مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی؛ برنامه مهاجرت

مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی؛ برنامه مهاجرت

مهاجرت پرستار خانگی به کانادا یکی از گزینه‌های جذاب برای افرادی است که تمایل به توسعه حرفه‌ای خود در این زمینه دارند. کانادا با سیستم بهداشتی و پرستاری فوق‌العاده خود، فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای مناسبی را برای پرستاران خانگی ارائه می‌دهد. این کشور با برنامه  مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی متنوع و فراهم آوردن امکانات و شرایط مناسب برای ورود و کار در زمینه بهداشت و پرستاری، جذابیت زیادی برای متقاضیان این شغل دارد. مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی می‌تواند فرصتی برای توسعه حرفه‌ای، دستیابی به شرایط کاری بهتر و بهبود سطح زندگی باشد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط لازم برای استخدام پرستار خانگی در کانادا

شما برای ورود به کانادا به عنوان پرستار خانگی یا همان live-in caregiver ویزای کار به عنوان پرستار خانگی دریافت کنید. برای دریافت ویزا اقامت کانادا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک تحصیلی معادل مدرک دیپلم دبیرستان در کانادا. باید بتوان مدرک ایران را معادل سازی کرد.
  • متقاضیان باید یکی از دو شرایط زیر را داشته باشند:
  1. یک دوره تمام وقت مربوط به زمینه کاری پرستار خانگی که حداقل بین ۲۵ تا ۳۰ ساعت در هفته می باشد که باید به مدت ۶ ماه به طول بیانجامد.
  2. یک سال سابقه کاری پرستار خانگی برای دیگران که شش ماه از آن زیر نظر یک کارفرما مانند خانه سالمندان گذرانده باشید.
  • آشنایی به زبان انگلیسی و فرانسه داشته باشید که بدون کمک بتوانید ارتباط برقرار کنید. زبان متقاضی باید همان زبان رسمی محل زندگی کارفرمایش باشد. به طور کلی مدرک زبان آیلتس 5 یا CLB5 لازم است.
  • امضای قرارداد رسمی با کارفرما که توسط سازمان منابع انسانی کانادا یا همان ESDC مورد تایید قرار بگیرد.

نکات بعد از اخذ استخدام

با داشتن این شرایط می توانید برای ویزای پرستار خانگی اقدام کنید و پس از انجام مراحل آن ویزای موقت کار تحت عنوان پرستار خانگی را دریافت خواهید کرد که مدت زمان اعتبار آن معمولا یک ساله می باشد. با دریافت این ویزا نمی توانید خانواده خود را به همراه بیاورید مگر اینکه به افسر اداره مهاجرت ثابت کنید که تمکن مالی کافی برای تامین هزینه زندگی در کانادا برای اعضای خانواده را دارد.

اگر متقاضی پس از ورود  به کانادا همچنان برای کارفرمای قبلی خود کار کند می تواند قبل از باطل شدن ویزا درخواست تمدید ویزا را بدهد. ویزای پرستار خانگی به طور معمول تا سه سال تمدید می گردد. بعد از گذشت دو سال کار تمام وقت می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. همچنین باید به عنوان پرستار سالمند یا کودک به مدت ۳۹۰۰ ساعت یا دو سال در طول ۴ سال گذشته کار کرده باشید.

شرایط حقوق و دستمزد این شغل

در مجموع می‌توان گفت که نیاز به استخدام پرستار خانگی در کانادا بسیار بالا است؛ بنابراین، با توجه ‌به میزان تقاضا، میزان حقوق و دستمزدی که برای این شغل پرداخت می‌شود، نیز مبلغی مناسب و معقولی به نظر می‌رسد. پرستاری در منزل یک شغل غیر دائمی است که معمولاً دستمزد آن به‌ صورت ساعتی محاسبه می‌شود. این که شما در استخدام شخص یا شرکت باشید، یکی دیگر از عامل‌های اثرگذار بر نوع پرداخت حقوق و دستمزد شما به ‌عنوان یک پرستار خانگی است.

متوسط دستمزدی که برای استخدام پرستار خانگی در کانادا پرداخت می‌شود، حدوداً 94 هزار دلار کانادا بوده که این رقم، میانگین درآمد این شغل به شکل سالانه است. عوامل متعددی بر کاهش یا افزایش میانگین دستمزد سالانه برای یک پرستار خانگی اثرگذار هستند که این عوامل را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تأثیر سابقه کار بر میزان دستمزد پرستار خانگی در کانادا

به طور میانگین، حداقل حقوقی که برای استخدام پرستار خانگی در کانادا در نظر گرفته می‌شود، حدود 44 هزار دلار به‌ صورت سالانه است. این مبلغ برای آن دسته از پرستارانی است که مبتدی هستند یا تازه در کشور کانادا به‌ عنوان پرستار مشغول به کار شده‌اند. میانگین دستمزد سالانه یک پرستار خانگی در کانادا با توجه ‌به افزایش سنوات کاری او افزایش خواهد یافت.

یک پرستار خانگی با متوسط سابقه 2 تا 5 سال دستمزد 70 هزار دلار سالانه را دریافت می‌کند. پرستاران خانگی باسابقه 5 تا 10 سال دستمزد 95 هزار دلار را به‌ صورت سالانه دریافت می‌کنند. اگر پرستار بیش از 15 سال سابقه داشته باشد، دریافتی سالانه او تا 128 هزار دلار نیز افزایش خواهد داشت و اگر سابقه او بیش از 20 سال باشد، امکان دریافت دستمزد سالانه تا 135 هزار دلار نیز وجود دارد.

سابقه کار پرستار خانگی به شدت تأثیرگذار بر میزان دستمزد در کانادا دارد. معمولاً، با افزایش سابقه کار و تجربه در حوزه پرستاری، دستمزد پرستاران خانگی نیز افزایش می‌یابد. افرادی که سابقه کار چندین ساله دارند و در حوزه‌های مختلف از جمله مراقبت از افراد سالمند، مراقبت‌های ویژه یا مدیریت درمانی تجربه دارند، ممکن است به عنوان پرستاران ماهر و با توانایی‌های بالا شناخته شوند و از دستمزد بالاتری بهره‌مند شوند. بنابراین، سابقه کار و تجربه می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای در تعیین میزان و حقوق پرستاران خانگی در کانادا باشد.

عوامل دیگر مؤثر بر حقوق پرستار خانگی در کانادا

شما برای استخدام به ‌عنوان پرستار خانگی در کشور کانادا باید دوره‌های تخصصی و ویژه‌ ای را بگذرانید، اما داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط با رشته پرستاری هم می‌تواند بر تعیین شرایط کاری شما اثرگذار باشد. در صورتی ‌که شما دارای مدرک کارشناسی مرتبط با رشته پرستاری باشید، می‌توانید با معادل‌ سازی آن در کانادا متوسط حقوق 68 هزار دلار سالانه را به‌ عنوان پرستار خانگی دریافت کنید.

اگر دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته‌های مرتبط با نگهداری از بیمار باشید یا این مقطع تحصیلی را در دانشگاه‌های کانادا بگذرانید، متوسط دریافتی شما به ‌عنوان پرستار خانگی 110 هزار دلار خواهد بود. جالب است بدانید که حقوق دریافتی پرستاران خانگی دارای تخصص خاص در کشور کانادا نسبت به دیگر پرستاران بیشتر است.

منظور از تخصص خاص، پرستارانی هستند که مهارت‌های پزشکی دارند و برای نگهداری افراد نیازمند به مراقبت پزشکی استخدام می‌شوند. جنسیت پرستار خانگی نیز یک عامل اثرگذار بر میزان حقوق او است، به طوری که میانگین درآمد پرستاران خانگی خانم در کشور کانادا حدود 3 درصد از پرستاران خانگی آقا بیشتر خواهد بود.

سالمندان خانم و کودکان بیشترین نیاز را به مراقبت دارند؛ بنابراین، درصد استخدام پرستار خانگی خانم در کانادا بیشتر از آقایان است. به طور کلی، عوامل مختلفی بر حقوق پرستار خانگی در کانادا اثرگذار هستند که بیشتر شامل تجربه و تحصیلات، محل سکونت، نوع کار و تخصص، ساعات کار، قانون کار و شرایط استخدام، نرخ پرداخت ساعتی و مزایایی مثل بیمه و مرخصی خواهند بود.

ویزای کار IMP کانادا

کار در کانادا

کشور کانادا یکی از قدرتمند‌ترین اقتصاد‌های جهان محسوب می‌شود و روش‌های متنوعی برای کار در کانادا وجود دارد. همچنین بعد از عبور از بحران کرونا این کشور نیاز به نیروی کار را در تخصص‌های مختلف اعلام کرده است.

مهاجرت پرستار به کانادا خانگی با هرمس اپلای

ما در این مقاله درباره چگونگی مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم. از آنجایی که یکی از پر تقاضاترین مشاغل در کانادا همین شغل پرستار خانگی میباشد و کشور کانادا نیز یکی از کشورهایی است که به جذب نیروی متخصص و نیمه متخصص و همچنین جوان روی آورده است و مهاجرت پرستار خانگی به کانادا را به خود جذب کرده، مورد توجه کسانی قرار گرفته که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و یکی از راه های مهاجرت هم شغل پرستارخانگی در کانادا میباشد.شما نیز میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد برنامه مهاجرت پرستار خانگی به کانادا با پرکردن فرم ارزیابی زیر از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چرا شغل پرستاری در کشور کانادا پر تقاضا میباشد؟
زیرا حدود ۱۹ درصد کشور کانادا را افراد بالای سن ۶۵ سال تشکیل داده است و این کشور با کمبود پرستار مواجه است.
برای مهاجرت از طریق شغل پرستاری خانگی هم به داشتن مدرک زبان احتیاجی است؟
بله، شما برای برقرار کردن ارتباط بدون کمک باید زبان رسمی محلی آنجا را بدانید یعنی به طور کلی مدرک زبان آیتلس ۵ نیاز است.
با استخدام به عنوان پرستار خانگی میشود ویزای همراه برای خانواده خود دریافت کرد؟
خیر، معمولا برای این موضوع ویزای موقت یک ساله میدهند که با این ویزا امکان همراه کردن خانواده را نخواهید داشت مگر در صورتی که بتوانید به افسر مهاجرت تمکن مالی خود را برای تامین نیاز های خانواده خود اثبات کنید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پری
4 سال قبل

سلام برای پرستار خانگی آیا شرایط سنی دارد؟

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  پری
3 سال قبل

سلام
ویزای کار کانادا، شرایط سختی دارد. و علاوه بر شرایط سنی، موارد زیادی هستند که در قسمت محاسبه امتیازات میتونید محاسبه کنید.
این امتیازات شامل
– مدرک آیلتس
– سابقه و مدرک معتبر
– وضعیت تاهل
– داشتن جاب آف

کادر هرمس اپلای