تحصیل در اتریش؛ بررسی مدارک، مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش؛ مدارک، مراحل و شرایط تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش، انتخاب افرادی است که با نیت افزایش سطح علمی و در نهایت دریافت اقامت از یک کشور پیشرفته و اروپایی، به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند. مهاجرت تحصیلی به اتریش، به دلیل برخورداری از وضعیت مطلوب و مناسب زندگی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اپلای تحصیلی به‌حساب می‌آید. از شرایط تحصیل در اتریش، می‌توان از هم‌سطح بودن کیفیت دانشگاه‌های این کشور با آلمان و یا هزینه بسیار کم تحصیل در آن‌ها نام برد. اگر شما نیز قصد اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در اتریش را دارید، با این مقاله از هرمس اپلای همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط تحصیل در اتریش

اتریش، یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است که می‌توان انتخاب و از مزیت‌های بسیار آن استفاده کرد. برای تحصیل در کشور اتریش یا مهاجرت تحصیلی به اتریش، شرایطی وجود دارد که متقاضیان باید آن‌ها را دارا باشند. لطفاً دقت داشته باشید که بهتر است قبل از مهاجرت تحصیلی به اتریش، با سفر به اتریش از شرایط حقیقی زندگی در این کشور آگاه شوید. با این کار همچنین می‌توانید حس‌وحال خود را نسبت به زندگی در این کشور سنجیده و مقصد مهاجرتی خود را هوشمندانه‌تر انتخاب کنید.

مهم‌ترین شرایط تحصیل در اتریش عبارتند از:

  • سن
  • مدرک زبان
  • تمکن مالی
  • شرکت در مصاحبه یا آزمون ورودی
  • انگیزه نامه
  • ارائه رزومه

در ادامه به تشریح هر یک از شرایط تحصیل در کشور اتریش می‌پردازیم.

سن

یکی از شرایط مهمی که برای تحصیل در کشور اتریش وجود دارد، مبحث سن است. حداقل سن تحصیل در دانشگاه‌های اتریش پانزده سال است اما برای حداکثر سن، محدودیتی وجود ندارد.

مدرک زبان

از دیگر شرایط تحصیل در اتریش، داشتن مدرک زبان است. برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی زبان و دانشگاه‌های دولتی، مدرک تحصیلی مورد نیاز B2 است‌. برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی اتریش نیز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 و بالاتر نیاز خواهید داشت.

تمکن مالی

هنگام تحصیل در اتریش، تمکن مالی دانشجو از شرایطی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد. دانشجو باید تمکن مالی برای پرداخت یک سال شهریه و زندگی در کشور اتریش را داشته باشد؛ این مبلغ حدود 10,000 یورو است.

شرکت در مصاحبه یا آزمون ورودی

برخی از دانشگاه‌های اتریش آزمون ورودی دارند و یا برای پذیرش، مصاحبه برگزار می‌کنند.

انگیزه نامه

اگر مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستید، باید انگیزه‌نامه نیز ارائه دهید تا انگیزه تحصیلی شما مشخص شود.

ارائه رزومه

برخی از دانشگاه‌ها مثل دانشگاه‌های هنری از دانشجو طلبِ رزومه می‌کنند. همچنین دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در مقطع دکترا هستند، باید رزومه ارائه دهند.

پذیرش تحصیلی دانشجویان ایرانی در اتریش

برای مهاجرت تحصیلی به اتریش لازم است از دانشگاه هدف، پذیرش بگیرید. دانشجویان ایرانی برای دریافت پذیرش تحصیل در اتریش، باید در دانشگاه سراسری قبول شده باشند. کشور اتریش برای پذیرش در رشته‌های هنری، آزمون ورودی نسبتاً سخت برگزار می‌کند. از الزامات پذیرش در اتریش این است که محل زندگی دانشجو نزدیک به محل تحصیل دانشجو باشد.

برای اخذ پذیرش تحصیلی اتریش دو شرط مهم وجود دارد؛ یکی از شروط این است که دانشجو مدرک زبان آلمانی سطح B2 را از ایران دریافت کرده باشد و دیگری این است که با دریافت پذیرش مشروط، بدون داشتن مدرک زبان اقدام نماید و بعد از پذیرش، یادگیری زبان آلمانی را آغاز کند.

اخذ پذیرش از دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی به اتریش
پذیرش تحصیلی ایرانیان در اتریش

همچنین متقاضیانی که قصد دریافت پذیرش تحصیلی کشور اتریش را دارند باید از شرایط مختلفی برخوردار باشند. از شرایطی که شانس افراد را برای اخذ مجوز‌های لازم در راستای تحصیل در کشور اتریش افزایش می‌دهد به مواردی همچون سوابق تحصیلی و ریزنمرات عالی، مدرک زبان آیلتس و تافل و بسیاری از موارد دیگر می‌توان اشاره کرد.

مقاطع تحصیلی در اتریش

وقتی شخصی به‌عنوان یک دانشجوی بین‌الملل به ادامه تحصیلات آکادمیک خود در کشوری دیگر می‌اندیشد، یکی از گزینه‌های همیشگی آن، کشور اتریش خواهد بود؛ کشور اتریش یا Austria دانشجویان بسیاری را جذب هنر، فرهنگ، معماری و تاریخ خود می‌کند، البته دلیل اصلی دانشجویان بین‌الملل برای تحصیل در اتریش فضای منحصربه‌ فرد دانشگاه‌های این کشور است. هزینه تحصیل در اتریش پایین یا ارزان نیست اما دانشجویان می‌توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و بخشی از مخارج تحصیل و زندگی خود را در این کشور بپردازند.

جدا از هزینه، شرایط تحصیل در اتریش به‌قدری برای دانشجویان بین‌الملل دل‌چسب بوده که اکنون 20% از دانشگاه‌های این کشور توسط دانشجویان خارجی پر شده است؛ اغلب این دانشجویان تجربه زندگی در اتریش برای ادامه تحصیل را به‌عنوان یک تجربه تأثیرگذار و آموزنده یاد می‌کنند. برای تحصیل در کشور اتریش می‌توان در مدارس آن برای دریافت مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور درخواست داد؛ در ادامه شرایط را برای هر مقطع تحصیلی باز می‌کنیم.

شرایط تحصیل در مدارس اتریش

برای مهاجرت تحصیلی به اتریش می‌توان از دوران مدرسه نیز اقدام کرد. در کشور اتریش مدارس به‌صورت خصوصی و یا دولتی هستند؛ اگر بخواهیم تعداد مدارس دولتی و خصوصی اتریش را با یکدیگر مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که مدارس دولتی بسیار بیشتر از مدارس خصوصی هستند. تحصیل در مدرسه برای دانش آموزان از سن 6 تا 15 سالگی اجباری بوده و بعد از آن اختیاری است.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی اتریش حدود 25 تا 60,000 یورو خواهد بود. مدارک تحصیلی مورد نیاز برای تحصیل در اتریش شامل موارد زیر است:

  • ارائه فرم رضایت‌نامه
  • فرم درخواست ویزای امضا شده توسط والدین
  • پاسپورت معتبر
  • رسید شهریه
  • تمکن مالی لازم و مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات

تحصیل رایگان در مدارس دولتی اتریش در صورتی امکان‌پذیر است که دانش‌آموز در این کشور قیم داشته باشد. اگر این شرط برای دانش‌آموز صدق نکرد، باید در مدارس شبانه‌روزی و یا مدارسی که با شرایط تحصیلات دانش آموزان بین‌المللی مطابقت دارد، تحصیل کند.

شرایط تحصیل با مدرک دیپلم در اتریش

در شرایط تحصیل در اتریش، امکان تحصیل با مدرک دیپلم برای علاقه‌مندان وجود دارد. اولین مدرکی که این نوع دانشجویان باید به دانشگاه ارائه دهند، مدرک دیپلم 12 ساله است. داشتن مدرک زبانی نیز از شرایط تحصیل با مدرک دیپلم است. برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های دولتی، ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح A2 ضروری است.

به یاد داشته باشید که شهریه دانشگاه‌های خصوصی بیشتر از دانشگاه‌های دولتی خواهد بود. دانشگاه‌های دولتی حدود 700 یورو به‌عنوان شهریه دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های خصوصی اتریش ادامه تحصیل دهید باید بگوییم که هزینه سالانه این دانشگاه‌ها مبلغی حدود 12,000 یورو خواهد بود.

تحصیل کارشناسی در اتریش

دانشگاه‌های کشور اتریش کیفیت آموزشی بالایی داشته و در سطح جهان دارای اعتبار و رنکینگ بالایی هستند. شروع سال تحصیلی مقطع کارشناسی در کشور اتریش از سپتامبر است و در ماه دسامبر پایان می‌یابد. بازه تحصیلی در دوره کارشناسی به مدت 3 تا 4 سال است. تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در اتریش برای ایرانیان فراهم نیست اما هزینه‌های تحصیل در این کشور کم است و ایرانیان می‌توانند با پرداخت سالانه مبلغ اندکی در این کشور به تحصیل بپردازند.

داشتن مدرک زبانی در کارشناسی اهمیت زیادی دارد با در دست داشتن مدرک B2 زبان آلمانی دانشجویان می‌توانند در به‌صورت مستقیم در دانشگاه‌های اتریش به تحصیل بپردازند. اگر دانشجویی مدرک زبانی A2 را داشته باشد، می‌تواند دو ترم زبان نیز در کالج دانشگاه اتریش بگذراند و به سطح B2 برسد.

تحصیل در مقطع فوق‌ لیسانس اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش برای تحصیل در مقطع ارشد، برای آن دسته از متقاضیانی مناسب است که به دنبال تحصیل با سطح بالای کیفیت و هزینه‌های پایین نسبت به سایر کشورهای اروپایی مثل انگلیس و ایالات‌متحده و استرالیا هستند. در این مقطع نیز تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی می باشد و مناسب برای آن دسته از متقاضیانی هست که قصد اخذ اقامت اتریش را دارند. بدین صورت که بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع ارشد مجوزی یک‌ساله برای حضور در اتریش و یافتن شغل مناسب را به دست آورده، می‌توانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نمایند و بعد از سپری شدن مدت زمان مشخصی، اقامت دائم اتریش را هم بگیرند.

ازآنجایی‌که در دانشگاه‌های کشور اتریش از زبان انگلیسی برای آموزش دانشجویان استفاده می‌شود، به طور خلاصه می‌توان گفت متقاضیان باید از سوابق تحصیلی و ریزنمرات عالی برخوردار باشند. همچنین لازم است که سطح زبان انگلیسی آن‌ها در حد بالا بوده و آیلتس یا تافل داشته باشند. از مزایای تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد انجام کار نیمه‌وقت دانشجویی به‌منظور تأمین بخشی از هزینه‌های زندگی است.

تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد
تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

طول دوره تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های اتریش دو سال است. سال تحصیلی دوره کارشناسی ارشد از ماه اکتبر شروع می‌شود و در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد. تعداد دانشگاه‌های مقطع کارشناسی ارشد در اتریش 73 دانشگاه است که از این تعداد، 22 دانشگاه دولتی، 16 دانشگاه خصوصی، 21 دانشگاه علمی کاربردی و 14 دانشکده تخصصی تربیت‌معلم وجود دارد.

مدارکی که شما برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به آن‌ها نیاز دارید، شامل گواهی تحصیلی، اسناد رسمی، دروس و واحدهای تحصیلی، داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی و کپی پاسپورت است. البته برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها درخواستِ نمونه کار هنری یا مراجع علمی مربوط به رشته مورد نظر، آزمون ورودی و یا رزومه را نیز دارند.

مهم‌ترین سوالی که دانشجویان در مورد تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش دارند مربوط به الزامات زبانی این کشور است. همان‌طور که می‌دانید زبان رسمی کشور اتریش، آلمانی است و اکثر دانشگاه‌ها نیز با همین زبان به تدریس می‌پردازند اما با توجه به این که دانشجویان بین‌المللی زیادی در این کشور مشغول تحصیل هستند، خیلی از دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

الزامات زبانی برای این مقطع تحصیلی به وضعیت رشته و دانشگاه شما بستگی دارد. اگر تدریس رشته و دانشگاه انتخابی شما حتماً به زبان آلمانی انجام می‌گیرد، شما باید مدرک زبانی آلمانی ارائه دهید اما در صورتی که دوره انتخابی شما به زبان انگلیسی باشد، ارائه مدرک تافل یا آیلتس کافی است.

شرایط تحصیل در اتریش در مقطع دکتری

دانشگاه‌های اتریش در کل جهان طرفداران زیادی دارند و خیلی از افراد مایل به ادامه تحصیل در اتریش در مقطع دکترا هستند. انتخاب کشور اتریش برای تحصیل در مقطع دکترا مزایایی دارد که شامل تحصیل با هزینه کم، زندگی در یک محیط امن و آرام، کیفیت بالای زندگی و به دست آوردن تجربه‌های مختلف فرصت‌های کاری پس از تحصیل است.
رشته‌های زیادی برای تحصیل در مقطع دکترا برای دانشجویان وجود دارد. برخی از آن‌ها بسیار پرطرفدارتر هستند. از رشته‌های پرطرفدار در مقطع دکترا در مهاجرت تحصیلی به اتریش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت بازرگانی و علوم کامپیوتر
  • علوم سیاسی
  • روانشناسی
  • مهندسی مکانیک
  • حسابداری
  • حقوق

جهت اخذ پذیرش و تحصیل در مقطع دکترا در کشور اتریش نیاز به مصاحبه و آزمون ورودی وجود دارد. مصاحبه‌های دکترا ممکن است با استفاده از اسکایپ و یا ابزارهای کنفرانس ویدیویی انجام بگیرد اما احتمال مصاحبه حضوری نیز وجود دارد. همچنین آزمون ورودی نیز ممکن است حضوری باشد یا غیرحضوری.

یکی از شرایط مهمی که برای تحصیل در مقطع دکترا در نظر گرفته می‌شود، آشنایی با زبان‌های آلمانی و انگلیسی است، البته آشنایی با زبان آلمانی اهمیت بسیار بیشتری دارد. آلمانی، زبانِ رسمی کشور اتریش است، بنابراین دانشجویان مقطع دکترا نیز باید با زبان رسمی این کشور آشنایی داشته باشند.

می‌توانیم بگوییم که تحصیل در مقطع دکترا در اتریش، بدون مهارت داشتن در زبان آلمانی ممکن نیست. مدت زمان تحصیل در اتریش در مقطع دکترا در اتریش بین 3 تا 4 سال یا به عبارت دیگر 6 تا 8 ترم است. شما می‌توانید در مقطع دکترا بورسیه و فاند نیز دریافت کنید تا هم‌زمان به تحصیل پرداخته و حقوق نیز از دانشگاه دریافت کنید. با دریافت بورسیه‌های این کشور حتی امکان تحصیل رایگان دکترا در اتریش نیز وجود دارد.

بهترین رشته‌ های تحصیلی اتریش

شاید پاسخ به این سوال که بهترین رشته برای تحصیل در اتریش چیست، درست نباشد چراکه هر شخص شرایط و علایق خود را دارد. اما به طور کلی بهترین رشته‌های تحصیلی برای تحصیل در اتریش عبارتند از:

  • روانشناسی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • پزشکی
  • داروسازی
  • مدیریت گردشگری
  • معماری

در ادامه درباره شرایط تحصیل این رشته‌های تحصیلی در اتریش را شرح می‌دهیم.

روانشناسی

یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در اتریش، رشته روانشناسی است زیرا در زندگی روزمره نیز کاربرد بسیار زیادی دارد. رشته روانشناسی در اتریش، بین‌رشته‌ای محسوب می‌شود. این رشته در کشور اتریش بازار کار خوبی دارد. بهترین دانشگاه‌های رشته روانشناسی در اتریش، دانشگاه وین و دانشگاه اروپای مرکزی هستند.

حقوق

شرایط تحصیل در اتریش برای تحصیل در رشته حقوق بسیار مناسب است. برای تحصیل در این رشته تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی ضروری است. اگر علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی هستید، 4 سال باید درس بخوانید و در مقطع کارشناسی ارشد مدت زمان تحصیل 2 سال خواهد بود.

رشته حقوق، از رشته های محبوب برای تحصیل در اتریش
تحصیل رشته حقوق در اتریش

برترین دانشگاه‌های رشته حقوق در کشور اتریش دانشگاه وین، دانشگاه اروپای مرکزی و دانشگاه اقتصاد و تجارت وین هستند.

اقتصاد

رشته اقتصاد در مهاجرت تحصیلی به اتریش طرفداران بسیار زیادی داشته و در بین دانشجویان بین‌ الملل محبوب است؛ که در طول 3 سال به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. از دانشگاه‌های برتر رشته اقتصاد در اتریش می‌توان به دانشگاه اقتصاد و تجارت ویل، دانشگاه ویل، دانشگاه اروپای مرکزی، دانشگاه یوهانس کلپر لینز و دانشگاه اینسبروک اشاره کرد.

 پزشکی

از جمله بهترین رشته‌های تحصیلی اتریش نیز می‌توان به رشته پزشکی اشاره کرد. برای اینکه بتوانید در رشته پزشکی در اتریش تحصیل کنید، باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید زیرا در طول 6 سال، تدریس به زبان آلمانی خواهد بود. دانشگاه‌های برتر رشته پزشکی در اتریش شامل دانشگاه‌های پزشکی وین، دانشگاه گراتسف دانشگاه پزشکی ایسنبروک، دانشگاه فنی وین و دانشگاه یوهانس کپلر لینز هستند.

دانشگاه پزشکی وین از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی سطح بالای اروپا است. این موسسه با استخدام هیئت 5,400 نفره، 1,800 محقق و 1,500 پزشک دارای بزرگ‌ترین بیمارستان اروپا (بیمارستان عمومی وین) است. تاکنون 47,000 عملیات جراحی در این بیمارستان توسط اساتید این دانشگاه در بیمارستان وین انجام شده است.
مدت تحصیل پزشکی در اتریش و در دانشگاه پزشکی وین 6 سال است و مطالعات در این کشور رایگان است. یکی از شرایط تحصیل در اتریش در دانشکده پزشکی وین قبولی در آزمون ورودی و ارائه گواهی مدرک زبان C1 است.

داروسازی

از دیگر رشته‌های محبوب اتریش می‌توان به داروسازی اشاره کرد. این رشته در یک دوره پیوسته کارشناسی و کارشناسی ارشد به مدت 5 سال تدریس می‌شود و دانشجویانی که به تحصیل در این رشته پرداخته‌اند، باید به مدت یک سال دوره کارآموزی را در داروخانه محلی یا بیمارستان بگذرانند. از جمله دانشگاه‌های برتر رشته داروسازی در اتریش می‌توان به دانشگاه وین گراتس و ایسنبروک اشاره کرد.

مدیریت گردشگری

یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار در کشور برای دانشجویان بین‌الملل، رشته مدیریت گردشگری است. همان‌طور که از اسم این رشته مشخص است، دوره مدیریت گردشگری، دوره‌های مدیریت و گردشگری را با یکدیگر ترکیب کرده است. اتریش، یک کشور گردش پذیر است که با این دوره می‌خواهد آموزش‌های پیشرفته‌ای را در زمینه گردشگری به دانشجویان ارائه دهد.

معماری

در مهاجرت تحصیلی به اتریش برای ادامه تحصیل در رشته معماری 3 دانشگاه مطرح وجود دارد؛ دانشگاه وین، دانشگاه هنرهای زیبا و دانشگاه هنر کاربردی. هر 3 دانشگاه دارای مدارک معتبر بوده و کیفیت آموزشی خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. از ویژگی‌های بااهمیت آموزش در دانشگاه فنی وین که دانشگاه پایه در تمامی رشته‌های مهندسی و من‌جمله معماری است، تفکیک و جداسازی حوزه‌ها و گرایش‌های مختلف در رشته معماری از یکدیگر و انستیتوهای اختصاصی مجزا و تعریف شده برای هر یک از این گرایش‌ها به تنهایی است.

در دانشگاه هنرهای زیبا از اساتید برجسته و معمار ایرانی‌الاصل و پایه‌گذار دفتر معماری Foreign Office Architects در لندن، دکتر موسوی به‌عنوان رئیس دپارتمان معماری، فعالیت دارد می‌توان نام برد. ایشان علاوه بر ریاستِ دپارتمان معماری، استاد راهنمای دانشجویان نیز در استودیویی که به نام خود او مشهور است، است.

3 دانشگاه عالی رشته معماری برای تحصیل در اتریش
تحصیل رشته معماری در اتریش

دانشگاه هنر کاربردی هم یکی دیگر از دانشگاه‌های مطرح کشور اتریش در رشته معماری است. در این دانشگاه نیز، استودیوهای طراحی زیر نظر اساتید برجسته و صاحب‌نظری از جمله زاها حدید، گرگ لین و ولف د پریک مدیریت می‌شود.
پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های هنرهای زیبا و هنر کاربردی، از آنجا که در گروه دانشگاه‌های هنر است، با آزمون ورودی و با پذیرش سالانه تعداد اندکی دانشجو، انجام می‌شود.

معرفی کالج‌ های اتریش

کشور اتریش دارای کالج‌های بسیار متنوعی است که می‌توان در مهاجرت تحصیلی به اتریش هر یک را انتخاب کرد‌. اگر بخواهیم تعداد دوره‌های آموزشی در کالج‌ها را با دانشگاه‌ها مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که تعداد آن‌ها بسیار کم است اما برخی از گرایش‌های پرطرفدار را ارائه می‌دهند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی کالج‌های اتریش که جزو بهترین‌ها هستند، بپردازیم:

کالج Acttilingua

یکی از کالج‌های پیشرفته اتریش، کالج Acttilingua نام دارد. دوره‌های این کالج به زبان آلمانی تدریس می‌شوند و سطح علمی بسیار بالایی دارند. با تحصیل در این کالج در کنار دوره‌های آموزشی دوره‌های تفریحی پیشرفته نیز خواهید داشت.

کالج سالزبورگ

از دیگر کالج‌های معروف اتریش، کالج سالزبورگ نام دارد. تدریس‌ترین کالج نیز به زبان آلمانی انجام می‌گیرد و دارای گرایش‌هایی مانند عکاسی، تاریخ علوم سیاسی، کسب‌وکار، کارآفرینی، موسیقی، ارتباطات، استودیو هنر و … است.

دانشگاه‌ های اتریش برای تحصیل

شرایط تحصیل در اتریش در دانشگاه‌های این کشور، ایده آل بوده و امکانات زیادی دارند. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های اتریش برای تحصیل را ارائه می‌دهیم:

  • دانشگاه وین
  • دانشگاه فنی وین
  • دانشگاه صنعتی گراتس
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه یوهانس کپلر لینز
  • دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت
  • دانشگاه گراتس
  • دانشگاه سالزبورگ
  • دانشگاه لئوبن

با تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های ذکر شده می‌توانید به سطح علمی بسیار بالایی دست یابید. در ادامه کمی درباره دانشگاه وین اتریش به دلیل اهمیت زیاد آن صحبت می‌کنیم.

دانشگاه وین اتریش

دانشگاه وین اتریش از لحاظ رنکینگ بین‌ المللی و رتبه‌ بندی دانشگاه‌های دنیا نظیر QS رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی، رتبه‌بندی فوربس آمریکا و رتبه‌بندی اروپا دارای رتبه‌های افتخارآفرین و درخشانی است. خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه وین اتریش از مجهزترین و با امکانات‌ترین خوابگاه‌ها بوده و معمولاً بسیار نزدیک به دانشگاه هستند.

دانشگاه وین، از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش
دانشگاه وین اتریش

باید به این نکته نیز اشاره کرد که دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور اتریش از بهترین سیستم آموزشی برای تعلیم دانشجویان استفاده می‌کنند. سطح علمی این مراکز به میزانی بالا است که به متقاضیان کمک می‌کند تا پس از پایان دوران تحصیل خود در بهترین مشاغل و کمپانی‌ها شغل خود را آغاز کنند.

هزینه‌‌های زندگی در کشور اتریش برای دانشجویان

علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی به اتریش درباره هزینه‌های زندگی در این کشور، اغلب سوالات زیادی دارند. هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس رایگان است، یعنی نیاز به پرداخت شهریه وجود ندارند اما در هر ترم باید هزینه 20 یورو برای عضویت در اتحادیه دانشجویی و بیمه حوادث دانشجویی را بپردازند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA علاوه بر 20 یورو در ترم، باید به طور متوسط 726.72 یورو در هر ترم برای شهریه پرداخت کنند.

تحصیل در اتریش (Austria) به‌عنوان یک کشور اروپایی با سطح علمی بالا و دانشگاه‌های معتبر، برای دانشجویان بین‌المللی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی جزو مقاصد گران در حساب نمی‌شود. به‌عنوان یک دانشجوی خارجی در کشور اتریش، شما می‌توانید در ماه با یک شغل پاره وقت در ماه 800 تا 1,000 یورو درآمد داشته باشید، البته احتمالاً تمام درآمدتان خرج مسائل اساسی زندگی در این کشور شود. شما در ماه چیزی حدود 1,000 یورو برای زندگی دانشجویی در اتریش لازم دارید، شهریه دانشگاه نیز بر اساس دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی در دامنه بین 2,000 یورو تا 25,000 یورو قرار می‌گیرد.

در ادامه هزینه اقامت، غذا و حملو نثقل در اتریش را بررسی می‌کنیم:

هزینه‌ اقامت در اتریش

نرخ اقامت در اتریش بین 200 تا 500 یورو در ماه متغیر بوده و هزینه اقامت در مرکز شهر بالاتر است. به طور متوسط دانشجویانی که به تنهایی زندگی می‌کنند، حدود 400 یورو، دانشجویانی که در خوابگاه دانشجویی زندگی می‌کنند، حدود 260 یورو و آن‌هایی که با شریک یا همکار زندگی می‌کنند، حدود 370 یورو در ماه هزینه خواهند کرد.

هزینه غذا در اتریش

قیمت متوسط وعده‌های غذایی در برخی از رستوران‌های محلی ارزان، حدود 7 تا 10 یورو است. حدود 200 تا 250 یورو در ماه نیز برای خرید مواد غذایی خود هزینه خواهید کرد.

حمل‌ و نقل در اتریش

هزینه یک بلیط مترو یا اتوبوس برای یک نفر، حدوداً 2 یورو است و بلیط حمل‌ونقل ماهانه بین 30 تا 50 یورو هزینه دارد.

مزایای تحصیل در اتریش

تحصیل در کشور اتریش مزایای بسیار زیادی را برای افراد به دنبال دارد؛ به‌طوری‌که هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا برای رشد مالی و علمی وارد رقابتی تنگاتنگ برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های برتر این کشور می‌شوند.

در ادامه این مبحث به مزایایی که مهاجرت به کشور اتریش از طریق تحصیل به دنبال دارد، پرداخته‌ایم:

  • کشور اتریش دارای سیستم پیشرفته آموزشی است که سطح علمی کاربران را افزایش می‌دهد. همچنین جاذبه‌های طبیعی و آثار هنری و معماری کشور اتریش را تبدیل به یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت کرده است.
  • فرصت‌های شغلی در برخی از حوزه‌ها بسیار زیاد است و شما بعد از اتمام تحصیل می‌توانید با درآمد بسیار بالا شروع به کار کنید. کارفرماهای اتریشی به وقت استراحت و تعطیلات شما اهمیت زیادی قائل هستند و بیشتر از 8 ساعت در روز، انتظار کار نخواهند داشت.
  • مهاجرت تحصیلی به اتریش به متقاضیان اجازه خواهد داد تا در طول این دوران به انجام کار پاره‌وقت دانشجویی پرداخته و بخشی از هزینه‌های مربوطه را تأمین کنند.
  • مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل به افراد اجازه خواهد داد تا اقدامات لازم را در راستای دریافت ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده همچون همسر و فرزندان زیر 18 سال انجام دهند
  • امنیت کشور اتریش بسیار بالا بوده و هیچ نگرانی را در راستای زندگی در آن برای شهروندان ایجاد نخواهد کرد.
  • در کشور اتریش در راستای آسایش شهروندان هزینه‌های زندگی به میزانی تعیین شده است که هیچ فشاری را به افراد وارد نکند.
  • هزینه‌های تحصیل در کشور اتریش برخلاف بسیاری دیگر از کشور‌ها مناسب بوده و شرایط پرداخت شهریه بسیار آسان و بدون دغدغه است
مزایای مهاجرت تحصیلی به اتریش کدامند؟
مزایای مهاجرت به اتریش

موارد مطرح شده تنها قسمت کوچکی از مزیت‌های تحصیل در کشور اتریش را نشان می‌دهند. اتریش، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ادامه تحصیل و اپلای بوده و شرایط مناسبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

معایب تحصیل در اتریش

در کنار مزایای بی‌نظیری که تحصیل در دانشگاه‌های اتریش برای دانشجویان فراهم می‌کند، در مقابل معایبی را نیز دارد. یکی از معایب مهم زندگی و تحصیل در اتریش، هزینه زندگی بالاست. همان‌طور که اشاره کردیم، درآمد در کشور اتریش بالاست و شاغلان از عهده مخارج این کشور برمی‌آیند اما در برخی از شهرهای بزرگ ممکن است دخل‌وخرج شما با هم جور نشود و درآمدتان کم به نظر برسد.

همچنین از دیگر معایبی که کشور اتریش دارد، میزان مالیات زیاد است. از دیگر معایب تحصیل در اتریش این است که دانشجویان الزاماً باید زبان آلمانی بلد باشند.

تحصیل در کشور اتریش از طریق بورسیه تحصیلی

تحصیل رایگان در کشور اتریش از طریق دانشگاه‌های دولتی انجام می‌گیرد؛ اما برای کشور ایران به‌صورت کاملاً رایگان نخواهد بود. شرایط تحصیل در اتریش برای ایرانیان به صورتی است که برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور باید هزینه 762.72 یورو در هر ترم پرداخت کنند، همچنین از دیگر هزینه‌های تحصیل ایرانیان در این کشور، 20 یورو حق عضویت دانشجویی است. اگر این هزینه را با دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه کنیم، می‌بینیم که بسیار جزئی است و رایگان به شمار می‌آید.

بورسیه تحصیلی یکی از مواردی است که متقاضیان از طریق برخورداری از آن به هیچ نوع تمکن مالی نیاز نخواهند داشت. دریافت بورسیه برای تحصیل در اتریش، نیازمند برخورداری از شرایط بسیار خاصی است که در صورت برخورداری از تمام این شرایط شانس افراد برای دریافت مجوز‌های مربوطه افزایش خواهد یافت. در حالت کلی مهاجرت تحصیلی به اتریش از طریق بورسیه تحصیلی، نیازمند برخورداری از شرایطی همچون سطح علمی بسیار بالا، ریزنمرات و سوابق تحصیلی بسیار عالی است.

همچنین یکی از موارد بدیهی برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور اتریش، دانش زبان انگلیسی آیلتس و تافل است زیرا در مراکز علمی این کشور به طور کامل از زبان انگلیسی برای آموزش دانشجویان استفاده می‌شود. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های کشور اتریش بسیار مناسب بوده و برای افراد با هر میزان تمکن مالی مناسب خواهد بود. البته در صورتی که کسی بتواند از بورسیه‌های تحصیلی اتریش استفاده کند، از پرداخت شهریه معاف خواهد بود و همچنین می‌تواند مجوز کار دانشجویی 20 الی 40 ساعت در هفته را دریافت کند و از عهده هزینه‌های خودش بربیاید.

انواع بورسیه‌های تحصیلی در اتریش توسط موسسه‌ها و بنیادهای مختلفی ارائه می‌شود. این موسسه‌ها و بنیادها شامل موارد زیر هستند:

  • بورسیه بین‌المللی بنیاد بورسیه تحصیلی جمهوری اتریش
  • برنامه‌های بورسیه آژانس تحرک بین‌المللی و همکاری در آموزش علوم و تحقیقات اتریش
  • بورسیه‌های موسسات آموزش عالی اوراکسس
  • اوراسموس پلاس

شما می‌توانید از طریق این موسسه‌ها، اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی کنید. برای دریافت بورسیه تحصیلی باید در ابتدا تمام مدارک لازم برای آن را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به‌صورت ترجمه شده به‌صورت آنلاین به دانشگاه موردنظر ارسال کنید. این دانشگاه پس از دریافت مدارک دانشجویان و بررسی آن‌ها، به‌صورت کامل صلاحیت یا عدم صلاحیت را سنجیده و با استفاده از ایمیل با شما در ارتباط خواهد بود.

مدارک موردنیاز برای تحصیل در کشور اتریش

از شرایط لازم برای تحصیل در اتریش، آماده کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در دانشگاه‌هاست. مدارک تحصیلی، مدارک هویتی و مدارک شناسایی از جمله مدارک ضروری برای ارائه به دانشگاه مورد نظر است.
برای تحصیل در کشور اتریش متقاضیان باید در ابتدا ویزای مربوطه را دریافت کنند که در این راستا یکی از مهم‌ترین مراحل، جمع‌آوری مدارک به‌صورت کامل است. متقاضیان قبل از آنکه مدارک لازم برای سفارت را به مراکز مربوطه ارائه دهند باید آن‌ها را بدون هیچ تغییر معنایی به‌صورت کامل ترجمه کنند.

مدارکی که برای دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی اتریش نیاز است عبارتند از:

  • پاسپورت و کپی از آن
  • اصل مدارک هویتی و کپی از آن
  • مدرک زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • سوابق تحصیلی
  • ریزنمرات
  • چند قطعه عکس
  • فرم درخواست ویزا

ویزای تحصیلی اتریش از مدارک مهمی است که باید در فرایند آماده شدن برای تحصیل در اتریش، فراهم شود؛ در ادامه توضیحات بیشتری را در این خصوص در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ویزای تحصیلی اتریش

آیا می‌دانید اخذ ویزای تحصیلی اتریش برای ایرانیان چگونه است و در چه مواقعی صادر می‌شود؟ دانشجویانی که قصد تحصیل در اتریش را برای بیش از سه ماه را دارند، باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. در هنگام اخذ ویزای تحصیلی اتریش، ارائه تمکن مالی برای تحصیل، مدرک زبانی و ارائه شرایط و مدارک، ضروری است.

همچنین در هنگام ارائه ویزای تحصیلی اتریش، ارائه بیمه درمانی و پرداخت هزینه صدور نیز اجباری خواهد بود. شرایط سنی خاصی برای ارائه ویزای تحصیلی اتریش وجود ندارد.
انواع ویزای تحصیلی اتریش شامل ویزای تحصیلی از نوع کوتاه مدت و ویزای تحصیلی از نوع بلند است. ویزای کوتاه مدت اتریش، 6 ماه اعتبار دارد و پس از 6 ماه به تمدید آن پرداخته می‌شود.
کسانی که قصد ادامه تحصیل به مدت بیش از 6 ماه را دارند، باید ویزای بلند مدت تحصیلی اتریش را تهیه کنند که در این صورت امکان تبدیل این ویزا به مجوز اقامت تحصیلی وجود دارد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش

کشور اتریش با سطح علمی و آموزشی بالای خود که به دلیل وجود تعداد زیاد موسسات آموزشی (بالغ بر 73 کالج، دانشگاه و موسسه آموزشی) به وجود آمده است، باعث شده جوانان بسیاری جذب مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی شوند. آموزش آکادمیک در کشور اتریش سابقه‌ای طولانی داشته و فضایی را به وجود آورده است که برای یادگیری و تحصیل دانشجویان، بیشترین بازدهی را ارمغان آورد.

استانداردهای بالای فضای آموزشی، برگزاری کلاس‌های دانشجو محور، استفاده از روش‌های جدید برای تدریس و وجود فضایی آزاد، همگی از برهان‌هایی هستند که می‌توانند مهاجرت تحصیلی به اتریش را به یک تجربه خاص تبدیل کنند.

اما شرایط برای مهاجرت تحصیلی به اتریش چگونه است؟

در پاسخ باید بگوییم شرایط عمومی مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل شاملِ همه افراد می‌شود. ارائه مدرک تحصیلی، سطح زبان، توصیه‌نامه و ریزنمرات و مدارک از شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش است. مدارک تحصیلی بر اساس مقطع مورد نظر متفاوت خواهد بود.
در مورد سطح زبان هم باید بگوییم که اکثر برنامه‌های اتریش به زبان آلبانی تدریس می‌شوند، بنابراین شما باید مدرک آلمانی ارائه دهید و برای برنامه‌هایی که زبان انگلیسی دارند، مدرک آیلتس و تافل ضروری است.

برای مهاجرت تحصیلی به اتریش شما باید تمامی ریزنمرات و مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه ارسال کنید. برخی از برنامه‌های مهاجرتی نیاز به توصیه‌نامه از طرف استاد یا متخصصان دارند که در صورت نیاز این مورد را نیز باید فراهم کنید. شرایط اختصاصی مهاجرت به کشور اتریش نیز بر اساس مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود.

تحصیل آنلاین در اتریش

شرایط تحصیل در اتریش، امکان تحصیل آنلاین در این کشور را برای ایرانیان و دیگر دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. برای بهره‌مندی از تحصیل آنلاین اتریش دانشجو باید به اینترنت دسترسی داشته باشد تا بتواند در همه دوره‌ها آزمون‌ها و کلاس‌های آنلاین شرکت کند.

از دانشگاه‌هایی که در اتریش امکان تحصیل آنلاین را دارند، می‌توان به دانشگاه وین گراتس و سالزبورگ اشاره کرد. دانشجویانی که روش تحصیل آنلاین را انتخاب می‌کنند باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. قابل ذکر است که تحصیل آنلاین در اتریش محدودیت سنی ندارد و هزینه سالانه آن بین 1,000 تا 20,000 یورو خواهد بود.

مراحل تحصیل آنلاین در اتریش برای ایرانیان عبارتند از:

  • جستجو و انتخاب دوره
  • بررسی الزامات و مدارک
  • ثبت‌نام
  • وقفه تحصیلی

با آگاهی از این مراحل می‌توانید به تحصیل رایگان در اتریش بپردازید.

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

آیا امکان مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان وجود دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که خیر. تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان یک باور غلط در بین مهاجران است. برای تحصیل در کشور اتریش به حداقل مدرک زبان نیاز خواهید داشت. حداقل مدرک زبان در اتریش A2 است.

برخی از دانشگاه‌ها حداکثر زبان را از شما طلب می‌کنند اما برخی دیگر حداقل مدرک را از شما درخواست می‌کنند که بعد از آن باید در حین تحصیل به آموزش زبان آلمانی نیز بپردازید و مدرک خود را ارتقا دهید.
برخی دیگر از دانشگاه‌ها نیز که برنامه‌هایی با زبان انگلیسی دارند، از شما مدرک آیلتس و تافل را درخواست خواهند کرد ولی به هر حال از هر روشی که برای تحصیل در کشور اتریش اقدام کنید، به مدرک زبانی نیاز خواهید داشت.

شرایط اقامت پس از تحصیل در اتریش

اقامت پس از تحصیل در اتریش از طریق پیدا کردن کار میسر خواهد بود. دانشجویان اتریش از همان دوران دانشگاه می‌توانند برای خود کار دانشجویی فراهم کنند تا بتوانند با محیط کاری اتریش آشنا شوند.
ساعت کاری قانونی برای دانشجویان مقطع کارشناسی بین 10 الی 20 ساعت، مقطع کارشناسی ارشد بین 20 الی 30 ساعت و مقطع دکترا 30 الی 40 ساعت خواهد بود.

دانشجویان هنگامی که تحصیل خود را به پایان رساندند، 6 ماه فرصت دارند تا به دنبال شغل بگردند. در صورت پیدا کردن شغل، ویزای تحصیلی آن‌ها تبدیل به ویزای کاری می‌شود که یک سال اعتبار دارد و در صورتی که مشکلی در روند مهاجرت و مالیات وجود نداشته باشد، امکان تمدید تا دو سال نیز وجود دارد.
متقاضیانی که 5 سال سابقه کاری در اتریش دارند و بیمه و مالیات خود را به موقع پرداخت می‌کنند، می‌توانند اقامت اتریش را نیز دریافت کنند.

غیر از کار کردن روش‌های دیگری برای دریافت اقامت پس از تحصیل در اتریش وجود دارد که عبارتند از:

  • سرمایه‌گذاری
  • ازدواج
  • تولد

بهترین روش برای دانشجویان پیدا کردن کار و در نهایت اخذ اقامت است اما می‌توانید از روش‌های دیگر نیز برای دریافت اقامت استفاده کنید.

دوره زبان آلمانی در اتریش

دوره زبان آلمانی در اتریش

تحصیل در دوره زبان آلمانی در اتریش، امکان اخذ اقامت این کشور را فراهم کرده و مسیر مهاجرت به آلمان را تسهیل می‌کند.

مهاجرت تحصیلی به اتریش با موسسه مهاجرتی هرمس اپلای

ازآنجایی‌ که مسائل مربوط به تحصیل در اتریش، بسیار تخصصی هستند ما در این مقاله به طور کامل به بررسی آن‌ها پرداخته و شرایط لازم برای دریافت مجوز‌های مربوط به آن‌ها را بررسی کردیم. با خواندن این مقاله شما از شرایط تحصیل در اتریش در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آگاه شدید. همچنین مزایا و معایب تحصیل در اتریش را شناختید. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اتریش را دارید، می‌توانید از موسسه مهاجرتی هرمس اپلای کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رایگان، فرم موجود در وب‌ سایت را تکمیل کنید تا کارشناسان مجرب هرمس اپلای با شما تماس بگیرند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شرایط سنی تحصیل در اتریش چیست؟
حداقل سن برای تحصیل در اتریش 15 سال است.
بهترین رشته‌های تحصیلی در اتریش چیست؟
• داروسازی • پزشکی • اقتصاد • روانشناسی • پزشکی • مدیریت گردشگری
تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم امکان پذیر است؟
بله دانشجویان با ارائه مدرک دوران متوسطه می‌توانند تحصیل در کارشناسی را آغاز کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین پاکنهاد
3 ماه قبل

سلام دوست عزیز برای تحصیل انگلیسی اتریش چه باید کرد؟
و اینکه تحصیل در اتریش ارشد به چه شکلی هستش؟

خانم میرخانی
پاسخ به  رامین پاکنهاد
3 ماه قبل

سلام رامین عزیز وقتتون بخیر
اگه به دنبال تحصیلات به زبان انگلیسی در کشور اتریش هستید بهتر است به دانشگاه‌های خصوصی مراجعه کنید چون یه سری دانشگاه‌های آمریکایی و دانشگاه بین‌المللی تو اتریش به زبان انگلیسی دارن دوره هاشون رو برگزار می‌کنن ولی اکثر دوره رایگان یا کم هزینه که در اتریش وجود داره به زبان آلمانی هستش.

ساعد فرجامی
3 ماه قبل

سلام عصر بخیر
من ۲۴ سالم هستش و یه مدتی هست که از تحصیل کناره گیری کردم
اما میخوام دوباره ادامه بدم
میخوام بدونم تحصیل انگلیسی در اتریش امکان پذیر هستش؟و برای منی که مدتی هست از تحصیل کناره گیری کردم میشه در رشته تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اتریش اقدام کنم؟

خانم میرخانی
پاسخ به  ساعد فرجامی
3 ماه قبل

سلام ساعد عزیز وقتتون بخیر
دوره‌های پزشکی و دندون پزشکی توی اتریش به زبان آلمانی هستش و اگر تمایل دارید که دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی رو به هم انگلیسی بگذرونید میتونین به کشور مجارستان، لهستان و چک مراجعه کنید.

شبنم فرهادی نیا
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من میتونم اقامت از طریق تحصیل در اتریش رو دریافت کنم؟ ۱۷ سالم هستش و رشته کاردانی خوندم
خیلی دوست دارم تحصیل در اتریش رو تجربه کنم
اگر میشه بفرمایید تجربه تحصیل در اتریش برای ایرانی ها چجوری هستش؟

خانم میرخانی
پاسخ به  شبنم فرهادی نیا
3 ماه قبل

سلام شبنم عزیز وقتتون بخیر
برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش، باید گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه سراسری ایران رو داشته باشید و مدرک A2 زبان آلمانی رو داشته باشید و حدود دوازده هزار یورو تمکن مالی برای ورود به کشور اتریش رو باید نشون بدید.

سورنا
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
برای گرفتن ویزای تحصیلی حتما باید مدرک زبان داشته باشیم؟ من زبان انگلیسیم خوبه اما مدرک نگرفتم

خانم میرخانی
پاسخ به  سورنا
4 ماه قبل

سلام سورنا عزیز وقتتون بخیر
بله در اکثر کشورهایی که دوره های دانشگاهیش به زبان انگلیسی برگزار میشه میتونید شرکت کنید ولی شما حتما باید مدرک زبان انگلیسی رو داشته باشید.

کاشی زاده
2 سال قبل

سلام من دیپلمم ریاضیه میتونم تو اتریش معماری بخونم؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  کاشی زاده
2 سال قبل

شما در حال حاضر میتونید برای دوره زبان آلمانی در اتریش اقدام کنید .

کادر هرمس اپلای