شرایط کامل تحصیل رایگان در سوئد از طریق بورسیه تحصیلی

شرایط کامل تحصیل رایگان در سوئد از طریق بورسیه تحصیلی

تحصیل رایگان در سوئد با بورسیه‌های تحصیلی فراهم شده، فرصتی استثنایی برای دانشجویان جهانی فراهم کرده است. این بورسیه‌ها اکثراً شامل هزینه‌های تحصیلی، زندگی، و حتی هزینه‌های سفر می‌شوند. شرایط تحصیل رایگان در سوئد  به صورت ویژه‌ای نیز برای متقاضیان وجود دارد که از آن جمله مهمترین آنها می‌توان به تفوق تحصیلی و توانایی‌های زبانی اشاره کرد. این فرصت منحصر به فرد، به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در یک محیط تحصیلی بین‌المللی، با استفاده از منابع پیشرفته و فرهنگ گسترده‌ای که سوئد ارائه می‌دهد، تحصیلات خود را بهبود دهند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط لازم برای تحصیل رایگان در سوئد

باید بگوییم، اگر پاسپورت یک کشور اتحادیه اروپا (EEA) یا سوئیس را داشته باشید، حق تحصیل در سوئد را دارید، اما اگر از پاسپورت کشور دیگری برخوردار هستید، متأسفانه هزینه‌ها برای شما کمی بالاتر خواهند بود.

دولت سوئد شهریه تحصیل برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا (EEA) و سوئیس را از ماه‌های پایانی سال 2011 اعلام کرد. این امر باعث شد تا سوئد یکی از مقصدهای گران‌ قیمت اروپایی برای دانشجویان بین‌المللی باشد.

امروزه محدوده هزینه‌های تحصیل بر اساس دوره‌ای که در آن تحصیل می‌کنید و دانشگاهی که مایل هستید در آن حضور پیدا کنید،  از ۷۵۰۰ یورو تا ۲۵,۵۰۰ یورو در سال متغیر هستند. به‌ طور کلی، دوره کارشناسی هزینه بسیار پایین‌ تری نسبت به دوره کارشناسی ارشد دارد. اگرچه ممکن است این انتخاب برای برخی از دانشجویان نیز گران‌قیمت باشد، دانشجویانی که انتخاب می‌کنند برای تحصیل به سوئد بیایند، بعد از فارغ‌ التحصیلی تجربه کاری هیجان‌ انگیزی در سراسر جهان برایشان وجود خواهد داشت.

نحوه‌ اخذ بورس تحصیلی برای تحصیل رایگان در سوئد

راه‌های مختلفی وجود دارند که دانشجویانی که خواهان تحصیل رایگان در سوئد هستند، بتوانند بورسیه تحصیلی سوئد را به دست آورند. فرصت تحصیل رایگان در سوئد ممکن است با بورس‌های تحصیلی مختلفی در برابر شما قرار بگیرد. مؤسسه سوئدی SI انواع مختلفی از بورس‌های تحصیلی را که بر اساس رشته مورد نظر و همچنین ملیت شما در دسترس هستند، اعلام می‌کند.

آیا متقاضیان آسیا، آفریقا و یا خارج از اروپا هم می ‌توانند از تحصیل رایگان در سوئد استفاده کنند؟

بله؛ اگرچه به ‌احتمال زیاد این متقاضیان باید هزینه‌های تحصیلی را برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی بپردازید، اما راهی برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های تحصیل وجود دارد. اگر در مدرسه‌ای ثبت‌نام کنید که همکار دانشگاه‌های سوئد است، می‌توانید در برنامه تحصیل در خارج از کشور آن شرکت کنید. به ‌عنوان مثال، دانشگاه لوند دارای بیش از ۶۰۰ دانشگاه همکار در ۷۰ کشور جهان است. اگر در حال تحصیل در یکی از این دانشگاه‌ها بوده و مایل به تحصیل در سوئد هستید، با دفتر بین‌المللی دانشگاه خود صحبت کنید.

 

بورس تحصیلی دولتی سوئد برای دانشجویان بین ‌المللی

بورس تحصیلی مؤسسه سوئدی برای حرفه ‌ای ‌های جهانی

دانش‌ آموزان دارای مهارت بالا از کشورهای منتخب می‌توانند از بورس تحصیلی مؤسسه سوئدی برای حرفه‌ای‌ های جهانی (SISGP) استفاده کنند و در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوند. این بورس، هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و بیمه را پوشش می‌دهد.

