دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا؛ اخذ فول فاند اسپانیا و شرایط آن

دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا؛ اخذ فول فاند اسپانیا و شرایط آن

مسلم است که دانشجویان بین المللی برای کمتر شدن مخارج تحصیل و زندگی، در جستجوی راه های دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا می باشند. تدریس در دانشگاه های اسپانیا به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی صورت می گیرد. دانشگاه ها برای دانشجویان خود کلاس آموزش زبان اسپانیایی برگزار می کنند، اما شهرداری های هر شهر نیز کلاس های رایگان آموزش زبان اسپانیایی تشکیل می دهند. دانشجویان پذیرفته شده در اسپانیا می توانند از این کلاس های رایگان نیز بهره ببرند. دریافت فول فاند اسپانیا یک فرصت هیجان‌انگیز برای دانشجویان بین‌المللی است. اسپانیا با دارا بودن سیستم آموزشی معتبر و دانشگاه‌های معروف جهانی، به عنوان مقصدی جذاب برای تحصیل در اروپا شناخته می‌شود  که جهت دریافت بورسیه حتما باید شرایط بورسیه تحصیلی اسپانیا را داشته باشید.

 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی

هزینه های تحصیل در اسپانیا نسبتاً سنگین است که با هزینه های زندگی سنگین تر نیز خواهد شد. امکان دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی بسیار اندک است و تنها دانشجویان بسیار خاص می توانند موفق به کسب آن شوند. تحصیل در این مقطع حدود ۳ تا ۴سال به طول خواهد انجامید و بسته به دانشگاه انتخابی، هزینه ای سالانه بین ۲ تا 6 هزار یورو را در برخواهد داشت. اما برای جبران هزینه های تحصیل، می توان به صورت نیمه وقت و البته قانونی تا سقف ۲۰ ساعت کار دانشجویی در هفته انجام داد، و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را تأمین کرد. برای هر ساعت کار می توان به درآمدی حدود ۸ تا ۱۰ یورو دست یافت. داشتن مدرک زبان اسپانیایی نیز برای بورسیه در مقطع کارشناسی الزامی است.

بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا، بین ۱ تا ۲ سال به طول انجامیده و بسته به دانشگاه انتخابی، سالانه بین 3 تا ۶ هزار یورو هزینه خواهد داشت. بورسیه های تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد نیز محدود و سختگیرانه است، هرچند از شرایط بورسیه کارشناسی مطلوب تر خواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز می توانند کار نیمه وقت قانونی تا سقف ۳۰ ساعت در هفته داشته باشند و می توانند به راحتی و با حمایت قانونی بیشتر در دانشگاه خود مشغول به کار شوند. در چند سال اخیر، بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد شرایط سخت تری پیدا کرده است، و بهتر است که متقاضیان، بر روی بورسیه در مقطع دکترا برنامه ریزی داشته باشند.

 

بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا تقریباً رایگان است و تنها هزینه ای اندک در حدود ۲۰۰ تا ۷۰۰ یورو برای خدمات جانبی دانشگاه دریافت می شود، اما می توان بورسیه تحصیلی اسپانیا را در این مقطع به دست آورد. اسپانیا در مقطع دکترا حمایت های مالی و بورسیه های منحصر به فردی را ارائه می دهد. برای دانشجویانی که مقاطع پیشین را از دانشگاه های اسپانیا فارغ التحصیل شده باشند، شانس بالاتری برای دریافت بورسیه دکترا وجود خواهد داشت. مسلماً شهرهای بزرگی همچون مادرید و بارسلونا شهرهای گرانتری خواهند بود، اما شهرهایی همچون سالامانکا، آلیکانته، یا والنسیا ارزان تر و البته دارای دانشگاه های خوبی هستند.

 

بورسیه تحصیلی اسپانیا، فرصتی بی‌نظیر برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد تا در محیط‌های آموزشی با کیفیت و با دسترسی به تیم‌های تحقیقاتی برجسته، مطالعات خود را ادامه داده و به عنوان محققانی با تخصص‌های پیشرو در حوزه‌های مختلف علمی، شناخت خود را گسترش دهند. بورسیه فول فاند در اسپانیا یک فرصت استثنایی برای دانشجویان بین‌المللی است که شامل تمامی هزینه‌های تحصیلی و زندگی می‌شود ولی حتما باید شرایط بورسیه تحصیلی اسپانیا را داشته باشید.

دانشجویان مقطع دکترا نیز می توانند در هفته تا ۳۰ ساعت کار قانونی انجام دهند، که درآمدی حدودی ۲۴۰ تا ۳۰۰ یورو به دست خواهند آورد. اما اگر این دانشجویان رزومه قوی ای داشته باشند می توانند با استاد راهنمای خود همکاری کرده و طبق نظر او ماهیانه مبلغی بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو حقوق دریافت کنند. افرادی که رزومه بسیار قوی داشته باشند و بتوانند در پروژهای بزرگ اسپانیا همکاری داشته باشند، بورسیه کامل دریافت کرده و هزینه های تحصیل و تفریح و زندگی آنها توسط دولت اسپانیا پرداخت خواهد شد.

بورسیه تحصیلی اسپانیا

در صورتی که هنگام درخواست بورسیه تحصیلی اسپانیا، طرح پژوهشی رسمی یا بیانیه شخصی پیشنهاد دهید، و در مصاحبه پیش از پذیرش، به خوبی طرح پژوهشی خود را پرزنت کنید، به شکلی که برای دانشگاه انتخابی مفید و جالب باشد، شانس دریافت بورسیه شما بسیار بالا خواهد رفت. اسپانیا نیز عضو موسسه اراسموس است و بورسیه تحصیلی اراسموس موندس با هدف توسعه کیفیت آموزش تکمیلی در اروپا و پذیرش تنوع فرهنگی به منظور درک متقابل فرهنگی، به دانشجویان ارائه داده می شود که دانشجویان می توانند برای این بورسیه نیز درخواست داشته باشند.

 

شرایط و مدارک دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع دکترا

  • ارائه مدارک مقاطع پایین تر.
  • معدل بالای ۱۶.
  • داشتن مقالات منتشر شده در ژورنال های معتبر و ISI، کتاب تألیفی یا ترجمه.
  • داشتن هر نوع فعالیت علمی، شرکت در مسابقات علمی و سمینارها.
  • سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی و پژوهشی.
  • داشتن مدرک دانش زبان. حداقل آیلتس ۶.۵.
  • توصیه نامه از استاد راهنما یا سوپروایزر.
  • انگیزه نامه.
  • گواهی سوءپیشینه.
  • گواهی سلامت پزشکی و سلامت روحی.
  • گواهی تمکن مالی.

شما پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اسپانیا به راحتی می توانید برای اشتغال و اقامت دائم اقدام کنید. کشور اسپانیا از زیرساخت های قوی ای برای اشتغال برخوردار است، و از فارغ التحصیلان توانمند، خوشفکر و کارآفرین برای اشتغال و اقامت دائم حمایت خواهد کرد.

اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا

از مزایای ویزای تحصیلی اسپانیا می توان به هزینه کم، امکان کار در اسپانیا پس از پایان تحصیلات و اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا اشاره کرد.

سخن پایانی

دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا با همکاری کارشناسان هرمس یک فرصت منحصر به فرد و مهم برای دانشجویان است. با توجه به تخصص و تجربه کارشناسان هرمس در زمینه مشاوره تحصیلی، دانشجویان می‌توانند به بهترین شکل ممکن در فرآیند انتخاب و درخواست بورسیه مشاوره بگیرند. این همکاری می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا بورسیه‌های مناسب با توجه به تخصص، علاقه، و نیازهای شخصی خود را انتخاب کنند. همچنین، اطلاعات به‌روز و دقیق از سوی کارشناسان هرمس می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا فرآیند درخواست را با موفقیت طی کرده و بهترین نتیجه را از تحصیل در اسپانیا با بورسیه به دست آورند. این همکاری نه تنها مسیر تحصیلی دانشجو را تسهیل می‌کند بلکه از اطلاعات و راهنمایی حرفه‌ای هرمس برای سفر تحصیلی بهترین بهره‌وری را به دانشجویان ارائه می‌دهد تا فول فاند اسپانیا را دریافت و شرایط اخذ بورسیه تحصیی اسپانیا را داشته باشند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی چه مدت است؟
تحصیل در این مقطع حدود ۳ تا ۴ سال به طول خواهد انجامید و بسته به دانشگاه انتخابی، هزینه ای سالانه بین ۲ تا 6 هزار یورو را در برخواهد داشت
تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد چه مدت است؟
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا، بین ۱ تا ۲ سال به طول انجامیده و بسته به دانشگاه انتخابی، سالانه بین 3 تا ۶ هزار یورو هزینه خواهد داشت.
هزینه تحصیل دکتری در اسپانیا چقدر است؟
تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا تقریباً رایگان است و تنها هزینه ای اندک در حدود ۲۰۰ تا ۷۰۰ یورو برای خدمات جانبی دانشگاه دریافت می شود،
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
parisa
2 سال قبل

میتونم از طریق موسسه شما اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا کنم؟؟

کارشناس هرمس اپلای
در انتظار تایید
پاسخ به  parisa
2 سال قبل

بله دوست عزیز . باید دقیق تر بررسی بشه . برای مشاوره با کارشناس هامون باهامون در تماس باشید 02191070170

کادر هرمس اپلای