همواره انتخاب بین دو کشور کانادا یا استرالیا برای مهاجران ایرانی به دلیل شرایط بسیار مناسب هر دو کشور دشوار بوده است. کشورهای کانادا و استرالیا، هر دو از کشور های بزرگ دنیا هستند و رفاه اجتماعی و درآمد خوب از مزایای مهاجرت به این کشورهاست. در این مقاله به مقایسه کانادا و استرالیا می پردازیم تا بتوانید انتخاب درست تر و مناسب تری برای مهاجرت به کانادا یا استرالیا داشته باشید.

                                          

انتخاب کانادا یا استرالیا؟

کانادا دومین کشور پهناور جهان است که مساحتی در حدود 9 میلیون و 900 هزار کیلومتر مربع دارد. اما جمعیت این کشور نسبت به مساحت آن بسیار کم و 38 میلیون نفر است که باعث کم شدن میزان پراکندگی جمعیت در این کشور شده است. بسیاری از مناطق شمالی آن به‌دلیل سردی خالی از سکنه بوده و بیشتر ساکنان آن در شهرهای جنوبی کانادا زندگی می‌کنند. پایتخت کشور کانادا اتاوا در ایالت انتاریو است و شهرهای مهم آن تورنتو و ونکوور هستند. این کشور از سمت جنوب با آمریکا و از غرب با آلاسکا هم مرز است. واحد رسمی پول این کشور دلار کانادا است. این کشور از نظر اقتصادی و تجاری، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در رده بالا قرار گرفته و سیستم آموزشی پیشرفته و دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد. همه این عوامل باعث شده است این کشور مقصد خوبی برای مهاجرت باشد. ضمن اینکه این کشور قوانین مهاجرتی زیادی برای جذب متخصصان از سراسر جهان دارد.

استرالیا نیز ششمین کشور وسیع جهان و بزرگترین کشور وسیع در قاره استرالیا و اقیانوسیه است که سالانه مهاجران زیادی از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می‌کنند. مساحت استرالیا 7 میلیون و 600 هزار کیلومتر مربع و دارای 26 میلیون نفر جمعیت است. بزرگترین شهر این کشور سیدنی است و پایتخت آن شهر کانبرا است. ملبورن، بریزبن و آدلاید جز شهرهای مهم و بزرگ این کشور هستند که با توجه به مساحت زیاد این کشور پراکندگی جمعیت آن کم است. استرالیا با کشورهای اندونزی، تیمور شرقی، پاپوا و گینه نو مرز آبی دارد. واحد پول رسمی این کشور دلار استرالیا است.

مقایسه دو کشور کانادا و استرالیا برای مهاجرت

مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری بسیار محبوب برای مهاجران است.

کانادا کشوری بسیار محبوب برای مهاجران است. مزایای مهم مهاجرت به این کشور شامل موارد زیر است:

  • قوانین مهاجرتی بسیار آسان و قابل انعطاف: قوانین مهاجرتی این کشور به طور کلی برای مهاجران و حتی پناهندگان نسبت به کشور های دیگر به خصوص استرالیا آسان تر است و به همین دلیل مهاجران بیشتر تمایل دارند به کانادا مهاجرت کنند.

    کشور کانادا سخت گیری کمتری نسبت به مدرک زبان برای مهاجران دارد در حالی که داشتن مدرک زبان در استرالیا الزامی است. البته قوانین مهاجرتی به‌صورت مداوم در حال تغییر است و آگاهی از این تحولات برای اقدام به مهاجرت الزامی است.

  • سازمان های ارائه دهنده خدمات مختلف به مهاجرین: کشور کانادا در شهر های مختلف سازمان هایی برای سهولت کار مهاجرین در پیدا کردن مسکن، روند انجام پروسه اقامت، خدمات دولتی، و … تاسیس کرده است.
  • سیستم مهاجرتی بر اساس امتیاز دهی: کانادا دارای سیتم امتیاز دهی و مهاجرتی یا همان اکسپرس اینتری است که هم شرایط افراد برای مهاجرت قانونی را آسان می کند، هم این پروسه را سامان دهی می کند. اگر قصد دارید امتیاز خود را برای مهاجرت به کانادا بررسی کنید پیشنهاد ما این است که مقاله سیستم اکسپرس اینتری کانادا را مطالعه فرمایید و امتیاز خود را محاسبه کنید.
  • هزینه های پایین مسکن: هزینه مسکن در بسیاری از شهر های آن از کشور های دیگر پایین تر است و این قضیه کانادا را برای مهاجرین بسیار جذاب کرده است و کانادا را تبدیل به اولین گزینه آن ها کرده است.
  • محیطی امن و ایده آل برای پرورش خانواده: کانادا امکانات رایگان بسیاری مانند تحصیلات و خدمات درمانی رایگان را در اختیار شهروندانش قرار داده است. همچنین امنیت بالا، خانه ها با قیمت معقول، فرهنگ غنی در جامعه محیطی بسیار ایده عال برای تشکیل خانواده و پرورش و تربیت فرزندان است. 

مهاجرت به استرالیا

استرالیا از کشور هایی است که تنها به خاطر اقتصاد بسیار پیشرفته خود شناخته نمی شود، بلکه جامعه چند فرهنگی آن باعث جذابیت بیشتر این کشور است.

استرالیا از کشور هایی است که تنها به خاطر اقتصاد بسیار پیشرفته خود شناخته نمی شود، بلکه جامعه چند فرهنگی آن باعث جذابیت بیشتر این کشور است.

مزایای مهم مهاجرت به این کشور شامل موارد زیر است:

  • دسترسی به نیوزیلند: اگر موفق به دریافت اقامت استرالیا شوید دسترسی شما به نیوزیلند هم بسیار آسان می شود و در نتیجه فرصت های شغلی و سایر مزایا برای مهاجرین بیشتر می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد دستیابی به اقامت استرالیا بهتر است در ابتدا مقاله ی اقامت استرالیا را مطالعه کنید.
  • آموزش و خدمات درمانی رایگان: تحصیلات مدرسه و بیمه خدمات درمانی در استرالیا معمولا کاملا رایگان و یا با حداقل هزینه است که این امر برای مهاجرین بسیار جذاب است و میزان مهاجرت به کشور استرالیا را افزایش داده است.
  • سیستم سازمان یافته امتیاز دهی برای مهاجران: این سیستم که بر اساس امتیاز دهی بر اساس سابقه کار، میزان تحصیلات و دانش زبان انجام می شود پروسه مهاجرت را برای افراد متقاضی برای مهاجرت بسیار راحت کرده است. همچنین این سیستم دارای زیر مجموعه های دیگر مانند ویزای خانواده، ویزای همسر، ویزای والدین و … نیز می باشد که موجب انعطاف پذیری بیشتر این سیستم می شود.                  
  • استرالیا دارای سیستم‌های مختلف مهاجرتی است و برنامه‌های سرمایه گذاری در این کشور از تنوع بالایی برخوردار است.                                              
  • اقتصاد پیشرفته و مشاغل با حقوق بسیار بالا: کشور استرالیا جزو قوی ترین کشور ها در حوزه اقتصادی است و نتیجه این امر درآمد بالای کارمندان به خصوص در رشته های IT و مهندسی شده است.

    هر ساله متخصصان زیادی در زمینه‌های مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند که آینده اقتصادی روشنی برای این کشور به دنبال خواهد داشت.  

استرالیا یا کانادا؟ کدام کشور برای ایرانیان مناسب تر است؟

مقایسه هزینه ها در کانادا و استرالیا

اگر در فکر مهاجرت به یک کشور خارجی هستید، باید همه جوانب مثبت و منفی کشور مقصد خود را در نظر بگیرید. پارامتر های مختلفی وجود دارد که می تواند بر تصمیم شما تاثیر مسقیم بگذارد. در ادامه میخواهیم برخی از این پارامتر ها را بررسی کنیم تا تصمیم راحت تر و بهتری در این زمینه داشته باشید.

 

مقایسه هزینه ها در کانادا و استرالیا

در نظر گرفتن هزینه ها در کشور مقصد شما می تواند تاثیر مهمی بر روی تصمیم شما بگذارد. در کشور استرالیا هزینه زندگی نسبت به کشور کانادا بالاتر است. البته باید در نظر داشته باشید که با پیدا کردن یک شغل مناسب می توانید به راحتی از پس هزینه های زندگی خود بربیایید. اما این پایین بودن هزینه زندگی در کانادا می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند، زیرا تا زمانی که بتوانید شغل مورد نظر خود را  پیدا کنید مدت زمان طولانی وقت صرف کنید.

نرخ بهره بانکی در کانادا نسبت به استرالیا کمتر است و شما با مبلغ کمتری می‌توانید در این کشور اتومبیل بخرید. کشور کانادا بازار کار متنوعی دارد در حالی که بازار کار استرالیا تنوع کمتری دارد.

ده تفاوت کانادا و استرالیا نسبت به همدیگر

کانادا

استرالیا

سیاست های انعطاف پذیر مهاجرت ماهر

دستررسی راحت تر به نیوزیلند

بازار کار خوب

اموزش عمومی

اقامت کم هزینه

اقتصاد بهتر

موقعیت خانواده ایده آل

روش سازماندهی مهاجرت

نرخ بهره کمتر

نمره روابط عمومی کمتر از کانادا است

سیستم PR آسان

حقوق بالاتر برای کارگران ماهر

تفاوت کانادا و استرالیا نسبت به همدیگر

پروسه مهاجرت به کانادا و استرالیا

در حالی که هر دو کشور استرالیا و کانادا بسیار سازمان یافته و دقیق است اما باید در نظر داشت که این پروسه در کشور کانادا آسان تر است و مدت زمان کوتاه تری وقت صرف این پروسه می شود. اما باید در نظر داشت که سیستم امتیاز دهی در استرالیا در سراسر کشور استرالیا معتبر است اما امتیاز دهی در کانادا ممکن است در برخی از استان ها معتبر نباشد و شما در استان و یا شهری که تمایل دارید در ابتدای کار نتوانید اقامت داشته باشید.

حقوق و دریاقت خدمات شهروندی در کانادا و استرالیا

در کانادا می توانید پس از دریافت اقامت خود از همه حقوق و امتیازات یک شهروند کانادایی برخوردار باشید اما در استرالیا پس از دریافت کارت اقامت دائم، پس از گذشت 2 سال می توانید از حقوق یک شهروند استرالیایی برخوردار شوید. در کانادا امنیت شغلی نسبت به استرالیا کمتر است و امنیت شغلی در این کشور تضمین نشده است.

در کانادا می توانید پس از دریافت اقامت خود از همه حقوق و امتیازات یک شهروند کانادایی برخوردار باشید

هزینه مسکن در کانادا و استرالیا

هزینه مسکن در کانادا به نسبت قابل توجهی کمتر از استرالیاست و در استرالیا فقط در صورت داشتن شغل مناسب به راحتی می توانید از پس هزینه های مسکن خود بر بیایید.

 

چند فرهنگی بودن

هر دو کشور استرالیا و کانادا از نظر چند فرهنگی بودن از دیگر نقاط جهان بهتر می باشند و مهاجر پذیر ترند اما باید در نظر داشته باشید که کشور کانادا از استرالیا فرهنگ پذیر و مهاجر پذیر تر است.

اغلب مردم استرالیا دید خوبی نسبت به مهاجران ندارند.

 

مقایسه امنیت و وقوع جرم:

هر دو کشور کانادا و استرالیا از نظر وقوع جرم و امنیت بسیار مطلوب بوده و میزان ارتکاب جرم در شهرهای دو کشور بسیار پایین است. کشور کانادا از امنیت بالایی در شهرهای مختلف خود برخوردار است که باعث شده است افراد زیادی برای مهاجرت این کشور را انتخاب کنند.

اغلب دانش آموزان بین المللی در مدارس خصوصی آموزش می‌بینند که از کیفیت بالای آموزشی برخوردار است. زبان تدریس در برخی از ایالت‌های کانادا به زبان فرانسه است و لازم است دانش آموز زبان فرانسوی را یاد بگیرد. زبان آموزش در مدارس استرالیا انگلیسی است.

سیستم اموزشی و بیمه درمانی

در رابطه با موضوع سیستم آموزشی و خدمات درمانی تفوت زیادی بین دو کشور وجود ندارد و هر دو کشور کیفیت آموزشی بالا و خدمات درمانی کاملی ارائه می دهند.

 
اغلب مردم استرالیا دید خوبی نسبت به مهاجران ندارند.

مالیات در استرالیا و کانادا

نرخ مالیات در کانادا نسبتاً بالا است و نرخ 28 درصد مالیاتی است که دولت از کارگران و کارمندان می گیرد. این در حالی است که نرخ مالیات در استرالیا کمتر است و با داشتن نرخ مالیات 23 درصد از جمله کشورهایی است که مالیات کمی از کارمندان و کارگران می‌گیرد.

شرایط آب و هوایی سرد:

کشور کانادا در مناطق شمالی آب هوایی بسیار سرد دارد و اغلب شهرهای شمالی خالی از سکنه هستند. بنابراین از نظر آب و هوایی کشور استرالیا دارای آب و هوای معتدل‌تری است.

آیا هنوز برای مهاجرت به کانادا یا استرالیا تردید دارید؟

اگر با مطالعه مطالب بالا همچنان نمی‌توانید کشور مقصد خود را انتخاب کنید، یک وکیل مهاجرتی با سابقه می‌تواند کمک بسیار زیادی در این رابطه به شما بکند و با توجه به شرایط شما می‌تواند به شما بهترین گزینه را بر اساس میزان تحصیلات، سن، و میزان سازگاری شما معرفی کند. یکی از مهم ترین انتخاب های شما برای مهاجرتتان انتخاب یک وکیل یا مشاور مهاجرتی مناسب است. به همین دلیل ما در مقاله ی وکیل مهاجرت به استرالیا معیارهای انتخاب یک وکیل مهاجرتی حرفه ای را برایتان بررسی می کنیم .

اکنون که جنبه های وسیع تر اقامت در هر دو کشور را درک کرده اید ، اجازه دهید به مسیرهای مهاجرت ، شرایط واجد شرایط بودن ، اسناد و مراحل درخواست انواع مختلف ویزا بپردازیم.

 

اجازه دهید روند ویزا را برای وضعیت اقامت دائم در کانادا و استرالیا ، شباهت ها و تفاوت ها مقایسه کنیم.

مقایسه کلی کانادا در مقابل استرالیا

جنبه ها

کانادا

استرالیا

ماشین

خودروها در کانادا نسبتاً ارزان تر هستند.

می تواند گران باشد ، به ویژه در ملبورن یا سیدنی.

نرخ بهره

نرخ سود بانکی در کانادا کمتر است.

نرخ بهره بانکی استرالیا نسبتاً بالاتر است.

کار یدی

کانادا دارای بازار کار متنوع است.

تنوع در استرالیا به اندازه کافی مناسب نیست.

آب و هوا

آب و هوای کانادا می تواند بسیار سرد باشد.

آب و هوا در استانها و مناطق استرالیا بسیار گرم و مطلوب است.

امتیازات و حقوق

حقوق و امتیازات برای مهاجران در کانادا به خوبی ایجاد شده است.

برای مهاجران دلگرم کننده نیست.

جنبه های قابل زندگی

برای خانواده ها ایده آل است.

برای کارگران فعال مناسب است.

جغرافیا

پر از کوههای زیبا

دارای دریاچه ها ، دریاها و …

وضعیت جامعه

کمی تحمل بیشتری نسبت به مهاجران جدید دارد.

مردم استرالیا در مورد مهاجران اندیشه بازتری ندارند.

بازار کار در کانادا و استرالیا

کار در استرالیا و کانادا

کار در کانادا

با تولید ناخالص داخلی یا 1.7 تریلیون دلار ، کانادا نهمین اقتصاد قوی جهان است. مشاغل فناوری در کانادا تقاضای زیادی دارد. به قدری که هر دو انتاریو و بریتیش کلمبیا با تمرکز بر متخصصان فن آوری خارجی بسیار ماهر و باتجربه ، طرح های خاص فناوری را معرفی کرده اند.

مشاغل متقاضی کانادا 

مشاغل درخواستی

میانگین درامد

کد NOC

مسئول فروش

$58387

6411

راننده

$41,926

7511 / 7521 / 7452

مسئول پذیرش

$31,304

1414

جوشکار

$49,437

7327

توسعه دهنده وب

$74787

2175

مدیر توسعه کسب و کار

$66674

4163

کارگر عمومی

$32,773

7611

مدیر پروژه

$84875

0211 / 0213 / 0711 / 1221

مکانیک ماشین سنگین

$72,414

7312

بازرگان

$66214

6222

کار در استرالیا

استرالیا در یک دهه گذشته عملکرد اقتصادی قوی از خود نشان داده است. این امر منجر به رشد اقتصادی قابل توجهی در کنار بیکاری پایین ، تورم پایین و نرخ بهره پایین شده است. با اقتصاد باز و رقابتی ، استرالیا دارای بخش خصوصی پویا به همراه نیروی کار ماهر است.

