تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم، یکی از گام‌های مهم و چشم‌اندازهای پر اهمیت در راه رسیدن به آینده‌ی آموزشی و حرفه‌ای است. روسیه به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش عالی و دانشگاه‌های برتر جهان شناخته می‌شود که امکانات عالی و برنامه‌های تحصیلی گسترده‌ای را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این مسیر آموزشی باعث می‌شود تا دانشجویان برای دستیابی به دانش و تجربه‌های بین‌المللی بیشتر، گام‌های اولیه را در مسیر شکوفایی و توسعه فردی و حرفه‌ای خود بردارند. این امکانات و محیط آموزشی در ترکیب با فرصت‌های شغلی و پژوهشی گسترده‌ای که روسیه ارائه می‌دهد، یک شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم برای دانشجویان ایجاد می‌کند تا در مسیر موفقیت و کسب دانش و تجربه‌هایی بیشتر قدم بردارند. در این مقاله شرایط پذیرش تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم  را توضیح خواهیم داد.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

آنچه در این مقاله میخوانید

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

سیستم آموزش و پرورش در روسیه به شدت حول سیستم آموزشی اروپای مرکزی سازمان یافته است. به غیر از چند تفاوت جزئی، این سیستم به چهار بخش اصلی تقسیم می شود: آموزش ابتدایی، متوسطه، تحصیلات عالی و تحصیلات تکمیلی. 11 سال برای تکمیل آموزش متوسطه در روسیه، که یک تا نه سال آن الزامی است طول می کشد. پس از اتمام موفقیت آمیز سال نهم، دانش آموزان گواهینامه آموزش عمومی پایه با مجوز ادامه تحصیل دو سال دیگر برای تکمیل آموزش متوسطه را دریافت خواهند کرد. پس از اتمام این دو سال اضافی، گواهی نامه تکمیل تحصیلات متوسطه اعطا خواهد شد. این گواهی نامه به عنوان مدرکی مبنی بر واجد شرایط شدن دانش آموز برای ورود به تحصیلات عالی، تلقی می شود. با توجه به این موارد ادامه تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم در مقاطع بالاتر امکان پذیر است.

از سوی دیگر، کسانی که ترجیح می دهند پس از گذراندن دوره متوسطه در اسرع وقت وارد بازار کار شوند، به جای ورود به تحصیلات عالی، می توانند در یک مدرسه کسب و کار به مدت سه سال تحصیل کرده و مجوز شغلی بگیرند.

سه نوع موسسات آموزش عالی در روسیه

  • 📌 دانشگاه ها طیف وسیعی از برنامه ها را در همه سطوح ارائه می دهند.

  • 📌 آکادمی ها بر تحقیقاتی که معمولا حول یک حوزه خاص مانند هنر، معماری یا علم تمرکز می کنند، تاکید زیادی دارند.

  • 📌 موسسات آموزش عالی، شعبه های مستقل از دانشگاه ها یا آکادمی هایی هستند که دوره های آموزشی حرفه ای را ارائه می دهند.

 

سیستم آموزش و پرورش در روسیه به خاطر دستاوردها و تاکیدات خود در زمینه علم و فناوری مشهور است. به همین ترتیب، بیشتر دوره های ارائه شده در مؤسسات با بودجه دولتی برگزار می شوند. با این حال، در سال های اخیر، بسیاری از موسسات خصوصی تحصیلات عالی با ارائه برنامه هایی در زمینه های اقتصاد، تجارت و قانون، برای تکمیل این موسسات قدیمی در روسیه ظهور کرده اند.

سه نوع موسسات آموزش عالی در روسیه

آمار مربوط به ساختارهای مدارج علمی در نظام آموزش روسیه

  • به طور کلی، تحصیلات عالی در روسیه چهار تا شش سال طول می کشد.

  • مدرک Bakalavr (لیسانس) پس از چهار سال تحصیل تمام وقت در دانشگاه داده می شود. برای کسب این مدرک، انجام یک پروژه تحقیقاتی و همچنین گذراندن امتحانات نهایی دولتی الزامی است. این درجه در همه زمینه ها به غیر از پزشکی اعطا می شود (مدرک لیسانس پزشکی 6 سال طول می کشد).

  • پس از مقطع Bakalayr (لیسانس)، دانشجویان می توانند ادامه تحصیل داده، دیپلم تخصصی و یا مدرک کارشناسی ارشد بگیرند. با این حال، در روسیه، این نوع تحصیل، تحت عنوان تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته نشده است.

  • مدرک کارشناسی ارشد پس از دو سال تحصیل در مقطع لیسانس اعطا می شود که یک سال از این دوره به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص یافته است که شامل تهیه، نوشتن و دفاع از پایان نامه و شرکت در مجموعه ای از امتحانات نهایی است.

  • دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند می توانند تحصیلات تکمیلی خود را دنبال کنند. تحصیلات تکمیلی، که به دو قسمت تقسیم می شود، در یک موسسه دانشگاهی یا علمی تحصیل می شود. با تکمیل موفقیت آمیز بخش اول، مدرک Kandidat Nauk (نامزد درجه علمی) اعطا می شود که تقریبا شبیه به PhD در ایالات متحده است.

  • درجه Doctor Nauk پس از 2 تا 4 سال تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی، دریافت می شود. این گواهینامه در ادامه به درجه دکتری منتهی می شود. همانطور که بین هر دو درجه یک شکاف 10 ساله بوجود می آید، اغلب دانشجویانی که به این درجه نائل می شوند مدرک دکتری می گیرند، تقریبا 40 سال دارند، گرچه افرادی با استعداد و استثنایی می توانند این مدرک را در 20 سالگی در رشته خود کسب کنند.

شرایط ورود به دانشگاه های روسیه برای تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

شرایط ورود به دانشگاه های روسیه بسته به دانشگاه و برنامه ای که قصد تحصیل دارید، مدارج قبلی شما، و نتایج آزمون های ورودی و مصاحبه شما متغیر است.

برای ورود به  این دانشگاه‌ برای  تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم، دانشجوان نیازمند به دنبال رعایت چند شرط هستند. اولین مورد مهم، داشتن مدرک دیپلم یا معادل آن از یک مدرسه یا سازمان معترف است. همچنین، معمولاً دانشجوان باید به مهارت‌های زبانی اصلی مانند روسی یا انگلیسی تسلط داشته باشند، و برخی دانشگاه‌ها ممکن است آزمون زبانی را مورد نیاز قرار دهند. علاوه بر این، ارائه مدارک مالی برای پوشش هزینه‌های تحصیلی و زندگی در روسیه نیز از ضروریات می‌باشد. همچنین، تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک مورد نیاز شامل رزومه، نامه تحصیلی و توصیه‌نامه نیز بخش دیگری از شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم است. برای دانشجویان علاقه‌مند، توصیه می‌شود که با دانشگاه‌های مورد نظر خود تماس بگیرند و جزئیات دقیق‌تر را از منابع معتبر بدست آورند.

شرایط ورود به دانشگاه های روسیه برای تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

برنامه های کارشناسی برای تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

از آنجایی که اکثر دوره های در دانشگاه های روسیه به زبان روسی تدریس می شوند، احتمال دارد که ابتدا باید زبان را یاد بگیرید و مدارک تحصیلی خود را به این زبان ارائه دهید. با این حال، نگران نباشید، برخی از دانشگاه های روسیه، برنامه های یک ساله مقدماتی را آموزش و ارائه می دهند که امکان یادگیری زبان روسی برای افراد تازه وارد فراهم شود به طوری که از طریق این دوره ها، فراگیران مثل بقیه افراد جامعه در زبان روسی، فرهنگ و سبک زندگی روسی غرق می شوند.

برنامه های تحصیلات تکمیلی

اگر شما قصد ادامه تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم در مقاطع پیشرفته (کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد علوم، دکترا و یا تخصص) دارید باید مدارک تحصیلات قبلی خود در دوره های لیسانس و یا دیپلم تخصصی مربوطه به همان رشته تحصیلی را ارائه کنید. این شرایط مخصوصا در مقایسه با شرایط تحصیل در آمریکا و انگلیس بسیار سخت گیرانه هستند. بر خلاف برنامه های کارشناسی، تعداد بیشتری از دوره های تحصیلات تکمیلی ارائه شده به زبان انگلیسی وجود دارد.

لطفا توجه داشته باشید که دانشگاه ها درخواست های زیادی در طول سال دریافت می کنند، بنابراین عقلانی است که درخواست های خود را ماه ها قبل از پایان مهلت مشخص شده ارسال کنید تا از تاخیر های ناامید کننده جلوگیری شود.

برنامه های تحصیلات تکمیلی روسیه

سال تحصیلی روسیه

سال تحصیلی در روسیه به دو ترم تقسیم می شود. ترم اول از سپتامبر تا ژانویه، و ترم دوم از فوریه تا ژوئن برگزار می شود. همانطور که توسط دولت روسیه بیان شده است، اجرای این جدول زمان بندی برای همه دانشگاه ها اجباری است.

اخذ ویزای تحصیلی روسیه با موسسه هرمس

شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم برای تمام افراد بین‌المللی فراهم است و کافی است که برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور اقدام کنید. در حقیقت با اخذ نامه پذیرش از دانشگاه‌های روسیه می‌توانید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید. اما برای اخذ ویزای تحصیلی نیاز به همراه و کمک دارید. موسسه مهاجرتی هرمس برای پذیرش تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم در کنار شما است تا به راحتی بتوانید در این کشور اقامت داشته باشید. کافی است که درخواست خود را با کارشناس‌های این مجموعه در میان بگذارید تا در زمان کوتاهی مشاوره تخصصی دریافت کنید. همچنین ما سعی کرده‌ایم که در این مطلب درباره شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم توضیحاتی را ارائه کنیم اما اگر سوال یا ابهامی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، می‌توانید در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

در صورت که قصد تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین می توانید فرم مشاوره مهاجرت رایگان (تلفنی) موجود در وب سایت را تکمیل نمایید.

همین الان رایگان ارزیابی شو !

فرم ارزیابی رایگان
مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها