یکی از دغدغه های افراد فنی که قصد مهاجرت دارند، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تاسیسات کار است. از آنجا که هر کسی نمی تواند در این شغل مهارت خوب و کافی را به دست بیاورد، بسیاری از کشور ها به این شغل فنی ارزش ویژه ای می دهند. از این رو ما تصمیم گرفتیم بهترین کشور برای کار تاسیسات را به شما عزیزانی که توانایی انجام کار در این حوزه را دارید و همچنین قصد دارید، مهاجرت کنید، معرفی کنیم. پس با این مقاله از موسسه مهاجرتی هرمس اپلای همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد مهاجرت کاری تاسیسات، بازار کار تاسیسات و بهترین کشوری که می توانید به آن مهاجرت کنید به دست آورید.

آنچه در این مطلب می خوانید

آمریکا

آمریکا بدون شک بهترین کشور برای کار تاسیسات است چرا که به این کار بیشترین اهمیت را می دهد و مزایای بسیاری را برای افرادی که در حوزه تاسیسات فعالیت می کنند، ایجاد می کند.

طی بررسی های انجام شده،  یک مدیر ارشد تاسیسات در آمریکا می تواند به طور متوسط سالیانه درآمدی حدود 223,724 دلار داشته باشد، البته به طور کلی بازه درآمدی یک مدیر ارشد تاسیسات در این کشور معمولا بین 194,796 دلار و 257,244 دلار است.

البته درآمد افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، در کشور آمریکا به عوامل بسیار زیادی از جمله تحصیلات، تعداد سال های تجربه کاری، مهارت های اضافه ای که فرد علاوه بر مهارت های رایج دارد و … بستگی دارد.

این کشور به خدمات پزشکی افراد فعال در کار تاسیسات نیز اهمیت ویژه ای می دهد و حتی خدمات دندانی جداگانه ای را برای آن ها در نظر گرفته است.

برخی مهارت های عمومی برای افراد فعال در حوزه تاسیساتی کشور آمریکا:

  • مدیریت بودجه، امکانات، پروژه و ….
  • تعمیر، نگهداری و هماهنگی تاسیسات

برخی از شهر ها و ایالت های آمریکا که افراد فعال در حوزه تاسیسات، درآمد بیشتری کسب می کنند:

  • سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • نیویورک، نیویورک
  • لس آنجلس، کالیفرنیا
  • سیاتل، واشنگتن
  • بوستون، ماساچوست
  • شیکاگو، ایلینویز
  • دالاس، تگزاس

میزان پرداخت دستمزد ماهیانه کارفرمایان محبوب آمریکایی به افراد فعال در حوزه تاسیسات:

گروه CBER:

برای مهاجرت کاری به عنوان تاسیسات کار بهتر است بدانید که گروه CBER ماهانه 76000 دلار حقوق برای تاسیسات کارها پرداخت می کند.

این گروه، یکی از بزرگ ترین گروه های فعال در صنعت املاک و مستغلات است که بیش از 100000 کارمند داشته است.

Jones Lang LaSalle:

86020 دلار

دومین شرکت بزرگ در صنعت خدمات املاک و مستغلات تجاری است که خدمات مدیریت سرمایه گذاری منحصر به فردی را در سرتاسر جهان ارائه می دهد.

Hines Interests Ltd:

64976 دلار

یک کمپانی سرمایه گذاری، توسعه و مدریت جهانی در املاک و مستغلات است که فعالیت خود را از سال 1975 شروع کرده است و شعبات بسیار زیادی در 24 کشور دنیا دارد.

Cushman & Wakefield, Inc.:

84000 دلار

این شرکت نیز در حوزه املاک و مستغلات تجاری فعالیت می کند که بیش از 400 دفتر در 60 کشور جهان دارد و دفتر اصلی آن در شیگاگو واقع شده است.

Aramark:

56375 دلار

این کمپانی در زمینه ارائه خدمات مشتری در زمینه غذا، امکانات و لباس فعالیت می کنند و در حال حاضر توانسته فعالیت خود را در 19 کشور دنیا گسترش بدهد.

Sodexo, Inc.:

106963 دلار

در حوزه مدیریت و تسهیلات غذایی برای مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان، اجتماعات کهنسال و … فعالیت می کند و توانسته خدمات خود را به 80 کشور در دنیا ارائه بدهد.

Laz Parking Inc.:

52250 دلار

در حوزه ارائه خدمات مربوط به گاراژ ها و پارکینگ ها فعالیت می کند و در واقع به نوعی امکان رزرو پارکینگ را در این کشور ایجاد کرده است.

زندگی در آمریکا چگونه است؟

آمریکا کشوری است که بیش از 311 میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه از حدود 171 میلیون نفر گردشگر، پذیرایی می کند.

ایالت متحده آمریکا نسبت به سایر کشورها عملکرد بسیار خوبی در اقدامات بهزیستی داشته است و همین موضوع باعث شده است که این کشور بالاترین میانگین درآمد و ثروت را داشته باشد و همچنین در بهترین شرایط رفاهی قرار بگیرد.

وضعیت اشتغال

نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و بیش از 70 درصد افراد 15 تا 64 سال دارای شغل مناسبی هستند. میانگین اشتغال در این کشور، برای مردان 75 درصد و برای زنان 65 درصد است. لازم است به این نکته توجه کنید که مردان و زنان برای رسیدن به موفقیت و ایجاد یک زندگی با سطح رفاهی بسیار بالا ساعت های طولانی به کار می پردازند.

سطح سواد

این کشور از امکانات آموزشی بسیار خوبی برخوردار است و این امکان را برای هر فرد ایجاد می کند تا بتوانند از لحاظ شغلی موقعیت خوبی را به دست آورند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید 78 درصد افراد بین سنین 25 تا 64 سالگی تحصیلات خود را با موفقیت به پایان می رسانند و تنها 10 درصد مردان و همچنین 9 درصد زنان هستند که به دیپلم اکتفا می کنند.

وضعیت سلامت

از لحاظ نرخ سلامتی و امید به زندگی، آمریکا در سطح بسیار خوبی قرار دارد. نرخ امید به زندگی در این کشور برابر تقریبا 79 است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر جمعیت زنان و مردان آمریکایی را از یکدیگر تفکیک کنیم، میانگین نرخ امید به زندگی برای زنان در این کشور برابر 81 سال و برای مردان برابر 76 سال است.

وضعیت آب و هوا

آمریکا از لحاظ آب و هوا نیز از کیفیت بسیار عالی برخوردار است و در هر متر مکعب تنها 10.1 میکروگرم ذرات آلاینده کوچک وجود دارد که با وارد شدن به ریه به آن آسیب می رساند. طبق نظر سنجی های انجام شده در سال های اخیز، 83 درصد افراد ساکن در این کشور، از کیفیت آب و هوا راضی هستند.

در حوزه عمومی و اجتماعی این کشور نیز 91 درصد مردم معتقدند که در زمان نیاز می توانند به کسی که می شناسند اعتماد کنند که از این رو ایالت محتده آمریکا از لحاظ مدنی، در سطح کیفی بسیار خوبی قرار دارد که، حتی بالاتر از سطح کیفی مدنی جهانی می باشد.

آمارهای جالب آمریکا در مورد مسائل مختلف:

  • امکان دستیابی به امکانات آموزشی: 6/90%
  • میزان افرادی که ساعات طولانی کار می کنند: 1/11%
  • میزان افرادی که اگر در شب به تنهایی قدم بزنند احساس امنیت می کنند: 9/73%
  • نرخ رضایت از زندگی (از 0 تا 10): 9/6
  • میزان افرادی که سلامت خود را سالانه اطلاع می دهند: 88%
  • میزان افرادی که در رای گیری ها و نظر سنجی ها شرکت می کنند: 65%
  • میزان نابرابری اجتماعی (از 0 تا 10): 42/1
  • نرخ بیکاری طولانی مدت: 7/0%
  • نرخ اشتغال: 1/70%

با تمام این تفاسیر، درست است که آمریکا بهترین کشور برای کار تاسیسات است، اما کمی مهاجرت به آن مشکل است، برای همین اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید حتما باید از مشاورین با تجربه و کاربلد کمک بگیرید.

ما در این بخش سعی کردیم در مورد انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تاسیسات کار و بازار کار تاسیسات اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. گروه مهاجرتی هرمس اپلای به عنوان یکی از موسسه های فعال در امور مهاجرتی و کاریابی، سال ها است که همواره در تلاش است بهترین تیم مشاوره ای در این زمینه را به ارمغان بیاورد. اگر می خواهید با توجه به شرایط کاری، بودجه،  میزان تحصیلات و … منحصر به فردی که دارید، مشاوره اختصاصی دریافت کنید و از بهترین کشوری که می توانید به آن به راحتی مهاجرت کنید، اطلاعات کسب کنید، حتما فرم ارزیابی مهاجرتی وب سایت موسسه مهاجرتی هرمس  اپلای را تکمیل نمایید.

اگر سوالی داشتید که در این مقاله به پاسخ خود نرسیده اید فورا با مشاوران هرمس اپلای تماس بگیرید.

بنر
14 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
4 روز قبل

سلام خسته نباشید بابای من میخواد چند ماهی برای کار بره یک کشور دیگه که 20 سال تو کار تاسیسات هست که میشه موتور خانه مرکزی جکوزی و کلا تاسیسات این مدلی 47 سالشه و لیسانس مهندسی تاسیسات داره تامین و نگهداری هم میتواند انجام بدهد زبانش خیلی قوی نیست میشه براش خارج از ایران مثلا همین آمریکا کار براش پیدا کرد

شقایق میرخانی
پاسخ به  امید
13 ساعت قبل

سلام امید عزیز وقتتون بخیر
باتوجه به سن ایشون زیاد شانسی برای مهاجرت کاری وجود ندارد اما ممکن هست بعضی کارفرماها هستن که شرایط سنی براشون چندان دارای اهمیت نیست و ممکن هست ایشون رو برای کار بپذیرن.

محمود
5 روز قبل

سلام
من تکنسین نصب و راه اندازی سردخانه های مواد غذایی و تعمیر کار موتور های پیستونی سیستم های برودتی هستم
چطور میتونم مهاجرت کنم و کجا برام خوبه؟

شقایق میرخانی
پاسخ به  محمود
13 ساعت قبل

سلام محمود عزیز وقتتون بخیر
برای مهاجرت به عنوان یک تکنسین یا احتیاج به تحصیلات در رشته مورد نظر دارید و یا مدرک فنی و حرفه ای. البته که موارد دیگری مثل سن و دانش زبانی شما هم از اهمیت بالایی برخوردار هست.

کیان
2 ماه قبل

سلام با چه میزان تحصیلاتی کار بیشتر و بهتری وجود دارد

شقایق میرخانی
پاسخ به  کیان
2 ماه قبل

سلام کیان عزیز وقتتون بخیر
بیشترین موقعیت های شغلی برای مقطع لیسانس هستش در رشته کامپیوتر، برق و مکانیک

مجید
8 ماه قبل

سلام. درسته که ساعت کاری نیروی کار تاسیساتی در المان خیلی بیشتر از ایران هست و شرایط سختی داره. و اینکه جاب افر ممکنه تا چند وقت شدیدا از شما کتر بخواد و بعد تز چند مدت دیگه با موندن شما موافقت نکنه و ویزا رو تمدید نکنه؟ اخرین سوال. شما نمیتونید چندتا از افرادی رو که مشاوره دادین برای تخصص تاسیسات در هر کشوری راه ارتباطی فراهم کنید؟

خانم میرخانی
پاسخ به  مجید
8 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
وقتی ویزای کاری داشته باشید می تونید بعد از اتمام قرارداد کاری اگر‌کار فرما تمدید نکردند مجدد دنبال کار بگردید و قرارداد ببندین.

مهدي
9 ماه قبل

سلام امريكا براي تخصص تاسيسات حرارتي برودتي چطور؟

خانم میرخانی
پاسخ به  مهدي
9 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
کلا ما برای جاب آفر آمریکا اقدام نمیکنیم اما این رشته برای آلمان شرایط خوبی داره.

رحیم میرزایی
1 سال قبل

سلام
مهاجرت برای تخصص تاسیسات کانالسازی هم ووجود داره؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  رحیم میرزایی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
رشته و تخصص شما مورد نیاز کشور آلمان هست در صورت تمایل میتونیم براتون برای این کشور اقدام کنیم .

Aria
2 سال قبل

سلام آیا امکان مهاجرت کاری در زمینه تاسیسات لوله کشی آمریکا وجود داره ؟
لطفاً شرایط شو بفرمایید

کارشناس هرمس
پاسخ به  Aria
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
موسسه ما در این خصوص فعالیتی انجام نمیدهد .