مهم ترین شرایط تحصیل رایگان در آمریکا که باید بدانید!

مهم ترین شرایط تحصیل رایگان در آمریکا که باید بدانید!

تحصیل رایگان در آمریکا یک فرصت عظیم برای دانشجویان است که به دنبال حرفه‌های تحصیلی ویژه هستند. بورسیه‌های تحصیلی رایگان آمریکا، با شرایط مختلفی مانند عملکرد تحصیلی برجسته، نیازمندی‌های مالی، و استعدادهای خاص ارائه می‌شوند. این بورسیه‌ها اغلب شامل تغطیه کامل یا قسمتی از شهریه تحصیلات، هزینه‌های زندگی، و گاهی حتی کمک به تحقیقات و پروژه‌های تحصیلی می‌شوند. شرایط تحصیل رایگان در آمریکا متنوع هستند و به دانشجویان امکان می‌دهند تا به تحصیلات بدون هزینه دست یابند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع بورس تحصیلی دولتی ایالات‌ متحده برای دانشجویان بین‌ المللی

برنامه دانشجویی خارجی فولبرایت

برنامه فولبرایت، یک بورس تحصیلی کامل در ایالات متحده آمریکاست. این برنامه برای دانشجویان بین‌ المللی که می‌خواهند در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنند، مناسب است. بورس تحصیلی می‌تواند برای تحصیلات تکمیلی غیر از مقطع لیسانس نیز اعطا شود. این بورس تحصیل رایگان در آمریکا شامل کمک‌ هزینه تحصیلی، کتاب‌های درسی، هزینه‌های هواپیما، مصارف زندگی و بیمه درمانی می‌شود.

برنامه بورس تحصیلی (فلوشیپ) هامفری

برنامه فلوشیپ هوبرت هامفری، امکان اقامت یک‌ساله در ایالات‌ متحده برای افراد متخصص حرفه‌ای که از کشورهای تعیین‌ شده در سراسر جهان هستند را فراهم می‌کند. دانشجویان بر اساس پتانسیل رهبری و تعهدشان نسبت به خدمات عمومی در بخش دولتی یا خصوصی انتخاب می‌شوند. این فلوشیپ تحصیل رایگان در آمریکا، کمک مالی کامل در مورد تمامی هزینه‌های مرتبط را پوشش می‌دهد.

قبل از اینکه کشور خود را ترک کنید، ضروری است که برای تحصیل رایگان در آمریکا در مورد کل برنامه تحصیلی خود در به‌ خصوص نحوه تأمین مالی برنامه‌ریزی کنید. برخی از کالج‌ها، دانشگاه‌ها و کنسولگری‌ های ایالات متحده، دانشجویان خارجی را ملزم به ارائه گواهینامه در زمینه داشتن تمکن مالی برای ورود به دوره‌ برنامه‌ ریزی‌ شده می‌کنند.

نحوه دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در آمریکا

به عنوان یک دانشجوی بین‌ المللی مایل به تحصیل رایگان در آمریکا و آینده‌ نگر، باید چهار مرحله اساسی را برای تحصیل در دانشگاه ایالت متحده پشت سر بگذارید:

مرحله اول

در اولین قدم تصمیم بگیرید که می‌خواهید از کدام دانشگاه اپلای کنید. این کار اغلب پیچیده است؛ زیرا باید اطلاعات زیادی داشته باشید تا انتخاب خوبی انجام دهید. اگر در مورد چگونگی انجام این کار هیچ نظری ندارید، می‌توانید با نزدیک‌ ترین مرکز مشاوره تحصیلی و حقوقی در کشور خود، در مورد مهاجرت به آمریکا و دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا مشورت کنید. هر یک از این دفاتر می‌توانند در مورد مکاتبه‌ای که باید در نظر داشته باشید، توصیه‌های عالی ارائه دهند. همچنین باید دانشگاه‌هایی که به این سایت‌ها لینک هستند را بررسی کنید.

مرحله دوم

پس از اینکه دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کردید، گام بعدی این است که با اداره پذیرش آن دانشگاه تماس بگیرید و درخواست پذیرش برای تحصیلات تکمیلی را اپلای کنید. دانشگاه مورد نظر اطلاعاتی در مورد روند اپلای به شما می‌دهد. در حالی که منتظر جواب اپلای تحصیل رایگان در آمریکا هستید، زمان خوبی برای گرفتن مدرک تافل یا هر مدرک دیگری که در اکثر دانشگاه‌ های آمریکا پذیرفته می­شود، است.

مرحله سوم

گام سوم تکمیل برنامه‌هایی است که تصمیم گرفته‌اید آنها را دنبال کنید. برای این کار باید تمام پرونده‌های مربوط به دوره‌های مختلف تحصیلی به طور مستقیم به دانشگاه انتخاب‌ شده ارسال شود.

مرحله چهارم

مرحله نهایی نیاز به صبر دارد. باید منتظر بمانید تا دانشگاه برای پذیرش تصمیم بگیرد. این روند ممکن است کمی طول بکشد، پس صبور باشید. وقتی‌ که قبول شدید، یک فرم به نام I-20 به شما ارسال می‌شود که سند شما برای دریافت ویزای دانشجویی است.

فرم I-20 دانشگاه مورد نظر را به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در نزدیکی محل سکونتتان بدهید. گذرنامه و مدارک مالی خود را (صورت‌ حساب بانکی، مدارک بورس تحصیلی و غیره) تحویل داده و درخواست ویزای دانشجویی دهید که معمولاً یک ویزای F-1 است. در آخر باید بگوییم شما می‌توانید تمامی اطلاعات لازم برای تحصیل در این کشور را در مقاله تحصیل در آمریکا مطالعه کنید.

انواع ویزای دانشجویی برای تحصیل رایگان در آمریکا

برای دانشجویان بسیار عادی است که از یک دانشگاه آمریکایی به دانشگاه دیگری در سطح دوم در مقطع لیسانس منتقل شوند. دولت ایالات ‌متحده سه نوع ویزای دانشجویی ارائه می‌کند: ویزای F،J  و M.

  • ویزای دانشجویی F: برای تحصیل در دانشگاه یا کالج‌ های آمریکا و یا تحصیل در رشته زبان انگلیسی در یک مؤسسه.
  • ویزای مبادله‌ای J: برای شرکت در یک برنامه مبادله، ازجمله تحصیلات دبیرستان و دانشگاه.
  • ویزای دانشجویی M: برای تحصیلات غیر آکادمیک یا تحصیل حرفه‌ای یا آموزش در ایالات‌ متحده.

پیش از درخواست ویزای دانشجویی باید برای اپلای در یک مؤسسه تحصیلات تکمیلی در ایالات‌ متحده اقدام کنید و بعد از پذیرفته شدن، توسط مبادله دانشجو و برنامه بازدیدکننده (SEVP) تأیید شوید.

حتی زمانی که مؤسسه گواهینامه SEVP را تأیید می‌کند و قادر به صدور فرم‌های I-20 و DS-2019 برای استفاده در درخواست ویزا هستید، ممکن بوده مجوز رسمی ملی یا منطقه‌ای ارائه نشود. اداره آموزش و پرورش و شورای اعتباربخشی تحصیلات عالی ایالات ‌متحده فهرست وضعیت اعتباربخشی برای تمامی مؤسسات این کشور را ذکر می‌کند.

مؤسسات تعیین‌ شده توسط اداره امور آموزشی و فرهنگی برای شرکت در برنامه‌های بورس تحصیلی (ویزای J) باید مجوز بگیرند. شناخت اعتبارات و مقررات توسط مؤسسات دیگر و کارفرمایان بین‌ المللی به اعتباربخشی مؤسسه ارتباط دارد. پس از مصاحبه و تأیید ویزا در گذرنامه شما مهر می‌شود. حالا شما آماده هستید برای تحصیل رایگان به آمریکا بروید. پس مقدمات سفر خود را فراهم کنید.

کار به شکل هم‌ زمان با تحصیل

پرسشی که اغلب در مورد تحصیل رایگان در آمریکا مطرح می‌شود آن است که آیا دانشجویان خارجی می‌توانند به سراغ فعالیت‌ های شغلی مختلف بروند تا هزینه‌های تحصیل خود را پوشش دهند؟ پاسخ به این پرسش کمی پیچیده بوده؛ چراکه شرایط کار هم‌ زمان با تحصیل برای دانشجویان خارجی در این کشور همانند کشورهای اروپایی نیست.

کار به همراه تحصیل با بورسیه‌های تحصیلی رایگان در آمریکا، یک فرصت بی‌نظیر برای دانشجویان است. این بورسیه‌ها با شرایط متنوع ارائه می‌شوند و به دانشجویان امکان می‌دهند که به هنگام تحصیل، تجربه حرفه‌ای خود را نیز گسترش دهند.

در آمریکا‌ افرادی که با ویزای اف – ۱ وارد آن کشور شده‌اند، معمولاً با محدودیت‌های زیادی جهت انجام اموری شغلی روبه‌رو هستند؛ به همین علت در زمان ارائه این ویزا توجه بسیار زیادی به بحث تمکن مالی می­شود. علاوه بر این، حتی در صورت واجد شرایط بودن جهت کار هم‌ زمان با تحصیل باید مجوزهای گوناگونی را دریافت کنید.

در هر صورت، اگر به شما مجوز کار به عنوان یک دانشجو داده شود، به ۲ شکل می‌توانید به فعالیت شغلی مدنظر خود ادامه دهید. در حالت اول، شغل مدنظر در محوطه خود دانشگاه بوده که بهترین حالت نیز همین مورد است. حالت دوم مربوط به وقتی بوده که فعالیت شغلی در بیرون از محوطه دانشگاه قابل دسترسی است.

حالت اول از آن جهت ارجحیت دارد که مي‌توان مجوزهای مربوط به آن را نسبتاً راحت‌تر دریافت کرد و از سوی دیگر عملاً برای انجام فعالیت‌های شغلی لازم نیست به بیرون از محیط دانشگاه بروید. همین امر منجر به کاهش هزینه‌های رفت و آمد شما نیز می‌شود.

محدودیت زمان کار برای دانشجویان خارجی

اگرچه کار کردن به شکل شخصی در حین تحصیل مانند تحصیل رایگان در آمریکا نمی­تواند خیال شما را از بابت هزینه‌ها راحت کند؛ اما حداقل می‌توان از آن به عنوان یک مزیت یاد کرد، البته این مزیت محدودیت‌هایی از نظر مدت زمان فعالیت شما دارد. بر اساس قوانین ایالات متحده آمریکا دانشجویان خارجی در کل طول هفته تنها می­توانند بیست ساعت کار کنند؛ زیرا فعالیت بیش از این بر روی روند پیشرفت تحصیلی آن‌ها اثر می‌گذارد.

نکته مهم

پس از پایان دوران تحصیل این محدودیت به طور کامل برداشته می‌شود و می‌توانید با تبدیل کردن ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری به اقامتتان در ایالات متحده آمریکا ادامه دهید، البته شرط اصلی برای این موضوع، یافتن یک موقعیت مناسب کاری پیش از اتمام روند تحصیل است.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی و دریافت آن یکی از روش های مهاجرت می باشد. این نوع ویزا همانگونه که از اسم آن مشخص است به افرادی تعلق می گیرد که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند.

تحصیل رایگان در آمریکا با هرمس اپلای

تحصیل رایگان در آمریکا با هرمس اپلای یک فرصت بی‌نظیر برای دانشجویان است. با تکیه بر تخصص و تجربه متخصصان ما، این سرویس اطلاعات جامعی را در خصوص بورسیه‌های تحصیلی رایگان در آمریکا فراهم می‌کند. شرایط تحصیل رایگان متنوع هستند و از امکانات مالی تا استعدادهای خاص می‌پردازند. هرمس اپلای با ارائه مشاوره تخصصی، به دانشجویان کمک می‌کند تا شرایط مختلف بورسیه را بررسی کرده و به بهترین نحو برای تحصیل رایگان خود در آمریکا اقدام کنند. این امکان باعث می‌شود که دانشجویان با اطمینان به تحصیلات خود ادامه دهند و در مسیر موفقیت حرفه‌ای قرار گیرند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا تحصیل رایگان در رشته پزشکی در آمریکا امکان پذیر است؟
برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا امکان دریافت بورسیه تحصیلی مخصوص رشته پزشکی را فراهم کرده‌اند؛ اما اخذ این بورسیه مراحل پیچیده‌ای دارد و تنها به افراد نخبه ارائه می‌شود.
آیا تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا به شکل رایگان قابل دسترسی است؟
اگرچه می‌توان در مقطع کارشناسی نیز بورسیه تحصیلی کسب کرد؛ اما شانس شما برای استفاده از این بورسیه‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بسیار بالاتر از مقطع کارشناسی است.
تحصیل رایگان در آمریکا بهتر است یا ایتالیا؟
انتخاب هر یک از این موارد باید با توجه به هدف نهایی شما صورت گیرد و نمی‌توان هر یک از آن‌ها را به اجبار تحمیل کرد. باید مزیت‌های هر یک از این موارد را مورد بررسی قرار دهید و گزینه نهایی را انتخاب کنید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاهره
1 سال قبل

سلام، در قبال تحصیل رایگان و بورسیه و تسهیلاتی ک در اختیار فرد قرار میگیره، آیا شرایط یا تعهد خدمت وجود داره (مشابه تعهد خدمت دانشگاههای دولتی ایران) ک فرد رو ملزم به ارائه خدمت بکنه؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  طاهره
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
در طول تحصیل بله اما بعد از اتمام تحصیل خیر

آقای یگانه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
ممنون بابت مقاله تحصیل رایگان در آمریکا…اطلاعات مفیدی کسب کردم

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای یگانه
2 سال قبل

سلام . خواهش میکنم . خوشحالیم براتون مفید واقع بود

lemonade
2 سال قبل

سلام فلو شپ هامفری رو میشه از طریق موسسه شما اقدام کرد؟

کارشناس هرمس اپلای
در انتظار تایید
پاسخ به  lemonade
2 سال قبل

اگر شرایطتون مساعد باشه . پیشنهاد میکنم با کارشناسانمون در ارتباط باشید 02191070170

کادر هرمس اپلای