اعزام دانشجو به سوئد

اعزام دانشجو به سوئد

اعزام دانشجو به سوئد مطلبی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. کشور سوئد یکی از با ثبات ترین کشور های اروپا از نظر اقتصادی و سیاسی می باشد. همین امر باعث شده تا اعزام دانشجو به سوئد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد و تعداد افرادی که درخواست مهاجرت به سوئد جهت تحصیل را دارند، هر روز بیشتر می شود.

معمولا میزان رفاه افرادی که در سوئد زندگی می کنند بسیار بالا می باشد. این موضوع سبب شده تا در سوئد، زندگی کیفیت بسیار بیشتری نسبت به سایر کشور ها داشته باشد. نرخ بیکاری بسیار پایین یکی از بهترین مزایای زندگی در سوئد به شمار می رود. بدین ترتیب اعزام دانشجو به سوئد می تواند برای پیدا کردن شغل پس از پایان تحصیلات نیز بسیار مفید باشد.

میزان تورم نیز در کشور سوئد بسیار پایین بوده و چیزی در حدود 9.3 درصد می باشد. سوئد در تولید ماشین آلات، یکی از بهترین کشور های اروپا و دنیا به شمار رفته و در امر صادرات انواع ماشین آلات نیز فعالیت بسیار گسترده ای دارد. زبان اصلی این کشور سوئدی بوده که معمولا قرابت و نزدیکی خاصی به زبان های دانمارکی و نروژی دارد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

برخی از شرایط اعزام دانشجو به سوئد

معمولا افرادی که می خواهند راحت تر در دانشگاه های سوئد پذیرش شوند، می توانند ایده یا موضوع تحقیقاتی بسیار مناسبی را آماده نموده و بدین ترتیب در صورت برقراری ارتباط با یکی از اساتید دانشگاه های سوئد، می توانند با سرعت بسیار مناسبی ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمایند.

بدین ترتیب یکی از بهترین شرایط برای اعزام دانشجو به سوئد داشتن ایده و یا طرح تحقیقاتی می باشد. البته چاپ کتاب و یا داشتن مقاله بین المللی نیز می تواند در اعزام دانشجو به سوئد تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد. داشتن مدارک زبان از جمله تافل یا آیلتس نیز برای تحصیل در سوئد می تواند ضروری باشد.

زیرا علاوه بر زبان سوئدی، تحصیل به زبان انگلیسی نیز در سوئد امکان پذیر می باشد. اما افرادی که قصد دارند در آینده اقامت دائم برای کار و زندگی در سوئد را دریافت نمایند، برای ارتباط بهتر و موثر تر نیاز به آموزش زبان سوئدی نیز دارند. هزینه های تحصیل در مقاطع کارشناسی و همچنین کارشناسی ارشد در کشور سوئد چیزی بین 7,500 الی 25,500 یورو در هر سال می باشد.

هزینه های زندگی دانشجویی نیز در هر ماه حدود 2010 یورو می باشد. این موضوع به خاطر مالیات بسیار زیادی بوده که در کشور سوئد باید پرداخت شود. با داشتن دیپلم تجربی می توان برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های سوئد نیز اقدام نمود. در صورتی که دیپلم تجربی نداشته باشید، دوره یک ساله ای را به عنوان پیش نیاز باید طی نمایید تا بتوانید در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شرکت نمایید. با توجه به سطح کیفی که دانشگاه های سوئد داشته، معمولا افرادی می توانند در این دانشگاه ها فارغ التحصیل شوند که شرایط خوبی از نظر معدل داشته باشند.

مزایای اعزام دانشجو به سوئد

یکی از مزایای اصلی اعزام دانشجو به سوئد این است که معمولا اغلب افراد در سوئد با زبان انگلیسی آشنایی نسبتا مناسبی داشته و هر فردی که زبان سوئدی بلد نباشد نیز می تواند با آنها ارتباط مناسبی برقرار نماید. بدین ترتیب معمولا همه دانشجویانی که به سوئد اعزام می شوند در ادامه کار مشکل خاصی بابت دانستن یا ندانستن زبان سوئدی ندارند. البته اگر کسی بتواند در کلاس های مربوط به زبان سوئدی شرکت نماید، قطعا می تواند راحت تر زندگی کند، اما ندانستن زبان سوئدی نیز مشکل چندان بزرگی نخواهد بود.

یکی دیگر از مزایای اعزام دانشجو به سوئد، امکان کار کردن به مدت ۲۰ ساعت در هفته می باشد. زیرا معمولا پرداخت هزینه های تحصیل در سوئد نیاز به داشتن سرمایه کافی می باشد و با کار کردن می توان به راحتی بخشی از هزینه ها را تامین نمود. با توجه به بالا بودن دستمزد در سوئد، با کار دانشجویی نیز به راحتی می توان بخشی از هزینه ها را تامین نمود.

بدین ترتیب معمولا افرادی که در سوئد به ادامه تحصیل می پردازند، می توانند با پیدا کردن شغل مناسب پس از تحصیل به درآمد بسیار مناسبی برسند. معمولا با توجه به شرکت های بسیار بزرگ و بین المللی و کم بودن جمعیت، پیدا کردن کار در سوئد چندان کار دشوار و غیر ممکنی نمی باشد.

مزایای اعزام دانشجو به سوئد

مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی کشور سوئد

دریافت پذیرش تحصیلی کشور سوئد نیازمند مدارک خاصی است که در صورت تحویل سریع و به موقع آن‌ها متقاضیان در مدت زمان کوتاهی به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد. در حالت کلی اعزام دانشجو به سوئد پروسه­ای طولانی دارد که در صورت انجام صحیح مراحل مربوط به آن متقاضیان در مدت زمانی کوتاه و با صرف هزینه کمی به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد.

همچنین درصورتی‌که این مرحله به‌درستی انجام شود، شانس متقاضیان برای دریافت ویزای مربوطه به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. در ادامه به‌طور کامل به بررسی مدارک موردنیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی سوئد، اشاره شده است.

  • اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن
  • اصل مدارک هویتی و کپی از تمام صفحات آن
  • سوابق تحصیلی
  • ریزنمرات
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم برخورداری از سوابق کیفری
  • گواهی برخورداری از سلامت جسمی و روانی
  • مدرک زبان سوئدی
  • مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل

مراحل دریافت مجوز‌های مربوطه برای مهاجرت تحصیلی به سوئد

اعزام دانشجو به سوئد نیازمند برخورداری از شرایط مختلفی است که در صورت برخورداری از تمام آن‌ها و انجام صحیح مراحل مربوط به آن متقاضیان در مدت زمان کوتاه و با صرف هزینه کمی به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد. در این مبحث از مقاله به‌طور کامل به بررسی مراحل مربوط به اعزام دانشجو به سوئد پرداخته شده است.

مراحل دریافت مجوز‌های مربوطه برای مهاجرت تحصیلی به سوئد

کسب اطلاعات دقیق درباره موضوع مهاجرتی موردنظر

یکی از مراحل بسیار مهم مربوط به مهاجرت به کشور سوئد از طریق تحصیل، کسب اطلاعات مفید و ارزشمند درباره آن است. درصورتی‌که متقاضیان قبل از هر اقدامی اطلاعات خود را درباره پروسه فوق افزایش دهند در مدت زمانی کوتاه و با صرف هزینه کمی به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که انجام صحیح پروسه موردنظر شانس افراد را نسبت به بسیاری از متقاضیان دیگر برای دستیابی به هدف فوق افزایش خواهد داد.

جمع‌ آوری اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای مربوطه

در مرحله دوم برای اخذ ویزای موردنظر کشور سوئد متقاضیان باید اسناد و مدارک لازم را به‌طور کامل جمع‌آوری کنند. از آنجایی که مدیران و مسئولان مربوطه با استفاده از مدرک ارائه شده توسط متقاضیان صلاحیت و عدم صلاحیت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند باید در انجام این مرحله دقت عمل بالایی صورت گیرد.

ترجمه مدارک جمع‌ آوری شده به‌ صورت کامل

پس از آنکه متقاضی به‌طور کامل اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای مربوطه را دریافت کرد باید قبل از ارائه آن‌ها به سفارت اقدامات لازم در راستای ترجمه آن‌ها صورت گیرد. البته باید دقت کرد که به‌صورت صد درصد ترجمه مدارک و اسناد جمع‌ آوری شده به زبان انگلیسی یا سوئدی صورت گرفته و معنای آن‌ها در طول آن دچار تغییر نشود.

ارائه مدارک به سفارت

پس از انجام تمامی مراحلی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، متقاضیان باید آن‌ها را به‌صورت مرتب و کامل به سفارت تحویل دهند. در این مرحله توجه به زمان و رعایت اصول مربوط به آن شانس افراد را برای دریافت ویزای مربوطه افزایش خواهد داد.

بهترین شهر‌های سوئد برای مهاجرت از طریق تحصیل

کسانی که قصد مهاجرت به کشور سوئد از طریق تحصیل را دارند باید در مرحله اول به‌طور کامل به بررسی شهر‌های مناسب آن پرداخته و بهترین گزینه را برای آن انتخاب کنند. همچنین در انتخاب شهر‌های مناسب سوئد برای مهاجرت از طریق تحصیل باید به هزینه‌های زندگی در آن، امکانات رفاهی موجود در شهر موردنظر، سیستم آموزشی حاکم بر آن و بسیاری از موارد دیگر دقت شود. در ادامه لیستی از بهترین شهر‌های سوئد برای مهاجرت از طریق تحصیل آماده شده است.

