اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه؛ راز شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه؛ راز شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه با شرایط متنوع، یک گزینه جذاب برای دانشجویان جهانی است. شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه شامل معیارهای مختلفی از تحصیلات و تجربیات پیشین است. افراد با مراجعه به این شرایط می‌توانند گام اول را در راستای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه بردارند و با ارائه اسناد مورد نیاز، به تحقق آرزوهای تحصیلی خود در این کشور پویا و زیبا بپردازند.

بورسیه تحصیلی کشور ترکیه، متعدد و گرفتن آن چندان سخت نیست. شاید سخت ترین شرط در دریافت بورسیه تحصیلی، سن متقاضی است. ترکیه در تمام مقاطع تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه زندگی، هزینه های بهداشتی و سفر اعطاء می کند. همینطور دوره یک ساله زبان ترکی استانبولی برای تمامی دانشجویان پذیرش شده برگزار خواهد شد. در حقیقت، سال نخست حضور در دانشگاه های ترکیه، با کلاس های آموزش زبان ترکی همراه است. ازآنجایی‌که مسئله مربوط به دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه بسیار مهم است، ما در ادامه این مقاله به طور کامل نکات مربوط به آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

سن دانشجویان متقاضی

دانشجویان متقاضی بورسیه تحصیلی کشور  ترکیه، حتماً باید در دایره سنی خاصی باشند، وگرنه در صورت پذیرش مدارک دیگر، پذیرش شان در دانشگاه لغو خواهد شد. دایره این سن به ترتیب زیر است:

برای دانشجویان مقطع کارشناسی: متولدین پیش از ۱/۱/۱۹۹۷.

برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد: متولدین پیش از ۱/۱/۱۹۸۸.

برای دانشجویان مقطع دکترا: متولدین پیش از ۱/۱/۱۹۸۳.

متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه در مقطع دکترا شانس بیشتری دارند، اما در مجموع تمامی افراد در تمامی مقاطع می توانند شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی این کشور امتحان کنند.

شرایط و مدارک بورسیه تحصیلی ترکیه

دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه پروسه‌ای طولانی و در گاهی موارد پیچیده دارد. در صورت انجام صحیح مراحل آن و استفاده از راهی مناسب برای دستیابی به آن می‌توان تاحدامکان هزینه‌ها و زمان دستیابی به آن را تا حد زیادی کاهش داد.

بهتر است که متقاضیان مدارک موردنیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه را به طور کامل و صحیح جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در زمان مناسب به سفارت تحویل دهند. در این حالت شانس خود را برای دریافت ویزای مربوطه افزایش خواهند داد. مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی این کشور بدین ترتیب است:

• اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن
• گواهی تمکن مالی به میزان اندک
• سند ازدواج در صورت تأهل
• عدم برخورداری از سوابق کیفری
• گواهی پزشکی سلامت جسمی و روانی
• نامه درخواست ویزا
• انگیزه‌نامه
• مدرک تحصیلی و تمامی ریز نمرات از مقطع دیپلم تا آخرین مقطع تحصیلی.
• مدارک شناسایی معتبر.
• گواهی قبولی کنکور (در صورت وجود).
• توصیه نامه از اساتید (برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا).
• فعالیت های علمی، مقالات، شرکت در همایش ها، ثبت اختراعات.
• مدارک بین المللی در صورت وجود: GMAT – GRE – IELTS – TOFEL
• یک عدد عکس اسکن شده ۴*۶.

شرایط و مدارک بورسیه تحصیلی ترکیه
برای درخواست بورسیه تحصیلی در ترکیه، داوطلبان باید شرایط آن را مطالعه و مدارک مورد نیاز را آماده کنند.

برای تأیید دانشجو در بورسیه تحصیلی این کشور ، چند شرط اصلی وجود دارد:

ریز نمرات بالا، معدل بالا و CGPA، شرکت در آزمون های بین المللی و نمرات آنها، اعتبار دانشگاه‌های مقاطع پیشین، آزمون ورودی برای دانشگاه محل پذیرش، رزومه علمی قوی. داشتن مدرک تافل یا آیلتس اجباری نیست، اما امتیاز مثبت محسوب می شود. تسلط به زبان ترکی استانبولی از اهمیت بالایی برخوردار است. بورسیه تحصیلی کشور ترکیه و ارزش آن بر اساس نمرات مدارک یاد شده اعطاء خواهد شد. حتی نمرات دوره دبیرستان نیز از اهمیت برخوردار هستند.

در مرحله نخست ثبت نام، ترجمه مدارک نیاز نیست و تنها ارسال اسکن مدارک کفایت می کند. نیز برای دانشجویان و دانش آموزانی که در کنکور رتبه خوبی کسب کرده اند، این رتبه امتیاز محسوب می شود، و دقت داشته باشند که هنگام ارسال مدارک، گواهی رتبه کنکور را نیز ارسال کنند. بورسیه تحصیلی کشور ترکیه در مقطع دکترا، برای کسانیکه پیش از پذیرش با اساتید یا کمپانی دیگری ارتباط علمی برقرار کرده اند، سریعتر و قویتر به دست خواهد آمد.

یکی از موارد مهم دیگری نیز که در راستای دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه از سوی مسئولین مربوطه با دقت بالایی بررسی می‌شود، عدم برخورداری متقاضیان از سوابق کیفری است. دانشگاه‌های کشور ترکیه با درخواست کسانی که در طول مقاطع قبلی خود ریز نمرات و سوابق تحصیلی درخشانی را کسب کرده‌اند به‌آسانی در راستای دریافت بورسیه تحصیلی موافقت خواهد کرد که یک امتیاز بسیار بزرگ برای آن به‌حساب می‌آيد.

ریز نمرات و معدل لازم برای درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه

مقطع لیسانس: دست کم ۱۴ از ۲۰، و یا ۷۰ از ۱۰۰.

مقطع کارشناسی ارشد: دست کم ۱۵ از ۲۰، یا ۷۵ از ۱۰۰.

مقطع دکترا: دست کم ۱۵ از ۲۰، یا ۷۵ از ۱۰۰.

ریز نمرات و معدل لازم برای درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه

مصاحبه برای بورسیه تحصیلی ترکیه

در صورت پذیرش مدارک ارسالی، در مرحله بعدی مصاحبه انجام می گیرد، که یا به صورت حضوری در دانشگاه پذیرش شده انجام می شود، یا به صورت اینترنتی، و یا به صورت حضور در سفارت ترکیه در کشور خودتان.

سوالات مصاحبه ها در مورد هدف شما از درخواست بورسیه تحصیلی این کشور است، اما سوالات اینترنتی با پرسش های چهار گزینه ای به شکل سخت تری برگزار می شود. متقاضیان در مرحله مصاحبه برای بورسیه تحصیلی ترکیه باید به طور کامل آرامش خود را کنترل کرده و تمام پاسخ‌های خود را به‌صورت واقعی و بدون هیچ اغراقی به مسئولین ارائه دهند. در مصاحبه فوق ممکن است مسئولین سؤال‌های تخصصی نیز از مسئولان بپرسند به همین دلیل مرور مجدد مباحث درسی از موارد بسیار ضروری برای آن به‌حساب می‌آید.

 

ویژگی های بورسیه تحصیلی کشور ترکیه

در بورسیه تحصیلی کشور ترکیه، شهریه به طور کامل آف می شود و تحصیل رایگان است. دانشجویان بورسیه، بیمه عمومی داشته و هزینه های درمان شان کاملاً رایگان است. اقامت برای این دانشجویان رایگان است. البته به شرطی که از خوابگاه دانشجویی استفاده کنند. در غیر این صورت می بایست هزینه مسکن را شخصاً بپردازند. هزینه سفر نیز به عهده دانشگاه است.

بطور میانگین بورسیه تحصیلی کشور ترکیه در هر یک از مقاطع بدین ترتیب خواهد شد:

در مقطع لیسانس: ماهانه 1000 لیر.

در مقطع کارشناسی ارشد: ماهانه 1400 لیر.

در مقطع دکترا: ماهانه 1800 لیر.

میانگین بورسیه تحصیلی کشور ترکیه در هر یک از مقاطع
میانگین بورسیه تحصیلی در ترکیه برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است

اهمیت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه

هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه سنگین نیست، و بدون دریافت بورسیه تحصیلی نیز می توان از پس آن برآمد. اما از یک سو شرایط اخذ بورسیه سخت نیست، و از یک سو مسیر برای تمامی دانشجویان از سراسر جهان باز است؛ پس دلیلی برای امتحان نکردن شانس وجود ندارد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طبق قوانین ترکیه، با اخذ ویزای تحصیلی، و حتی پس از اتمام تحصیلات با استخدام شدن و دریافت ویزای کاری، باز هم امکان درخواست اقامت دائم ترکیه و تابعیت وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خروج از کشور برای ادامه تحصیل و سپس گرفتن تابعیت و اقامت دائم دارید، ترکیه مقصد مناسبی برای شما نخواهد بود. پیش از درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه، دانشگاه های سایر کشورها، بورسیه آنها، و شرایط اقامت آنها را بررسی کنید، تا گزینه ای که مناسب برای اهداف تان است را برگزینید.

مزایای مهاجرت به ترکیه از طریق بورسیه تحصیلی

مهاجرت به ترکیه از طریق بورسیه تحصیلی تبعات مثبت فراوانی را برای درخواست‌کنندگان به همراه دارد. به همین علت هرساله افراد زیادی از نقاط گوناگون جهان برای دستیابی به اهداف مختلف خود، درس‌خواندن را برای مهاجرت به ترکیه برمی‌گزینند.

با اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، امکان مهاجرت با هزینه کم و دستیابی به آموزش برتر در یک محیط فرهنگی غنی فراهم می‌شود. شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه، با توجه به استعداد و تعهد داوطلبان، درب‌هایی به دنیای تحصیلات عالی و فرصت‌های شغلی جدید باز می‌کند. این اقدام فرصتی مناسب برای افرادی است که به دنبال ترکیبی از تحصیلات برتر و تجربیات فرهنگی جذاب هستند.

امکانات رفاهی که در کشور ترکیه برای شهروندان فراهم است زندگی بسیار مطلوب و ایده‌آلی را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است تمام مزایای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه در راستای مهاجرت به این کشور را به طور کامل توضیح می‌دهد. مزایای تحصیل در ترکیه را از منابع خارجی نیز بخوانید.

• یکی از مهم‌ترین مزایایی که تحصیل در ترکیه و مهاجرت به این کشور برای متقاضیان به دنبال دارد، استفاده از تمام امکانات رفاهی این کشور با کمترین هزینه ممکن است. در حالت کلی دولت ترکیه در راستای رفاه و آسایش شهروندان خود هزینه امکانات رفاهی مختلف این کشور را تا حد زیادی کاهش داده است.

• متقاضیان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه اجازه خواهند داشت تا بدون هیچ محدودیتی به بسیاری از کشور‌های مختلف سفرکرده و از امکانات مختلف آن‌ها لذت ببرند. به عبارتی ارزش و اعتبار ویزای تحصیلی کشور ترکیه به حدی از نگاه دیگر کشور‌ها بالا است که اجازه سفر به آن‌ها بدون هیچ دردسری برای متقاضیان وجود دارد.

• متقاضیان از طریق دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه و مهاجرت به آن کشور می‌توانند در طول دوران تحصیل خود به انجام کار پاره‌وقت دانشجویی بپردازند. البته باید به این نکته اشاره کرد که مدت‌زمان انجام کار دانشجویی در هر ترم محدود بوده و در صورت عدم رعایت آن با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

موسسه هرمس اپلای
موسسه مهاجرتی هرمس

• تبدیل ویزای تحصیلی ترکیه به ویزای کاری پس از پایان دوران تحصیل از دیگر مزایایی است که با استفاده از دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه برای متقاضیان ممکن است. به عبارتی افراد پس از پایان دوران تحصیل خود می‌توانند بدون هیچ نگرانی در بهترین شرکت‌ها و مشاغل فعالیت خود را آغاز کنند.

• کشور ترکیه این امکان را فراهم آورده است که در صورت وجود وضعیت خاص برای متقاضی، خانواده درجه یک فرد نیز بتوانند به‌آسانی برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند.

• در کشور ترکیه امنیت شهروندان از جنبه‌های مختلف تحت کنترل قرار داشته و متقاضیان می‌توانند بدون هیچ نگرانی در راستای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه اقدامات لازم را انجام دهند.

• بورسیه تحصیلی کشور ترکیه به‌گونه‌ای است که متقاضیان با استفاده از آن می‌توانند با سطح بالایی در رشته موردنظر آموزش‌دیده و در آزمون‌های علمی و المپیاد‌ها رتبه خوبی را به دست آورند.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه

در حالت کلی پس از آنکه متقاضی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه شود، فرایند دریافت ویزای آن بدون کمترین مشکلی انجام خواهد شد. بااین‌حال در برخی موارد متقاضی با وجود دریافت بورسیه تحصیلی در طی پروسه اخذ ویزای مربوطه با موانعی روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل متقاضیان باید قبل از هر اقدامی در این راستا، اطلاعات دقیقی درباره پروسه فوق به دست آورند. موارد زیر تمام مراحل مربوط به دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه را به طور کامل توضیح می‌دهد.

برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، ابتدا باید شرایط موردنیاز بورسیه تحصیلی ترکیه را مطالعه کنید. سپس اسناد لازم را تهیه کرده و فرآیند درخواست ویزای تحصیلی را آغاز کنید. اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می‌تواند گام اول باشد تا به تحصیل در یکی از دانشگاه‌های پیشتاز این کشور بپردازید و تجربه تحصیلی و فرهنگی منحصر به فردی را تجربه کنید.

• کسب اطلاعات دقیق از طریق مشورت با افراد متبحر
در مرحله اول برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه متقاضیان باید از طریق مشورت با افراد متبحر مانند وکلای مهاجرتی، اطلاعات کلی درباره پروسه فوق به دست آورند. وکلای مهاجرتی به دلیل آنکه با قوانین تعیین شده از سوی دولت کشور موردنظر برای مهاجرت به آن به طور کامل آشنا هستند، باتوجه‌به شرایط موجود بهترین راه‌حل را برای دستیابی به هدف فوق به متقاضی ارائه می‌دهند. در حالت کلی متقاضیان از طریق مشورت با وکلای مهاجرتی می‌توانند در زمان کوتاه و با هزینه کمی به اهداف خود دست پیدا کنند.

• جمع‌آوری اسناد و مدارک تعیین شده توسط سفارت
در مرحله دوم پس از آنکه متقاضی به طور کامل اطلاعات لازم را درباره پروسه مهاجرتی فوق به دست آورد باید اقدامات لازم را در راستای دریافت مدارک و اسناد مربوطه انجام دهد. ازآنجایی‌که مسئولین مربوطه صلاحیت یا عدم صلاحیت متقاضیان را ازروی مدارک ارائه شده به آن‌ها می‌سنجند باید به طور کامل در جمع‌آوری و دسته‌بندی آن‌ها دقت عمل لازم صورت گیرد.

• ترجمه اسناد و مدارک
متقاضیان باید به طور صددرصد این نکته را مدنظر قرار دهند که پس از جمع‌آوری اسناد و مدارک تعیین شده به سفارت باید آن‌ها را به زبان ترکی و انگلیسی ترجمه کنند. اهمیت این موضوع به حدی بالا است که در صورت عدم انجام آن با درخواست متقاضیان برای دریافت ویزا موافقت نخواهد شد. همچنین باید به این موضوع نیز دقت کرد که در طول ترجمه اسناد و مدارک جمع‌آوری شده، معنا و مفهوم اصلی آن‌ها نباید دچار تغییر و تحولی شود زیرا این موضوع متقاضیان را از اهدافی که در سر دارند، دور خواهد کرد.

• ارائه مدارک به سفارت
در نهایت متقاضیان باید تمام اسناد و مدارکی را که به‌صورت صحیح ترجمه کرده‌اند، در زمان مناسب به سفارت ارائه دهند. البته باید این نکته را نیز عنوان کرد که هرگونه کوتاهی در ارائه به‌موقع مدارک به سفارت یک امتیاز منفی به‌حساب آمده و تبعات ناخوشایندی را نیز به دنبال خواهد داشت.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان برای ارائه مدارک به سفارت باید در مرحله اول نوبت اینترنتی را از وب‌سایت آن دریافت کنند. در این مرحله متقاضیان در برخی موارد باید به پرسش‌هایی که از سوی مسئولین بازگو می‌شود پاسخ دهند به همین دلیل فرستادن وکیل حقوقی در چنین مواردی خارج از قوانین است.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه
مراحل دریافت ویزای تحصیلی در ترکیه به شکل کلی شامل دو مرحله اصلی می‌شود.

بهترین رشته‌های دانشگاهی برای دریافت بورسیه تحصیلی

در حال حاضر کشور ترکیه دارای دانشگاه‌های زیادی است که تمامی آن‌ها انواع رشته‌های دانشگاهی را برای تحصیل مناسب دانشجویان فراهم کرده‌اند. بااین‌حال تنها متقاضیانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه را دارند باید در ابتدا رشته دانشگاهی مناسبی را برای آن انتخاب کنند زیرا شانس افراد در راستای دستیابی به این پروسه مهاجرتی افزایش خواهد یافت.

مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است، بهترین رشته‌های دانشگاهی ترکیه را نام می‌برد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که برخی رشته‌های دانشگاهی که تقاضای بسیار زیادی در راستای تحصیل دارند برای بورسیه مناسب نیستند! زیرا شانس افراد برای دریافت بورسیه در این رشته‌ها به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

• رشته مهندسی برق
• رشته مهندسی نرم‌افزار
• رشته مهندسی معماری
• رشته مهندسی عمران
• پزشکی
• دندان‌پزشکی
• روان‌شناسی
• مهندسی صنعت
• مهندسی خودرو
• حقوق
• آمار
• ادبیات
• مهندسی ژنتیک
• دامپزشکی
• هنر
• اقتصاد
• کشاورزی

تحصیل در متروپل ترکیه

هزینه و شرایط تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه و استفاده از مزایای تحصیل در این کشور یکی از مهم ترین دغدغه افراد برای مهاجرت تحصیلی می باشد. ما در این مقاله تمامی نکات لازم برای تحصیل در ترکیه را بررسی میکنیم.

سخن پایانی

ما در این مقاله به‌طورکلی به بررسی نکات و مسائل مربوطه به بورسیه تحصیلی ترکیه پرداختیم. کشور ترکیه در چند سال اخیر با درخواست افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور از طریق بورسیه موافقت کرده است. البته متقاضیانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه را دارند باید در مرحله اول شرایط لازم برای این پروسه مهاجرتی را مدنظر قرار دهند. یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه باید از آن برخوردار بود، مدرک زبان ترکی و زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل است.

همچنین متقاضیان برای دستیابی به این هدف باید از سوابق تحصیلی و ریز نمرات ایده‌آلی برخوردار باشند. همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، هزینه‌های تحصیل و زندگی در ترکیه از طریق بورسیه تحصیلی در حد صفر است. بااین‌حال متقاضیان باید هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا را به‌صورت شخصی پرداخت کنند.

دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه مزایای زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد. مزایا شامل موارد همچون سفر بدون محدودیت به بسیاری از کشور‌های جهان، انجام کار نیمه‌وقت دانشجویی، امکانات رفاهی فراوان، استفاده از بهترین متد‌های آموزشی در دوران تحصیل و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. متقاضیان قبل از هر اقدامی برای مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه  بهتر است شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه را مطالعه کنند، علت آن این است که در این صورت شانس افراد برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه افزایش خواهد یافت.

هرمس اپلای برای شما بهترین راه‌های مهاجرتی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط مشاوره مهاجرتی از طریق سایت و تلفن‌های تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از مقالات جدید و متنوع در سایت ما نیز می‌توانید بازدید کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
سخت ترین شرط بورسیه تحصیلی در ترکیه چیست؟
سخت ترین شرط در دریافت بورسیه تحصیلی، سن متقاضی است
محدوده سنی برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی چیست؟
برای دانشجویان مقطع کارشناسی: متولدین پیش از ۱/۱/۱۹۹۷ برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد: متولدین پیش از ۱/۱/۱۹۸۸ برای دانشجویان مقطع دکترا: متولدین پیش از ۱/۱/۱۹۸۳
ریز نمرات و معدل لازم برای درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه چیست؟
مقطع لیسانس: دست کم ۱۴ از ۲۰، و یا ۷۰ از ۱۰۰ مقطع کارشناسی ارشد: دست کم ۱۵ از ۲۰، یا ۷۵ از ۱۰۰ مقطع دکترا: دست کم ۱۵ از ۲۰، یا ۷۵ از
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

30 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پویا
3 سال قبل

سلام من الان می خواهم برم دوازدهم تجربی و معدل سال قبلم هم از 18/50 به بالاست می تونم بورسیه تحصیلی بگیرم

sH@riShamIm
در انتظار تایید
پاسخ به  پویا
3 سال قبل

سلام . بله ولی شرایطتون باید ارزیابی بشه . برای ارزیابی شرایطتون با شماره
02191070170 تماس بگیرید .

کسری
4 سال قبل

سلام ببخشید یک سوال داشتم ما باید 4 سال مقطع کارشناسی رو بگذرونیم و میانگین کل این 4 سال بالای 14 باشه یا میتونیم در طول دوره کارشناسی هم مثلا ترم 3 یا 4 درخواست بدیم؟

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  کسری
3 سال قبل

سلام
ابتدا باید تصمیم بگیرید که برای ارشد یا کارشناسی در ترکیه قصد اقدام دارید.
با توجه به سوالتون بنظر میرسه قصد ارشد دارید.
متعاقبا پس از فارغ التحصیلی و حل تکلیف سربازی واجد شرایط خواهید بود.

کیمیا
4 سال قبل

سلام من کلاس دوازدهم تجربی هستم می خواستم ببینم من با معدل 19.5 و مسلط به زبان ترکی استانبولی با سن 19 میتونم بورسیه بشم

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  کیمیا
3 سال قبل

سلام
هزینه تحصیل در ترکیه به نسبت سایر کشورهای اروپایی فوق العاده پایین است.
با توجه به معدل بالا و تسلط شما به زبان، میتونیم ویزای تحصیلی شما رو دریافت کنیم.
جهت راهنمایی دقیقتر فرم ارزیابی سایت رو پر نمایید.

محسن
4 سال قبل

سلام من لیسانس مهندسی صنایع و معدل 15چه دانشگاه هایی ارشد رشته منو دارن ومعتبر هستن

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  محسن
3 سال قبل

سلام، لیست بلند بالایی از دانشگاه های خصوصی و دولتی در شهرهای مختلف وجود داره
از دانشگاه کوچ و سابانجی که هزینه های بسیار بالایی دارند تا دانشگاه دولتی مثل استانبول.
توصیه میکنم ابتدا تصمیم بگیرید به زبان ترکیه ای یا انگلیسی قصد تحصیل دارید.
سپس برای دانشگاه های دولتی نظیر استانبول اقدام کنیم.

کادر هرمس اپلای