بیمه درمانی در آلمان

بیمه درمانی در آلمان

انواع خدمات بیمه درمانی آلمان در غالب کارت الکترونیکی بیمه درمانی در این مقاله توضیح داده شده است. سوالات خود را در انتهای مقاله مطرح کنید. طبیعتا هیچ کس بیمار شدن را دوست ندارد. اما اگر شما یا خانواده تان نیاز به پزشک داشته باشید می توانید سریعا و با هزینه ی مناسب خدمات پزشکی را دریافت کنید. کشور آلمان سیستم غنی و قوی از بیمارستان ها، پزشکان و داروسازان را دارد.

در آلمان شما به عنوان یک کارمند قاعدتا بیمه ی درمانی خواهید داشت. این امر می تواند تحت سیستم بیمه ی درمانی قانونی و یا بیمه ی درمانی خصوصی باشد. اگر شما بیمار شوید بیمه هزینه ی درمانتان را پرداخت می کند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

خدمات بیمه درمانی در آلمان شامل موارد زیر می‌شود:

  • درمان پزشکی سرپایی، مثلاً در مطب پزشک
  • دندانپزشکی
  • داروها و استفاده از تجهیزات پزشکی
  • بستری شدن در بیمارستان
  • خدمات توان‌بخشی پزشکی
  • خدمات دوران بارداری و زایمان

اگر همسر شما شاغل نیست می‌تواند بدون پرداخت هیچ‌ گونه هزینه اضافی تحت بیمه قانونی شما قرار بگیرد. این مورد برای فرزندان شما نیز صدق می‌کند. علاوه‌ برآن بیمه‌ نامه درمانی شما به طور خودکار شامل مراقبت‌های طولانی‌ مدت نیز است. بیمه مراقبت طولانی‌ مدت شما در صورتی فعال می‌شود که به‌ عنوان‌ مثال بیماری سختی داشته باشید که توان مراقبت از خود را از شما سلب کند.

کارت الکترونیکی بیمه درمانی چیست؟

به‌ محض عضویت در سیستم بیمه درمان قانونی، کارت الکترونیکی بیمه درمانی به شما تعلق می‌گیرد. این کارت شامل عکس، سوابق الکترونیکی نام شما، تاریخ تولد، آدرس، شماره بیمه و وضعیت بیمه شما است. هر زمان که به ملاقات پزشک می‌روید باید شماره بیمه خود را ارائه دهید تا بیمه هزینه صورت‌ حساب شما را در نظر بگیرد. بیمه درمانی شما در تمام ۲۸ کشور اتحادیه اروپا و همچنین در ایسلند، لیختن‌ اشتاین، نروژ و سوئیس معتبر است.

به این معنی که در زمان تعطیلات یا سفرهای کاری به این کشورها در صورت نیاز به معالجه پزشکی می‌توانید از خدمات بیمه خود استفاده کنید. قبل از سفر به خارج از آلمان بهتر است با مرکز بیمه خود تماس بگیرید تا بدانید در مواقع اضطراری چه کاری باید انجام دهید.

تقسیم ‌بندی انواع بیمه درمانی آلمان

کشور آلمان، یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت درمانی و بهداشتی را در دنیا دارد. صرف‌ نظر از اینکه شما از بیمه عمومی و دولتی یا بیمه خصوصی استفاده می‌کنید، کیفیت خدمات درمانی آلمان بسیار بالا است. برخی از افراد برای پوشش‌ دادن مواردی که بیمه درمانی عمومی شامل آن‌ها نمی‌شود، از بیمه درمانی خصوصی استفاده می‌کنند. استفاده از بیمه درمانی در آلمان به سطح درآمدی شما بستگی دارد. در ادامه انواع بیمه را باتوجه‌ به میزان درآمد توضیح می‌دهیم:

  • درصورتی‌ که درآمد شما کمتر از 66600 یورو در سال است، تنها می‌توانید در طرح بیمه سلامت عمومی (دولتی) ثبت‌ نام کنید.
  • درصورتی‌ که درآمد شما از 66600 یورو کمتر است؛ اما شغل آزاد دارید، برای استفاده از بیمه خصوصی باید از بیمه خدمات دولتی انصراف دهید.
  • درصورتی‌ که درآمد شما از 66600 یورو در سال بیشتر است، انتخاب بین ماندن در بیمه عمومی و یا انتخاب بیمه خصوصی بر عهده خود شماست.

تقسیم ‌بندی انواع بیمه درمانی آلمان

تفاوت هزینه بیمه عمومی و خصوصی در آلمان

در اغلب مواقع هزینه‌های بیمه دولتی در کشور آلمان کمتر از بیمه خصوصی است. بیمه عمومی به طور خودکار از حقوق شما کسر می‌شود؛ اما برای بیمه خصوصی نیاز به خرید طرح مربوطه خود دارید. هزینه بیمه خدمات عمومی به میزان درآمد شما و همچنین سن شما بستگی دارد.

اگر درآمد شما کم باشد، حدود 14.6 درصد از حقوق شما بابت بیمه کسر می‌شود، اما اگر جزو گروه درآمدی بالا باشید حدود 15.6 درصد از حقوق شما کسر خواهد شد. ضمناً بسته به سن شما نیز این هزینه متغیر است و با بالاتر رفتن سن مبلغ بیشتری کسر خواهد شد.

هزینه بیمه خصوصی به موارد مختلفی بستگی دارد؛ از جمله پوشش موردنظر شما، سن شما و همچنین شرایط قبلی بیمه درمانی شما. درصورتی‌که بیمه خدمات زیادی را پوشش دهد، قیمت طرح آن بیشتر می‌شود و همچنین اگر سن شما بالا باشد، هزینه بیمه خصوصی بیشتر خواهد شد؛ زیرا نیاز شما به خدمات تخصصی پزشکی همواره بیشتر از جوانان است. اگر درباره بیمه درمانی در آلمان سوالی دارید، کارشناسان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

تفاوت هزینه بیمه عمومی و خصوصی در آلمان

وسایل ضروری سفر به آلمان

وسایل ضروری سفر به آلمان

همچنین نحوه نقل مکان با حیوانات خانگی، محدودیت‌های گمرک آلمان و سایر مراحل کلیدی فرآیند جابه‌جایی بررسی خواهند شد. به طور کلی داشتن مقداری دانش زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر در مسیر هدف خود گام بردارید.

سخن آخر

بیمه درمانی در آلمان خدمات گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. بسته به نوع بیمه و طرح بیمه خصوصی، شما می‌توانید خدمات مختلفی را به شکل رایگان یا با پرداخت هزینه‌های کم دریافت کنید. ثبت‌نام در یکی از طرح‌های بیمه درمانی برای همه شهروندان آلمانی و همچنین مهاجران ضروری است. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر درباره خدمات بیمه درمانی و خدمات اخذ ویزا و مهاجرت به کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای پیام دهید تا شما را راهنمایی کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا بیمه درمانی آلمان، همه هزینه‌ های پزشکی را پوشش می ‌دهد؟
خیر. بعضی از خدمات پزشکی شامل بیمه عمومی نمی‌شود و شما برای پوشش‌دادن این خدمات نیاز به ثبت‌نام در یک طرح خدمات درمانی خصوصی دارید.
آیا هزینه بیمه درمانی را باید ماهیانه پرداخت کنیم؟
هزینه بیمه درمانی عمومی هر ماه به شکل خودکار از حقوق شما کسر می‌شود. برای بیمه خصوصی نیاز به خرید طرح موردنظر خود را دارید.
بیمه درمانی در آلمان در کدام کشورها قابل ‌استفاده است؟
خدمات بیمه درمانی این کشور در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین در کشورهای نروژ، سوئیس، لیختن‌ اشتاین و ایسلند دارای اعتبار است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریناز رسولی
1 سال قبل

بیمه درمانی بعد از گرفتن اقامت شاملمون میشه ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  پریناز رسولی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله بیمه درمانی هم شاملتون میشه

خدیجه علی زادگان
2 سال قبل

اکثر مقالات شما در خصوص کشور آلمان رو خوندم. یعنی به جرات می تونم کامل ترین توضیحات رو در وب سایت شما تونستم پیدا کنم.
خیلی عالی بود. خدا قوت.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خدیجه علی زادگان
2 سال قبل

ممنون از شما دوست عزیز. خوشحالیم براتون مفید واقع شد

رویا
2 سال قبل

با سلام بیماری ام اس دارم ویه کم ناتوانی در راه رفتن.میخواستم برم در آلمان درمان بشم .شرایط بیمه و درمانی در آلمان رو میخواستم بدونم

کارشناس هرمس
پاسخ به  رویا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ما درمانی اقدام نمیکنیم متاسفانه .

کادر هرمس اپلای