بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا مطلبی است که در این مقاله با جزئیات به آن خواهیم پرداخت. تحصیل در کانادا ارزان نیست، اما دولت تدبیری اندیشه است تا بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجویانی تعلق بگیرد که به لحاظ تحصیلی و توانمندی های علمی از شایستگی برخوردار هستند. قانونی کلی برای بورسیه تحصیلی در کانادا وجود دارد، اما با این وجود هر دانشگاه نیز می تواند برای خود قوانین مجزایی را اجرا کند. از طریق ارتباط با دانشگاه و بررسی سایت های آنها می توانید از شرایط و قوانین انحصاری آنها نیز مطلع شوید.

دولت کانادا شرایطی فراهم کرده است که پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کانادا ، بتوانید درخواست کار و اقامت کانادا بدهید، بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در سال 2023، می تواند راهی برای مهاجرت شما نیز بگشاید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ویژگی های برتر برای کسب بورسیه تحصیلی کانادا

دولت کشور کانادا علاوه بر فراهم آوردن امکان کار در کانادا، برای رفاه حال دانشجوها، کمک هزینه هایی را درنظر گفته است که بسته به مقطع تحصیلی و رزومه آنها متفاوت خواهد بود. به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، بورسیه های بهتری تعلق می گیرد. وجود موارد زیر در رزومه متقاضیان می تواند بورسیه آنان را قویتر کند:

*نمرات تحصیلی بالا.

*فارغ التحصیلی از دانشگاه های بهتر.

*داشتن مقالات علمی و ISI.

*سابقه همکاری با شوراهای دانشجویی

*سابقه فعالیت های بشر دوستانه و داوطلبانه برای خدمت به جامعه، و خدمات اجتماعی.

*سابقه فعالیت های ورزشی.

*داشتن جوایز، تقدیرنامه، یا هر مدرک دیگری که شما را از دانشجویان دیگر متمایز کند.

برترین دانشگاه ها برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

Maclean’s University Rankings  از معتبرترین رتبه بندی های کاناداست که در نشریه Maclean منتشر می شود و اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان بورسیه تحصیلی کانادا قرار می دهد. دانشگاه ها بر اساس کیفیت آموزشی دانشگاه، بودجه، کتابخانه، کلاس ها، ویژگی های دانشجویان، و شهرت دانشگاه رتبه بندی می شوند. طبق رتبه بندی Maclean دانشگاه های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک‌گیل، مونترال، آلبرتا به ترتیب، برترین دانشگاه های کانادا هستند که در رشته های مختلف دانشجو می پذیرند. در رشته پزشکی، دانشگاه های مک گیل، بریتیش کلمبیا و تورنتو بهترین دانشگاه های کانادا به شمار می آیند.

انواع کمک هزینه و بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا از سوی دانشگاه ها و به شکل های مختلف به دانشجویانی از سراسر جهان ارائه می شود، که در زیر مجموع آنها را می آوریم:

*بورسیه دانشگاه کارلتون. (این بورسیه به دانشجویان بین المللی و دارای مدارج و مدارک علمی ممتاز به شکل خودکار تعلق می گیرد).

*بورسیه دانشگاه کونکوردیا (برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی).

*بورسیه دانشگاه فایرلیگ دیکنسون (برای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع).

*بورسیه دانشگاه مونترال (در رشته مدیریت بازرگانی به دانشجویان ممتازی که در این دانشگاه مقطع کارشناسی را گذرانده اند به صورت خودکار تعلق می گیرد).

*بورسیه کالج هامبر (برای اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی).

*بورسیه دانشگاه ملکه در کینگ استون (در برخی از رشته ها تنها مخصوص دانشجویان هند، پاکستان، و ایالات متحده).

*بورسیه تحصیلی UBC Tomorrow (مخصوص دانشجویان توانمند و لایق. همچنین ممکن است به دانشجویانی که در دوره کارشناسی دانش، مهارت و پیشرفت بالا و استثنایی از خود نشان داده اند نیز تعلق بگیرد.

* بورسیه تحصیلی UBC در دانشگاه بریتیش کلمبیا (مخصوص دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد).

*بورسیه دانشگاه کلگری. (بورسیه کامل برای دانشجویان بین المللی. به ارزش 20000 دلار).

*بورسیه دانشگاه مانیتوبا.

*بورسیه تحصیلی دانشگاه ساسکاچوان (برای دانشجویان توانمند در مقطع کارشناسی).

*بورسیه تحصیلی دانشگاه تورنتو انتاریو.(مخصوص دانشجویان داخلی و بین المللی).

*بورسیه دانشگاه بین المللی واترلو (برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا).

*بورسیه دانشگاه وسترن (انواع بورسیه های مختلف برای دانشجویان بین المللی).

*بورسیه دانشگاه نیویورک (برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی).

بورسیه تحصیلی کانادا بر اساس دانشگاه های انتخابی، متفاوت هستند. ممکن است بخشی یا همه شهریه بخشیده شود و یا حتی هزینه زندگی و اقامتگاه نیز به دانشجو تعلق گیرد.

کمک هزینه Fellowship

یکی از انواع بورسیه تحصیلی کانادا، Fellowship مخصوص دانشجویان ممتاز و با استعداد است. در اینجا، توصیه نامه، مدرک GRE و معدل دانشجو و تسلط او بر زبان انگلیسی اهمیت بالایی دارد. برای کمک تحصیلی به دانشجویان ممتاز، دو نوع دستیاری درنظر گرفته می شود: دستیار تدریس و دستیار تحقیق.

کمک هزینه Fellowship

TEACHING ASSISTANT دستیار تدریس

این کمک هزینه مخصوص دانشجویان دکترا و در واقع به عنوان دستمزد آنها در قبال دستیاری استاد است، و به عنوان TA در اداره جلسات، آموزش در کلاس، برگزاری و اداره امتحانات دستیار استاد خواهند بود.

RESEARCH ASSISTANT دستیار تحقیق

اساتید برای انجام تحقیقات خود، بودجه دریافت خواهند کرد. بخشی از این بودجه در اختیار دانشجویان بورسیه شده که به عنوان دستیار تحقیق مشغول شده اند، اختصاص می یابد. این امکان می تواند در اختیار دانشجویان ارشد یا دکترا قرار بگیرد، و کمک هزینه ای بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برای شان تأمین کند.

شرایط کسب بورسیه تحصیلی کانادا

مسلم است که دانشگاه های برتر کانادا بورسیه تحصیلی بهتری اعطا خواهند کرد. بطور مثال دانشگاهی مانند دانشگاه تورنتو که جزو برترین دانشگاه های جهان به شمار می آید، با کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه، رقابت در کسب بورسیه تحصیلی نیز بالا بوده، و دانشجویان برتر می توانند بورسیه این دانشگاه را کسب کنند. به دلیل بالا بودن بودجه تحقیقاتی این دانشگاه، کمک هزینه های این دانشگاه هم بسیار بالاتر از دیگر انواع بورسیه تحصیلی کانادا است. تا جایی که در مقطع دکترا کمک هزینه 18500 دلار به علاوه پول شهریه در هر 12 ماه به دانشجویان بورسیه شده تعلق می گیرد.

*برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، حداقل معدل ۱۶درنظر گرفته شده است.

*توصیه نامه از اساتید دانشگاه تورنتو یا اساتید پیشین دانشجو.

*علاقمندی به فعالیت های پژوهشی.

*گواهی دانش زبان انگلیسی: آیلتس یا تافل.

*مدرک GRE برای دانشجویان رشته های فنی و مهندسی.

رقابت برای کسب بورسیه تحصیلی کانادا بسیار بالاست، بنابراین برای پیروز شدن در این رقابت، می بایست توانمندی های فردی و تحصیلی را پرورش داد و زمان را برای درخواست بورسیه هدر نداد. باید توجه داشت که وقفه تحصیلی، امکان دریافت بورسیه تحصیلی را سخت تر می کند.

اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

معمولا اعزام دانشجو به کانادا یکی از روش هایی بوده که می توان با دریافت ویزای دانشجویی به کانادا مهاجرت نمود.

سخن آخر

همانگونه که در این مقاله به آن اشاره کردیم بورسیه تحصیلی برای تحصیل در کانادا برای دانشجویانی مناسب است که از لحاظ توانایی علمی و تحصیلی دارای شایستگی هایی هستند. ما در این مقاله نکاتی را درباره بورسیه تحصیلی کانادا عرض کردیم و انواع بورسیه را نام بردیم. که شما بتوانید پس از اتمام دوره تحصیلات خود در درخواست کار و اقامت کانادا را بدهید. پس اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق بورس تحصیلی دارید میتوانید با پرکردن فرم ارزیابی مهاجرت موسسه هرمس اپلای ، از کارشناسان مجرب ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا پس از پایان تحصیلات در کانادا میتوان اقامت کانادا را گرفت؟
بله، یکی از مزایای تحصیل در کشور کانادا این است که شما میتوانید پس از پایان دوران تحصیلات خود درخواست کار و اقامت کانادا را بدهید.
برای دانشجویان ممتاز بعنوان کمک تحصیلی چه کاری میشود انجام داد؟
برای کمک تحصیلی دانشجویان ممتاز دو نوع دستیاری، دستیار تدریس و دستیار تحقیق در نظر گرفته شده است.
برای دانشگاه های برتر کانادا در مقطع دکترا چه مبلغی به عنوان بورسیه تعلق میگیرد؟
در مقطع دکترا کمک هزینه ها بین ۳۰تا ۴۰هزار دلار میباشد که بعنوان بورسیه به دانشجویانی که در دانشگاه های برتر جهان تحصیل میکنند تعلق میگیرد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای