بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا

از مزیت های تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان، وجود بورسیه تحصیلی ایتالیا است، که موجب می شود افراد از نقاط مختلف دنیا برای ادامه تحصیل و یا گذراندن دوره‌های تخصصی وارد این کشور شوند. برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا در سال 2024 رعایت نکاتی لازم است. چنانچه شما نیز قصد دارید بورس تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه تمام مواردی را که مربوط به شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا می‌باشد را بیان کنیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا در سال‌های اخیر در بین دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از رونق اقتصادی کمتری برخوردار بوده است و ممکن است به نظر برسد این کشور هدف مناسبی برای مهاجرت نباشد، ولی به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا و وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر در اکثریت رشته‌ها می‌تواند مقصد خوبی برای ادامه تحصیل و کسب مدرک دانشگاهی با اعتبار جهانی باشد.

همچنین می‌توان بعد از اتمام تحصیل در تمام اتحادیه اروپا اقدام به کار نمود. در واقع متقاضیان تحصیل در ایتالیا از آن به عنوان سکویی برای رسیدن به دیگر اهداف مهاجرتی و اقامتی خود بهره می‌برند.

نکات کلی بورسیه تحصیلی ایتالیا

ایتالیا کشوری است که قانون سازمان ملل مربوط به حمایت از کشورهای ضعیف در آن اجرا می‌شود و این بدین معنا است که عموم متقاضیان تحصیل در این کشور می‌توانند به صورت رایگان و تحت بورسیه تحصیلی ایتالیا، به زندگی در آن بپردازند. شرایط این بورسیه نشان دادن فیش حقوقی ولی دانشجو و میزان درآمد وی می‌باشد. عموماً دانشجویان ایرانی می‌توانند از این بورسیه تحصیلی ایتالیا استفاده نمایند.

در همین زمینه وکلا و یا مشاورینی هستند که می‌توانند روال اخذ این بورسیه را برای شما تسهیل بخشند. به این نکته توجه کنید که برای اخذ این بورسیه فقط شرایط مالی شخص و خانواده وی بررسی می‌شود و ارتباطی به وضعیت علمی دانشجو ندارد، پس توصیه می‌کنیم مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشید که تحت عنوان اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا، مبالغ هنگفتی از افراد دریافت می‌کنند.

تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس نیاز به مدرک پیش دانشگاهی دارد و معمولاً دانشگاه‌های این کشور به افرادی که دیپلم ۱۱ ساله و یا به عبارتی دیپلم بدون پیش دانشگاهی دارند، پذیرش نمی‌دهد. تحصیل در ایتالیا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا نیز امکان پذیر است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا ایتالیا را دارند می‌توانند از مزیت اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا علاوه بر بورسیه دولتی نیز برخوردار شوند ولی این بورسیه معمولاً برای مقطع دکترا و با داشتن نمره و معدل بالا امکان پذیر است.

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا به دو گونه زیر تقسیم بندی می شنود:

۱) بورسیه‌های دانشگاهی :

این نوع بورس بر اساس رزومه علمی فرد، دانش شخصی متقاضی، معدل کسب شده و مقاله‌های چاپ شده معتبر وی به او تعلق می‌گیرد. این نوع بورسیه تحصیلی ایتالیا معمولا مختص مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد می‌باشد. مبلغ این بورس در مقطع دکترا حدودا ۱۲۰۰ یورو در ماه می‌باشد. شانس دریافت این بورسیه در مقطع دکتری به مراتب بالاتر از مقطع کارشناسی ارشد است.

در مقطع کارشناسی ارشد بورس ها بر اساس بودجه دانشگاه‌ها به سه سطح تقسیم بندی می‌شوند: بورسیه های ۱۲۰۰۰ یورویی همراه با هزینه‌ی شهریه دانشگاه که می‌توان مقداری از آن را نیز پس انداز کرد. بورسیه دوم ۵۵۰۰ یورویی بعلاوه هزینه شهریه‌ی دانشگاه و بورسیه‌ای که فقط شهریه دانشگاه را کامل پوشش می‌دهد. این شرایط برای دانشگاه‌های میلان، تورین، ونیز تقریبا یکسان می‌باشد.

۲)بورسیه های استانی:

بورس های استانی که با نام بورسیه DSU شناخته می شود، توسط اداره بورسیه هر استان، تقریبا در تمام مقاطع به افراد تعلق می گیرد. این بورسیه شرایط ویژه و نسبتا ساده ای را شامل می شود. در این بورسیه دولتی ایتالیا شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، غذا و… به فرد تعلق می گیرد. در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این بورسیه دولتی مبلغ ۵۰۰۰ یورو همراه با هزینه شهریه دانشگاه و در مقطع دکتری ۸۰۰۰ یورو بعلاوه هزینه شهریه ها می باشد. که شما با استفاده از این بورسیه ها بطورکامل هزینه زندگی و تحصیل خود را پوشش می دهید و نهایت هزینه ای که بایستی سالیانه خودتان تهیه کنید ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو می باشد.

بورسیه تحصیلی ایتالیا

مدارک لازم جهت دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

✔ ترجمه شناسنامه فرد متقاضی به زبان ایتالیایی
✔ ترجمه شناسنامه پدرخانواده (در صورت فوت پدر، ترجمه شناسنامه سرپرست خانوار الزامی می‌باشد. همچنین گواهی فوت پدر هم کمک کننده خواهد.)
✔ ترجمه گواهی فیش حقوقی پدر یا سرپرست خانوار
✔ تکمیل نمودن فرم مربوطه بصورت آنلاین برای دریافت بورسیه ذکر شده (زمان آگوست تا سپتامبر)
✔ نشان دادن اجاره نامه منزل به انضمام ترجمه آن (در برخی از شهرها نیازی به ارائه این مدرک نمی‌باشد)
✔ ارائه گواهی فیش حقوقی پدر یا همان فردی که تحت تکفل وی می‌باشید (به یورو)

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

مدارک دیگری که در امتیاز بندی جهت دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا به فرد متقاضی کمک خواهند کرد و شانس وی را جهت اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا افزایش می‌دهد، به قرار زیر است :

  • اگر پدر یا مادر فرد متقاضی در قید حیات نباشند.
  • اگر والدین دانشجو معلولیت خاصی داشته باشند با ذکر این مشکل شانس فرد افزایش می‌یابد.
  • اگر با مدارک ثابت کنند که دیگر اعضای خانواده نیز دانشجو و در حال تحصیل، در کشور دیگری می‌باشند.
  • اگر شما خواهر یا برادر زیر هفت سال داشته باشید و والدین شما هر دو شاغل باشند، در صورت نبود والدین این کودک در خانه تنها می‌ماند، این مورد نیز در کسب بورسیه موثر است.

لازم به ذکر است می‌بایست در شانس اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا محدودیت سنی را نیز در نظر داشته باشید. حداکثر سن برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی در ایتالیا ۳۵ سالگی می‌باشد. در ضمن این کمک هزینه‌ی تحصیلی به افرادی که در سنین پایین‌تری هستد یعنی افراد زیر ۱۸ سال تعلق نمی‌گیرد. بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا نیز وجود دارد.

نکات مهم برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که اگر فرد متقاضی فارغ التحصیل نشده باشد و همچنان در ترم آخر مشغول به تحصیل باشد امکان اخذ پذیرش برای وی میسر است، ولی بایستی قبل از زمان سفارت فارغ التحصیل و دانشنامه خود را ارائه دهد.

توجه کنید که فرد تنها اجازه استفاده و اخذ یکی از ویزاهای بورسیه دانشگاهی یا استانی را دارد و همزمان امکان بهره مند شدن از هر دو نوع بورسیه برای دانشجو میسر نیست. به نظر می‌رسد اخذ بورسیه های استانی دولت ایتالیا امری دشوار نباشد و بواسطه دریافت این بورسیه فرد متقاضی متعهد می‌شود که تعداد واحدهای مشخصی را در سال پاس کند، حال اگر شما ورودی سپتامبر باشید بایستی طی یکسال ۳۵ واحد درسی را بگذارید و در صورتی که شما از ماه ژانویه تحصیل خود را آغاز نمایید همین میزان واحد درسی را باید طی شش ماه پاس کنید که مسلما امری دشوار به نظر می‌آید. البته پذیرش در مقطع لیسانس فقط سالی یک بار در ماه سپتامبر امکان پذیر است.

اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا برای متقاضیانی که ورودی سپتامبر هستند برخلاف ورودی‌های ماه ژانویه مشخص شده نیست، بنابراین شخص بایستی هزینه ترم اول تحصیل خویش که شامل هزینه دانشگاه، خوابگاه، هزینه رفت و آمد و … که حدودا ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو می‌باشد را تهیه نموده و پس از اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا این هزینه‌ها در سال دوم توسط دانشگاه به حساب وی واریز می‌گردد.

تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس یا کارشناسی

تحصیل در این کشور زیبا و تاریخی اروپایی در مقطع لیسانس به استثنای چند رشته خاص معمولاً به زبان ایتالیایی است ولی در مقاطع بالاتر تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی میسر می‌باشد. تحصیل در کشور ایتالیا در رشته‌های معماری و پزشکی بسیار پرطرفدار است.

مدرک مورد نیاز جهت تحصیل در ایتالیا به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته‌ای مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه و دسته‌ای مربوط به اخذ ویزا که به سفارت تحویل داده می‌شود. که معمولاً مدارک پذیرش شامل مدارک تحصیلی فرد و مدارک سفارت شامل مدارک شناسایی، حمایت مالی و … است.

مدارک لازم جهت پذیرش از دانشگاه ایتالیا

مدارک لازم جهت پذیرش از دانشگاه ایتالیا

  1. مدارک فارغ التحصیلی فرد متقاضی
  2. ریز نمرات تحصیلی مقاطع مختلف
  3. ترجمه مدارک ذکر شده
  4. ارائه مدرک زبان آیلتس که برای هر مقطعی نمره کسب شده متفاوت می‌باشد. (حداقل نمره آیتلس ۶ است و در برخی از دانشگاه‌ها در مقطع دکترا فرد بدون ارائه مدرک زبان و به شرط قبولی در مصاحبه، شامل پذیرش می‌شود.)
  5. اصل پاسپورت و کپی از صفحه‌ی ابتدایی آن
  6. ارائه CV یا رزومه تحصیلی
  7. ارائه مقالات و تحقیقات علمی فرد متقاضی؛ در صورتی که فرد این موارد را تهیه کرده باشد.
  8. انگیزه نامه
  9. نیازمند پنج قطعه عکس
  10. ارائه آدرس پست الکترونیکی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا از دیر باز مورد توجه افراد بسیاری بوده است. چنانچه علاقمند به ادامه تحصیل در گروه‌های پزشکی این کشور می‌باشید، ضروری است که در آزمون سراسری که اوایل سپتامبر برگزار می‌گردد شرکت نمایید. این آزمون معمولا در دبی، امارات، قبرس یا در کشور ایتالیا به زبان انتخابی شما، ایتالیایی یا انگلیسی برگزار می‌گردد.

در صورت انتخاب زبان انگلیسی ترجیحا نیازمند داشتن نمره آیلتس ۵٫۵ یا 6 می‌باشید و در غیر این صورت نیازمند گذراندن دوره‌های زبان ایتالیایی هستید، می‌بایست در آزمون Esterni شرکت کرده و نمره لازم را کسب نمایید.

این آزمون بهمن ماه هر سال برگزار می‌گردد و شما بایستی کتاب Espresso1 و Espresso2 را مطالعه کرده و حداقل نمره ۱۶۰ از ۲۰۰ را کسب نمایید تا موفق به قبولی شوید. لازم به ذکر است که شاید تعداد متقاضیان ثبت نامی در کنکور پزشکی ایتالیا، سالیانه بیشتر از ۶۰۰ نفر نباشند ولی این کنکور بسیار رقابتی است و موفق شدن در آن با دشواری‌هایی همراه است.

به نظر می‌رسد شانس متقاضیان شرکت کننده در رشته داروسازی بیشتر از گروه‌های پزشکی و دندان پزشکی باشد. دانشگاه بولونیا در صدر دانشگاه‌های پزشکی این کشور می‌باشد و با توجه به این مطلب که این آزمون‌ها هماهنگ شده و سراسری برگزار می‌گردد شما حق شرکت در رشته پزشکی دو دانشگاه متفاوت را ندارید و بایستی یک دانشگاه را انتخاب نمایید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی و ادامه تحصیل در رشته دندان پزشکی به زبان ایتالیایی می‌باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا

برای شرکت در برنامه‌های داروسازی؛ شرکت در آزمون به عنوان بخشی از برنامه‌های متقاضی در نظر گرفته می‌شود. این در حالیست که برخی از آزمون‌ها بصورت انتخابی و برخی از آنان به صورت رقابتی می‌باشد که افراد قادر به تحصیل در گرایش‌هایی نظیر: پزشکی، جراحی، دامپزشکی و یا گرایش‌های مرتبط با سلامت نیز می‌باشند. بیاد داشته باشید دیگر موارد به صورت اختیاری است که افراد با هدف دسترسی به گرایش‌های علمی وارد عرصه می‌شوند. همچنین تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا نیز از استقبال خوبی برخواردار است.

شهروندان غیر اروپایی و مقیمان خارج از کشور که قصد دریافت بورسیه تحصیل در ایتالیا را دارند، حتما در خاطرشان باشد که افراد بایستی به سفارت و یا کنسولگری کشور ایتالیا مراجعه نمایند؛ چرا که این مرحله به منزله پیش فرایند این درخواست می‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا

✔ مدرک دیپلم دبیرستان؛ مدرکی که بایستی به زبان ایتالیایی؛ زبان رسمی و اداری کشور مقصد ترجمه گردد. این مدرک باید توسط تمامی مقامات مربوطه بررسی گردد و در کنار آن میزان اعتبار و ارزش آن مورد ارزیابی واقع شود. این فرایند توسط سفارت ایتالیا صورت می‌گیرد.
✔ ارائه گواهی که نشان دهنده توانایی شما برای تحصیل در کشور مقصد باشد.
✔ ارائه کد مالیاتی (codice fiscale)
✔ تکمیل فرم A؛ برای افراد غیراروپایی و شهروندان مقیم در خارج از کشور
✔ ارائه پاسپورت/گذرنامه‌ای معتبر
✔ ارائه مجوز اقامت معتبر (permesso di soggiorno) برای شهروندان غیر اروپایی
✔ گواهی ثبت نام در دانشگاه به همراه فهرستی از آزمون‌ها و یا ارائه مدرک آموزش متوسطه به موسسات آموزش عالی و در صورتی که سیستم آموزش بومی شما کمتر از ۱۲ سال بوده است.

پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا

بر اساس رتبه بندی جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری،دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم در کشور ایتالیاپس از سپتامبر ۲۰۱۶ به شرح زیر هستند:

لیست دانشگاه های مورد تائید ایتالیا

گروه الف (ممتاز)

Universita degli studi di Bologna Universita degli studi di Perugia
Universita degli studi di Roma “La Sapienza” Universitả degli Studi di Modena e Reggio Emilia
Universita Commerciale Luigi Bocconi Universitả Cả Foscari di Venezia
Politecnico di Milano Universita degli studi di Catania
Universita degli studi di Milano Universitả degli Studi di Roma Tre
Universita degli studi di Pisa Universita degli studi di Bari
Universita degli studi di Padova Universitả Degli Studi di Verona
Universitả Degli Studi di Roma Tor Vergata Universidad degli studi di palermo
Politecnico di Torino Universita degli studi di Trieste
Universita degli studi di Firenze Universita degli studi di Siena
Universita degli studi “Federico II” di Napoli Universitả degli Stadi di Milano- Bicocca
Universita degli studi di Torino Universita degli studi di Genova
Universita degli studi di Pavia Universita Cattolica del Sacro Cuore – Milano

گروه ب (خوب)

Universita Degli Studi di Trento Universita  degli Studi di Udine (University of Udine)
Universita  degli studi di Cagliari Universita  degli studi di Ferrera
Universita  degli studi di Parma Universita  degli studi di Salerno (University of Salerno)
Universitả  della Calabria Universita  IUAV di Venezia
Universitả degli Studi di Bergamo Universita del salento (universita degli studi di Lecco)
Universita per stranieri di siena Universita Degli Studi di Teramo

دانشگاه های گروه ب که فقط تا کارشناسی ارشد ارائه میدهند:

Conservatorio di Milano, Napoli, Cagliari, Bari, Roma   
Conservatorio di musica Franco Vittadini
Conservatorio di musica G.B.Martini
Conservatorio di Torino Guiseppe Verdi

گروه ج (متوسط)

Universitả ‘Campus Bio- Medico’ di Roma Universitả Carlo Cattaneo
university of foreigners,Perugia Universitả degli di Cassino
Universitả degli Stadi ‘Magna Graeciả di Catanzaro Universitả degli Stadi di Brescia
Universitả degli Stadi del Piemonte Orientale ‘Amedeo Avogadro’ Universitả degli Studi dell’ Aquila (University of Aquila)
Universita degli studi dell’ Insubria Universitả degli studi di Foggia
Universitả degli studi del Molise Universitả degli studi del Sannio-Benevento
Universitả degli studi Suor Orsola Benincasa Universitảdella Val d’ Aosta
Universitả politecnica delle Marche Universita degli studi “ Gabriele d’annuzio’ di Chieti-Pascara”

 

شرایط اخذ اقامت دائم پس از پذیرش از دانشگاه ایتالیا

شایان ذکر است دانشجویانی که پس از اتمام تحصیل قصد اخذ اقامت دائم ایتالیا را دارند بر اساس قوانین مهاجرتی کشور ایتالیا با پروسه سختی مواجه خواهند بود. بطوری که شما متقاضی عزیز باید بعد از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، طی فرصت دو ساله‌ای کار مورد نظر خود را یافته و یکسال را در طی این مدت مشغول به کار باشید.

به این واسطه اقامتی ۵ ساله به شما اعطا می‌گردد، در سال دهم تا دوازدهم که از ورودتان به ایتالیا می‌گذرد، شما می‌توانید درخواست شهروندی کشور ایتالیا را بدهید. متذکر می‌شوم برای یافتن کار مناسب در این کشور، داشتن تخصص لازم در رشته مورد نظر و دانستن زبان ایتالیایی شرط اصلی در اعطای پیشنهاد شغلی مورد نظر به شما می‌باشد.

البته کشور ایتالیا شرایط مناسبی را برای فارغ التحصیلان خود فراهم کرده است به عنوان مثال اگر شما فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک میلان باشید، می‌توانید مادام العمر از امکانات کاریابی این دانشگاه استفاده نمایید.

انتخاب محل اقامت در ایتالیا

یکی از دغدغه هایی که اکثر دانشجویان و علاقمندان اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا دارند، یافتن اقامتگاه و مسکن می باشد. به خصوص برای دانشجویان تازه وارد این مسئله مهمی محسوب می شود. موسسه مهاجرتی هرمس اپلای جهت فراهم نمودن رفاه و کاهش استرس موکلین خود در بدو ورود به ایتالیا با بهرمندی از کارشناسان مقیم خود توانایی این را دارد که این مشکل را کاملا برای شما حل نماید.

نکته مهم در قراردادها که باید توجه داشته باشید این است که هر قرارداد مسکن را به دقت بررسی کنید تا ببینید اجاره شما شامل چه چیزهایی می‌شود و چه چیزهایی در آن وارد نشده است.

اقامت در ایتالیا

نرخ های اجاره در ایتالیا

نرخ های اجاره در شهر های ایتالیا بطور قابل توجهی با توجه به اندازه (تعداد اتاق خواب ها) و کیفیت ملک، چند سال ساخت و امکانات ارائه شده متفاوت است.

هزینه های اضافی تحصیل در ایتالیا و بورسیه تحصیلی ایتالیا، هزینه هایی هستند که شما علاوه بر اجاره هفتگی یا ماهانه پرداخت می کنید که شامل:

  • آب
  • سیستم گرمایش
  • برق
  • مدیریت پسماند
  • پارکینگ (در صورت داشتن کار)
  • حمل و نقل (اتوبوس، قطار و غیره)
  • پرداخت اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا

با این حال، مهمترین عامل موثر بر اجاره، منطقه سکونت در ایتالیا و محله خاص است. تا همین اواخر، ایتالیا دارای قانون اجاره عادلانه (equo canone) بود که اجاره ها را برای مواردی که توسط مقامات محلی بجای سطوح بازار تعیین می شدند، محدود می کرد. این امر منجر به کمبود در ملک های اجاره ای در برخی مناطق شد و اکنون مالکان مجاز به تعیین نرخ اجاره در بازار شده اند؛ که این امر مالکان بیشتری را تشویق به ارائه ملک کرده است.

بیشتر نرخ‌ها قابل مذاکره هستند و شما باید برای کاهش نرخ تلاش کنید. گاهی اوقات یک وکیل پیشنهاد اجاره کاهش یافته را می‌دهد و حتی به شما می‌گوید که چه چیزی را ارائه دهید. پرداخت اجاره برای ساکنان دارای معافیت مالیاتی است.

نرخ‌های اجاره در ایتالیا اجاره‌های بالا برای املاک مبله، کیفیت خوب، جدید یا نوسازی شده در اغلب مناطق حومه و روستایی است. این نرخ‌ها شامل املاک در مراکز اصلی شهر و استراحتگاه‌های معروف (کوه آلپ، دریاچه‌ها و استراحتگاه‌های ایتالیایی)، مناطق مسکونی منحصر به فرد و مسکن مبله که نرخ‌ها سرسام آور است، نمی‌شود.

پرداخت اجاره ی خوابگاه در ایتالیا

اجاره به صورت پیش پرداخت در فواصل بیشتر از دوماه پرداخت نمی‌شود، صاحبخانه می‌تواند تقاضای ودیعه‌ای برابر با اجاره یک یا سه ماه را بکند. این سپرده باید با سود، دو ماه از خاتمه اجاره نامه برگردانده شود؛ و خسارات و تغییر دکوراسیون و غیره از پول کسر می‌شود.

اگر چه غیرقانونی است، اما بسیاری از مستاجران اجاره چند ماه آخر خود را پرداخت نمی‌کنند و سپرده خود را از دست می‌دهند. اجاره به طور معمول از یک ماه قبل پرداخت می‌شود و شما ملزم به پرداخت مستقیم اجاره توسط سپرده‌های بانکی نیستید. علاوه بر اجاره، مستاجران در یک آپارتمان باید بیمه اجباری داشته باشند و هزینه خدمات (شارژ) را پرداخت کنند.

اجازه کار حین تحصیل

در کشور ایتالیا نیز همچون دیگر کشورهای اروپایی فرد در مقطع کارشناسی اجازه ۱۰ ساعت کار در هفته را دارد، که این میزان ساعت کار برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته می باشد. در ضمن هزینه زندگی در ایتالیا ماهیانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو متغیر است. واضح است که این هزینه بسته به شرایط فرد، سطح زندگی و نوع تفریحات وی تغییر می‌کند.

دانشگاه پلی تکنیک تورین

معرفی دانشگاه های ایتالیا

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا قطعا یک انتخاب جذاب خواهد بود. در این مقاله می خواهیم راجع به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا و اطلاعات کامل و مفیدی در اختیار شما قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

حالا برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا، سریع ترین روش چیست؟

در این بخش سعی کردیم هر آنچه که درباره شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا می باشد را بیان کنیم. اما اگر قصد دارید در سریع ترین زمان برای دریافت بورس تحصیلی ایتالیا اقدام کنید؛ کارشناسان موسسه مهاجرتی هرمس اپلای جهت مشاوره در خصوص اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا و معرفی فرصت های آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی در خدمت شما هستند. جهت سهولت در امر مشاوره می توانید فرم مشاوره مهاجرتی رایگان را تکمیل و ارسال نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا چیست؟
۱) بورسیه‌های دانشگاهی ۲)بورسیه های استانی
آیا پذیرش برای کسانی که ترم آخر هستند امکان پذیر است؟
نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که اگر فرد متقاضی فارغ التحصیل نشده باشد و همچنان در ترم آخر مشغول به تحصیل باشد امکان اخذ پذیرش برای وی میسر است، ولی بایستی قبل از زمان سفارت فارغ التحصیل و دانشنامه خود را ارائه دهد.
هزینه های اضافی تحصیل در ایتالیا و بورسیه تحصیلی ایتالیا شامل چیست؟
آب سیستم گرمایش برق مدیریت پسماند پارکینگ (در صورت داشتن کار) حمل و نقل (اتوبوس، قطار و غیره) پرداخت اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

60 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
2 سال قبل

اعطای خوابگاه برای دانشجویان خارجی وجود نداره در ایتالیا؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

بله هرجا برای تحصیل اقدام کنید میتونید از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنید

tara
3 سال قبل

سلام من 18 سالمه و 2 ماه تا پایان سال اخرم مونده و تا 4 ماه توانایی شرکت در ازمون برای گرفتن ایلتس حداقل 6 و دارم نمراتم هم بالا 19 هست ایا شانسی برای گرفتن بورسیه دارم؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  tara
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ما در زمینه تحصیل در ایتالیا اقدام نمیکنیم .
ولی برای کشور هایی مثل ترکیه ، کانادا ، فرانسه و … میتونیم راهنماییتون کنیم .

ارمان
3 سال قبل

کدوم دانشگاه در مقطع ارشد رشته بازیگری رو ارائه میده؟ و آیا بورسیه استانی تعلق میگیره به این رشته؟؟؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  ارمان
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ما برای رشته های هنری اقدام نمیکنیم متاسفانه .

اشکان
3 سال قبل

سلام
این بورسیه که نوشتید ، اگر پدر یا مادرتون فوت کرده باشند ، سن بین ۱۸ تا ۳۵ و یک برادر یا خواهر خارج از کشور داشته باشی ! چقدره مقدارش ؟
شانس گرفتن بورسیه چند درصده ؟

هرمس اپلای
پاسخ به  اشکان
3 سال قبل

سلام‌وقت بخیر باید رزومتون به طور تخصصی بررسی بشه برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید

Iranmehr
3 سال قبل

سلام اگر پدر در قید حیات باشه امکان معرفی خود فرد یا مادر به عنوان سرپرست وجود داره؟

هرمس اپلای
پاسخ به  Iranmehr
3 سال قبل

سلام . خیر

کادر هرمس اپلای