مشاغل مورد نیاز استرالیا

مشاغل درخواستی

میانگین درآمد

شناسه شغل

پرستار

$87,750

2544

برنامه نویس نرم افزار و برنامه ها

$109,572

2613

برقکاران

$90,111

3411

مدیران ساختمان

$91,084

1331

مکانیک موتور

$83,931

3212

اساتید دانشگاه

$163,450

2421

مشاوران مدیریت

$109,000 

2247

پزشکان عمومی

$135366

2531

متخصصان مهندسی عمران

$105,162

2332

مهندسین مکانیک و تولید

$110,000

1082

امکانات بهداشتی در کانادا و استرالیا

امکانات بهداشتی در کانادا و استرالیا

کانادا

مراقبت های بهداشتی اولیه در کانادا رایگان است. از طریق Medicare تحویل داده می شود. پوشش بیمه درمانی الزام اساسی برای Medicare است. هزینه مراقبت های بهداشتی نیز در اینجا کمتر است. سیستم بهداشت و درمان کانادا انسانی تر است.

استرالیا

در مقایسه کانادا و استرالیا بهتر است بدانید که، استرالیا دارای سیستم مراقبت بهداشتی قوی است. هنگامی که اقامت دائم دارید، به Medicare دسترسی خواهید داشت. با این حال، بسیاری از استرالیایی ها ترجیح می دهند از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنند تا بتوانند هزینه مراقبت های دندانپزشکی و تخصصی را تامین کنند. هر دو کشور کانادا و استرالیا یک پوشش مراقبت بهداشتی قوی برای ساکنان دائمی مهاجران ارائه می دهند.

هزینه تحصیل در کانادا و استرالیا

هزینه تحصیل در کانادا و استرالیا

کانادا

تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر کشورها مقرون به صرفه است. کانادا مدارس دولتی رایگان را به کودکان مهاجران تا سن 16 یا 18 سالگی ارائه می دهد. همچنین می توانید بچه ها را به مدارس خصوصی کانادایی بفرستید که هزینه تحصیل آنها 4,000 تا 26,000 دلار کانادا در سال است.

استرالیا

مهاجران می توانند تحصیل در مدارس دولتی یا مدارس غیردولتی در استرالیا را انتخاب کنند. مدارس دولتی عمدتا برای اقامت دائم و شهروندان استرالیایی رایگان است. با این حال ، برخی از مدارس ممکن است هزینه اهدا یا “مشارکت داوطلبانه” 44 تا 730 دلار دریافت کنند.

استرالیا با هزینه کمتر تحصیل نسبت به کانادا یک قدم جلوتر است.

حوزه اخذ تابعیت

کانادا

شهروندی پس از 3 سال زندگی (1460 روز) به عنوان روابط عمومی در کانادا امکان پذیر است. با این حال ، آزمایش شهروندی و ارائه اظهارنامه مالیاتی شما مورد نیاز است. اگر به دنبال اقامت دائم هستید ، کانادا مکان مناسبی برای مهاجرت است.

استرالیا

شما می توانید پس از اقامت فیزیکی در این کشور به عنوان اقامت موقت یا دائم برای شهروندی استرالیا اقدام کنید. شمارش تجمعی سه مورد از چهار سال گذشته ضروری است. همچنین ممکن است مجبور شوید سوابق شغلی خود را برای واجد شرایط بودن نشان دهید.

میانگین ساعات کار در کانادا و استرالیا

میانگین ساعات کار در کانادا و استرالیا

کانادا

ساعات کار استاندارد کارکنان فدرال در کانادا 8 ساعت در روز است. این میزان در کل 40 ساعت در هفته یا 2086 ساعت در سال است.

استرالیا

در مورد استرالیا ، ساعات کار استاندارد کارکنان 7.6 ساعت در روز است. مجموع آن 38 ساعت در هفته یا 1797 ساعت در سال است. اگر به تحصیل در استرالیا فکر می کنید لازم است در ابتدا تمام موارد و جنبه های آن را بررسی کنید. برای همین موضوع ما مقاله ی تحصیل در استرالیا را برایتان آماده کرده ایم.

در نهایت ، شما زمان بیشتری را برای گذراندن با عزیزان خود در استرالیا دارید تا در کانادا.

سوالات متداول

اگر موفق به دریافت اقامت استرالیا شوید دسترسی شما به نیوزیلند هم بسیار آسان می شود و در نتیجه فرصت های شغلی و سایر مزایا برای مهاجرین بیشتر می شود

این پروسه در کشور کانادا آسان تر است و مدت زمان کوتاه تری وقت صرف این پروسه می شود

هزینه مسکن در کانادا به نسبت قابل توجهی کمتر از استرالیاست

بنر
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها