اعزام دانشجو به آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا

یکی از بحث هایی که امروزه بسیار داغ می باشد، اعزام دانشجو به آمریکا می باشد. معمولا کشور آمریکا در بین سایر کشور ها میزان درخواست بسیار بیشتری داشته، زیرا معمولا امکانات و سطح علمی دانشگاه های آمریکا بسیار بالا بوده و این موضوع باعث شده تا افرادی که در آمریکا تحصیل نموده، بتوانند در رشته تحصیلی خود به تخصص بسیار بیشتری نسبت به افرادی که در سایر کشور ها تحصیل نموده، برسند.

بدین ترتیب میزان درخواست ها برای اعزام دانشجو به آمریکا در سال های اخیر رو به افزایش می باشد. معمولا برای اعزام دانشجو به آمریکا نیاز به یک سری مدارک و همچنین گذراندن دوره های پیش نیاز بوده، تا بتوان در یکی از دانشگاه های آمریکا شروع به تحصیل نمود.

در این مقاله نکات فنی و قابل توجهی در مورد اعزام دانشجو به آمریکا بیان شده، تا همه افراد بتوانند با شرایط موجود برای اعزام دانشجو به آمریکا آشنا شوند. بدین ترتیب می توانند راحت تر و دقیق تر تصمیم خود را برای تحصیل در خارج از کشور اتخاذ نمایند. زیرا اغلب افراد تمایل دارند در دانشگاه های برتر و با کیفیت به تحصیلات خود ادامه بدهند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مدارک لازم برای اعزام دانشجو به آمریکا

معمولا برخی از مدارک برای اعزام دانشجو به آمریکا باید فراهم باشد تا بتوان به راحتی این کار را انجام داد. مدارک مورد نیاز معمولا مربوط به مدارک تحصیلی و همچنین مدارک شناسایی و… می باشند.

معمولا اولین چیزی که برای اعزام دانشجو به آمریکا باید فراهم شود، مدرک زبان می باشد. مدارک زبان معتبری همچون TOEFL یا IELTS برای اعزام دانشجو به آمریکا مورد نیاز می باشد. اسکن همه صفحه های شناسنامه دانشجو نیز برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا مورد نیاز می باشد. داشتن اصل پاسپورت و همچنین اخذ ویزا نیز برای تحصیل در آمریکا ضروری می باشند.

اسکن کردن صفحاتی از پاسپورت که دارای ویزا بوده و همچنین صفحه اول و آخر نیز ضروری می باشد. مدارک تحصیلی خود را نیز باید ترجمه نموده و همراه با ریز نمرات در اختیار دانشگاه مقصد قرار داد. ارائه مدارک علمی GRE و GMAT برای افرادی که در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری ثبت نام می کنند، الزامی می باشد. Statement Of Purpose نیز یکی دیگر از مدارک لازم برای اعزام دانشجو به آمریکا محسوب می شود.

آشنایی با شرایط اعزام دانشجو به آمریکا برای مقاطع مختلف

مقطع کارشناسی

افرادی که معدل دیپلم و پیش دانشگاهی زیر 14 دارند نمی توانند برای تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی اقدام نمایند. البته در برخی از دانشگاه ها و برای بعضی از رشته ها مانند Mechanical Engineering شرط معدل از 15 به بالا می باشد. معمولا افرادی که دوره دیپلم خود را با معدل بالای 15 پشت سر می گذارند، برای ادامه تحصیل در امریکا با مشکلی مواجه نمی شوند.

تعدادی از دانشگاه ها حتی بدون گذراندن پیش دانشگاهی نیز فرد را پذیرش نموده، اما نیاز به گذراندن واحد های بیشتری در دانشگاه دارند. بدین ترتیب شرایط بسیار سختی برای تحصیل در مقطع لیسانس وجود ندارد.

مقطع کارشناسی ارشد

معمولا پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آمریکا کمی مشکل تر از پذیرش در مقطع کارشناسی می باشد. معمولا افرادی که می خواهند در آمریکا مقطع کارشناسی ارشد را طی نمایند، باید دوره ۴ ساله کارشناسی را با حداقل معدل ۱۵ گذرانده باشند.

ارائه statement of Interest مطابق با رشته تحصیلی خود نیز برای این منظور الزامی می باشد. مدارک مناسب برای زبان انگلیسی نیز باید برای ادامه تحصیل در آمریکا ارائه شوند. حداقل نمره مجاز برای مدرک GRE نیز 300 می باشد. رشته های مربوط به مدیریت و حسابداری نیز باید مدرک GMAT را ارائه نمایند. شرکت در کنفرانس ها و سمینار های بین المللی و همچنین داشتن مقاله در نشریات بین المللی از فاکتور های مهم پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می باشند.

مقطع دکتری

معمولا پذیرش در دوره دکتری کمی از دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مشکل تر می باشد. بدین ترتیب افرادی که متقاضی این کار می باشند، باید بتوانند شرایط مورد نیاز را فراهم نمایند. داشتن مدرک کارشناسی 4 ساله و معدل 15 و همچنین مدرک کارشناسی ارشد چهار ساله و معدل 16 برای پذیرش در دوره دکتری الزامی می باشد. داشتن توصیه نامه و statement of Interest که متناسب با رشته تحصیلی باشد نیز مورد نیاز است.

مدرک GRE و مدرک GMAT برای رشته های مربوطه مورد نیاز می باشد. نشر مقالات علمی به زبان انگلیسی برای اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع دکتری نیز بسیار مفید می باشد. فعالیت های مناسب در سمینار ها و کنفرانس ها در سطح بین المللی نیز برای اعزام دانشجو به آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد.

هزینه‌ های تحصیل و زندگی در آمریکا

در زمان اعزام دانشجو به آمریکا باید به برخی نکات نیز توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات در زمان اخذ پذیرش تحصیلی هزینه‌های زندگی در این کشور است. حداقل هزینه زندگی در کشور آمریکا برای دانشجویان به صورت سالیانه 10000 دلار است. علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه‌های دیگری مانند هزینه تحصیل خود را نیز بپردازند. اگر دانشجوی مقطع کارشناسی در این کشور هستید، برای پرداخت هزینه تحصیل حدوداً به 12000 الی 35000 دلار نیاز خواهید داشت. این مبلغ بر اساس رشته تحصیلی شما متفاوت خواهد بود.

هزینه زندگی در کشور آمریکا نیز برای دانشجویان حدود 1400 دلار در ماه در نظر گرفته شده است، البته باید دقت داشته باشید که اجاره مسکن نیز به هزینه‌های دانشجویان افزوده می‌شود. اجاره‌های ماهیانه در کشور آمریکا بسیار بالا هستند و شما برای اجاره آپارتمانی با یک اتاق خواب در مرکز شهر باید 1676.63 دلار در ماه بپردازید. از این رو، پیشنهاد ما به شما این است که اگر بودجه محدودی دارید، به هیچ عنوان این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب نکنید.

کار دانشجویی در آمریکا

از جمله مسائلی که در زمان اعزام دانشجو به آمریکا باید در نظر داشته باشید، داشتن درآمد است. شما در زمان تحصیل خود می‌توانید شغل دانشجویی داشته باشید. برای پرداخت هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه می‌توانید به صورت نیمه وقت کار کنید، البته میزان ساعت کاری شما بر اساس مقطع تحصیلی‌تان متفاوت خواهد بود. اگر در مقطع تحصیلی کارشناسی  و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستید، می‌توانید 20 ساعت در هفته کار کنید و اگر در مقطع دکتری درس می‌خوانید، قادر به انجام کار دانشجویی به مدت 30 ساعت در هفته خواهید بود.

مهاجرت از ترکیه به آمریکا

مهاجرت از ترکیه به آمریکا

این نوع مهاجرت دارای شرایط خاصی است و مهاجرت غیرمستقیم محسوب می‌شود.همچنین روش مناسبی برای مهاجران ایرانی است که نمیتوانند به صورت مستقیم به کشور آمریکا سفر کنند.

سخن آخر

شرایط اعزام دانشجو به آمریکا برای مقاطع مختلف متفاوت است. معمولاً مهم‌ترین مسئله‌هایی که در زمان اعزام دانشجو وجود دارند، مدرک زبان و مدارک تحصیلی دانشجویان هستند. برای تحصیل در این کشور شما نیاز به مدرک زبان تافل یا آیلتس خواهید داشت. علاوه بر این، دقت داشته باشید که هزینه زندگی و تحصیل در آمریکا بالا است و شما برای اجاره مسکن باید پول زیادی را بپردازید. در صورتی که تمکن مالی دارید، بهتر است از طریق مؤسسه هرمس اپلای کارهای مهاجرت تحصیلی خود را انجام دهید. این مؤسسه با همکاری وزارت علوم شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به آمریکا اعزام می‌کند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا امکان تحصیل رایگان در زمان اعزام دانشجو به آمریکا وجود دارد؟
آمریکا یکی از کشورهایی است که بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان ممتاز در نظر می‌گیرد، اما هیچ رشته تحصیلی به‌ صورت رایگان در این کشور وجود ندارد.
آیا تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان امکان ‌پذیر است؟
خیر؛ یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس است و بدون آن‌ها شما هیچ شانسی برای پذیرش نخواهید داشت.
آیا امکان اخذ ویزای همراه در زمان تحصیل در امریکا وجود دارد؟
بله؛ شما می‌توانید با توجه ‌به شرایط دانشگاه و کالج خود برای همسر، فرزند یا پدر و مادر خود ویزای همراه دریافت کنید و آن‌ها را در کنار خود داشته باشید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم جلیلی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
اعزام دانشجو به آمریکا هنوز انجام میشه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم جلیلی
2 سال قبل

سلام. اگر شرایط مناسب ویزای تحصیلی آمریکا داشته باشید بله

مهدوی
2 سال قبل

درود
موسسه شما انگیزه نامه هم تنظیم میکنه برای متقاضی؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  مهدوی
2 سال قبل

سلام .خیر انگیزه نامه شخصی هست و خود فرد باید ارائه بده

کادر هرمس اپلای