معرفی بهترین شهر کانادا برای ایرانیان در بلاگ هرمس اپلای

بهترین شهر کانادا برای مهاجرت و زندگی ایرانیان

یافتن بهترین محل زندگی در کانادا فقط به علاقه شخصی مهاجر بستگی نخواهد داشت. تعداد موقعیت‌های شغلی در هر شغل با در نظر داشتن گستردگی صنعت، مخارج زندگی، سیستم حمل‌ونقل و میزان مالیات بر درآمد از فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین شهر کانادا برای زندگی به شمار می روند. اگر انتخاب بهترین شهر برای شما راهکار ساده‌ای نیست؛ این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله به بررسی شهرهای مناسب برای زندگی ایرانیان از جنبه های متفاوت می‌پردازیم. چند دقیقه به مطالعه این متن بپردازید تا بدانیم «بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کجاست». 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انتاریو؛ اولین مقصد محبوب مهاجران برای زندگی در کانادا

انتاریو با میزبانی تقریبا نیمی از افراد دارای اقامت موقت در کانادا، به‌عنوان محبوب‌ترین مقصد مهاجرتی برای تازه‌واردهای این کشور شناخه می‌شود. بزرگ‌ترین شهر در ایالت انتاریو یعنی همان تورنتو به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا نیز شناخته می‌شود. تورنتو یی از مقصدهای چند‌فرنگی در کانادا است که جمعیتی تشکیل شده از اقلیت‌های مختلف را شامل می‌شود. 

اتاوا دومین شهر پرطرفدار انتاریو و همچنین پایتخت کانادا است. این شهر امنیت بالایی را برای ساکنین خود فراهم خواهد  کرد. پایتخت کانادا یا همان اتاوا سطح کیفیت بالایی برای زندگی را ارائه می‌دهد. این منطقه توریستی در کانادا هزینه های پایینی برای ساکنین فراهم خواهد کرد. البته زمستان‌های ایالت انتاریو معمولا دمای بسیار پایینی دارند. بااین‌حا همه شهرهای انتاریو سرمای بیش از حد را تجربه نمی‌کنند و دمای برخی از آن‌ها درست مشابه آب‌و‌هوای شهر تهران در فصل زمستان است. 

علاوه‌بر موارد گفته شده، اقتصاد قوی انتاریو داشتن سهم تولید ناخالص 37 درصد از تولید داخلی باعث رونق اقتصاد این ایالت شده است؛ بنابراین شهرهای این ایالت، مقصد مناسبی برای متقاضیان دریافت ویزای کار کانادا به شمار می‌رود. صنعت گسترده حاضر در انتاریو بهترین فرصت کاریابی برای متخصصین حوزه‌های مختلف خواهد بود.

انتاریو؛ اولین مقصد محبوب مهاجران برای زندگی در کانادا

آلبرتا؛ شهری با مخارج پایین زندگی در کانادا

آلبرتا یکی دیگر از شهرهای محبوب برای تازه‌واردان به کانادا است. مهم‌ترین مزیت این شهر داشتن هزینه‌ای پایین زندگی برای مهاجران است. متوسط ​​هزینه یک آپارتمان دو خوابه در کلگری حدود 1542 دلار کانادا و فقط 1244 دلار کانادا در ادمونتون در سال 2024 است؛ این میزان قیمت خانه در کانادا نشان‌دهنده اقتصادی بودن این مسکن برای مهاجران نسبت به شهرهای بزرگ است. 

آلبرتا و شهرهای این ایلات مسافت گسترده‌ای دارند؛ بنابراین بهتر است بعد از ورود به این مناطق، برای خرید ماشین اقدام کنید. خرید ماشین تا حدی هزینه‌های آتی برای رفت‌وآمد و تردد در سطح شهر آلبرتا را کاهش خواهد داد. آلبرتا همچنین یکی از مناطق عاری از موش در جهان است. از سال 1950، برنامه کنترل موش آلبرتا به منظور دور کردن موش‌ها از استان کمک کرده است. این نکته نشان‌دهنده نحوه مدیریت اصولی این ایالت و کاهش بیماری‌های حاصل از موجودات موذی است. 

آلبرتا یکی از نیروگاه‌های اقتصادی کانادا و مرکز صنعت انرژی کانادا به دلیل شن های قیر عظیم این منطقه است. مهندسان، کارگران دکل‌های نفتی یا مدیرانی که در صنعت نفت آلبرتا کار می‌کنند، در این شهر به موقعیت های شغلی خوب و درآمد بالا دسترسی خواهند داشت. 

آلبرتا؛ شهری با مخارج پایین زندگی در کانادا

برای سبک زندگی پرجنب‌وجوش در کانادا، به بریتیش کلمبیا مهاجرت کنید

بریتیش کلمبیا به سبک زندگی پر جنب و جوش در فضای باز مشهور است. مناطق مختلف بریتیش کلمبیا مثل ونکوور به دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل از مقصد‌های محبوب مهاجرتی برای تازه‌واردان به شمار می‌رود. علاوه‌بر این موارد، صنعت فناوری گسترده، صحنه هنری، فرهنگی عالی و برنامه‌های اجتماعی متنوع از مزایای دیگر در این ایالات چند‌فرهنگی به شمار می‌رود. 

ونکوور یکی از گران ترین شهرهای کانادا برای زندگی نیز به شمار می‌رود. هزینه اجاره یک اتاق دو خوابه در ونکوور حدود 2250 دلار کانادا در سال 2024 به شما کمک می‌کند. ازاین‌رو برای مهاجرانی مناسب‌تر است که با ویزای کاری مثل اسکیل ورکر کانادا برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. چرا‌که با کسب درآمد کافی از ماه اول ورود به کانادا، امکان پرداخت هزینه های زندگی را خواهند داشت. در آخر یکی از مزایای زندگی در ونکوور، دسترسی به سیستم حمل‌ونقل گسترده است؛ بنابراین برای زندگی راحت در این شهر نیازی به خرید ماشین نخواهید داشت. 

بهترین شهرهای کانادا با نرخ بیکاری پایین کدام است؟ مانیتوبا

مانیتوبا یک استان است که بین ساسکاچوان و انتاریو قرار دارد. مانیتوبا در لیست شهرهایی با نرخ بیکاری پایین قرار می‌گیرد. اقتصاد مانیتوبا تا حد بالایی حول محور صادرات منابع طبیعی می‌چرخد. ازاین‌رو کانادا و مانیتوبا از بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک و شهرهایی با موقعیت‌های شغلی متعدد هستند. علاوه‌بر تعدد فرصت‌های شغلی در مانیتوبا، هزینه زندگی در این شهر نیز بسیار کمتر از سایر استا‌ن‌های کانادا است؛ هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه در وینیپگ حدود 1300 دلار کانادا در سال 2024 است.

سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در شهرهای مختلف مانیتوبا عمدتا از اتوبوس تشکیل شده است؛ به‌این‌ترتیب امکان زندگی بدون ماشین در مانیتوبا وجود خواهد داشت. به‌عنوان نکته نهایی برای انتخاب بهترین شهر کانادا برای ایرانیان باید دمای استان‌های کانادا را نیز در نظر بگیرید. 

کبک؛ شهری مناسب برای مهاجران آشنا به زبان فرانسوی

کبک تنها استان رسمی فرانسه در کانادا است؛ بااین‌حال صحبت به زبان فرانسوی در همه نقطه‌های این شهر الزامی نخواهد بود. در این شهر فرصت‌های شغلی و تحصیلی انگلیسی نیز برای مهاجران ارائه می‌شود. برای افزایش شانس اخذ این موقعیت‌ها پیشنهاد می‌کنیم آشنایی نسبی به زبان فرانسوی برای مهاجرت به شهر کبک کانادا را داشته باشید؛ با این تفاسیر، کبک به‌عنوان بهترین شهر کانادا برای کار افراد مسلط به زبان فرانسوی به شمار می‌رود. سیستم حمل‌ونقل عمومی مونترال در بین بهترین‌ها در جهان رتبه‌بندی شده است و آن را به شهری آسان برای زندگی بدون خودرو تبدیل می‌کند. در تابستان، بسیاری از مردم مونترال سفر در شهر را با دوچرخه انتخاب می کنند.

هزینه زندگی در مونترال کبک بسیار پایین‌تر از سایر شهرهای کانادا است. این در حالی است که این شهر سهم بزرگی از اقتصاد کانادا را به خود اختصاص می‌دهد. هزینه زندگی در مونترال هنوز نسبتاً پایین است و آن را به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای بسیاری از تازه‌واردان تبدیل می‌کند. هزینه متوسط ​​اجاره یک آپارتمان دو خوابه در مونترال حدود 1952 دلار کانادا در سال 2024 است. باتوجه‌به هزینه پایین زندگی و اجاره مسکن در مونترال کبک، این شهر مقصد مناسبی برای سفر توریستی و در نهایت اخذ ویزای کاری است. برای تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا باید به شهر مقصد سفر کنید؛ مدتی در جست‌وجوی کار باشید تا در نهایت امکان تغییر نوع ویزا را داشته باشید. 

کبک؛ شهری مناسب برای مهاجران آشنا به زبان فرانسوی

ساسکاچوان؛ مقصدی مقرون‌به‌صرفه با صنعت کشاورزی و خدماتی گسترده

ساسکاچوان شهری است واقع در مرکز کانادا که با نام «سبد نان جهان» نیز شناخته می‌شود. این شهر بزرگ‌ترین تولید‌کننده غلات و دانه‌های روغنی کانادا است. اگر تخصصی در حوزه کشاورزی دارید، قطعا انتخاب ساسکاچوان یک گزینه‌ ایده‌آل برای شما به شمار می‌رود. اگر چه کشاورزی بزرگ‌ترین بخش اقتصاد ساسکاچوان است، این شهر همچنین مقر صنعت معدن کانادا و یک مرکز تحقیقاتی و فناوری مهم اسنیز به شمار می‌رود.

رجینا در ساسکاچوان به‌عنوان یک شهر فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود؛ هزینه متوسط ​​یک آپارتمان دو خوابه فقط 1100 دلار کانادا در سال 2024 برآورد شده است. داشتن ماشین در رجینا به دلیل سیستم حمل‌نقل عمومی ضعیف یک مزیت بزرگ برای ساکنین این شهر محسوب می‌شود. 

انتخاب شهر محل زندگی در کانادا؛ چه نکاتی اهمیت دارد؟

انتخاب بهترین استان برای زندگی در کانادا تصمیمی است که باید بر‌اساس فاکتورهای مختلفی انجام شود که نوع مهاجرت در صدر این لیست خواهد بود. برای مثال مهم‌ترین فاکتور در مهاجرت تحصیلی شامل هزینه‌های پایین اجاره مسکن، حضور دانشگاه‌های برتر و دسترسی آسان به سیستم حمل‌ونقل عمومی است. درحالی‌‌که برای مهاجرت کاری، وجود صنایع متعدد به همراه فرصت‌های شغلی فراوان در صدر اهمیت قرار خواهد گرفت. برای مثال شهر ساسکاچوان به دلیل محدودیت میزبانی از شرکت های فناوری، مقصد مناسبی برای مهاجرت برنامه نویسی در کانادا نیست. درحالی‌که برنامه‌نویسن به فرصت‌های کاری خوبی در اتاوا، آلبرتا، کبک و انتاریو دسترسی دارند. 

در مرحله بعد برای انتخاب بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان، به ترجیحات سبک زندگی خود فکر کنید؛ زندگی شهری پر جنب و جوش تورنتو یا ونکوور، غنای فرهنگی کبک یا آرامش در دریا را ترجیح می‌دهید؟ پاسخ به این سوال، مسیر انتخاب بهترین شهر کانادا برای مهاجرت را ساده‌تر خواهد کرد. آب‌و‌هوا نیز نقش مهمی برای انتخاب بهترین مقصد در کانادا ایفا می‌کند. برای مثال استان‌هایی مثل بریتیش کلمبیا برای دوستداران دمای معتدل مناسب‌تر خواهد بود. علاوه‌بر موارد گفته شده، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، هزینه‌های زندگی و گزینه‌های مسکن را قبل از انتخاب مقصد ارزیابی کنید.

اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا

یکی از مزیت های کانادا این است که به تمام کسانی که برای مهاجرت به این کشور می آیند اقامت دائم کانادا را نیز اعطا می کند.

مشورت با موسسه مهاجرتی؛ چراغ راهنمای انتخاب بهترین شهر کانادا برای مهاجرت

در این مقاله به معرفی بهترین شهر کانادا برای ایرانیان پرداختیم. کبک، بیتیش کلمبیا، اتاوا، آلبرتا، ساسکاچوان و انتاریو از بهترین مقصدها برای انواع روش‌های مهاجرتی به شمار می‌شوند. در انتخاب بهترین شهر برای مهاجرت باید فاکتورهای متنوعی از جمله تعدد صنایع، میزان درآمد، میزان مالیت بر درآمد، آب‌وهوا و مراقبت‌های بهداشتی را در نظر بگیرید.

علاوه‌بر این موارد، ترجیحات فرهنگی و زبانی و همچنین نزدیکی به خانواده و دوستان را نیز برای انتخاب مقصد در کانادا در نظر داشته باشید. در نهایت، استان ایده آل برای یک فرد ممکن است برای دیگری ایده‌آل نباشد؛ بنابراین استانی را انتخاب کنید که با نیازها و آرزوهای منحصر‌به‌فرد شما همسو باشد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
کدام شهر کانادا بیشترین بازدیدکننده را دارد؟
شهر تورنتو مرکز استان انتاریو و بزرگ‌ترین شهر کانادا با ثبت بیشترین بازدیدکنندگان در کل کشور است.
چه تعداد ایرانی در شهر های کانادا زندگی میکنند؟
از سال ۲۰۱۶ در مجموع: ✔ ۹۷،۱۱۰ ایرانی در تورنتو ✔ ۴۶،۲۵۵ در ونکوور ✔ ۲۳،۴۱۰ نفر در مونترال زندگی می‌کنند
یکی از زیباترین شهرهای کانادا کدام است؟
ونکوور به‌راحتی زیباترین شهر کانادا است. وجود کوه‌هایی در شمال، اقیانوس آرام در غرب و پارک عظیم استنلی درست در مرکز شهر، مناظر این شهر را بسیار زیبا جلوه می‌دهند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای