تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

شاید برای شما پیش سوال پیش آمده باشد که آیا تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان ممکن است؟ کانادا به‌عنوان کشوری در حال توسعه و پیشرفته از مدارس و دانشگاه‌های عالی بهره‌مند است و هرساله تعداد زیادی از افراد را در این مراکز ثبت‌نام می‌کند. اگر شما نیز تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دوست دارید حتما درباره سطح بالای علمی آن شنیده‌اید. این کشور از طریق توسعه مراکز علمی خود، فراهم کردن محیط مناسب برای زندگی افرادی که در این مراکز تحصیل می‌کنند و بسیاری از موارد دیگر افراد زیادی را برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ترغیب می‌کند.

 

دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش متقاضیان شرایط بسیاری را تعیین کرده‌اند تا افراد واجد صلاحیت را تشخیص داده و در دانشگاه‌های این کشور ثبت‌نام کنند. بازه سنی و مدرک زبان انگلیسی دو گزینه بسیار ضروری برای تحصیل در کانادا است. شرایط تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کانادا چیست؟ اخذ ویزای تحصیلی کانادا به چه صورت است؟ آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا وجود دارد؟ چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز است؟

به همین دلیل ما در این مقاله مطالبی را جمع‌آوری کرده‌ایم تا تمام سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد را به طور کامل پاسخ داده و مسیر تحصیل در کشور کانادا بدون مدرک زبان را هموار می‌کند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

امروزه کانادا در لیست بهترین کشور‌های جهان برای مهاجرت قرار گرفته است و هرساله از راه‌های مختلف مهاجران زیادی را جذب می‌کند. معمولا اکثر کسانی که برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند به دلیل عدم برخورداری از مدرک زبان نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا ناامید می‌شوند. البته این کار بسیار غلط است زیرا دولت کانادا برای کسانی که از مدرک زبان برخوردار نیستند، شرایطی را برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور فراهم آورده است. مواردی که با خواندن این مقاله پیش روی شما عزیزان قرار می‌گیرد به درک بهتر چگونگی اخذ اقامت و تابعیت کانادا، چگونگی پذیرش تحصیلی در تمام مقاطع مراکز علمی این کشور و غیره کمک خواهد کرد.

شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

مراحل دریافت پذیرش تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان به صورتی است که متقاضی در ابتدا باید اجازه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را به دست بیاورد و در مرحله دوم با مراجعه به سفارت این کشور برای ویزای تحصیلی درخواست بدهد. البته باید به این نکته توجه کرد که تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های این کشور بدون مدرک زبان ممکن نیست و افرادی که موفق به اخذ ویزای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان شده‌اند، باید پس از شروع ترم تحصیلی دوره‌های آموزش زبان را به طور کامل بگذرانند.

یکی دیگر از مواردی که مدارس و دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش متقاضیان به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند، سن افراد است که باید در بازه‌های مجاز قرار داشته باشد.

تحصیل در مدارس کانادا بدون مدرک زبان

کانادا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان هیچ قانونی مبنی بر مدرک زبان تعیین نکرده است. نظام آموزشی کانادا برای مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به نحوی است که متقاضیان را در همه جنبه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی، هنری و بسیاری از موارد دیگر پرورش می‌دهد و آن‌ها را برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور آماده می‌کند. مدارس کانادا در دو نوع دولتی و خصوصی به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌دهند. متاسفانه این کشور برای ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان بومی و غیربومی تبعیض قائل شده و از افراد بین‌المللی شهریه دریافت می‌کند.

 

نظام آموزشی که در مدارس کانادا حاکم است، کودکان را از سن ۶ سال تا ۱۲ سال در مقطع ابتدایی آموزش می‌دهد و بعد از این دوران آن‌ها را تا سن ۱۸ سالگی در مقطع دبیرستان ثبت‌نام می‌کند که هدف از دوره دبیرستان آموزش پیش‌نیاز‌های لازم برای ورود به دانشگاه است. همچنین افرادی که قصد تحصیل در مدارس این کشور بدون مدرک زبان را دارند باید از یک قیم برای تامین هزینه‌های زندگی بهره‌مند باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا بدون مدرک زبان

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی برخورداری از مدرک زبان را یک گزینه مهم می‌دانند. بسیاری از افراد با شنیدن این موضوع به دلیل عدم برخورداری از مدرک زبان از اخذ ویزای تحصیلی کانادا ناامید می‌شوند، در صورتی که دولت این کشور با علم بر این موضوع شرایطی را فراهم کرده است تا افراد با اخذ پذیرش مشروط بتوانند بدون مدرک زبان در مقطع تحصیلی کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند.

البته این عنوان به معنای عدم نیاز مدرک زبان برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا نیست بلکه در این حالت متقاضیان بعد از ورود به کشور کانادا و قبل از شروع ترم تحصیلی باید مدرک زبان خود را با شرکت در کلاس‌های زبان فشرده دریافت کنند. یکی دیگر از مواردی که افراد برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به آن می‌اندیشند هزینه‌های لازم برای استفاده از امکانات رفاهی مختلف و شهریه دانشگاه است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا بدون مدرک زبان

در حالت کلی هر دانشجوی کانادایی برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید ماهانه حدود ۷ هزار تا ۴۹ هزار دلار شهریه برای هر ترم بپردازد. نمره زبانی که در دانشگاه‌های کانادا مورد تایید مدیران است آیلتس ۶ به بالا است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا بدون مدرک زبان

دانشگاه‌های کشور کانادا برای ثبت‌نام دانشجویان دوران کارشناسی ارشد از آنها مدرک زبان آیلتس بالای ۶.۵ می‌خواهند. البته برخی دانشگاه‌ها بدون مدرک زبان نیز به دانشجویان پذیرش می‌دهند تا شانس قبولی متقاضی را برای تحصیل در این کشور بالا ببرند. همچنین مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا دو سال به طول می‌انجامد و بعد از اتمام این دوران افراد اجازه ورود به مقطع دکتری را خواهند داشت.

یکی از مزایای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان این است که افراد بعد از اتمام تحصیل خود می‌توانند به همان میزان یعنی دو سال دیگر در کانادا زندگی کنند و با اشتغال به کار در این مدت نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام کنند. افرادی که قصد تحصیل در این کشور در مقطع فوق‌لیسانس را دارند، باید برای هر ترم حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار شهریه پرداخت کنند.

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا بدون مدرک زبان

سیستم آموزشی کشور کانادا در مقطع کارشناسی ارشد بسیار متفاوت‌تر از مقاطع دیگر است. به عبارتی تحصیل در مقطع دکتری در کانادا برای افرادی ممکن است که در رزومه خود معدل خوب، اختراعات جدید، مدارک معتبر و موارد مشابه داشته باشند. دکتری تنها مقطعی است که نمی‌توان بدون مدرک زبان در آن تحصیل کرد به همین دلیل اگر قصد تحصیل دوره دکتری بدون مدرک زبان را دارید کانادا گزینه مناسبی برای شما نیست. دانشگاه‌های این کشور برای ثبت‌نام متقاضیان در این دوره به دانشجویان بومی خود بیشتر توجه کرده و آن‌ها را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.

 

کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های این کشور را دارند باید از یک سوپروایزر بهره‌مند باشند و مدرک زبان آیلتس با نمره ۷ به بالا داشته باشند. به طور معمول دانشجویانی که در این کشور در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند باید تا ۳ الی ۶ سال در کانادا حضور داشته باشند

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان یکی از مواردی است که باعث شده تا سالانه افراد زیادی برای ورود به مدارس و دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. تحصیل در کانادا در تمام مقاطع تحصیلی بدون مدرک زبان مزایای زیادی برای متقاضیان دارد و به آن‌ها در راستای اهدافی که دارند، کمک می‌کند.

موارد زیر تمام مزایای تحصیل در کانادا هستند:

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

  • اخذ ویزای تحصیلی این کشور در زمان کم

یکی از مزایای بسیار عالی تحصیل در کشور کانادا بدون مدرک زبان زمانی است که متقاضی باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند. به عبارتی از آنجایی که قوانین دریافت ویزای تحصیلی کانادا و شرایط تحصیل در کانادا به طور دائم در حال تغییر است، باید از روش‌هایی همچون اخذ ویزای تحصیلی این کشور بدون مدرک زبان استفاده کرد تا قبل تغییر این قوانین به سرعت مدرک درخواستی خود را از سفارت دریافت کنیم.

  • اعتبار بالای مدارک تحصیلی صادر شده از سوی مراکز علمی کانادا

اعتبار و ارزش مدارک تحصیلی که از سوی دولت کانادا صادر می‌شود آنقدر بالا است که با برخورداری از آن می‌توان در بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌ها مشغول به کار شد.

  • هزینه کم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

هزینه لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان نسبت به راه‌های دیگر بسیار کمتر است و صرفه اقتصادی بالاتری نیز دارد.

  • کار در حین تحصیل

یکی از برتری‌های تحصیل در کانادا نسبت به کشور‌های دیگر این است که در دوران تحصیل به افراد اجازه اشتغال به کار داده می‌شود و متقاضیان می‌توانند ۲۰ ساعت از هفته را برای کار در مشاغل مختلف صرف کنند.

  • تبدیل ویزای تحصیلی به کاری

به جرأت می‌توان گفت که این گزینه از عوامل اصلی انتخاب کانادا برای تحصیل بوده و علت این موضوع تبدیل ویزای تحصیلی به کاری پس از فارغ‌التحصیلی است. کسانی که تحصیلات تکمیلی خود را در کانادا سپری می‌کنند، پس از پایان تحصیل خود و با مراجعه به سفارت این کشور می‌توانند ویزای کاری کانادا را دریافت کرده و سپس برای اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

  • یادگیری زبان فرانسوی و انگلیسی

یادگیری زبان فرانسوی و انگلیسی یکی از بهترین مزایایی است که تاکنون افراد مختلف با تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان به دست آورده‌اند.

مدارک ضروری برای دریافت ویزای تحصیلی در کانادا

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، افراد با دریافت پذیرش از مراکز علمی این کشور می‌توانند ویزای تحصیلی خود را از سفارت کانادا درخواست کنند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است و در دو دسته قرار می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

  • مدارک اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقاطع قبل دانشگاه

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان متقاضیان باید مدارکی همچون عکس ۷*۵ از چهره دانش‌آموز، مدرکی مبنی بر اخذ پذیرش از مدارس این کشور، مدرکی برای معرفی کامل والدین، گواهی اشتغال به کار والدین، کپی سند مسکونی به نام والدین، کپی سند ماشین به نام والدین، ترجمه عقدنامه والدین، مدارک هویتی دانش‌آموز و والدین، کپی از تمام صفحات پاسپورت دانش‌آموز و والدین، گواهی اشتغال به تحصیل، نامه تاییدیه مدرسه و موارد مشابه را به سفارت ارائه دهد.

  • مدارک اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دانشگاهی

مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقاطع دانشگاهی نیاز است با دیگر مقاطع تحصیلی متفاوت بوده و شامل مواردی همچون رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی، کپی از تمام صفحات پاسپورت، اصل پاسپورت، کپی از مدارک هویتی، اصل مدارک هویتی، مدرکی مبنی بر تمکن مالی، گواهی اشتغال به تحصیل، مدارک فارغ‌التحصیلی از مقاطع قبلی و غیره می‌شود.

کانادا

هزینۀ تحصیل در کانادا و شهرهای آن

در این مقاله سعی کرده‌ایم تمام موارد مربوط به هزینۀ تحصیل در کانادا را پوشش دهیم.

سخن پایانی

کشور کانادا یکی از بهترین کشور‌های اروپایی برای زندگی است و با فراهم آوردن امکانات رفاهی عالی و آب‌و‌هوای مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به حساب می‌آید. امروزه بسیاری از افراد در نقاط مختلف جهان از راه‌های مختلف برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. البته با استفاده از یک تحقیق کلی و جمع‌آوری اطلاعات از سفارت کانادا متوجه شدیم که بیشترین میزان تقاضا برای اخذ ویزای کانادا از طریق تحصیل بوده است.

دانشگاه‌ها و مدارس کانادا یکی از معتبرترین مراکز علمی در جهان هستند که هرساله اقدام به جذب متقاضیان بومی و بین‌المللی می‌کنند. همچنین باید به این نکته توجه کرد که هزینه تحصیل در مراکز علمی کانادا برای افراد بین‌المللی نیازمند پرداخت هزینه‌هایی است. یکی از مشکلات جدی اکثر مردم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور عدم برخورداری از مدرک زبان است به همین دلیل دولت کانادا با اطلاع از این موضوع شرایطی را فراهم آورده است تا افرادی که از مدرک زبان برخوردار نیستند نیز بتوانند در کانادا تحصیل کنند و به عبارتی تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان نیز امکان‌پذیر باشد.

دولت کانادا برای این کار از سیستم تحصیل مشروط استفاده می‌کند که به معنای گذراندن کلاس‌های آموزش زیان بعد از ورود به این کشور و قبل از شروع دوره‌های تحصیلی است. یعنی متقاضی پس از ورود به کشور کانادا باید در دوره‌های زبان شرکت کرده و در آزمون‌های تعیین شده نمره قبولی بالایی به دست آورد، در این صورت می‌تواند برای تحصیل در مراکز این کشور آماده شود.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان چگونه است؟
تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان به صورتی است که متقاضی در ابتدا باید اجازه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را به دست بیاورد و در مرحله دوم با مراجعه به سفارت این کشور برای ویزای تحصیلی درخواست بدهد.
آیا تحصیل در مدارس کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
کانادا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان هیچ قانونی مبنی بر مدرک زبان تعیین نکرده است.
مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان چیست؟
اخذ ویزای تحصیلی این کشور در زمان کم اعتبار بالای مدارک تحصیلی صادر شده از سوی مراکز علمی کانادا هزینه کم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا کار در حین تحصیل تبدیل ویزای تحصیلی به کاری یادگیری زبان فرانسوی و انگلیسی
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسرین شکاری
2 سال قبل

واقعا؟ من خیلی خوشحال شدم و انگیزه گرفتم که بلاخره میشه. اما تمام سعیم رو هم می کنم و خود آموزی زبان رو هم شروع می کنم. دو ترم دیگه مهندسیم تموم میشه و خدا رو شکر رضایت خانواده رو هم برای ادامه تحصیل گرفتم. حتما به این هدفم میرسم.
ممنون از اطلاعات و توضیحات کاملتون.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  نسرین شکاری
2 سال قبل

سلام. امیدواریم که بتونید در این راه موفق باشید و به اهدافتون برسید . برای کمک و راهنمایی بیشتر میتونید فرم مشاوره رایگانمون رو پر بفرمایید تا همکارانمون به صورت دقیق تر راهنماییتون کنند

کادر هرمس اپلای