بیمه ی سلامت ترکیه برای دانشجویان و افراد خارجی

بیمه ی سلامت دانشجویی ترکیه برای افراد خارجی

بیمه ی سلامت ترکیه برای دانشجویان و افراد خارجی موضوع مقاله ای است که در ادامه به آن پرداخته ایم. دانشجویانی که در کشور ترکیه تحصیل نموده و قصد استفاده از طرح بیمه سلامت همگانی را دارند، می توانند ظرف مدت سه ماه از تاریخ ثبت نام در دانشگاه با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی استان محل تحصیل و یا مراکز بیمه ی تامین اجتماعی نسبت به اخذ بیمه ی سلامت ترکیه برای دانشجویان و افراد خارجی اقدام نمایند.

دانشجویانی که ظرف مدت اعلام شده نسبت به مراجعه و درخواست بهره مندی از بیمه ی سلامت ترکیه اقدام ننمایند، حق استفاده از این بیمه در طول دوران تحصیل در ترکیه از ایشان سلب می گردد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بیمه سلامت در ترکیه

درکشور ترکیه برای گرفتن اقامت (اقامت تحصیلی، اقامت کاری، اقامت از طریق ثبت شرکت، اقامت توریستی و اقامت از طریق خرید ملک) برای اخذ هر یک از این اقامت ها، گرفتن بیمه سلامت امری اجباری می باشد.

انواع بیمه سلامت ترکیه

بیمه در کشور ترکیه به دو صورت انجام پذیر است:

  •  بیمه ی دولتی توسط شرکت های خصوصی
  •  بیمه خصوصی توسط شرکت های خصوصی

انواع بیمه سلامت ترکیه

بیمه ی دولتی ترکیه

بیمه ی دولتی در کشور ترکیه در صورتی امکان پذیر است که شخص،سرمایه گذار یک شرکت خصوصی بوده و یا این که در یک شرکت خصوصی با داشتن اجازه کا از دولت ترکیه مشغول به فعالیت بوده و بیمه ی فرد توسط کار فرما پرداخت می شود.

بیمه ی خصوصی ترکیه

بیمه ی خصوصی در ترکیه که رایج ترین بیمه بین افراد خارجی است توسط شرکت های متعددی صورت می گیرد و هر شرکت  بیمه گذار خصوصی در ترکیه بر اساس ملاکهایی همچون سنین افراد ، جنسیت و تعرفه های درمانی به متقاضیان قیمت های خود را ارائه می دهند.

نحوه محاسبه حق بیمه پرداختی از سوی دانشجو

بر اساس قانون بیمه، مبنای محاسبه حق بیمه پرداختی از سوی دانشجو یک سوم حداقل در آمد روزانه برای ۳۰ روز متوالی می باشد که این مبلغ از سوی دانشجو پرداخت و سپس کلیه مخارج و هزینه های درمانی دانشجو از سوی شرکت بیمه گر پرداخت می گردد.

نکته مهم:

کلیه الزامات قانونی مبنی بر پرداخت حق بیمه متعلق به دانشجو می باشد.کلیه دانشجویانی که حق بیمه ی خود را بصورت کامل پرداخت نموده اند تا پایان دوره ی بیمه می توانند از خدمات درمانی مربوطه استفاده نمایند

نحوه ی مراجعه جهت بهره مندی از بیمه ی سلامت ترکیه برای دانشجویان

بر اساس قانون ۶۴۵۸ مربوط به افراد خارجی تبار و حفظ حقوق بین الملل که در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۹۳ به مرحله اجرا در آمد دانشجویانی که قصد دریافت پروانه ی اقامت را دارند باید به نکات ذیل توجه داشته باشند.

موارد مهم در بهرمند ی از بیمه سلامت کشور ترکیه

  • جهت انجام امور مربوط به بیمه ابتدا باید به یکی از شعبات اداره ی امور مالیاتی کشور ترکیه مراجعه نموده و نسبت به اخذ شناسه ی مالیاتی اقدام نمایند.(دریافت این شناسه برای آن دسته از کسانی که قبلا دارای پروانه اقامت بوده و یا دارای شناسه ی افراد خارجی تبار می باشند الزامی نمی باشد.)
  • پس از اخذ شناسه مالیاتی مذکور با مراجعه به دفاتر یکی از شرکت های بیمه رسمی و مورد تایید دولت ترکیه نسبت به اخذ بیمه سلامت اقدام نمایند.هزینه بیمه سلامت متناسب با سن- جنسیت و ملیت اشخاص متفاوت می باشد.
  • انجام بیمه سلامت برای کلیه افراد خارجی تباری که قصد دریافت پروانه اقامت و یا مجوز زندگی در کشور ترکیه را دارند اجباری بوده و به تناسب کشور و جنسیت فرد و نیز نسبت به شرکت های بیمه گزار متفاوت می باشد

هزینه بیمه دانشجویی در ترکیه

بیمه دانشجویی در ترکیه یکی از موارد اجباری برای دانشجویان مهاجر است که قصد پژوهش در این کشور را دارند. برای اخذ این بیمه که همان بیمه دولتی SGK نامیده می‌شود، شما باید ظرف ۳ ماه پس از ثبت‌ نام در دانشگاه، درخواست خود را به مؤسسه بیمه اجتماعی (Sosyal Sigortalar Kurumu) جمهوری ترکیه ارائه دهید. این بیمه به شما این امکان را می‌دهد که در زمان بروز بیماری از خدمات درمانی رایگان یا با هزینه اندک در بیمارستان‌ های دولتی استفاده کنید.

بنابراین هزینه بیمه ی سلامت ترکیه برای دانشجویان که شما باید به مؤسسه  Sosyal Sigortalar Kurumu پرداخت کنید، حدود ۳۷۵ لیر در سال است. البته ممکن است با تغییرات نرخ ارز و قوانین، هزینه نهایی متفاوت باشد. سپس باید تا زمان پایان تحصیل خود هر سال حق بیمه را تمدید کنید. چنانچه فردی برای تمدید بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خود اقدام نکند و ۶ ماه از مدت مقرر بگذرد، دیگر نمی‌تواند از خدمات بیمه دانشجویی در ترکیه بهره‌ مند شود.

بیمه خصوصی دانشجویان در ترکیه

نوع دیگری از بیمه برای دانشجویان در کشور ترکیه قابل استفاده است که توسط شرکت‌ های خصوصی بیمه ارائه می‌شوند. این بیمه خصوصی شامل هزینه‌ های معاینات، تشخيص و معالجات می‌شود. سيستم كاري آن بر اساس اصل همبستگي اجتماعي است. هزینه این نوع بيمه با تغييرات نرخ ارز و قوانين، متفاوت است و به گروه سني و نياز شخصي افراد بستگي دارد. شما بايد قبل از ثبت‌نام در يك شركت خصوصي، با كارشناسان آن شركت مشورت و پيشنهاد مناسب را دریافت کنید.

بیمه MEDİKO

نوع دیگری از بیمه ی سلامت ترکیه برای دانشجویان MEDİKO است. بيمه دانشجويي دانشگاه یا MEDİKO به شكل خودكار به هر دانشجو كه در يكی از دانشگاه تركيه ثبت‌ نام مي‌كند، ارائه مي‌شود. اين بيمه به شما اين امكان را مي‌ دهد به‌راحتی چکاپ اوليه بهداشتي و معاينات پزشكي را در مركز بهداشت دانشگاه خود انجام دهيد.

هزينه اين نوع بيمه در بودجه دانشگاه قرار دارد و شما نيازي به پرداخت هزينه اضافي نداريد؛ اما اين بيمه فقط براي مدت ۳ ماه پس از ثبت‌ نام در دانشگاه معتبر است و شما بايد دراسرع‌ وقت براي درخواست بيمه دولتي يا خصوصي اقدام كنيد.

چه مواردی شامل بیمه درمانی اجباری در ترکیه می‌شود؟

بیمه درمانی اجباری در ترکیه یک نوع بیمه سلامت عمومی است که توسط دولت ارائه می‌شود و برای تمام شهروندان و مقیمان قانونی این کشور الزامی است. برخی از مواردی که شامل بیمه درمانی اجباری در ترکیه می‌ شوند عبارت‌اند از:

  • خدمات پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و جراحی در بیمارستان‌ های دولتی و خصوصی
  • پرداخت هزینه‌ های بستری شدن، معالجه سرپایی، مراقبت‌ های پس از عمل جراحی و مراقبت‌ های ویژه
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به بارداری، زایمان، سزارین، خدمات بهداشت باروری و خانواده
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به پروتز، تجهیزات پزشکی، تحت‌ نظر قرارگیری در خانه و مراکز توان‌ بخشی
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به بیماران مبتلا به سرطان، دیابت، فشار خون، کلسترول، آسم و بعضی از بیماری‌ های ژنتیکی
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به واکسیناسیون، غربالگری، آموزش بهداشت و پروفایل سلامت

خدمات بهداشتی ترکیه برای دانشجویان

دولت ترکیه برای رفاه حال دانشجویان بین‌ المللی زمینه خدمات بهداشتی متعددی را از طریق بیمه ی سلامت ترکیه برای دانشجویان فراهم کرده است. برای مثال خدمات پزشکی رایگان در مواقع اورژانسی توسط مراکز پزشکی دانشگاه‌ ها در اختیار دانشجویان قرار می‌ گیرد. سایر خدمات بهداشتی در زیر آورده شده‌ اند:

  • خدمات بهداشت باروری و خانواده، واکسیناسیون، غربالگری و آموزش بهداشت
  • خدمات دندانپزشکی، داروسازی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و جراحی در بیمارستان‌ های دولتی و خصوصی
  • پرداخت هزینه‌ های بستری شدن، معالجه سرپایی، مراقبت‌ های پس از عمل جراحی و مراقبت‌ های ویژه
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به پروتز، تجهیزات پزشکی، تحت‌ نظر قرارگیری در خانه و مراکز توان‌ بخشی
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به بیماران مبتلا به سرطان، دیابت، فشار خون، کلسترول، آسم و بعضی از بیماری‌ های ژنتیکی

متقاضیان تحصیل در ترکیه برای دریافت خدمات بهداشتی، لازم است که بیمه ی سلامت ترکیه برای دانشجویان را دریافت کند. هزینه بیمه سلامت در این کشور بستگی به شرکت بیمه، سن و جنس دانشجو دارد.

اعزام دانشجو به ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه با توجه به سیاست های دولت ترکیه در سال های اخیر افزایش یافته است. به عنوان یک دانشجو در ترکیه شما فرصت بزرگی برای آشنایی با فرهنگ فنی و تحصیل در یکی از پایدارترین کشور های جهان را خواهید داشت.

سخن پایانی

در کشور ترکیه برای گرفتن اقامت های مختلف، نیاز به داشتن بیمه درمان ترکیه است. یکی از مهم ترین آنها، بیمه دانشجویی ترکیه است که برای مهاجران تحصیلی بسیار مهم می باشد. در این مقاله سعی شد تا انواع مختلف بیمه دانشجویی، هزینه و شرایط آن را بررسی کنیم. چنانچه سوالی داشتید می توانید از کارشناسان ما بپرسید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
دانشجویان در ترکیه از چه تاریخی می توانند بیمه سلامت دریافت کنند؟
دانشجویان می توانند ظرف مدت سه ماه از تاریخ ثبت نام در دانشگاه با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی استان محل تحصیل و یا مراکز بیمه ی تامین اجتماعی نسبت به اخذ بیمه ی سلامت ترکیه برای دانشجویان و افراد خارجی اقدام نمایند
انواع بیمه سلامت در ترکیه کدام است؟
بیمه ی دولتی توسط شرکت های خصوصی- بیمه خصوصی توسط شرکت های خصوصی
نحوه محاسبه حق بیمه پرداختی از سوی دانشجو به چه صورت است؟
بر اساس قانون بیمه، مبنای محاسبه حق بیمه پرداختی از سوی دانشجو یک سوم حداقل در آمد روزانه برای ۳۰ روز متوالی می باشد که این مبلغ از سوی دانشجو پرداخت و سپس کلیه مخارج و هزینه های درمانی دانشجو از سوی شرکت بیمه گر پرداخت می گردد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای