تامین کنند. هزینه مسکن و هزینه زندگی در بین کمترین های کشور کانادا قرار دارد. متوسط درآمد در استان پرنس ادوارد حدود 34,125 هزار دلار در سال است و کمترین میزان دستمزد در 26,715 دلار می باشد. به دلیل جمعیت کم این استان تعداد مسکن کافی و هزینه آن بسیار مناسب است.

فرهنگ مردم استان پرنس ادوارد کانادا

به ساکنین این استان “جزیره نشین” میگویند. فرهنگ گرم و مهمان نواز جزیره نشینان معروف است. امروزه جزیره نشینان همچنان همان فرهنگ گرم خود را حفظ کرده ولی با زندگی و دنیای مدرن ادغام کرده اند.

جمعیت استان پرنس ادوارد کانادا

به دلیل مساحت کم این استان جمعیت آن هم کمترین جمعیت در کانادا میباشد (چیزی حدود 176 هزار نفر)، اما علی رغم این جمعیت کم تراکم جمعیت در استان پرنس ادوارد نسبتا بالا می باشد. حدود یک سوم جمعیت پرنس ادوارد در شهر شارلوت تاون سکونت دارند. رشد صنعت توریست، افت صنعت شیلات در این استان را جبران کرده در نتیجه این استان در چند سال گذشته با رکود روبه رو بوده.

این استان مانند دیگر استان های کانادا رشد اقتصادی و جمعیت خود را در جذب مهاجران از سراسر دنیا میبیند، به همین دلیل در برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP شرکت کرده است تا به پروسه و روند جذب مهاجر سرعت بخشد.

مهاجران از طریق برنامه های زیر می توانند برای برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد اقدام کنند:

سرمایه گذاری
کارآفرینی
متخصصان
اقوام درجه یک در استان

شهرهای اصلی استان نیوبرانزویک کانادا

Charlottetown

Charlottetown

این شهر پر جمعیت ترین و مرکز جزیره پرنس ادوارد می باشد. فعالیت اصلی این شهر در حوزه کارهای دولتی و از جمله کارهای شهرداری و دولت فدرال می باشد. مهم ترین عاملان رشد اقتصادی این شهر در چند سال اخیر صنایع فن آوری و توریست بوده است.

با وجود اینکه Charlottetown  شهر کوچکی است اما بسیار مدرن است. افراد برای رفتار دوستانه مردم این شهر و امکانات مدرن آن جذب این شهر می شوند.

جزیره پرنس ادوارد با اینکه تا سال 1873 به کانادا ملحق نشده بود اما محل رویداد های مهم تاریخی کشور کانادا بوده است و میزبان کنفرانسی بود که زیر ساخت های جدید کانادا در آن بنا شد.

دانشگاه مهم استان پرنس ادوارد کانادا

دانشگاه برتر

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد یا PEIU یک دانشگاه دولتی است که در سال 1969 در شهر شارلون تاون تاسیس شد. این دانشگاه تنها دانشگاه این استان است. شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی حدود 8 هزار دلار در سال میباشد. در حال حاضر بیش از 4 هزار دانشجو در PEIU مشغول تحصیل هستند. دانشگاه جزیره پرنس ادوارد دارای رتبه جهانی 70 می باشد.

بنر
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا شکوهمند
2 سال قبل

خیلی وب سایت خوبی دارید و من از طریق دوستم کوثر عبداللهی با سایت خوبتون آشنا شدم. من هم منتظر نتیجه پذیرفته شدنم در دانشگاه مهندسی کانادا هستم. امیدوارم که همه چی به خوبی پیش بره.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  لیلا شکوهمند
2 سال قبل

خیلی ممنونم . هرچه انجام میشه از وظایفمون هست .امیدواریم هرچه زودتر به هدفتون برسید و موفق باشید