تحصیل دکتری در روسیه هر ساله متقاضیان زیادی دارد. زیرا دانشگاه ها شرایط و امکانات مناسبی را در این دوره به دانشجویان اعطا می کنند. کشور روسیه بنابر شرایط خاصی که دارد بسیار مورد استقبال دانشجویان مختلف قرار گرفته است. کشور روسیه یکی از برترین کشور ها در زمینه های مختلف علمی و اقتصادی می باشد. صنایع نظامی و هوافضا روسیه بسیار مشهور می باشد که نشان از اعتبار بالای این کشور در زمینه های نامبرده دارد. اقتصاد پویای این کشور باعث شده امکانات رفاهی در این کشور بالا باشد و دانشجویان از شرایط مناسبی برخوردار باشند. در این مقاله قصد داریم به تحصیل در مقطع دکتری در روسیه و شرایط آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

آنچه در این مقاله میخوانید

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در روسیه

مهاجرت در مقطع دکترا امری شایع بین دانشجویان ارشد می باشد زیرا شرایط بسیار مناسبی برای این قشر فراهم می باشد. روسیه به دلیل دادن بورسیه های مختلف و هزینه های اندک گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان می باشد. دوره دکترا به طور تقریبی نزدیک به 3 تا 4 سال زمان لازم دارد و در پایان شما می توانید بعد از دفاع از رساله مدرک خود را دریافت کنید.

رساله شما تحت نظر یک استاد راهنما نوشته خواهد شد. مدارکی مانند انگیزه نامه، دانشنامه ها، لیست مقالات و کتاب ها و … برای مهاجرت در این مقطع نیاز می باشد. زبان تحصیل در این مقطع بسته به این که چه دوره ای را انتخاب می کنید به روسی یا انگلیسی می باشد. رشته های گروه مهندسی و فنی و پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شود. اگر بخواهید به زبان روسی تحصیل کنید نیاز به مدرک TORFL می باشد. اگر هم هم می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

حداقل معدل مورد نیاز برای این مقطع را به طور مشخص در سایت دانشگاه ها می توانید مشاهده کنید ولی به طور معمول نیاز به نمره 3.2 از 4 خواهید داشت. از لحاظ شرایط سنی دانشگاه های روسیه حساسیت چندانی ندارد ولی سن زیر 32تا 33 امتیاز بهتری می باشد. تحصیل در روسیه مزایایی دارد که بسیاری ترغیب می شوند که برای مهاجرت آن اقدام کنند. دانشگاه های روسیه مورد تایید ایران می باشد و بین ایران و روسیه روابط خوبی برقرار است که باعث می شود ایرانیان به راحتی به این کشور مهاجرت کنند.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع دکترا

رزومه
فرم درخواست
پاسپورت و کپی آن
دانشنامه و ریز نمرات مقاطع قبلی
مقاله پژوهشی
مدرک زبان روسی
گواهی سلامت

هزینه تحصیل دکتری در روسیه

شهریه دانشگاه ها در مقطع دکترا بسته به شهر و دانشگاه تفاوت می کند و هزینه برای دانشجویان بین المللی بیشتر می باشد. به طور میانگین شهریه دانشگاه 4,300 تا 4,615 دلار در سال می باشد. حداقل شهریه نزدیک به 2000 و حداکثر آن 6000 دلار در سال است. لازم به ذکر است که برای اطلاع دقیق تر از هر کدام از دانشگاه ها می توانید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

هزینه زندگی در روسیه برای یک نفر ماهانه حدود 491.8 دلار (بدون احتساب اجاره) میباشد. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه بین 241.38 تا 352.26 دلار میباشد. دولت روسیه برای حمایت از دانشجویان این مقطع بورسیه هایی ارائه می دهد که از شهریه رایگان تا حقوق ماهی 2000 دلار می باشد و بسته به شرایط شما می تواند متغیر باشد. از طرفی اگر مشمول دریافت بورسیه نشدید می توانید به عنوان TA یا دستیار آموزشی یا RA دستیار پژوهشی ماهانه حقوق دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی

سفارت روسیه در ایران پایینتر از پل کالج در تهران قرار دارد و شما می توانید برای دریافت ویزا به این کشور از طریق این سفارت اقدام کنید. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه به صورت زیر می باشد:

  • نسخه فرم درخواست ویزا که کامل و خوانا باشد

  • پاسپورت

  • شناسنامه

  • تاییدیه دریافت پذیرش

  • گواهی نداشتن بیماری ایدز

  • ارائه بیمه درمانی

دانشگاه های برتر روسیه

دانشگاه های برتر روسیه در رنکینگ معتبر QS به صورت زیر می باشد:

  • دانشگاه دولتی مسکو

  • دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو

  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

  • دانشگاه دولتی تومسک

  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو

  • دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ

سوالات مهاجرتی خود را بپرسید
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها