بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

برای تمامی مسلمانان، دین کشور و فرهنگ حاکم بر مکانی که قصد مهاجرت به آن را دارند اهمیت زیادی دارد چرا که در برخی کشورها، فرهنگ و شرایط حاکم بر آنجا، می تواند برای مسلمانان، بسیار آزاد دهنده باشد. به همین دلیل ما با بررسی های فراوان و در نظر گرفتن عوامل مختلفی که در طی مقاله شما را با آن ها آشنا می کنیم، لیستی از ۱۰ کشور از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان در سال ۲۰۲۳، گرد آوری کرده ایم.

اگر می خواهید بهترین کشورها برای زندگی و کار مسلمانان مهاجر را بشناسید، با این مقاله از موسسه مهاجرتی هرمس اپلای همراه باشید.

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تعدادی از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

آلبانی

تنها کشور اروپایی که اکثر مردم آن یعنی نزدیک به ۵۹ درصد کل جمعیت آلبانی، مسلمان هستند، کشور آلبانی می باشد. این کشور در جنوب اروپا، در بخش غربی شبه جزیره بالکان واقع شده است و پایتخت آن شهر تیرانا یا تیره می باشد. این شهر، شهری شلوغ و پر جنب و جوش در کشور آلبانی به شمار می رود که دارای دارای جاذبه های گردشگری و آثار اسلامی بی نظیری است.

یکی از مهم ترین مزایای زندگی مسلمانان در این کشور که دارای کوه هایی همیشه برفب است، هزینه های پایین زندگی می باشد. البته نا گفته نماند که وجود صلح و امنیت در این کشور از برجسته ترین مزایای مهاجرت مسلمانان به کشور آلبانی است.

مالزی

مالزی کشوری واقع در آسیای جنوب شرقی با جمعیت ۲۸ میلیون نفری است که ۶۰ درصد آن ها مسلمان می باشند و لازم به ذکر است که اکثر آن ها از مکتب فکری شفیعی پیروی می کنند. در قانون اساسی کشور مالزی، دین اسلام دین رسمی با آزادی عمل به سایر ادیان است. این موضوع باعث شده است اسلام و آداب و رسوم اسلامی عضو جدایی نا پذیری از فرهنگ این کشور، تبدیل شود.

از لحاظ آب و هوایی این کشور، جز مناطق گرمسیر است که البته این موضوع باعث شده تنها بخشی از خاک مالزی حاصل خیز باشد.

مالزی کشوری با جاذبه های تاریخی و دیدنی جذاب است و از این رو این کشور هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران می باشد.

طبق آمارهای به دست آمده با توجه به شرایط زندگی در مالزی، بسیاری از مسلمانان سراسر جهان، کشور مالزی را بهترین کشور برای زندگی مسلمانان می دانند.

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

عمان

عمان، کشوری امن در سواحل جنوبی شبه جزیره عربستان است که در کنار محل تلاقی خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته است. بخش قابل توجهی از این کشور از شن تشکیل شده است که کماکان محل زندگی عشایر بادیه نشین است اما زندگی در مناطق ساحلی این کشور کاملا متفاوت است. مناطق ساحلی عمان مناطقی آرام، سرسبز و حاصل خیز هستند که به مهمان نوازی بسیار از مهاجران معروف می باشند.

بیش از ۷۰ درصد جمعیت عمان را، مسلمان تشکیل می دهند. اکثر مسلمانان عمان از پیروان مکتب عبدالله بن اباد هستند. شیعیان عمان در سوواحل آل باتینا و مسقط ساکن هستند که البته برخی از آن ها از شیعیان اسماعیلی تشکیل شده است.

امارات متحده عربی

امارت متحده عربی که ۷۶ درصد جمعیت آن مسلمان هستند، کشوری واقع در سواحل شرقی شبه جزیره عربستاان می باشد. از بین مسلمانان امارات متحده عربی، تنها ۱۵ درصد آن ها شیعه هستند و باقی مسلمانان اهل سنت می باشند.

این کشور طبیعتی درهم آمیخته از کویرهای سنگی، دشت های ساحلی، تالاب ها و کوه ها دارد. در امارات آداب و رسوم باستانی، فناوری مدرن و ثروت بسیاری به چشم می خورد.

این کشور یک کشور رو به رشد است که آینده بسیار عالی برای آن پیش بینی می شود و از این رو زندگی در این کشور و مهاجرت به امارات متحده عربی، بدون شک بهترین انتخاب برای افرادی که به دنبال رشد و پیشرفت هستند.

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

اندونزی

اندونزی یکی از کشورهای واقع در سواحل آسیای جنوب شرقی است که البته قبلا به عنوان هند شرقی شناخته می شده. این کشور پرجمعیت ترین کشور در جنوب شرقی آسیا، چهارمین کشور پر جمعیت جهان و بزرگ ترین کشور مسلمان جهان است که بیش از ۸۷ درصد جمعیت آن مسلمان می باشند. در حال حاضر، جمعیت مسلمانان این کشور ۲۰۷ نفر تخمین زده شده است که بیشتر آن ها به اهل سنت پایبند هستند.

با وجود این همه مسلمان در این کشور، اندونزی یک کشور با دموکراتیک سکولار شناخته می شود که البته این دکوکراتیک تا حد بسیار زیادی از اسلام تاثیر گرفته است.

این کشور به واسطه قرار گرفتن در خط استوا، آب و هوا گرمسیری دارد و یک چهار راه فرهنگی و اقتصادی محسوب می شود و هر ساله بسیاری از گردشگران مسلمان برای دیدن جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیار، به این کشور سفر می کنند.

قطر

قطر نیز یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمان است که در ساحل غربی خلیج فارس قرار دارد و ۷۷ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل داده اند. دین رسمی این کشور نیز اسلام ایت ولی با این حال در این کشور افراد مسیحی، هندو و بودایی نیز به چشم می خورند.

در حال حاضر بیشتر جمعیت مهاجران قطر از افراد مهاجر جنوب آسیا تشکیل شده است.

این کشور مسلمان، یکی از مهم ترین تولید کنندگان نفت و گاز در جهان می باشد و به همین دلیل اقتصاد قوی و البته رو به رشدی دارد که از طریق توانسته  شهرت بسیاری به دست آورد.

زندگی در این کشور بدون شک، برای شما بسیار خوب خواهد بود.

برخی از جزایر اندوزی که مسلمانان بسیاری در آن زندگی می کنند:

  • سوماترا
  • جاوا (پر جمعیت ترین جزیره اندونزی)
  • کالیمانتان
  • سلاویسی
  • لمبوک
  • سمبوا
  • مولکوس های شمالی

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

اردن

اردن کشوری نسبتا جوان اما با تاریخ غنی و شهرهای باستانی، واقع در جنوب غربی آسیا است که نزدیک به ۹۴ درصد مردم آن، مسلمان هستند. این کشور، کشوری پادشاهی محسوب می شود که علاوه بر مسلمانان، مسیحیان و پیروان ادیان دیگر نیز در این کشور زندگی می کنند.

این کشور دارای جاذبه های گردشگردی چون موزه، مناطق تاریخی، جاذبه های طبیعی و … می باشد و از این رو هر ساله گردشگران بسیاری به اردن مسافرت می کنند.

هم اکنون کشور اردن یکی از مراکز اصلی تجارت و حمل و نقل منطقه ای محسوب می شود و همچنین این کشور جز کشورهای خوب برای داشتن یک زندگی مرفه به شمار می رود.

ترکیه

آوازه مهاجرت به ترکیه، بدون شک به گوش تمامی مهاجران می رسد چرا که ترکیه کشوری است فرهنگ مدرن غرب و فرهنگ غنی شرق در آن با یک دیگر ترکیب شده اند.

این کشور علاوه بر فرهنگ، از لحاظ جغرافیایی، اقتصادی، رفاهی و … نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و از آنجا که ترکیه کشوری اروپایی محسوب می شود، هر ساله با بسیاری از گردشگران روبرو است و هر شهر در ترکیه دارای ناحیه ای تجاری می باشد.

در حال حاضر نزدیم به ۹۹ درصد جمعیت ترکیه را مسلمانان تشکیل می دهند.

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

عربستان سعودی

عربستان سعودی، کشوری اسلامی با حکومتی پادشاهی است که ۹۵ درصد آن را مسلمانان تشکیل داده اند.

این کشور از بزرگ ترین تولید کنندگان و صادرکنندگان نفت خام در جهان است و از آنجا که ۹۵ درصد صادرات نفت ۷۰ درصد درآمد عربستان را تشکیل می دهد، و باقی ثروت این کشور از منابع انرژی تجدید پذیر در بیانبان های این کشور تعمین می شود، این کشور کشوری فوق العاده ثروتمند محسوب می شود.

عربستان سعودی کشوری بیابانی با سه صحرا بزرگ می باشد اما با توجه به ثروتی که در این کشور وجود دارد، رفاه قابل توجهی برای ساکنین این کشور فراهم است.

مراکش

مراکش کشوری است در قلب آفریقا و فرهنگی اروپایی که ممکن است تعجب آفرین باشد اگر بدانید ۹۹ درصد جمعیت آن از مردم مسلمان تشکیل شده است. دین رسمی این کشور اسلام می باشد اما با این حال پیروان مذهب مالک و پیروان مسیحی و یهودی نیز در مراکش زندگی می کنند.

فرهنگ غنی، یکی از ویژگی های خاص کشور مراکش می باشد که بسیاری از افراد را به سمت این کشور عربی جذب می کند.

این کشور در شمال غربی آفریقا نظامی پادشاهی دارد. تاریخ کهن مراکش نیز باعث می شود هرساله تعداد قابل توجهی از گردشگران از سراسر دنیا به دیدن این کشور و جاذبه های بسیار شگفت انگیزش می آیند.

بهترین کشورها برای کار بانوان چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین کشورها برای کار بانوان

برای مهاجرت خانم‌ها هم شرایطی وجود دارد که بسته به روش انتخابی متفاوت است، برای مثال خانم‌های متقاضی مهاجرت کاری ابتدا باید با بهترین کشورها برای کار بانوان آشنا شوند و مقصد خود را از میان این کشورها انتخاب کنند.

و در پایان

لیست ارائه شده از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان بصورت کلی ارائه شده است. در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشورهای مختلف شما باید کشور مناسب با روش مهاجرتی خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال در حال حاضر اگر قصد مهاجرت کاری را دارید و امکان سرمایه گذاری یا ثبت شرکت را ندارید بهترین گزینه کشور آلمان است. در حال حاضر می توانید از طریق ویزای کار آلمان و همچنین دوره های کارآموزی یا آوسبیلدونگ به این کشور مهاجرت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چندتا از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان را چیست؟
البانی، مالزی، عمان، اندونزی، امارات متحده عربی، ترکیه
چند درصد از مردم ترکیه مسلمان هستند؟
نزدیک ۹۹ درصد مردم ترکیه مسلمان هستند
کدام کشور اروپایی بیشترین میزان مسلمانان را دارد؟
آلبانی تنها کشوری است که نزدیک ۵۷ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل داده است
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای