اعزام دانشجو به انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان

انگلستان یکی از بهترین کشور های دنیا از نظر سطح علمی دانشگاه ها می باشد. این موضوع به خاطر وجود دانشگاه های بسیار معتبر در شهر هایی مانند لندن می باشد. بدین ترتیب اعزام دانشجو به انگلستان یکی از اولویت های اصلی موسسه های حقوقی اعزام دانشجو به خارج از کشور می باشد. UCAS نام سامانه ای بوده که برای تحصیل در انگلستان باید فرم های موجود در آن پر شود تا پس از بررسی های دقیق نتیجه به متقاضی اعلام شود. در این بخش به شرایط و هزینه های اعزام دانشجو به انگلیس می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

معمولا هر فردی که به دنبال پیشرفت در رشته تحصیلی خود می باشد، به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا می باشد. معمولا انگلستان به همراه آمریکا دارای دانشگاه های بسیار زیادی در بین برترین دانشگاه های دنیا می باشند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد از انگلستان به عنوان مقصد خود برای تحصیل نام ببرند. البته فراهم نمودن شرایط مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های انگلستان ضروری می باشد. زیرا هر دانشگاهی طبق قوانین و ضوابط خود یک سری شرط و شروط یا قوانین را وضع نموده تا به عنوان فیلتر عمل نموده و بهترین افراد را پذیرش نمایند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

دانشگاه های انگلستان

معمولا هر کشوری که دارای دانشگاه های بین المللی بیشتری با سطح علمی بالاتری باشد، برای اعزام دانشجو مناسب تر می باشد. بدین ترتیب معمولا انگلستان به خاطر داشتن دانشگاه های معتبر فراوان، یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. دانشگاه کمبریج یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان محسوب می شود. دانشگاه های کمبریج یکی از سه دانشگاه های دارای قدمت زیاد در دنیا محسوب می شود.

دانشگاه کمبریج بیش از ۳۰ دانشکده مختلف برای تحصیل دانشجویان در رشته های مختلف دارد. بدین ترتیب برای اعزام دانشجو به انگلستان از کشور های مختلف، کمبریج بهترین گزینه محسوب می شود. دانشگاه لیورپول یکی دیگر از دانشگاه های برتر انگلستان به شمار می رود. معمولا دانشجویانی از کشور های مختلف به خاطر سطح علمی بسیار بالا و کیفیت زندگی در انگلستان، تحصیلات خود را در دانشگاه لیورپول ادامه می دهند. دانشگاه آکسفورد قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان بوده که در شهر آکسفورد انگلستان واقع شده است.

تنوع در رشته ها و دانشکده های این دانشگاه باعث شده تا افراد زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. با توجه به اینکه دانشگاه های آکسفورد و کمبریج از قدیمی تریندانشگاه های انگلستان به شمار می روند، آنها را آکسبریج می نامند.

شرایط پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه های انگلستان

ظبق آمار اعلام شده، اعزام دانشجو به انگلستان تا سال 2021-2022، 679970 نفر بوده است. از این تعداد 120140 نفر از اتحادیه اروپا و 559825 نفر غیر اتحادیه اروپا بودند. در سال منتهی به ژوئن 2023، به 498626 ویزای تحصیلی با حمایت مالی و به 98398 ویزای تحصیلات تکمیلی اعطا شد.

معمولا شرایط پذیرش تحصیلی انگلستان را باید موسسه های حقوقی اعزام دانشجو به انگلستان و خود افرادی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان را داشته، بدانند. بدین ترتیب این امکان به وجود آمده تا در شرایط مختلف بهترین تصمیمات را اخذ نمایند.

مقطع کارشناسی

یکی از نکاتی که برای تحصیل در خارج از کشور اهمیت داشته، طول دوره تحصیل می باشد. معمولا برای مقاطع کارشناسی در رشته های مختلف ۴ سال به طور میانگین باید در نظر گرفت. مدرک زبان مورد نیاز برای اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی آیلتس ۵.۵ یا ۶ می باشد. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی نیز در دانشگاه های انگلستان متفاوت بوده و بین ۱۰۰۰۰ پوند  الی ۳۲۰۰۰ پوند در سال نیز در برخی از رشته ها می رسد. در مقطع کارشناسی امکان اخذ بورسیه وجود نداشته و اعزام دانشجو به انگلستان با هزینه های شخصی انجام می شود.

 

مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های انگلستان ۱ الی ۲ سال است. بدین ترتیب با توجه به زمان کمتر، معمولاً می‌توان با هزینه‌های کمتری نیز نسبت به سایر کشورها مدرک کارشناسی ارشد را اخذ کرد. همین امر باعث شده است تا تعداد افراد زیادی برای تحصیل در انگلستان اقدام کنند.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان بین ۲۵,۰۰۰ الی ۴۰,۰۰۰ پوند بوده و این موضوع به رشته تحصیلی مرتبط است. در مقطع کارشناسی ارشد نیز امکان بورسیه وجود ندارد. مدرک زبان مورد نیاز برای اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس ۶ یا ۶.۵ است.

تحصیل در مقطع دکتری

معمولاً تحصیل در دوره دکتری دانشگاه‌های انگلستان ۳ سال طول می‌کشد. زبان تحصیل در مقطع دکتری مانند سایر مقاطع، انگلیسی بوده و هزینه تحصیل در مقطع دکتری بین ۱۵,۰۰۰ الی ۳۵,۰۰۰ پوند در سال است. امکان اخذ بورسیه در مقطع دکتری وجود دارد؛ اما معمولاً شرایط بسیار دشوار است. برای تحصیل در مقطع دکتری مدرک زبان آیلتس ۷ کفایت می­کند.

مراحل مختلف دریافت ویزای تحصیلی و اعزام به انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان شامل پنج مرحله مشخص است. پیگیری هر یک از این مراحل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نقص در انجام هر یک، منجر به از دست رفتن شانس شما جهت دریافت یک موقعیت مناسب در دانشگاه‌ های این کشور می‌شود. پنج مرحله مذکور عبارت‌اند از:

  • مشخص کردن دانشگاهی که قصد دارید در آن به ادامه تحصیل بپردازید.
  • رجیستر کردن یا اپلای برای آن دانشگاه و تماس با استادان مربوطه
  • دریافت یک مدرک با نام Certificate of Accptance of Studies یا CAS از سوی دانشگاه
  • مراجعه به سفارت با کلیه مدارک موردنیاز و ارائه هزینه موردنیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی
  • دریافت ویزا، اخذ بلیط و مسافرت به کشور انگلستان پیش از آغاز ترم تحصیلی

در بین موارد فوق، گزینه اول یعنی انتخاب دانشگاهی که می‌خواهید روند ادامه تحصیل خود را در آن پیگیری کنید، بسیار مهم است. شما باید پیش از اقدام برای اپلای، اطلاعات جامع و کاملی در مورد دانشگاه مدنظرتان به دست بیاورید، از جمله اینکه میزان شهریه آن چقدر است؟‌ آیا به دانشجویان خارجی بورسیه مي‌دهد؟ امکان تحصیل در آن با چه مدرک زبان خاصی ممکن است؟ و بسیاری از موارد دیگر.

نکته مهم

در برخی از موارد به منظور دریافت ویزای تحصیلی باید یک مصاحبه جداگانه در سفارت کشور انگلستان انجام شود. در طی این مصاحبه پرسش‌های مختلفی در مورد قصد شما از تحصیل در انگلستان و همچنین تصمیمتان پس از پایان فارغ‌ التحصیلی در این کشور بیان می‌شود که شما باید به طور صحیح به آن‌ها پاسخ دهید.

گرفتن بورسیه در انگلیس برای مدرک لیسانس

تحصیل در انگلیس

چرا که اعتبار بسیار بالای مدارک آموزشی آن و دانشگاه های بی نظیری که در این کشور وجود دارند، در کنار سیستم آموزشی قدرتمند، این کشور را به مقصدی مهم برای مهاجرت تحصیلی در سر تا سر جهان تبدیل کرده است.

برای اعزام به عنوان دانشجو به انگلستان از کجا کمک بگیریم؟

تحصیل در کشور انگلستان یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در کشورهای خارجی می‌توانند به سراغ آن بروند. دلیل اصلی این موضوع نیز به وجود برخی از برترین دانشگاه‌های جهان در انگلستان بر می‌گردد. به‌عنوان نمونه می‌توان به دانشگاه کمبریج اشاره کرد. اعزام دانشجو به انگلستان تحت شرایط خاصی و با بهره‌گیری از ویزای تحصیلی صورت می‌گیرد. چنانچه در مورد شرایط و هزینه های اعزام دانشجو به انگلیس نیاز به راهنمایی داشتید، حتماً با کارشناسان هرمس اپلای تماس بگیرید. ما با سابقه طولانی مدت در این زمینه به شما کاربران گرامی کلیه اطلاعات لازم را ارائه خواهیم داد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
ویزای تحصیلی کشور انگلستان چقدر اعتبار دارد؟
اعتبار کلی ویزای تحصیلی شما به رشته و همچنین سطح واحدهای تحصیلی‌تان بستگی دارد. نکته مهم آن بوده که این ویزا نیز مانند اکثر ویزاهای کشور انگلستان قابل تمدید است.
چرا باید از مشاوران مهاجرتی کمک بگیریم؟
دریافت ویزای تحصیلی انگلستان و مراجعه به عنوان یک دانشجو کار راحتی نیست. مشاوران مهاجرتی با داشتن تجربه و همچنین آگاهی از کلیه قوانین مربوطه شما را در این راه یاری می‌کنند.
بهترین دانشگاه برای اعزام دانشجو به انگلستان کدام است؟
با توجه به رتبه‌بندی، دانشگاه کمبریج بهترین دانشگاه این کشور چه از نظر علمی و چه از نظر آموزشی محسوب می¬شود. این دانشگاه معمولاً هم‌سطح با دانشگاه‌های بزرگ جهان یعنی استنفورد و MIT قرار می‌گیرد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای کاملی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید برای اعزام دانشجو به انگلستان نیاز به چه مقدار تمکن مالی هستش؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای کاملی
2 سال قبل

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی نیز در دانشگاه های انگلستان متفاوت هست و حداقل 8000 پوند و این رقم تا 14000 پوند نیز در برخی از رشته ها می رسد. و شما باید هزینه 1 سال زندگی رو به عنوان تمکن مالی داشته باشید

کادر هرمس اپلای