قوانین صفر تا صد اکسپرس اینتری کانادا؛ راهنمای کامل + هزینه

قوانین صفر تا صد اکسپرس اینتری کانادا؛ راهنمای کامل + هزینه

 راهنمای اکسپرس اینتری کانادا یک روش مهاجرت به کانادا برای افراد ماهر است که می‌خواهند به طور دائم در کانادا ساکن شوند و در اقتصاد آن کشور مشارکت کنند. اکسپرس اینتری سه برنامه مهاجرت را مدیریت می‌کند که برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه کارگران حرفه‌ای فدرال و برنامه تجربه کانادایی هستند. برای شرکت در برنامه‌های اکسپرس اینتری استانی کانادا شما باید یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد و آن را آنلاین ارسال کنید.

بر اساس اطلاعاتی که وارد می‌کنید، مشخص می‌شود که شما برای کدام برنامه اکسپرس اینتری واجد شرایط هستید و ممکن است دعوت شوید تا درخواست خود را ارائه دهید. در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد صفرتا صد اکسپرس اینتری کانادا با شما صحبت کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

نحوه ارائه درخواست اکسپرس اینتری

در تمام موارد باید اطلاعات بیومتریک خود شامل اثر انگشت و عکس معتبر را ارائه دهید. این اطلاعات برای متقاضیان برنامه نامزد استانی (PNP) است که درخواست خود را از طریق اکسپرس اینتری استانی کانادا داده اند. استان یا قلمرویی که شما از طریق اکسپرس انتری استانی کانادا انتخاب کرده اید، باید در گواهی نامه نامزدی شما پذیرفته شده باشد. شما می توانید این استان یا قلمرو را تایید کنید.

نحوه ارائه درخواست اکسپرس اینتری
باید اطلاعات بیومتریک خود شامل اثر انگشت و عکس معتبر را ارائه دهید

دو راه برای درخواست وجود دارد:

  • شما با مسئولین مربوطه استان یا قلمرو تماس می‌گیرید و درخواست و نامزدی خود را تحت اکسپرس اینتری استانی کانادا اعلام می‌کنید.
  • اگر استان یا قلمرو با نامزدی شما موافقت کرد، پروفایل اکسپرس اینتری خود را بسازید (یا اگر قبلاً پروفایل داشته‌اید، آن را بروز رسانی کنید) و نشان دهید که نامزد شده‌اید.
  • نامزدی برای شما از طریق حساب کاربری از طریق پست الکترونیکی ارسال می‌شود.

یا

  • شما یک پروفایل اکسپرس انتری ایجاد می‌کنید و در آن استان‌ها و قلمروهایی را که مورد علاقه شما هستند را نشان می‌دهید.
  • اگر هر استان یا قلمرویی که برای شما دعوت‌ نامه ارسال کرد، مستقیماً با آنها تماس بگیرید (ارسال از طریق حساب کاربردی و پست الکترونیکی است).
  • از طریق این دعوت‌ نامه اکسپرس اینتری، درخواست خود را اعمال کنید.
  • این دعوت‌ نامه از طریق حساب کاربری و به صورت الکترونیکی برای شما ارسال می‌شود و شما آن را تایید می‌کنید.

در هر دو مورد، در طی این فرایند، باید پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کنید؛ بنابراین از همان ابتدا باید درست عمل کنید.

برای اکسپرس اینتری استانی کانادا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پروفایل اکسپرس انتری را تکمیل کنید.
  • نامزدی خود از طریق اکسپرس انتری را تایید کنید.
  • دعوت‌نامه درخواست برای اقامت دائمی را دریافت کنید (پس از اینکه نامزدی شما تایید شد)
  • درخواست خود را پر کنید.

اگر استان و یا قلمرویی نامزدی شما را رد کرد، قبل از اینکه برای اقامت دائمی درخواست بدهید، باید پروفایل خود را در گروه اکسپرس انتری بیرون بکشید و یک پروفایل جدید بسازید. اگر استان و یا قلمرویی نامزدی شما را بعد از اینکه برای اقامت دائمی درخواست بدهید رد کرد، باید قبل از ارسال درخواست خود موارد زیر را انجام دهید:

  • از ارسال دعوت‌نامه صرف‌نظر کنید
  • پروفایل فعلی خود را حذف کنید و یک پروفایل جدید بسازید

اگر در این شرایط درخواست اقامت دائم کانادا خود را به هر طریق دیگری ارسال کنید، ما درخواست شما را رد خواهیم کرد و هزینه‌هایی که کردید به شما برگردانده نخواهند شد.

درهرصورت اگر مقررات و شرایط فوق‌الذکر را رعایت نکنید، امکان ورود و پذیرش درخواست شما رد خواهد شد. این بدین معنا است که شما به مدت ۵ سال به هر دلیلی نمی‌توانید به کانادا بروید.

مزایا مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

اگر شما نیز از متقاضیان و علاقه‌ مندان مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری استانی کانادا هستید، شاید بد نباشد تا برخی از مزایا و معایب این روش را مطالعه کنید. در اینجا برخی از مزایای استفاده از این روش مهاجرتی را در زیر آورده‌ایم:

  • این روش به شما امکان می‌دهد که در عرضشش ماه یا کمتر ویزای اقامت دائم برای زندگی در کشور کانادا را دریافت کنید، درحالی‌ که سیستم قبلی به طور متوسط شش سال زمان می‌برد.
  • این روش به شما اجازه می‌دهد که درسه برنامه مهاجرت مختلف شرکت کنید و بر اساس مهارت‌ها، تحصیلات، تجربه کاری و سطح زبان خود امتیاز بگیرید.
  • این روش به شما این فرصت را می‌دهد که باکارفرمایانی که کانادایی‌ الاصل هستند، همخوانی پیدا کرده و با استفاده از Job Bank  یا LMIA  یک پیشنهاد شغلی قابل‌ قبول دریافت کنید.
  • این روش به شما این امکان را می‌دهد که در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلی یا تجربه کار در کانادا، با گرفتن یکLMIA  دو‌منظوره، هم‌ زمان با درخواست خود برای اقامت دائم، یک پروانه کار موقت نیز درخواست کنید.
  • این روش به شما و خانواده‌ تان فرصت می‌دهد که ازکیفیت زندگی بالای کانادا بهره‌ مند شوید و در بازار کار پویای آن کشور فعال باشید.
مزایا مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا
مزایا و معایب این روش را مطالعه کنید

مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری کانادا با خود دارای مزایای فراوانی است. این برنامه به افراد امکان می‌دهد با سرعت و شفافیت بیشتری به کانادا مهاجرت کنند، زیرا فرآیند امتیازدهی و انتخاب متقاضیان بر اساس مهارت‌ها و تجربه‌های کاری انجام می‌شود. این روش، فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای بهتری را برای مهاجران فراهم می‌کند و از آنجا که مسیری به سوی اقامت دائم است، مهاجران می‌توانند با ثابت کردن مهارت‌های خود، به طور مداوم به سمت شهروندی کانادا پیشروند.

معایب مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

این برنامه یک سری از معایب را نیز با خود به همراه دارد. متقاضیان این روش بد نیست با این معایب نیز آشنایی پیدا کنند تا بهتر بتوانند تصمیم بگیرند. در لیست زیر می‌توانید این معایب را مشاهده کنید.

  • رقابت بالا: رقابت برای انتخاب در استفاده از روش اکسپرس اینتری استانی کانادا برای مهاجرت به این کشور بالا است؛ زیرا افراد زیادی قصد مهاجرت از طریق یک مسیر کوتاه‌تر را دارند. در این مسیر فقط کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کنند، دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم دریافت می‌کنند.
  • مهارت زبان سخت‌ گیرانه: نامزدها باید دانش خوبی از زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند. نامزدهای اکسپرس اینتری باید یک آزمون زبان تأیید شده بگیرند و حداقل الزامات زبان را در زبان انگلیسی یا فرانسوی برآورده کنند.نامزدهایی که این الزام را ندارند، واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستند.
  • معیارهای سخت: معیارهای واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری بسیار سخت هستند. نامزدها باید سطح خاصی از تحصیلات، تجربه کار و آزمون زبان را داشته باشند.
  • شغل‌ های محدود: سامانه اکسپرس اینتری فقط درخواست‌ های مربوط به شغل‌ های خاص را می‌پذیرد.
دانش زبان و تاثیر آن در امتیاز بندی اکسپرس اینتری

زبان و اکسپرس اینتری

در کشور کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسه به رسمیت شناخته می شوند و متقاضیان اکسپرس اینتری در صورت آشنایی و اشراف به هر کدام از این زبان ها می توانند از مزیت کسب امتیاز بالا بابت داشتن مدارک زبان مورد تایید بهره مند شوند.

خدمات موسسه هرمس اپلای

مهاجرت به روش صفرتا صد اکسپرس اینتری کانادا یکی از راه‌های موفقیت‌آمیز برای کسب اقامت دائم در کانادا است. این روش به شما این امکان را می‌دهد که با یک استان یا منطقه خودگردان کانادایی هماهنگ شوید و بر اساس نیازهای آن استان یا منطقه، یک دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم دریافت کنید. فراموش نکنید که بعضی از استان‌ها و مناطق خودگردان، معیارهای خود را برای انتخاب نامزدهای مورد نظر خود تعیین می‌کنند؛ بنابراین قبل از ارسال درخواست خود از شرایط استان مورد نظرتان برای مهاجرت اطمینان حاصل کنید و از راهنمای اکسپرس اینتری کانادا مشاوره بگیرید. مشاوران هرمس اپلای میتوانند به شما  راهنمای اکسپرس اینتری استانی کانادا را به صورت کامل و جامع به شما توضیح دهند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
منظور از اکسپرس اینتری چیست؟
جدیدترین برنامه اخذ اقامت کانادا سیستم اکسپرس اینتری کانادا میباشد که با نام ورود سریع هم شناخته شده.کانادا با طراحی این برنامه قصد دارد هم جمعیت مهاجران ماهر و متخصص خود را افزایش دهد هم در صنعت و اشتغال پیشرفت بیشتری داشته باشد.
برای دریافت اکسپرس اینتری چه مراحلی لازم است؟
تکمیل پروفایل- تایید نامزدی از طریق اکسپرس اینتری- دریافت دعوتنامه -پرکردن درخواست
اگر متقاضی اطلاعات نادرست نسبت به خود در سیستم ثبت کند چه اتفاقی می افتد؟
کارشناسان اداره مهاجرت کانادا کلیه پرونده‌ها را با دقت و بررسی می‌کنند و در صورتی که فردی اطلاعات نادرستی از خود در سیستم ثبت کند تا پنج سال آینده از شرکت در برنامه مهاجرتی کانادا محروم می‌شود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رقیه سلیمی
2 سال قبل

چقدر عالی و مفید توضیح دادید. من فقط کنجکاو بودم و از سر کنجکاوی به سایتتون سر زدم. ولی بعد از کلی مطالعه توی سایتتون واقعا مشتاق شدم که به مهاجرت و کار در خارج از کشور فکر کنم.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  رقیه سلیمی
2 سال قبل

خواهش میکنم دوست عزیز. ایشالا که شرایطتون برای مهاجرت مناسب باشه .

کادر هرمس اپلای