بهترین کشور ها برای تحصیل

بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان

بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان موضوعی است که در این مقاله با جزئیات به آن خواهیم پرداخت. یکی از دغدغه های دانشجویانی که می خواهند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند این است که چه کشور هایی جزو بهترین کشورها برای تحصیل می باشند. هر کشوری مزایا و معایب خاص خود را دارد و همچنین شاخص ها برای انتخاب بهترین کشورها نیز ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد ولی به طور کل می توان چند کشور را به عنوان بهترین کشورها برای تحصیل انتخاب کرد. در این مقاله قصد داریم به صورت کوتاه به معرفی چند کشوری که در این زمینه بهترین می باشند بپردازیم. با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انتخاب یک کشور برای تحصیل

امروزه افراد زیادی علاقه‌ مند هستند تا دوران تحصیل خودشان را در کشوری سپری کنند که در کنار یک زندگی راحت و بدون دغدغه، امکان تحصیل در دانشگاه‌ های مطرح و سطح بالا را در اختیار افراد قرار دهد. ازاین‌ رو به‌ سادگی می‌توان متوجه شد که چرا حجم بالایی از درخواست‌ های مهاجرت به کشورهای خارجی، مهاجرت از طریق تحصیل است. این شیوه مهاجرتی علاوه بر اینکه بسیار ساده و راحت است، می‌تواند باعث ارتقا سطح علمی و موفقیت فرد در سال‌های آینده زندگی او شود.

ازاین‌رو یافتن بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان می‌تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد. البته که عوامل زیادی می‌تواند در انتخاب یک کشور به‌ عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل تأثیرگذار باشند. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم بودن هزینه‌های تحصیل
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
  • سادگی در فراگیری زبان رسمی کشور
  • رتبه دانشگاه‌های موجود در این کشور
  • امکان دسترسی ساده به ویزا
  • امکان دریافت موقعیت‌ های شغلی مناسب
  • امکان دریافت اقامت دائم

البته باید اشاره کرد که به‌ صرف تحصیل در یک کشور، نمی‌توان اقامت آن را به دست آورد. اما تحصیل‌ کردن در یک کشور می‌تواند شما را برای ورود به بازار کار و در نهایت دریافت ویزای کاری یک کشور، بسیار کمک کند. به یاد داشته باشید که بسیاری از کارفرمایان یک کشور به دنبال استخدام دانشجویانی هستند که از دانشگاه‌ های مطرح آن کشور فارغ‌ التحصیل شده‌اند. ازاین‌ رو اجازه دهید تا بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم.

بهترین کشور ها برای تحصیل کدامند؟

در این قسمت به معرفی تعدادی کشور که جزو بهترین کشور ها برای تحصیل می باشند می پردازیم و دلایل انتخاب آن را به عنوان بخشی از این لیست بازگو خواهیم کرد.

کانادا

سالیانه نزدیک به ۴۰۰ هزار دانشجو جهت تحصیل در کانادا اقدام می کنند که نشان از اعتبار بالای این کشور در زمینه های تحصیلی دارد. یکی از دلایل قرارگیری کانادا در این لیست تعداد دانشگاه های معتبر آن می باشد. هم اکنون 26 دانشگاه کانادا در لیست زیر هزار رتبه بندی QS قرار دارد که بسیار آمار فوق العاده ای می باشد. همچنین اکثر دانشگاه های این کشور جزو دانشگاه های مورد قبول وزارت علوم ایران می باشد. از طرف دیگر هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کانادا از کشور هایی مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا پایین تر است که خود یک مزیت محسوب می شود.

در مدت زمان تحصیل شما اجازه کار نیز خواهید داشت بنابراین می توانید هزینه های خود را تا حدی پوشش دهید. همچنین دولت و دانشگاه های کانادا بورسیه های مختلفی نیز ارائه می کنند که خبر خوبی برای دانشجویان بین المللی می باشد. این نکته نیز مهم است که پس از تحصیل شما می توانید در این کشور مشغول به کار شوید و در کانادا به ادامه زندگی خود بپردازید.

آلمان

در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ موسسه آموزش عالی در آلمان ارائه دهنده تحصیلات در مقاطع مختلف می باشند و ضرورت تاسیس این موسسات تعداد بالای متقاضی بوده است. به مانند کانادا دانشگاه های آلمان نیز در سطح علمی بالایی قرار دارد و ۴۶ دانشگاه آن در رتبه زیر ۱۰۰۰ قرار دارند که نزدیک به ۵ درصد می باشد که نتیجه خیره کننده ای می باشد. از طرفی اکثر دانشگاه های آلمان رایگان می باشد و شما با هزینه ناچیز می توانید به تحصیل در آلمان مشغول شوید..

شما در هفته مجاز به انجام ۲۰ ساعت کار می باشید که برای دانشجویان خارجی و به خصوص ایرانی بسیار مناسب می باشد و همچنین وجود شرکت ها و کارخانه های متعدد باعث شده که بازار کار آن برای دانشجویان عالی باشد. علاوه بر موارد بالا شما مجوز رفت و آمد در کشور های عضو اتحادیه اروپا را نیز دارید که از جهت تفریح و سرگرمی نیز بسیار جذاب می باشد.

ایتالیا

کشور ایتالیا نیز یکی از کشور های مطرح در زمینه های علمی برای دانشجویان می باشد به طوری که ۳۴ دانشگاه آن جزو ۱۰۰۰ دانشگاه برتر می باشد. هم اکنون تعداد زیادی از ایرانیان در این کشور مشغول به تحصیل می باشد زیرا جدا از بخش علمی آن از لحاظ گرفتن پذیرش نیز ساده می باشد و در اروپا اولین کشور در این زمینه می باشد و شما می توانید به راحتی به دانشگاه های ایتالیا وارد شوید. از طرفی الزامی وجود ندارد که شما به زبان ایتالیایی صحبت کنید زیرا دوره ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

در این کشور نیاز به هزینه هنگفت برای زندگی وجود ندارد و میانگین هزینه یک فرد بدون احتساب اجاره حدود ۸۲۱.۴ یورو در ماه می باشد که هزینه زیادی نیست. همچنین به مانند آلمان شما می توانید به تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا سفر کنید که یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا می باشد. داشتن آثار باستانی و طبیعت فراوان در ایتالیا نیز یکی از موارد جذاب برای دانشجویان می باشد.

فرانسه

کشور اتریش یکی از بهترین کشور ها جهت زندگی می باشد و از این لحاظ جز بهترین کشور ها در دسته بندی قرار دارد، بنابراین یکی از دلایلی است که اتریش در این لیست جای گرفته است. از طرفی 8 دانشگاه اتریش در رتبه بندی QS قرار دارد و سطح بالای علمی و همچنین امکانات فراوان در دانشگاه ها باعث شده تا متقاضی زیادی برای تحصیل در این کشور وجود داشته باشد. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش برای دانشجویان بین المللی چیزی حدود 3000 تا 23000 یورو در سال است.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که زبان کشور اتریش آلمانی می باشد اما دوره ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. از طرفی وضعیت رفاهی کشور اتریش بسیار مطلوب است و به گونه ای می باشد که خیلی از افراد مایل به ماندن طولانی مدت در این کشور هستند.

نروژ

نروژ کشور بعدی در لیست ما می باشد زیرا یکی از کشور هایی است که هم امکانات بسیار خوبی را برای شهروندان فراهم می کند و هم سطح رفاه بالایی دارد. دانشگاه های نروژ رایگان می باشد و شاید به طور کل ترمی ۴۰ تا ۸۰ دلار جهت خدمات دانشجویی بپردازید. دانشجویان در نروژ اجازه کار نیز خواهند داشت و می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. از طرفی بسیاری از دوره ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی می باشد لذا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

کشور نروژ داری ۴ دانشگاه زیر ۵۰۰ می باشد که از جمله دانشگاه های پرمتقاضی نیز به شمار می رود و رقابت برای پذیرش به خصوص در دکترا بسیار بالا می باشد.

استرالیا

استرالیا یکی از کشور های پیشرفته در زمینه علمی و از جهت مهاجرت دانشجویان رتبه سوم را داراست. این نشان می دهد استرالیا یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت می باشد. هم اکنون 35 دانشگاه در رتبه بندی QS قرار دارند که نشان دهنده سطح بالایی علمی این کشور می باشد. هم اکنون نزدیک به 3 میلیون دانشجوی بین المللی در دانشگاه های استرالیا در حال تحصیل می باشند. دولت استرالیا بودجه کلانی را جهت پروژه های دانشگاهی در نظر گرفته است. بسیاری از شهر های استرالیا نیز جزو شهر های برتر جهان جهت زندگی می باشد.

این کشور نیز از لحاظ پیشینه تاریخی در زمینه علم غنی است و بسیاری از مواردی که امروزه در حال استفاده از آن هستیم مانند WiFi و پنیسیلین و جعبه سیاه هواپیما در این کشور اختراع شده است. طبیعت و حیات وحش زیبای این کشور نیز از عوامل ترغیب کننده دانشجویان می باشد.

برای آگاهی از اطلاعات دقیق کشور ها جهت مهاجرت تحصیلی با مشاوران ما در هرمس اپلای تماس حاصل فرمایید.

مالزی

اگر در بین کشورهای آسیایی به دنبال یک کشور مناسب برای تحصیل می‌گردید، بدون شک می‌توانید بر روی کشور مالزی حساب کنید. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که این کشور را به گزینه‌ ای عالی برای تحصیل دانشجویان ایرانی مبدل کرده است. از مهم‌ ترین این دلایل می‌توان به دریافت ساده ویزای این کشور اشاره کرد. از سوی دیگر باید بدانید که شعبه‌ های بسیار زیادی از دانشگاه‌ های برتر دنیا مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا در کشور مالزی وجود دارد.

از مهم‌ ترین این دانشگاه‌ها نیز می‌توان به دانشگاه ناتینگهام اشاره کرد که می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای تحصیل ایرانیان باشد. از دیگر مزایای تحصیل در کشور مالزی می‌توان به امکان ارائه دروس به زبان انگلیسی اشاره کرد که نه‌ تنها برای دانشجویان ایرانی، بلکه برای بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا، فرصت بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل خواهد بود. در کنار این مزایا، پایین بودن هزینه‌ های زندگی در این کشور نیز مزید بر علت شده است تا مالزی را به‌ عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان انتخاب کنیم.

باید اشاره داشت که مردم کشور مالزی بیشتر به زبان انگلیسی مسلط بوده و امکان برقراری ارتباط با آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. از سوی دیگر شما می‌توانید به‌ سادگی با چند فرهنگ مختلف به‌ خصوص اسلام آشنا شده و از آب‌وهوای گرمسیری و ساختار طبیعی زیبای این کشور لذت ببرید.

انگلیس

بدون شک زمانی که از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان نام می‌بریم، باید اشاره‌ای هم به کشور انگلیس کرد. این کشور دارای یک کشور چندفرهنگی است که می‌تواند شما را با تمامی این فرهنگ‌ها آشنا کند. البته این تنها مزیت تحصیل در انگلیس نیست. بدون شک وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر و سطح بالا در این کشور باعث شده است تا رقابتی سنگین برای ورود به آن‌ها در بین دانشجویان ایرانی به وجود بیایید. به یاد داشته باشید که این کشور چندین و چند سال به‌عنوان بهترین کشور از لحاظ کیفیت تدریس انتخاب شده است.

ترکیه

کشور ترکیه نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان انتخاب شود. این کشور که در همسایگی کشور ایرانی واقع شده است از نظر فرهنگی شباهت‌های بسیار زیادی با ایران دارد. از سوی دیگر سفر به ترکیه برای ایرانیان نیازی به ویزا ندارد و رفت‌وآمد به این کشور برای دانشجویان ایرانی بسیار ساده خواهد بود. از جهت دیگر هزینه‌های تحصیل در این کشور بسیار پایین بوده و برای دانشجویان ایرانی مقرون‌به‌صرفه خواهد بود

همچنین نمی‌توان از آب‌وهوای بسیار مطبوع و سواحل زیبا و آفتاب درخشان کشور ترکیه نیز غافل شد. این کشور در خود دانشگاه‌های معتبری قرار داده است که برای ورود به آن‌ها نیاز است تا در آزمون‌های مختلفی شرکت کنید.

اسپانیا

اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که تاریخ و فرهنگ مردم کشور مورد نظرتان برایتان اهمیت دارد، کشور اسپانیا می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در پایتخت این کشور، شهر مادرید، بازها و موزهای منحصربه‌فردی است که می‌تواند شما را ساعت‌های به خودش مشغول کند. اما این مزیت تنها یکی از چندین و چند مزیت کشور اسپانیا بوده که آن را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان بدل کرده است.

از سوی دیگر باید بدانید که تحصیل در این کشور دارای تاریخی طولانی بوده و گواه این حرف نیز دانشگاه‌های است که از سال ۱۲۱۸ در این کشور تأسیس شده‌اند. شهر بارسلونا به دلیل وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر خود می‌تواند به‌عنوان شهر دانشجویی کشور اسپانیا انتخاب شود. از بین تمامی دانشجویان این کشور، در حدود ۸.۲ درصد آن‌ها، دانشجویان بین‌المللی هستند که از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل، کشور اسپانیا را انتخاب کرده‌اند.

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

برای تمامی مسلمانان، دین کشور و فرهنگ حاکم بر مکانی که قصد مهاجرت به آن را دارند اهمیت زیادی دارد چرا که در برخی کشورها، فرهنگ و شرایط حاکم بر آنجا، می تواند برای مسلمانان، بسیار آزاد دهنده باشد.

سخن آخر

درس‌ خواندن در بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان علاوه بر مزیت علمی فراوان جنبه‌ های مثبت زیادی دارد. امکان سفر به مکان‌ های جذاب، آشنایی با فرهنگ‌ ها و رویدادهای مختلف، محیطی بسیار متنوع، تاریخ و پیشینه گوناگون، آب‌ و هوای جدید و … را هم اضافه کنید.

از بهترین و برترین دوره‌ ها برای تحصیل ایرانیان در کشورهایی که اشاره شد می‌ توان به دوره‌ های حقوق، دوره‌های بازاریابی و امور مالی، علوم، مدیریت اشاره کرد. همچنین نباید رشته‌های دوره‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دوره‌های کسب‌ و کار، دوره‌های هنر و علوم‌ انسانی را از یاد برد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
مهم ترین عوامل انتخاب یک کشور برای مهاجرت تحصیلی چیست؟
کم و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، فراگیری زبان رسمی،رتبه دانشگاه،امکان دسترسی راحت به ویزا و امکان دریافت موقعیت شغلی و اقامت دائم
برای تحصیل در کشور آلمان آیا میتوان حین تحصیل به کار هم مشغول شد؟
بله، شما میتوانید ۲۰ ساعت در هفته به انجام کار مشغول باشید.
آیا کشور فرانسه دانشجویان را از نظر مالی حمایت میکند؟
بله، از مزایای این کشور پرداخت کمک هزینه مسکن و اقامت برای دانشجویان خارجی است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای