همه چیز در مورد مراحل و شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئد ۲۰۲۳

همه چیز در مورد مراحل و شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئد 2023

فرم درخواست مشاوره

به علت سطح بالای آموزشی سوئد، دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در سوئد هستند. این کشور شرایط و امکانات زیادی را برای مهاجران فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند بار علمی خود را بالاتر ببرند. کشور سوئد به این علت که بورسیه تحصیلی رایگان به دانشجویان کشور ایران نیز ارائه می‌دهد، مورد توجه دانشجویان ایرانیان نیز قرار گرفته است و خیلی از افراد علاقمند به مهاجرت تحصیلی به سوئد هستند. اگر شما هم به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی در سوئد هستید، با این مقاله همراه ما باشید تا همه جوانب مربوط به ادامه تحصیل در سوئد را بررسی کنیم.

شرایط-مهاجرت-تحصیلی-به-سوئد

چرا سوئد گزینه مناسب برای مهاجرت است؟

وکتور

کشور سوئد یکی از کشور های مرفه در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی می باشد و با کشور های نروژ، فنلاند و دانمارک همسایه می باشد و جمعیت آن در حال حاضر به ده میلیون و نیم نفر می رسد. مساحت این کشور نیز نزدیک به ۴۵۰ هزار کیلومتر مربع می باشد و واحد پول آن کرون می باشد.

همانطور که گفته شد این کشور یکی از کشور های پر درآمد و مرفه اروپا و جهان می باشد زیرا تورم آن تقریبا نزدیک به صفر می باشد و تقریبا جمعیت زیر خط فقر ندارد.

 تمامی این دلایل باعث شده که بسیاری از مردم تمایل به مهاجرت تحصیل به سوئد را داشته باشند.
سوئد یکی از کشور های مهاجر پذیر در اروپا می باشد به طوری که در سال ۲۰۰۹ نزدیک به ۱۰۵ هزار نفر به این کشور مهاجرت کردند. یکی از راحت ترین راه های اقامت در سوئد، اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد که در ادامه به بررسی شرایط و راه های آن می پردازیم.

وکتور

با پر کردن فرم می توانید از مشاوره رایگان مهاجرتی هرمس اپلای استفاده کنید.

مزایای اخذ پذیرش تحصیلی در سوئد

سوئد، مقصدی عالی برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی است. اخذ پذیرش تحصیلی سوئد، تبدیل به یک ماجراجویی علمی بی‌نظیر است. دانشجویان از تمام نقاط دنیا برای نحصیل در سوئد به دانشگاه‌های برجسته این کشور می‌آیند و با آموزش با کیفیت و زندگی مدرن آشنا می‌شوند. فرهنگ متنوع این کشور و فرصت‌های شغلی، مهاجرت تحصیلی به سوئد را در میان دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی پرطرفدار کرده است.

✔️  ویزای همراه دانشجو

اگر در یکی از دانشگاه های سوئد اجازه تحصیل بگیرید علاوه بر ویزایی که خودتان دریافت میکنید، میتوانید برای همراهان خود مانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سالتان ویزای همراه اخذ کنید.

✔️ اجازه ی کار برای دانشجو و همراهش

شما میتوانید ویزای دانشجویی هر کشوری را اخذ کنید و در بیشتر موارد در آن کشور کار کنید اما اجازه ی کار برای همراهتان وجود نخواهد داشت. اما از دیگر مزایای جذاب سوئد این است که دانشجو و همراهش اجازه ی ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند.

✔️ تحصیل رایگان برای همراه دانشجو

در صورتی که شخص دانشجو هزنیه ی تحصیل ترم دوم خود را پرداخت کند، همراه او میتواند از تحصیل رایگان در سوئد بهره ببرد. همچنین در ترم اول تحصیل میتواند از کلاس های آموزش زبان سوئدی استفاده کند. این شرایط تحصیل رایگان همراه دانشجو برای فرزندان زیر ۱۸ سال دانشجو نیز صدق می‌کند.

✔️ بیمه درمانی

زمانی که به عنوان دانشجو اجازه اقامت ماهه در سوئد را اخذ کنید یا به عبارتی پذیرش دانشگاهی داشته باشید، میتوانید از امکان بیمه درمانی دانشگاه استفاده کنید البته اگر اجازه اقامتتان یک ساله یا بیشتر باشد همراهانتان نیز بیمه خواهند شد.

لیست بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در سوئد

لیست بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در سوئد

همانطور که می‌دانید دانشگاه‌های سوئد دارای سطح علمی بسیار بالایی هستند که هر ساله مهاجران زیادی را به خود جلب می‌کنند.

کشور سوئد ۸ دانشگاه برتر جهانی دارد که توانسته‌اند رتبه زیر ۵۰۰ در رنکینگ جهانی QS را به دست آورند. در ادامه این ۸ دانشگاه را عنوان می‌کنیم:

  • دانشگاه لوند با شهریه سالانه ۱۰ تا ۱۳ هزار دلار
  • دانشگاه اوپسالا با شهریه سالانه با شهریه سالانه ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار
  • دانشگاه فنی چالمرز با شهریه سالانه ۱۴ تا ۲۱ هزار دلار
  • موسسه سلطنتی فناوری با شهریه سالانه ۹ تا ۲۳ هزار دلار
  • دانشگاه استکهلم با شهریه سالانه ۱۰ تا ۲۷ هزار دلار
  • دانشگاه گوتنبرگ با شهریه سالانه ۱۲ تا ۲۷ هزار دلار
  • دانشگاه اومئو با شهریه سالانه ۱۱ تا ۱۷ هزار دلار
  • دانشگاه لینشوپینگ با شهریه سالانه ۱۰۰۰ دلار

شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئد

زبان رسمی کشور سوئد، سوئدی می باشد هر چند در گوشه کناره های آن به زبان های مختلفی مانند فنلاندی نیز صحبت می شود. این کشور در بخش آموزش نیز بسیار فعالیت می باشد به طوری که مدارس و دانشگاه های آن سطح علمی بسیار بالایی دارند.

تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کشور سوئد برای ایرانیانی که مشتاق ادامه تحصیل هستند، چراغی برای تعالی است. با توجه به اینکه اکثر دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، شرایط تحصیل در سوئد را برای ایرانی ها هموارتر می کند.

در بخش آموزش عالی، کشور سوئد سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. زبان تحصیل در این کشور به مقطع مورد نظر بستگی دارد. هم اکنون نزدیک به ۹۰۰ برنامه در مقطع ارشد و ۱۰۰ برنامه در مقطع کارشناسی وجود دارد که می توانید برای تحصیل در آن اقدام کنید.

همچنین در مقطع دکترا نیز تعداد زیادی را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که این نشان از تعداد زیاد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارد. دانشگاه های سوئد تا چند وقت قبل به صورت رایگان دانشجو می پذیرفتند اما مدت چند سالی است که دانشگاه ها اقدام به دریافت شهریه می کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد

امروزه زبان انگلیسی جایگاه خاصی را در کل جهان به خود اختصاص داده است و با پیشرفت علم و فناوری، اهمیت این زبان روز به روز بیشتر می‌شود. تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد مزیتی دارد که دانشجو با تسلط به زبان انگلیسی، آسان‌تر وارد بازار کار خواهد شد.

تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد

تحصیل در مقطع کارشناسی

همانطور که گفته شد هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی وجود دارد. در مقطع لیسانس زبان ارائه رشته ها سوئدی می باشد و لذا لازم است شما به این زبان مسلط باشید هرچند برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

مدت زمان تحصیل در سوئد برای مقطع لیسانس، بین ۳ تا ۴ سال می باشد و همانطور که گفته شد دانشگاه دارای شهریه می باشد که مقدار آن برای مقطع لیسانس بین ۹۰۰۰۰ کرون تا ۱۷۰۰۰۰ کرون در سال می باشد. این مقدار به شهر و دانشگاه بستگی دارد.

البته از جمله شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئد این است که دانشجویان هفتگی ۲۰ ساعت اجازه کار دارند و با این مدت زمان می توانند هزینه زندگی خود را تامین کنند. به طور معمول نیز بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارائه نمی شود. ترم ها در این مقطع در ماه های سپتامبر و ژانویه شروع می شود و شما جهت تحصیل در سوئد و پذیرش گرفتن باید مدارکی را ارائه کنید.

دانشنامه و ریزنمرات دبیرستان با حداقل معدل ۱۶ و دانشنامه و ریزنمرات پیش دانشگاهی، مدرک زبان (حداقل آیلتس ۶ یا تافل ۷۵ یا مدرک زبان سوئدی ) ، رزومه و مدارک شناسایی را باید ارائه کنید. نکته حائز اهمیت این است که هزینه اپلیکیشن فی نیز در حدود ۹۰۰ کرون می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

هم اکنون نزدیک به ۹۰۰ برنامه در مقطع ارشد وجود دارد که هم به زبان انگلیسی و هم به زبان سوئدی ارائه می شود. یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به سوئد برای مقطع کارشناسی ارشد، مدت زمان آن است که ۱ تا ۲ سال می باشد ولی دارای شهریه می باشد که بسته به نوع رشته متفاوت است و از ۹۰ هزار کرون تا ۲۵۰ هزار کرون می باشد. دانشجویان در این مقطع می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند ولی همچنان دانشجویان توانایی به انجام کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته می باشند. هم اکنون شروع کلاس های دانشگاه های سوئد بین آگوست و سپتامبر می باشد و ترم بعدی نیز بین ژانویه و فوریه است. مدارک لازم جهت پذیرش کارشناسی ارشد شامل دانشنامه و ریز نمرات ترجمه شده کارشناسی با حداقل معدل ۱۵ (البته بعضی دانشگاه ها متفاوت است)، مدارک دبیرستان و ریز نمرات و مدرک زبان می باشد. اپلیکیشن فی نیز مانند کارشناسی است.

شرایط تحصیل در سوئد در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در سوئد اکثرا به زبان انگلیسی می باشد و بین ۴ تا ۵ سال زمان می برد. هزینه تحصیل دکتری در سوئد به صورت رایگان می باشد و همچنین امکان دریافت بورس های تحصیلی مناسب وجود دارد. در این مقطع نیز شما توانایی کار کردن به مدت ۲۰ ساعت را دارید.

در این دوره شما نیاز دارید تا به سوئدی نیز آشنا باشید و برنامه دکترا شما متناسب با مدرک لیسانس و ارشد و تز شما باشد. نمرات زبان شما نیز باید قابل قبول باشد و مدارکی مانند رزومه، انگیزه نامه، پروپوزال و توصیخ نامه را نیز باید ضمیمه کنید.

 

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

گروه‌های پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر این که باید با زبان سوئدی آشنا باشند، باید در زبان انگلیسی نیز مهارت داشته باشند. کسانی که بدون مدرک زبانی تحصیل در گروه‌های پزشکی را شروع می‌کنند، باید به صورت همزمان در کلاس‌های زبان نیز شرکت داشته باشند.

هزینه تحصیل در کشور سوئد در رشته‌های پزشکی حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار یورو در طول سال خواهد بود. مدت زمانی که طول می‌کشد تا دانشجویان دوره پزشکی خود را به پایان برسانند، ۵ سال است.

دوره دندانپزشکی جزو دوره‌های پرطرفدار کشور سوئد است که هر ساله دانشجویان زیادی این رشته را در سوئد به پایان می‌رساند. آشنایی با زبان سوئدی نیز در این رشته ضروری است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

تحصیل در مدارس سوئد

تحصیل در مدارس سوئد از سن ۷ تا ۱۶ سالگی اجباری است و بعد از آن اختیاری. نوع مدارس سوئد به سه دسته مختلف دولتی، خصوصی و یا خصوصی با بودجه دولتی تقسیم می‌شود.

هر خانواده بر اساس شرایط مالی و خانوادگی خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب نماید. مدارس دولتی سوئد کاملا رایگان است و توسط شهرداری هر استان ساپورت می‌شوند. دولت نیز برای این مدارس بودجه خاصی در نظر گرفته است. مدارس خصوصی نیز توسط افراد انجمن‌ها و بنیادهای خاص به صورت مستقل اداره می‌شوند.

همه کودکان در این کشور موظف هستند که از سن ۶ سالگی وارد مدارس شوند اما امکان شروع از سن 1 سالگی نیز برای کودکان فراهم است.

دانش آموزان بین‌المللی که علاقمند به تحصیل در مدارس سوئد هستند، باید ثبت نام خود را انجام دهند. شهریه سالانه این مدارس برای دانش آموزان بین‌المللی از ۲۹۰۰ یورو تا ۳۰ هزار یورو خواهد بود.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در سوئد به مقطع تحصیلی و رشته افراد بستگی دارد اما برخی از مدارک به صورت عمومی برای همه ضروری است؛ در ادامه به تشریح آن‌ها می‌پردازیم.

  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • پاسپورت
  • رزومه کامل
  • توصیه نامه
  • دو قطعه عکس
  • انگیزه نامه
  • مدارک زبان انگلیسی یا سوئدی
  • مصاحبه
 

یادتان باشد که همه مدارک ارائه شده باید به صورت ترجمه شده باشند.

امکان تحصیل رایگان در سوئد

امکان تحصیل رایگان در سوئد برای مهاجران وجود دارد. در سطح دکترا دانشجویان می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند و به صورت رایگان مشغول به ادامه تحصیل شوند. بورسیه تحصیلی سوئد شرایط ویژه‌ای دارد و به برخی از کشورهای خاص ارائه می‌شود که ایران نیز در این فهرست جای دارد. همچنین کشور سوئد توانایی ارائه بورسیه در مقطع کارشناسی را نیز دارد. کشور سوئد استاندارد بالایی در آموزش دارد و به همین دلیل توجه دانشجویان ایرانی را نیز به خود جلب می‌کند.

با وجود این که زبان رسمی کشور سوئد، سوئدی است اما بیشتر مردم آن به انگلیسی نیز مسلط هستند. به همین دلیل شما بدون یاد گرفتن زبان سوئدی می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که قانون کشور سوئد به نفع مهاجران عمل می‌کند و به همین دلیل، محبوبیت آن در بین دانشجویان سطح جهان بیشتر است.

نحوه دریافت بورسیه برای تحصیل در سوئد

دو نوع بورسیه تحصیلی سوئد وجود دارد. یکی از این بورسیه‌ها، بورسیه دولتی بوده و دیگری دانشگاهی است. در ادامه هر یک را شرح می‌دهیم.

بورسیه دولتی

بورسیه دولتی فقط برای برخی کشورها و برخی برنامه‌های مهاجرتی در دسترس خواهد بود که ایران جزو این کشورها نیست. بورسیه موسسه سوئدی، دانشجویان بین‌المللی را برای تحصیل در کشور سوئد مشتاق می‌کند. در هنگام اعطای این بورسیه شایستگی‌ها، ملیت و وضعیت تحصیلی دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بورسیه دانشگاهی

بورسیه دانشگاهی سوئد همانطور که از اسم آن مشخص است، توسط دانشگاه‌های سوئد به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود تا دانشجویان بتوانند از عهده هزینه‌های تحصیل و زندگی در سوئد بر بیایند.

در ادامه شرایط بوسیه برخی از دانشگاه‌های مشهور کشور سوئد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

۱.بورسیه دانشگاه blenkinge

یکی از دانشگاه‌هایی که برنامه بورسیه را برای دانشجویان ارائه می‌دهد، دانشگاه blenkinge است. این بورسیه برای دانشجویان غیر از اطلاعات اتحادیه اروپا صادر می‌شود تا در پرداخت شهریه مشکلی نداشته باشند. این برنامه بورسیه تقریبا پنجاه درصد از هزینه‌های شهریه را به صورت کامل پوشش خواهد داد.

۲.بورسیه دانشگاه استکهلم

از دیگر دانشگاه‌هایی که طرح بورسیه را ارائه می‌دهند، دانشگاه استکهلم است. این دانشگاه فقط هزینه‌های تحصیل دانشجویان می‌پردازد و پوشش هیچ هزینه دیگری را بر عهده نمی‌گیرد.

۳.بورسیه دانشگاه kristianstad

از دیگر بورسیه‌های دانشگاهی سوئد می‌توان به بورسیه دانشگاه kristianstad اشاره کرد. این بورسیه برای دانشجویانی تعلق می‌گیرد که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند و باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند. این بورسیه توانایی پوشش همه یا بخشی از شهریه را خواهد داشت.

۴. بورسیه دانشگاه boras

بورسیه دانشگاه boras حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های شهریه را پوشش می‌دهد و با هزینه‌های زندگی در کشور سوئد کاری ندارد. این نوع بورسیه فقط برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کاربرد خواهد داشت.

۵.بورسیه دانشگاه IPOET Chalmers

از دیگر بورسیه‌های دانشگاهی سوئد می‌توان به بورسیه دانشگاه IPOET Chalmers اشاره کرد. این بورسیه می‌تواند تا ۷۵ شهریه را نیز تحت پوشش خود قرار دهد. بورسیه دانشگاه IPOET Chalmers برای دانشجویان ارشد کشورهای غیر اتحادیه اروپا که شهریه پرداخت می‌کنند، شامل می‌شود.

۶.بورسیه دانشگاه Halmstad

دانشگاه Halmstad بورسیه‌ای به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و خارج از اتحادیه اروپا و سوئیس برای پرداخت شهریه ارائه می‌دهد. این بورسیه می‌تواند از بین ۲۵ الی ۵۰ درصد شهریه را تحت پوشش خود قرار دهد. به این ترتیب بار سنگینی از دوش دانشجویان در جهت پرداخت شهریه برداشته می‌شود.

خوابگاه و اقامتگاه‌های دانشجویی در سوئد

یکی از دغدغه‌های ذهنی دانشجویانی که قصد مهاجرت به سوئد را دارند، خوابگاه و اقامت‌های دانشجویی در این کشور است. بعد از پذیرش در دانشگاه و دانشجو شدن شما حق استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی را خواهید داشت. نوع خوابگاه‌های دانشجویی سوئد عبارتند از:

اگر جزو دانشجویان بین‌المللی هستید، بهتر است قبل از رزرو اقامتگاه و خوابگاه با دانشگاهتان تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید که محل اقامت خاصی تدارک دیده‌اند یا خیر. بعد از این مرحله بهتر است به دنبال خوابگاه‌ باشید.
بیمه دانشجویی در سوئد

بیمه دانشجویی در سوئد

دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا بوده و کارت بیمه سلامت اروپا را داشته باشند، به راحتی تحت پوشش مستقیم بیمه قرار خواهند گرفت، اما دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، در ابتدا باید در اداره امور مالیاتی ثبت نام کنند. این دانشجویان می‌تواند بعد از گذشت یک سال، شناسه دریافت کنند و سپس مانند دیگر شهروندان سوئد از مزایای بیمه برخوردار شوند.

هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد

مهم‌ترین سوالی که ذهن افراد علاقمند به تحصیل در سوئد را مشغول می‌کند، هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد است. در ادامه به نقل از وب سایت www.studying-in-sweden.com به بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد می‌پردازیم.

 

هزینه های تحصیل در سوئد

هزینه های تحصیل به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. به طور متوسط، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در سوئد می‌تواند از 80000 کرون (7703 دلار) تا 295000 کرون (28405 دلار) در سال متغیر باشد.

دقت داشته باشید که هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در زمینه‌های تخصصی مانند پزشکی یا مهندسی ممکن است بیشتر از سایر رشته‌ها باشد.

شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه (USD) در رشته‌های پرطرفدار به شرح زیر است:

  • علوم اجتماعی و انسانی 80000 – 110000 کرون
  • علوم فنی و طبیعی 145000-120,000 کرون
  • معماری و طراحی 190000 – 295000 کرون
 

هزینه های زندگی در سوئد برای دانشجویان بین المللی

متوسط هزینه زندگی برای یک دانشجوی بین المللی در سوئد از 8000 کرون (765 دلار) تا 13500 کرون (1292 دلار) در ماه متغیر است.

دانشجویان می‌توانند در خوابگاه‌ها یا آپارتمان‌های اجاره‌ای زندگی کنند که قیمت‌ها بین 3000 تا 9000 کرون (تقریبا 290 تا 865 دلار) در ماه متغیر است.

دانشجویان بین المللی در کشور سوئد انتظار دارند، حدود 2000 تا 3000 کرون (تقریباً 190 تا 290 دلار) در ماه برای غذا و مواد غذایی هزینه کنند.

دانشجویان بین المللی حدود 700-1000 کرون (تقریبا 70-100 دلار) در ماه برای هزینه‌های حمل و نقل، بسته به مکان و دفعات سفر، هزینه می‌کنند.

 

جمع بندی هزینه های زندگی متوسط هزینه ماهانه به شرح زیر خواهد بود:

  • محل اقامت 3000-9000 کرون (290-865 دلار)
  • غذا/ مواد غذایی 2000-3000 کرون (190-290 دلار)
  • حمل و نقل 700-1000 کرون (70-100 دلار)
  • سایر هزینه ها 1500-2500 کرون (145-240 دلار)
  • بیمه 1000-2000 کرون (100-190 دلار)
 

میانگین هزینه ماهانه اجاره بسته به نوع محل اقامت نیز به شرح زیر خواهد بود:

  • خوابگاه های دانشجویی 2500-5000 کرون (240-480 دلار)
  • آپارتمان مشترک 3000-6000 کرون (290-575 دلار)
  • استودیو آپارتمان (کوچک) 5000-9000 کرون (480-865 دلار)
  • آپارتمان یک خوابه 8000-12000 کرون (770-1155 دلار)
 

مهاجرت تحصیلی به سوئد یک فرصت جذاب برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور می‌باشد. سوئد با دانشگاه‌های برتر و برنامه‌های تحصیلی متنوع، یک مقصد محبوب برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی است. تجربه تحصیل در سوئد، فرصتی برای یادگیری در یک محیط چندفرهنگی و توسعه مهارت‌های تحصیلی شما فراهم می‌آورد. بنابراین، اگر به دنبال تجربه تحصیل در یک کشور پویا و متنوع هستید، مهاجرت تحصیلی به سوئد می‌تواند یک گزینه‌ عالی باشد.

اجازه کار پس از تحصیل و رسیدن به اقامت سوئد

هر دانشجویی که از کشور سوئد فارغ التحصیل شد، ۶ ماه اجازه دارد که در جستجوی کار باشد. ماهیت این مجوز کار، شینگن است، بنابراین در هر نقطه از اتحادیه اروپا می‌توانید در جستجوی شغل باشید.

پس از این که پیشنهاد کار یا جاب آفر از یک کارفرمای سوئدی دریافت کردید، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل خواهد شد.

تحصیل در سوئد

دوره زبان سوئد

برای زندگی یا مهاجرت تحصیلی به سوئد، باید به زبان سوئدی یا انگلیسی تسلط داشته باشید زیرا سوئدی ها علاوه بر زبان سوئدی به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. یادگیری زبان سوئدی یا انگلیسی برای یک دانشجوی خارجی میتواند مشکل باشد اما شما میتوانید با گذراند دوره زبان سوئد، این مشکل را کنار بگذارید. البته برای تحصیل در کشور سوئد، به این نکته توجه کنید که فقط رشته های پزشکی و پیراپزشکی و پرستاری به زبان سوئدی تدریس میشوند. بنابراین اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید و به رشته های دیگر میپردازید باید زبان انگلیسی خود را قوی کنید. برای رشته هایی در مقطع کارشناسی، شما نیاز به مدرک آیلتس آکادمیک ۶/۵ دارید که درهر کدام از مهارت هایتان باید حداقل نمره ۶/۵ را کسب کنید. این نمره در مقطع کارشناسی ارشد به حداقل نمره ی آیلتس ۶/۵ پذیرفته میشود.

