برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا یکی از برنامه‌های پرطرف‌دار زیرمجموعه اکسپرس اینتری کانادا جهت مهاجرت به این کشور است. در این مقاله قصد داریم به بررسی راه‌ها و شرایط برنامه استانی بریتیش کلمبیا بپردازیم. همچنین درمورد میزان هزینه مورد نیاز برای این نوع مهاجرت مطالبی را بیان خواهیم کرد و در انتها به رایج‌ترین سؤالات شما عزیزان در مورد این موضوع پاسخ می­دهیم. با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

درباره بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا جزو استان‌های اصلی کانادا است که در غرب این کشور قرار دارد. جمعیت این استان ۵ میلیون نفر است و از این لحاظ سومین استان پر جمعیت این کشور محسوب می­شود. مساحت بریتیش کلمبیا ۹۲۰ هزار کیلومتر مربع بوده و چهارمین استان بزرگ این کشور است.

ونکوور، ریچموند و ویکتوریا از شهرهای مهم این استان هستند. تولید ناخالص داخلی این استان در حدود ۲۸۲ میلیارد دلار بوده که از این لحاظ چهارمین استان بین استان‌های کانادا محسوب می­شود. این استان یکی از بخش‌های مورد علاقه مهاجران است و سالیانه تعداد زیادی از مردم، کشور خود را به مقصد بریتیش کلمبیا ترک می‌کنند.

برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا یا BC PNP که مخفف British Columbia Provincial Nominee Program بوده، یکی از راه‌های پرطرف‌دار برای مهاجرت است که این امر باعث شده تعداد مهاجران به این استان ماهانه روبه­افزایش باشد.

افرادی که دارای تخصص هستند، می‌توانند از راه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا مجوز فعالیت خود را اخذ کنند. اگر این مجوز را داشته باشید، می‌توانید اقامت دائم کانادا را با سرعت بیشتری دریافت کنید. در این برنامه دو گروه اصلی وجود دارد که هر کدام از این گروه‌ها دارای دو زیر گروه متفاوت هستند. گروه‌های اصلی عبارت­اند از:

  • گروه کارآفرینان (Entrepreneur Immigration)
  • گروه مهارت (Skill Immigration)

گروه‌های اصلی دارای چند زیر گروه بوده و شما می‌توانید بر حسب شرایط خودتان و فاکتورهای مورد نظر استان‌ها امتیازات خود را محاسبه کنید و دریابید که آیا جزو این گروه‌ها هستید یا خیر؟

گروه های برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

گروه کارآفرینان

اگر می‌خواهید در بریتیش کلمبیا سرمایه گذاری کرده و از این طریق مهاجرت کنید، می‌توانید از این گروه اصلی استفاده کنید و جزو این برنامه قرار بگیرید. گروه کارآفرینان خود به دو زیر گروه توانایی‌های تجاری و پروژه‌های استراتژیک تقسیم می‌شود.

زیر گروه اول مختص کسانی است که می‌خواهند کسب و کار راه اندازی کنند. برای این کار باید حداقل ۶۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشید و حداقل ۴۰۰ هزار دلار آن را سرمایه گذاری کنید، البته برای فعالیت در این بخش باید حداقل سه سال سابقه مدیریت داشته باشید و همچنین باید مدرک تحصیلی معتبری که از تاریخ آن حداقل سه سال گذشته باشد، دارا باشید. موارد دیگری مانند اقامت در شعاع صد کیلومتری محل کار و اجازه اقامت در کانادا از موارد الزامی برای این زیر گروه است.

زیر گروه دوم که پروژه‌های استراتژیک بوده، مختص کسانی است که می‌خواهند فعالیتی را در این استان راه اندازی کنند. برای این کار باید ۵ نفر از کارکنان اصلی و متخصص را برای زندگی و اقامت در این کشور به همراه خود بیاورید. همچنین لازم است شرح کسب و کار، تخمین درآمد و ارزیابی‌های دقیق مالی داشته باشید. برای پروژه‌های استراتژیک، باید ۵۰۰ هزار دلار سرمایه داشته تا دولت به شما مجوز این پروژه را بدهد. حداقل سه موقعیت شغلی برای شهروندان کانادایی نیز باید فراهم شود.

گروه مهارت

افرادی که دارای تخصص هستند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند. گروه مهارت خود به پنج زیر گروه فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی، فارغ‌التحصیلان کالج، متخصصین بهداشت و درمان، نیروهای متخصص و نیروهای نیمه متخصص تقسیم می‌شود.

زیر گروه اول

زیر گروه اول که فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی است، مختص افرادی بوده که مدرک تحصیلات تکمیلی را از دانشگاه‌های مورد تأیید بریتیش کلمبیا در رشته‌هایی نظیر علوم طبیعی یا علوم بهداشت دریافت کرده باشند. مینیمم امتیاز مورد نیاز برای پذیرفته شدن در این زیر گروه ۱۰۵ از ۲۰۰ است. شما باید در یکی از رشته‌های کشاورزی، علوم زیستی، علوم کامپیوتر، ریاضیات و آمار و… تحصیل کرده باشید. برای این زیر گروه آفر شغلی لازم نیست.

زیر گروه دوم

زیر گروه دوم که فارغ‌التحصیلان کالج است، مخصوص افرادی بوده که در سه سال قبل از کالج یا دانشگاهی در کانادا فارغ‌التحصیل شده باشند. برای این که بتوانید از این طریق اقدام کنید، باید یک آفر شغلی از یک کارفرما در بریتیش کلمبیا داشته باشید، هرچند نیاز به سابقه کار ندارید. در این زیر گروه نیز مانند زیر گروه قبل حداقل امتیاز ۱۰۵ است.

زیر گروه سوم

زیر گروه سوم متخصصین بهداشت و درمان بوده که شامل پزشکان، پرستاران و ماماها می‌شود. برای این که بتوانید جزو این گروه باشید، باید ۱۳۵ امتیاز کسب کنید. جدا از شرایط معمول مهاجرت، باید یک پیشنهاد و آفر شغلی از سازمان بهداشت عمومی نیز داشته باشید. موقعیت شغلی مورد نظر در این زیر گروه می‌تواند پزشک، ماما، پرستار، سونوگراف و… باشد. حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط و داشتن تمکن مالی از دیگر مدارک مورد نیاز است.

زیر گروه چهارم

زیر گروه چهارم نیروهای متخصص بوده که افرادی را شامل می‌شود که حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط داشته باشند. این افراد باید یک آفر شغلی از یک کارفرما داشته باشند. داشتن مهارت زبان و تمکن مالی نیز از دیگر شرایط مورد نیاز است.

زیر گروه پنجم

زیر گروه آخر نیروهای نیمه متخصص بوده که شامل افرادی می‌شود که در یک شغل در زمینه هتلداری، رانندگی، فراوری مواد غذایی یا یکی از شغل‌های سطح D ناک مشغول فعالیت هستند. امتیاز مورد نظر این بخش 95 از 200 است. شما باید حداقل 10 ماه قبل در این شغل مشغول به کار بوده باشید. زمینه کاری به صورت کارآموزی مورد قبول نیست.

هزینه های مربوط به این طرح مهاجرتی چقدر است؟

به منظور استفاده از برنامه ویژه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا باید هزینه‌های خاصی را در طول روند بررسی پرونده خود پرداخت کنید. این هزینه‌ها به صورت مستقیم به دولت کشور کانادا ارائه می‌‌شوند. اینکه شما جزو کدام گروه مهاجرتی باشید، تأثیر شایانی بر روی هزینه‌های مربوطه دارد.

به‌ عنوان‌ مثال،‌ افرادی که قصد دارند از گروه مهارت نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند، باید انتظار پرداخت هزینه‌ای برابر با ۱۱۵۰ دلار (کانادا) را داشته باشند. این در حالی است که کارآفرینان برای ثبت درخواست خود باید ۳۵۰۰ دلار پرداخت کنند. در کنار این موارد باید به هزینه بررسی مجدد پرونده نیز اشاره کنیم. این بررسی زمانی صورت می‌گیرد که شما با ریجکت شدن درخواست خود مخالفت کنید و اعتراض داشته باشید. این هزینه چه در دسته‌ بندی مهارت و چه در دسته‌ بندی کارآفرینی یکسان بوده و برابر با پانصد دلار است.

نکته مهم

این موارد تنها بخشی از هزینه‌های مربوط به برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا هستند. شما باید موارد دیگری همچون هزینه مراجعه به سفارت، هزینه ترجمه مدارک، هزینه ارسال مدارک و بسیاری از هزینه‌های دیگر را نیز در نظر داشته باشید. مشاوران مهاجرتی می‌توانند راهکارهایی را به شما ارائه دهند که بتوانید به کمک آن‌ها در هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید.

برنامه مهاجرت استانی نوااسکوشیا کانادا

برنامه مهاجرت استانی نوااسکوشیا کانادا

NSNP نام برنامه مهاجرت استانی نوااسکوشیا کانادا است که از طریق این برنامه قصد دارند تا کمبود نیروی کار انسانی متخصص و با تجربه خود را جبران کنند.

سخن آخر

شرکت در برنامه‌های مهاجرتی کشور کانادا از جمله گزینه‌هایی به شمار می‌آيد که با کمک آن می‌توانید به هدف نهایی خود یعنی سکونت در این کشور پیشرفته دست یابید، البته این امر مستلزم آشنایی و آگاهی کامل از شرایط و قوانین و مقررات تعیین شده در این رابطه است.

برنامه مخصوص مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا تنها یکی از برنامه‌های ارائه شده در این زمینه محسوب می‌شود. اگر خواستار کسب اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه مهاجرتی و یا سایر برنامه‌های ارائه شده در استان‌های دیگر کانادا هستید، همین حالا با کارشناسان هرمس اپلای تماس بگیرید تا شما را به طور کامل یاری کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
مشاغل مورد نیاز بریتیش کلمبیا شامل چه مواردی است؟
از جمله مهم‌ترین مشاغل موردنیاز در این استان باید به مشاغل مرتبط با بهداشت و درمان،‌ علوم کامپیوتر و ریاضیات اشاره کرد.
شرایط زندگی و تحصیل در بریتیش کلمبیا به چه شکل است؟
بریتیش کلمبیا چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اقتصادی به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های کانادا در نظر گرفته می‌شود. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز از جمله برترین دانشگاه‌های موجود در آمریکای شمالی است.
برنامه استانی بریتیش کلمبیا چه مزیت‌های خاصی دارد؟
طبیعتاً مهم‌ترین مزیت این برنامه استانی امکان دریافت اقامت کشور کانادا است. در کنار این موضوع باید به سیستم امتیازدهی ساده‌تر آن نسبت به سایر سیستم‌های امتیازدهی کانادا اشاره کنیم.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا گلسرخی
2 سال قبل

یعنی ممکنه من هم در این برنامه ها بتونم شرکت کنم؟
من رضا گلسرخی 24 ساله از مشهد هستم. کاردانی ناپیوسته مکانیک دارم و برای ادامه تحصیل قصد مهجرت به این کشور رو دارم. ممکنه برام توضیح بدید که الان باید چکار کنم و از کجا شروع کنم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  رضا گلسرخی
2 سال قبل

سلام . پیشنهاد میکنم ابتدا فرم ارزیابی رایگانمون رو پر بفرمایید تا شرایط اولیه تون بررسی بشه و کارشناسانمون باهاتون تماس بگیرن و راهنماییتون کنند

کادر هرمس اپلای