اخذ بورسیه تحصیلی اتریش؛ راهنمای کامل برای دانشجویان

اخذ بورسیه تحصیلی اتریش؛ راهنمای کامل برای دانشجویان   

بورسیه تحصیلی اتریش با شرایط دقیق و مناسبی برای دانشجویان فراهم شده است. این  شرایط بورسیه‌ تحصیلی اتریش، معیارهای دقیقی از جمله موفقیت تحصیلی، توانمندی‌های زبانی، و تجربیات پیشین را در نظر می‌گیرند. برنامه‌های مختلف بورسیه اتریش شامل انواع تخصص‌ها و مراحل تحصیلی هستند. برای اخذ بورسیه اتریش، داوطلبان باید اسناد موردنیاز را آماده کنند و به دقت مراحل درخواست را طی کنند. این فرصت، دانشجویان را قادر می‌سازد تا با حمایت مالی کشور اتریش، تجربه تحصیلی خود را در یک محیط آموزشی بین‌المللی و کیفیتی ارتقاء دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط بورسیه تحصیلی اتریش بیشتر آشنا شویم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع بورسیه تحصیلی اتریش

بورسیه تحصیلی اتریش انواع متنوعی دارد و هر یک فرصت های مختلف تحصیلی برای دانشجویان و محققان بین المللی ایجاد می کند. بسته به کشور مبدأ و سطح علمی و مطالعاتی دانشجویان، گزینه های مختلفی برای بورسیه تحصیلی اتریش و تأمین مالی وجود دارد. هرچند این فرصت ها محدود و رقابت در به دست آوردن آنها بالاست.

اتریش با انواع بورسیه‌های تحصیلی، فرصت‌های مالی متنوعی را برای دانشجویان ارائه می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی اتریش شامل بورسیه‌های دولتی، دانشگاهی، و بورسیه‌های خصوصی می‌شوند که هرکدام شرایط دریافت بورسیه تحصیلی اتریش خاص خود را دارند.

سیستم آموزشی و تحصیل در اتریش کاملاً رایگان و یا تقریباً رایگان و بدون هزینه است. اما چرا با این وجود بورسیه تحصیلی اتریش وجود دارد و چرا دانشجویان برای کسب آن در تلاش هستند؟ درواقع بورسیه تحصیلی اتریش، نه برای حذف شهریه دانشگاه، که به منظور کمک هزینه زندگی دانشجویان است. بطور معمول بورسیه تحصیلی اتریش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، راحت تر به دست می آید.

انواع بورسیه تحصیلی اتریش

بورسیه OEAD

از سال ۲۰۰۵ قانونی توسط دولت اتریش تصویب شد تا از آن پس کمک هزینه های مناسبی برای تحصیل و آموزش در برخی دانشگاه های اتریش اختصاص داده شود. بخصوص دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند، با دریافت بورسیه، می توانند فعالیت تحقیقی و تبادل اطلاعات و علوم در دانشگاه های اتریش داشته باشند، و حق استفاده از کتابخانه ملی اتریش و آرشیو ملی این کشور را دارا شوند.

رزومه قوی و دانش بالای دانشجو راهی برای به دست آوردن این بورسیه هاست که از سوی موسسه تبادل علوم اتریش (OEAD) به صورت 3ماهه، 4ماهه، و در بیشترین حالت 1ساله اعطاء می شود. کمک هزینه های اعطاء شده در مقطع کارشناسی ارشد حدود 650 تا 800 یورو به صورت ماهیانه می باشد که کاملاً دانشجو را در هزینه های زندگی تأمین می کند.

این بورسیه در مقطع دکترا ماهی ۲۰۰۰ یورو برای مدت ۳ماه خواهد بود. اما پس از پایان دوره، تأمین هزینه های زندگی در اتریش بر عهده دانشجو است، که یا می بایست از طریق حمایت های مالی خانواده تأمین شود، و شخص دانشجو این امکان را دارد که با کار پاره وقت و دانشجویی، درآمد مناسبی برای خود به دست آورد. اگر دانشجو نخواهد کار پاره وقت داشته باشد یا از حمایت مالی برخوردار نباشد، ناچار از بازگشت به وطن خواهد بود.

بورسیه OEAD

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی اتریش

با آنکه بورسیه در مقطع فوق لیسانس و دکترا اعطاء می شود، اما ریز نمرات مقاطع پیشین نیز لازم است:

*ریز نمرات دیپلم.

*ریز نمرات پیش دانشگاهی.

*ریز نمرات لیسانس و فوق لیسانس.

*مدرک دانش زبان sprachkenn tnildse.

*فعالیت های علمی، حضور در همایش ها، مسابقات علمی، و ثبت اختراع.

*وضعیت مالی.

*معادل سازی مدارک تحصیلی و مدارک دانش زبان با معدل معادل سازی شده به OEAD.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی اتریش

بورسیه تحصیلی صندوق جمهوری اتریش

بورسیه تحصیلی اتریش که از سوی بودجه صندوق جمهوری اتریش اعطاء می شود، تنها به فرزندان کارگران، افراد کم توان مالی از کشورهای فقیر، یا افرادی که خانواده های شان از سوی رژیم نازی سختی های زیادی دیده اند، تعلق می گیرد. دانشجویان کم توان مالی از کشورهای درحال توسعه، می توانند از بورسیه موسسات شبانه روزی نیز برخوردار شوند.

انواع خاصی از بورسیه تحصیلی اتریش نیز وجود دارد که نام آنها در زیر آورده می شود:

*بورسیه دانشجویی فولبرایت اتریش. مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد، به مدت یک تا دو سال.

بورسیه تحصیلی صندوق جمهوری اتریش

*بورسیه پوزیشن های دکترای علوم سیاسی اتریش.

*بورسیه تحصیلی اتریش موسسه مطالعات ماری کوری. موسسه مطالعات پیشرفته (IHS).

در مجموع بدین دلیل که سیستم آموزشی اتریش رایگان است، بورسیه تحصیلی اتریش تنها به دانشجویان ممتاز و برگزیده اطلاق می شود. دانشجویان صاحب ایده که با مطالعات و تحقیقات مورد نظر اتریش همخوانی دارند، و علاقمند به همکاری با موسسات اتریش هستند، می توانند بورسیه های قوی تری دریافت کنند. اما باید توجه داشت که تعداد بورس ها اندک و رقابت برای به دست آوردن آنها سنگین است.

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش

دانشجویان و محققان بین‌المللی می‌توانند برای بورس تحصیلی در مؤسسات مختلف اتریش درخواست دهند. بسته به کشور مبدأ و سطح علمی شما گزینه‌های پشتیبانی مالی مختلفی وجود دارد.

اخذ بورسیه تحصیلی اتریش با هرمس اپلای

بورسیه تحصیلی اتریش، با شرایط معین و امکانات فراوان، فرصتی برای دستیابی به تحصیلات عالی با کمک مالی فراهم می‌آورد. داوطلبان برای اخذ این بورسیه‌ها باید با دقت شرایط مورد نیاز را مطالعه کنند و در تدوین اسناد، میتوانند از کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی هرمس استفاده کنند. این مشاوران با تجربه، راهنمایی‌های لازم را در مورد شرایط بورسیه تحصیلی اتریش ارائه می‌دهند تا داوطلبان بهترین اقدامات را برای اخذ این فرصت مهم انجام دهند و شرایط اخذ بورسیه اتریش را آماده کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بورسیه OEAD چه نوع بورسیه ای میباشد؟
این بورسیه به صورت 3ماهه، 4ماهه، و در بیشترین حالت 1ساله اعطاء می شود. کمک هزینه های اعطاء شده در مقطع کارشناسی ارشد حدود 650 تا 800 یورو به صورت ماهیانه می باشد که کاملاً دانشجو را در هزینه های زندگی تأمین می کند. این بورسیه در مقطع دکترا ماهی ۲۰۰۰ یورو برای مدت ۳ماه خواهد بود.
هزینه تحصیل در اتریش به چه صورت است؟
سیستم آموزشی و تحصیل در اتریش کاملاً رایگان و یا تقریباً رایگان و بدون هزینه است
بورسیه تحصیلی صندوق جمهوری اتریش چیست؟
بورسیه تحصیلی اتریش که از سوی بودجه صندوق جمهوری اتریش اعطاء می شود، تنها به فرزندان کارگران، افراد کم توان مالی از کشورهای فقیر، یا افرادی که خانواده های شان از سوی رژیم نازی سختی های زیادی دیده اند، تعلق می گیرد
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسلامی
2 سال قبل

سلام
در صورت مهاجرت امکان پیدا کردن کار پاره وقت واقعا وجود داره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  اسلامی
2 سال قبل

معمولا برای مهاجرت تحصیلی 20 ساعت در هفته اجازه کار دارید

کادر هرمس اپلای