این دوره ی زبان انگلیسی در سوئد برگزار میشود و جزو دوره های دانشگاهی است که داخل دانشگاه میگذرانید. بنابراین درهنگام شرکت در این دوره دانشجو محسوب میشوید و قطعا شرایطتان برای ادامه تحصیل راحت‌تر خواهد بود. علاوه بر این موضوع با شرکت در این دوره میتوانید علاوه بر خودتان ویزای همراه نیز اخذ کنید و همزمان برای خوانواده خود ویزا بگیرید. این آموزش رایگان نیست اما تحصیل برای فرزند شخصی که در دوره شرکت میکند اگر بین ۴ تا ۱۷ سال باشد، رایگان خواهد بود. تقریبا شما یک دوره ۶ ماهه را برای آموزش زبان انگلیسی در سوئد میگذرانید.

شما زمانی که در دوره ی زبان انگلیسی شرکت میکنید، برای دوره‌های کوتاه مدت ویزای تحصیلی سوئد میگیرید و در حین تحصیل نمیتوانید اجازه کار داشته باشید اما پس از پایان این دوره اگر جذب کاری شوید و یک کارفرما از شما حمایت کند میتوانید ویزای خود را به ویزای کاری نیز تبدیل کنید.

درباره کشور سوئد

تحصیل در سوئد و دریافت اقامت و تابعیت

یکی از روش‌های مهم برای دریافت اقامت و تابعیت کشور سوئد، مهاجرت تحصیلی است. خیلی از افراد قصد دارند از طریق تحصیل اقامت کشور سوئد را دریافت کنند. دانشجویان بعد از به پایان رسیدن تحصیلات به مدت ۶ ماه، فرصت پیدا کردن شغل دارند. اگر بتوانند شغل خود را در کشور سوئد پیدا کنند و به مدت 5 سال در سوئد بمانند، می‌توانند اقامت دائم کشور سوئد را نیز به آسانی دریافت کنند.

مشاوره تحصیل در سوئد با هرمس اپلای

در این مقاله با شرایط و هزینه‌های تحصیل در سوئد آشنا شدیم و دانستیم که کشور سوئد یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان است که برای ایرانیان نیز شرایط اخذ پذیرش تحصیلی سوئد، فراهم است. موسسه مهاجرتی هرمس اپلای در زمینه مشاوره مشاوره تحصیلی به سوئد خدمات ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به صورت رایگان از کارشناسان مجرب این مجموعه مشاوره دریافت کنید. لطفا نظرها و سوال‌های خود را در بخش کامنت همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید؛ در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهیم بود.

تحصیل در خارج با هرمس اپلای

سوالات متداول

تحصیل در سوئد رایگان است؟

 بله، با دریافت بورسیه تحصیلی، دانشجویان بین المللی می‌توانند به صورت رایگان در سوئد درس بخوانند.

هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کشور بین 80000 کرون تا 295000 کرون خواهد بود.

امکان دریافت بیمه دانشجویی سوئد برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

بله دانشجویان بین المللی نیز می‌توانند از خدمات بیمه برخوردار شوند.

مشاوره تحصیل در سوئد ۲۰۲۴ را از کجا دریافت کنم؟

موسسه مهاجرتی هرمس اپلای آماده ارائه مشاوره در زمینه تحصیل در سوئد است.

فارغ التحصیلان کشور سوئد چقدر مهلت پیدا کردن شغل دارند؟ فارغ التحصیلان به مدت 6 ماه فرصت برای پیدا کردن شغل دارند.

مشاور هرمس

مشاوره مهاجرتی رایگان

هدف ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین

کشورهای دنیا می‌باشد.

برای ارتباط با مشاوران هرمس اپلای فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

 
مشاور هرمس

مشاوره تخصصی رایگان