بهترین شهر‌های سوئد برای مهاجرت از طریق تحصیل

شهر استکهلم

شهر استکهلم یکی از بهترین شهر‌های کشور سوئد بوده و از جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، گردشگری و غیره در وضعیت مطلوبی قرار دارد. سیستم آموزشی که در مدارس و دانشگاه‌های شهر استکهلم حاکم است تأثیر زیادی در افزایش ارزش و اعتبار آن دارد.

شهر گوتنبرگ

یکی دیگر از بهترین شهر‌های کشور سوئد برای مهاجرت متقاضیان از نقاط مختلف دنیا در راستای اخذ پذیرش تحصیلی، شهر گوتنبرگ است؛ زیرا مراکز تحصیلی بسیار عالی همچون یوتبری و چالمرز در آن وجود دارد. سطح علمی دانشگا‌ه‌ های واقع در این شهر بسیار بالا است، به همین دلیل رقابت تنگاتنگی میان متقاضیان برای دستیابی به مجوز‌های لازم وجود دارد که در صورت برخورداری از مدرک زبان مربوط و سوابق تحصیلی درخشان می‌ توان به‌ آسانی به آن دست پیدا کرد.

شهر مالمو

از دیگر گزینه‌های مناسبی که امروزه بسیاری از افراد برای اعزام دانشجو به سوئد انتخاب می‌کنند، شهر مالمو است که از جنبه‌های مختلف همچون سطح علمی بالا، هزینه‌های مناسب زندگی و غیره گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید. کسانی که به دنبال دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های شهر مالمو هستند باید از سوابق تحصیلی و ریزنمرات عالی برخوردار بوده و نمره قبولی بالایی در آزمون‌ های زبان آیلتس و تافل به دست آورده باشند.

شهر آپسالا

شهر آپسالا دارای بهترین مراکز تحصیلی و دانشگاه‌های عالی است؛ به همین دلیل هرساله با درخواست افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا برای تحصیل موافقت می‌کند. مراکز تحصیلی شهر آپسالا سوئد از بهترین سیستم آموزشی و امکانات برای آموزش دانشجویان استفاده می‌کنند؛ پس رقابت تنگاتنگی میان افراد برای دریافت پذیرش تحصیلی وجود خواهد داشت.

شهر سولنا

شهر سولنای کشور سوئد برای کسانی مناسب است که به دنبال شهری برای مهاجرت تحصیلی با امکانات رفاهی فراوان هستند. همچنین این شهر به دلیل امنیت بسیار بالای حاکم بر آن گزینه مناسبی برای مهاجرت از طریق تحصیل به حساب می‌آید. هزینه‌های زندگی در شهر سولنای سوئد بسیار مناسب بوده و از محبوب‌ترین شهر‌های سوئد میان متقاضیان است.

ویزا شنگن سوئد

کشور سوئد

همانطور که میدانید سوئد یکی از کشورهای قاره ی زیبا و سرسبز اروپاست که درشمال شبه جزیره بزرگ اسکاندیناوی قرار دارد.این کشور به کشور وایکینگ ها معروف است.

سخن آخر

مهاجرت به کشور سوئد از طریق تحصیل نکات بسیار زیادی دارد که در صورت انجام صحیح آن‌ها می‌توان در زمان کوتاه و با هزینه‌ای کم به اهداف خود دست پیدا کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که اعزام دانشجو به سوئد به مدرک زبان و سوابق تحصیلی بسیار عالی نیاز دارد. متقاضیان باید قبل از هر کاری در این راستا از طریق مشورت با وکلای مهاجرتی اطلاعات لازم را درباره آن به دست آورند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
هزینه های زندگی دانشجویی در کشور سوئد چگونه است؟
معمولا هزینه های زندگی دانشجویی سوئد بدلیل مالیات بالایی که باید پرداخت شود حدود 2010 یورو میباشد.
آیا میتوان در حین تحصیل به کار نیز مشغول شد؟
بله از مزایای خوب مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل امکان کار کردن حین تحصیل است، شما میتوانید در هفته ۲۰ساعت به کار مشغول باشید.
آیا در کشور سوئد میتوان به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟
بله،میتوان با زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند اما کسانی که قصد ادامه زندگی و کار در سوئد را نیز دارند باید بتوانند به زبان سوئدی نیز تسلط داشته باشند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای کرامتی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید شما پروسه اعزام دانشجو به سوئد انجام میدین؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای کرامتی
2 سال قبل

سلام بله باید شرایطتون به صورت دقیق تری بررسی بشه . پیشنهاد میکنم فرم ارزیابی رایگانمون رو پر بفرمایید تا کارشناسانمون به طور دقیق تری راهنماییتون کنند

کادر هرمس اپلای