بورس تحصیلی برنامه Visby

برنامه Visby دربرگیرنده‌ کمک‌های تحصیلی برای دوره‌های کارشناسی ارشد و بالاتر در سوئد است و به دانشجویان اهل ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولدووا، روسیه و اوکراین اعطا می‌شود. این بورسیه شامل کمک هزینه ماهانه 9000 کرون برای دانشجویان کارشناسی ارشد، 12000 کرون برای دانشجویان دکترا و 15000 کرون برای محققان، کارشناسان و سایر کارکنان است.

چه کسانی واجد شرایط اپلای برای تحصیل رایگان در سوئد هستند؟

برنامه تحصیل رایگان در سوئد فرصت منحصر به فردی را برای رهبران آینده فراهم می‌کند تا بتوانند از نظر حرفه‌ای و آکادمیک توسعه‌ بیابند و جامعه و فرهنگ سوئد را تجربه کرده و روابط طولانی‌ مدتی را با سوئد برقرار کنند.

هدف از این برنامه این است که دریافت‌ کنندگان بورس تحصیلی بتوانند نقش فعالی در توسعه جوامعی که در آن زندگی می‌کنند، داشته باشند. کاندیدهای ایده‌ آل بورس تحصیلی، کارشناسان جوان با صلاحیت آکادمیک و دارای تجربه رهبری هستند که باید به ‌طور واضح نشان دهند چگونه برنامه تحصیلی آن‌ها در سوئد برای کشورشان مفید خواهد بود.

اولویت به متقاضیانی اعطا می‌شود که برنامه تحصیلی را با تأکید بر برابری جنسیتی، توسعه پایدار، دموکراسی، حقوق بشر و کاهش فقر انتخاب کرده باشند.

نحوه اپلای برای تحصیل رایگان

مرحله اول– اپلای برای تحصیل در یک دانشگاه سوئدی

لطفاً توجه کنید که برنامه بورس تحصیلی از درخواست برنامه‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ های سوئدی جدا است. درخواست خود را در برنامه‌های کارشناسی ارشد قبل از مهلت ۱۶ ژانویه اپلای و تکمیل کنید.

شما باید با استفاده از خدمات ملی آنلاین، برنامه Universityadmissions.se را اپلای کنید.

تا نیمه‌شب ۱۶ ژانویه باید برنامه‌ها و دوره‌ها را جستجو کنید، آن‌ها را انتخاب کرده و برنامه را در حساب کاربری خود سابمیت کنید. یک ایمیل تأیید مبنی بر این که درخواست شما دریافت شده است، دریافت خواهید کرد.

تا اول فوریه باید هزینه درخواست خود را به پذیرش دانشگاه پرداخت کنید. همچنین باید اسناد مختلف دیگری را که از درخواست شما پشتیبانی می‌کنند، آپلود کنید.

مرحله دوم – اپلای بورس تحصیلی

مرحله دوم شامل درخواست دوم دقیق‌تر برای نامزدهای موفق از ۱ تا ۱۰ فوریه است.

فرایند درخواست و معیارهای انتخاب برای بورس تحصیلی مؤسسه سوئدی از فرایند درخواست دوره‌های کارشناسی ارشد برای پذیرش دانشگاه جدا هستند.

برای مرحله دوم درخواست بورس تحصیلی لازم است یک فرم ارسال کنید:

– انگیزه‌نامه

– رزومه Europass

– کپی پاسپورت

– یک نامه یا مرجع و یک اثبات کار و تجربه رهبری

اسناد باید حتماً به زبان انگلیسی باشند. اگر سند اجباری به زبان انگلیسی نباشد، درخواست شما غیر قابل‌ قبول خواهد بود.

مزایای تحصیل به صورت رایگان در سوئد

شما با تحصیل رایگان در سوئد از مزایای بسیار زیادی برخوردار خواهید شد. این مزایا باعث شده‌اند تا تعداد زیادی از دانشجویان، سوئد را برای تحصیل انتخاب کنند. در ادامه شما را با مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در سوئد آشنا می‌کنیم:

  • تحصیل در دانشگاه‌ هایی با رتبه علمی بسیار بالا: دانشگاه‌های کشور سوئد در میان برترین دانشگاه‌های اروپایی قرار دارند و شما با مهاجرت به این کشور می‌توانید به راحتی در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوید.
  • برابری جنسیتی میان دانشجویان: این مسئله به این معنا است که بین دانشجویان دختر و پسر هیچ تفاوتی وجود ندارد و همگی به یک چشم دیده می‌شوند.
  • کسب تجربه و مهارت در کنار اصول تئوری: دانشگاه‌های سوئد همگی تجربه و مهارت محور هستند و همین مسئله موجب می‌شود تا شما در کنار دروس تئوری خود مهارت مختلفی را نیز به دست آورید.
  • داشتن اجازه کار دانشجویی: تحصیل رایگان در سوئد به دانشجویان این امکان را می‌دهد که بدون محدودیت زمانی در مشاغل مختلف استخدام شوند و به کسب درآمد بپردازند.
  • حمل و نقل عمومی با هزینه بسیار کم: شما در سراسر این کشور به قطار، مترو و اتوبوس دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک در این کشور به گشت و گذار بپردازید.
  • امکان کارآموزی در رشته‌ های مورد نظر: دانشگاه‌های سوئد برای رشته‌های مختلف تحصیلی امکان کارآموزی را در نظر گرفته‌اند و شما می‌توانید با انجام کارآموزی در رشته خود حرفه‌ای‌تر شوید.
  • امکان اخذ بورسیه و تحصیل به صورت کاملاً رایگان: دانشگاه‌های برتر سوئد همه ساله دانشجویان با استعداد را بورسیه می‌کنند. این دانشجویان می‌توانند از طریق این بورسیه‌ها به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند و حتی هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهند.

تحصیل به صورت رایگان در سوئد از طریق بورسیه‌های تحصیلی، یک فرصت استثنایی است که به دانشجوها امکان می‌دهد به صورت اقتصادی بدون هزینه تحصیل کنند. این بورسیه‌ها همه هزینه‌های تحصیلی، زندگی و حتی هزینه‌های سفر را پوشش می‌دهند.

وکیل مهاجرت در دریافت ویزا تحصیلی آلمان چه کمکی به شما می کند؟

مهاجرت تحصیلی

یکی از روش‌های رایج مهاجرت به خارج از کشور، مهاجرت تحصیلی است که با هدف ارتقاء وضعیت تحصیلی و شغلی انجام می‌شود. اما یکی از دغدغه‌هایی که در مورد مهاجرت تحصیلی افراد وجود دارد، انتخاب بهترین زمان مهاجرت تحصیلی است.

دستیابی به تحصیل رایگان در سوئد با هرمس اپلای

در این مطلب سعی کردیم شما را با نحوه تحصیل رایگان در سوئد و شرایط آن آشنا کنیم. شما می‌توانید از طریق بورسیه‌های تحصیلی رایگان سوئد  که  با شرایط مختلفی در  دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند، به تحصیل در سوئد بپردازید. علاوه بر این، با تحصیل در این کشور می‌توانید از مزایای مختلفی همچون حمل و نقل عمومی ارزان، کارآموزی، کسب مهارت‌های حرفه‌ای، کار دانشجویی بدون محدودیت ساعت و … برخوردار شوید. شما می‌توانید از طریق مؤسسه هرمس اپلای برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام کنید و شرایط تحصیل رایگان در سوئد را کسب کنید. این مجموعه با همکاری وزارت علوم می‌تواند شما را در کوتاه‌ترین زمان به کشور مقصدتان برساند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا تحصیل رایگان در سوئد برای ایرانیان امکان پذیر است؟
بله؛ شما ایرانیان می‌توانند در کالج‌های مختلف این کشور بورسیه شوند و بدون نیاز به هزینه بالا در این کشور به تحصیل بپردازند.
هزینه‌های زندگی در سوئد برای یک ماه چقدر است؟
برای داشتن یک زندگی معمولی در سوئد نیاز به پرداخت هزینه 950 دلاری در ماه خواهید داشت، البته هزینه اجاره مسکن را نیز باید در نظر بگیرید.
کدام دانشگاه‌ های سوئد با بورسیه دانشجو می‌ پذیرند؟
دانشگاه‌های مختلف این کشور از جمله دانشگاه لوند، استکهلم، اومئو، مید، مالمو، لینائوس، موسسه کارولینسکا، مؤسسه سلطنتی فناوری KTH و … همه ساله دانشجویان با استعداد را بورسیه می‌کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای نعیمی
2 سال قبل

اگه موفق به تحصیل رایگان در سوئد نشدم….چه مقدار شهریه باید بپردازیم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای نعیمی
2 سال قبل

امروزه محدوده هزینه‌های تحصیل از 8000دلار در سال تا 15000 دلار در سال بر اساس دوره‌ای که در آن تحصیل می‌کنید و دانشگاهی که مایل هستید در آن حضور پیدا کنید، متغیر است.

کادر هرمس اپلای